Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wiseke schreef:Zou hij beide zaken verwarren met elkaar. Gaan Parelli en Mennen wel samen?
Wiseke schreef:Wij hebben deze week geoefend en idd. wanneer ik dichter bij zijn achterhand stond begreep hij het sneller wat ik bedoelde.
Nu gisteren hebben we nogmaals geoefend en hij deed het uitstekend goed! Wanneer ik het stemcommando geef en lichte druk op de teugels gaat hij netjes stil gaan staan. Enke wanneer ik te veel naar voren kom zodat ik bijna schuin naast hem sta draaid probeert hij zich nog om te draaien, maar als ik de stemcommando dan nog eens herhaal dan staat hij netjes stil!!
Ook met de band erachter reageerd hij mooi op de hulpen zowel stap, draf en halthouden.
Wat stellen julli enu voor? Nog enkele weken oefenen of al eens proberen in te spannen? Mijn (men)instructeur stelt voor om hem misschien in dubbelspan te laten lopen voor de 1e keer. Ook al denk ik niet dat dit een goed idee is want hij is een hengst en de concentratie naast een vreemd paard is nogal moeilijk (Ik ben bang dat ze zullen slaan naar elkaar). Hij heeft ook snel de neiging om te gaan bokken naast een ander paard.
Grt