SuSEQ schreef:Ik vind je sulky niet te groot voor je fjord. Je zit misschien wat hoger dan normaal het geval zou zijn, maar je ziet zo ten minste waar je rijdt. De constructie ziet er ook niet erg zwaar uit (maar wel stevig) dus da's een pluspunt. Ik vind het wel raar dat je bomen zo zwaar zouden zijn dat het niet lukt voor jou om het spel in evenwicht te krijgen als jij achter de as zit. (zoals nu het geval is).
Als je je bomen inschuift, zal hij meer achterover hangen, dus dat is goed. Om te bepalen hoeveel dat moet zijn, kun je nog eens een helper inhuren en die de bomen verder naar achter kan vasthouden.
Eventueel kun je nog wat gaten extra boren om de as nog verder naar voor te schuiven, of gewicht achter de as toevoegen (liefst laag houden, anders kun je omver vallen) met zakjes zand.
De lichtogen mogen eventueel nog een half gaatje omhoog (slechts één kant inkorten en de draagriem doorschuiven), maar meer hoeft inderdaad echt niet.
Ik merk bij mij eigen tweewieler dat hij nu meer schommelt, nadat de bomen eens hersteld zijn. Ze zijn niet ingekort, maar één ervan is wat verplooid, zodat de ruimte waar het paard moet zitten, eigenlijk te breed geworden is. Daardoor wordt de tweewieler vastgesjord in de lichtogen en zit daar te weinig speling op. Hierdoor moet hij wel alle bewegingen van het paard volgen en gaat de leuning dus klapperen. Vroeger had ik dat niet (en er kan niks ingesteld worden, wegens alles gelast), dus zal ik eens moeten gaan buigen. Geleerde les: regel je bomen gepast af en zet ze vooral niet te breed.
* De sulky is echt prima, kwaliteit is ook top. Hij heeft toevallig dezelfde kleur als mijn vorige wagen en dat was een Kelders en ik heb het vermoeden dat dit ook een Kelders is. Hij zit prima, rijd handig en ik heb het gevoel dat ik veel beter kan sturen, je zit wat dichterbij je paard dan op bv een marathon wagen.
*Er is nog ruimte om de bomen 5 cm in te schuiven dan zit er een oogje. Daarbij is de ruimte voor het paard dan ook wel op.
*Ook de ruimte voor eventuele gaten voor de as is er ook niet, toevallig dacht ik daar gister ook aan tijdens het rijden.
*En jawel: Ook geen gaten meer om de lichtogen omhoog te doen...maar eigenlijk vind ik ze wel okay zo kwa hoogte.
Ik zou de bomen misschien nog een heel klein stukje naar binnen kunnen draaien maar ze liggen nu eigenlijk wel heel netjes tegen het paard aan. Ik ga vandaag nog even stuntelen.
Misschien moet ik zo'n dikke onderlegger onder het schoftje leggen....komt ie iets omhoog
Ik hoop wel dat het nog wat beter wordt, zou het erg jammer vinden als ie weer weg moet. Sulky karren bevalt me wel eigenlijk.