[AR] waar heen met paard+koets op vakantie NL? waar koetstrailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

katjaaaa

waar heen met paard+koets op vakantie NL? waar koetstrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 06:54

Halllo :D

Is er ook een link :D met Paardenvakanties met paard+koets in Nederland>? :D
ik weet er al een :D :o :D :

Onder de kastanje ....Gelderland
www.onderdekastanje.nl

en waar kan je een koesttrailer huren in noord-holland?

Alvasr bedankt!

met vriendelijke groet

hafjelinger

Re: waar heen met paard+koets op vakantie NL? waar koetstrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 08:58

Als je even googled kom je er wel uit ;)

Hoeve 't Wed in Drenthe is een prachtige paardenboerderij! Wij gaan er ook elk jaar heen. Je kunt er heel mooi rijden, ze hebben mooie stallen en goede weidegang. Die raad ik je echt aan! ;) Het ligt in Wapse.
http://www.hoevetwed.nl/
Wij gaan er in de zomervakantie ook heen. :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 09:01

Koetsentrailers betaalbaar huren bestaat bijna niet.
Bent bijna overal 25 euro per dag kwijt. (zucht diep en realiseert zich dat ze er over 2 wkn ook weer 2 x 1 moet huren)

waldoalpha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 11:29

bij ons op stal komen er ook regelmatig mensen met paarden op vakantie. er is natuurlijk ook plaats voor eens koets. en naast de stallen ligt dan het apartement waar de mensen kunnen slapen. is heel sfeervol en gezellig. je kunt er mooi rijden en er zijn ook verscheidene eetgelegenheden waar je met je aanspanning naar toe kunt. wij zitten in limburg heeeel zuidelijk.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 14:21

Keus genoeg, je zit alleen in het verkeerde topic, kijk bij buitenrijden,ruitervacanties en trektochten, daar is genoeg aanbod.
Wij gaan ook een aantal x per jaar met de koets op vacantie, Drenthe en de Veluwe zijn daarbij favoriet, koets kun je altijd wel kwijt, belangrijker vind ikzelf weidegang, daar moet je goed naar kijken, of die mogelijkheid er is.

waldoalpha,
Geef gelijk even de naam door van deze accomodatie, dat is voor iedereen duidelijker, anders krijg je mail na mail......

katjaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 11:42

bedankt alvast voor de info :D

katjaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 11:43

en villa nova te zorgvlied?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:58

Villa Nova is leuk en goed verzorgt. Voor wat ze aan accommodatie bieden vind ik de prijs meevallen.

Als je iets prijsgunstiger wil zitten en de keuze wil hebben tussen kamperen, een appartement of een kamer dan zou ik de Alberthoeve te Wateren willen aanraden. Ligt super centraal tussen verschillende gebieden van het Drents Friese Wold. Je rijd makkelijk de mendagtochten op en vanaf daar rij je net zo makkelijk naar Diever als naar Appelscha.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:54

Napie schreef:
Villa Nova is leuk en goed verzorgt. Voor wat ze aan accommodatie bieden vind ik de prijs meevallen.

Als je iets prijsgunstiger wil zitten en de keuze wil hebben tussen kamperen, een appartement of een kamer dan zou ik de Alberthoeve te Wateren willen aanraden. Ligt super centraal tussen verschillende gebieden van het Drents Friese Wold. Je rijd makkelijk de mendagtochten op en vanaf daar rij je net zo makkelijk naar Diever als naar Appelscha.

Zijn we afgelopen week voor de 3e keer geweest, super acco, voor mens en dier, we hebben in de bungalow gezeten, moet je snel bij zijn, die zit nml gauw vol.
Villa Nova is mij ook bekend, ziet er goed uit,maar wij willen meer vrijheid en ruimte, wij hebben ook kinderen mee, vandaar.
Er staat een waslijst op het topic van buitenrijden, van iedere provincie, even zoeken en je heb zo adressen.
www.hippisch-toerisme.nl kom je ook al een eind mee.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:39

Wij zijn al een paar keer naar:
http://www.campingboszicht.nl/
geweest, en dat is ook heel leuk, je kan daar je paarden stallen, er is weidegang bij, je rijdt zo het bos in, je kar kan je ook gewoon daar kwijt.
je kan daar blokhutten huren, stacaravans en zelfs een boerderij waar je met 7 personen ik kan slapen.
ook kan je hier terecht met je eigen caravan.
wij vinden het super daar, de eigenaren rijden en mennen zelf ook.
Het is in Laag Soeren.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:37

Daar zijn we ook wezen kijken, ziet er super uit, vind alleen in verhouding met andere locaties, de accommodatie;s te duur, een blokhut vind ik te primitief en met 3 man in de boederij is weer aardig aan de prijs, en de boederij is erg oud en weinig luxe.
Er zijn zat leuke adresjes, we gaan met pinxteren es in brabant kijken, voor het dazen seizoen begint, daar heb je keus uit luxe chalets voor een redelijke prijs, met direct zicht op je paarden.

www.hetzwartewater.nl
is de site ,ben ook benieuwd of het goed mennen is daar......

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:54

mammaslamma schreef:
Daar zijn we ook wezen kijken, ziet er super uit, vind alleen in verhouding met andere locaties, de accommodatie;s te duur, een blokhut vind ik te primitief en met 3 man in de boederij is weer aardig aan de prijs, en de boederij is erg oud en weinig luxe.
Er zijn zat leuke adresjes, we gaan met pinxteren es in brabant kijken, voor het dazen seizoen begint, daar heb je keus uit luxe chalets voor een redelijke prijs, met direct zicht op je paarden.

http://www.hetzwartewater.nl
is de site ,ben ook benieuwd of het goed mennen is daar......

Het Zwarte Water is een manege bij ons in de buurt. Ik ben er als eens geweest en heb de paardrijles van een vriendin bijgewoont. Ik vond de binnenbak daar zo donker, maar dat is bij jullie natuurlijk niet van belang!
Je kunt hier wel heel leuk mennen, de Stippelberg bijv. is een leuk bos.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:14

Ben ook benieuwd, de bedoeling is om te kijken of we het er ook een week vol kunnen houden, of er genoeg kilometers gemaakt kunnen worden en dan zo min mogelijk over verharde wegen.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:17

mammaslamma schreef:
Ben ook benieuwd, de bedoeling is om te kijken of we het er ook een week vol kunnen houden, of er genoeg kilometers gemaakt kunnen worden en dan zo min mogelijk over verharde wegen.

Oke, veel plezier!!

katjaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 20:45

:D :D :D :D :D

klinkt allemaal leuk!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:17

Je kunt ook bij ons terecht, wij hebben een vakantiehuis voor mensen die met hun paard (en eventueel menwagen/koets ;) ) op vakantie willen. Volop weidegang, stalling aan huis, veel uitrijmogelijkheden en een lekker ruim compleet huis,, waar honden ook zijn toegestaan. Voor meer informatie www.peelhoven.nl

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:30

Mijn ouders zijn nu naar appelscha ook erg mooi.
Waar te huren weet ik niet aangezien we er zelf een hebben..

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 08:59

't beekdal in chaam is ook een erg fijn adres.
je kunt er camperen en ze hebben er een pipowagen te huur.
zeer net sanitair.
paarden kunnen binnen gestald worden of op een eigen stukje wei, is goed betaalbaar en bos is zo goed als aangrenzend./
bij vvv is een kaart verkrijgbaar met ruiter/koetsierroutes.op de kaart staan ook adressen aan gegeven waar je met je paard kan stoppen en wat kan eten of drinken of ook logeren.
hebben ook een spuitplaats zodat je na het rijden ze lekker kan afspuiten.
zomers is wel een deken voor de dazen aan te raden

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:38

Het Zwarte water is aan te bevelen, leuke accomodatie en een hoop te doen voor de kids op de manege zelf.
Mennen en rijden was leuk in het Stippelberg bos, wel een stofzooi, maar het was ook zo droog, ideaal direct vanuit de manege het pad op.
Volgend jaar gaan we langer,weer een leuk adresje erbij......

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:42

mammaslamma schreef:
Het Zwarte water is aan te bevelen, leuke accomodatie en een hoop te doen voor de kids op de manege zelf.
Mennen en rijden was leuk in het Stippelberg bos, wel een stofzooi, maar het was ook zo droog, ideaal direct vanuit de manege het pad op.

is dat een camping of huisjes erbij?? en wat is er zoal voor kids te doen?
hebben ze ook een site?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:52

nijland schreef:
mammaslamma schreef:

is dat een camping of huisjes erbij?? en wat is er zoal voor kids te doen?
hebben ze ook een site?

De site staat hierboven, bij 1 van de berichten, ze hebben mooie chalets en een camping, een speeltuin en een hoop ruimte.
Er waren in het weekend iedere dag evenementen, springen, dressuur en 3 dagen shows met mini ponytjes, of er vaker veel te doen is, weet ik niet, dit weekend was het vollop.....

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:39

mammaslamma schreef:

Leuk dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben gehad, Stippelberg is het bos dat grenst aan het bos waar wij veel rijden, namelijk de Ullingse Bergen, aka Staatsbossen van St. Athonis dus als je volgend jaar je "grenzen gaat verleggen", kom dan eens gezellig op de koffie. Overigens reed er vorige week een onbekend 2-span shetlanders (bruin en zwart) bij ons door de straat, waren jullie dat toevallig?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:22

Dat waren niet de onze, wij hebben 2 vosjes en omdat het maar zo kort was, weinig gezien van de verdere omgeving, maar dat halen we volgend jaar wel in.......
Ik vond het ook onder de man erg leuk rijden, leuke paden en weer zo rustig, heerlijk, ik vond dat er al wel veel dazen waren, had ik nog niet zo verwacht, ze vonden vooral mijn schimmel erg lekker, het bos uit was het gelukkig over, op de wei was het daasvrij, gelukkig.....