[AR] Wat is noodzakelijk??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caprilla

Wat is noodzakelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 21:14

Hoi allemaal!

Graag wil ik wat informatie opdoen over mennen. Waar moet je op letten wanneer je een ( 2e hands ) menwagen en tuig e.d. gaat kopen.
(Om een voorbeeld te noemen: Wat kan er bijvoorbeeld gevaarlijk zijn als je dit niet nieuw aanschaft, iets dat gauw versleten raakt)
Kan een paard/pony bijvoorbeeld voor sommige karren niet galoperen, of waar moet je op letten met bitten, heb je altijd s&t nodig.
Wat voor een wielen heb je nodig op de kar, voor zoal op binnen/buiten harde/zachte gronden?

Om natuurlijk helemaal in deze mensport/recreatie te verdiepen, heeft iemand tips voor een website of boeken waarin de basis allemaal te lezen valt?

Caprilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 21:46

Er MAG gereageerd worden hoor :Y)

JoyCiej007

Re: Wat is noodzakelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 00:19

Er zijn hier inderdaad echt tálloze topics over geweest, denk dat ardo_iggy ze nog lang niet allemaal heeft opgenoemd ;)

Verder zou je ook nog in de boktwiki kunnen kijken en bij de FAQ van AR.

Enne; met s&t gaan mennen (neem aan dat je Stang & Trens daarmee bedoeld?) zou ik maar uit je hoofd laten, laat dat maar over aan de gevorderde dressuurruiters ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 05:40

HEt leukste is je koetsiersbewijs te gaan halen. Daar leer je mennen met verschillende paarden en kan je ook eens de verschillende koetsen bekijken/uitproberen/voelen.
Pas als jezelf ment, weet je wat je wel fijn vind en wat niet. En dan kan je daarna gaan kijken voor een koets die bij jouw paard, bij jou en jouw verwachtingen/plannen past.
MEnnen is hartstikke leuk, veel succes op het menpad.

Caprilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 07:46

Oké heel erg bedankt. Ja ik ben pas net actief op bokt. Dus ik weet er nog niet zoveel van waar je alles kan vinden enz. Maar toch bedankt ardo-iggy ;)

Nou ik bedoel niet zo zeer stang en trens maar in ieder geval een appart bit in stang vorm en met ringen eraan zie ik hier op de manege veel..