[AR] als fout gaat waarom dan ook echt fout?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

als fout gaat waarom dan ook echt fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 15:16

Ik lees veel. van als een paard met mennen een slechte ervaring heeft, dat die er dan ook in blijft. Dat het dier weer moeilijk er voor te zetten is.

ik vraag me eigelijk af waarom? Met rijden gaat ook vaak dingen mis. En toch hoor je daar vaak dat het weer goed komt.

Waarom dan met mennen niet?

Anoniem

Re: als fout gaat waarom dan ook echt fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:19

Omdat de gevolgen met mennen vaak veel ernstiger zijn, denk bijvoorbeeld aan een paard wat aan de kletter gaat over straat met een ondersteboven liggende menkar op sleeptouw. Zie die maar eens weer goed te krijgen. Onder het zadel heb je hele andere gevolgend die vaak lang zo ernstig niet zijn. Hooguit ga je er een keer vies vanaf maar je paard is daarna niet op de vlucht met een paar honderd kilo dood gewicht op sleeptouw wat nog eens een bak herrie maakt op de koop toe.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:28

Wat kan er nu met een paard gebeuren ohz?
Als hij op hol slaat of de ruiter eraf gooit, kan hij zich prima zelf redden. Misschien valt hij een keer of glijdt hij uit, maar dat koppelt hij niet zomaar aan het zadel.

Als een paard met de wagen achter zich gaat rennen, kan hij zichzelf een stuk minder goed redden; wagen is breder, wagen kan omslaan, belemmert hem in de beweging, van alles. Die wagen die achter hem hangt zorgt voor de problemen en daarom koppelt hij die aan de nare beleving.
Daarbij gebeurd er sneller iets; na een simpele bok kan het al fout gaan, of als je over een steen rijdt en je wagen kiept om, of er breekt een stuk van je tuig. Ohz heb je bij al deze dingen geen problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:31

Goeie aanvulling van mijn post, Sjonnie ;)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:37

Helemaal met beide bovenstaande eens :).

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:39

Ik ben het ook eens met hierboven. :)