[AR] nog wat vragen over Marathon/recreatiewagens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_Don

nog wat vragen over Marathon/recreatiewagens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 16:42

Hallo,

Ik ben opzoek naar een marathonwagen. Deze wil ik puur voor recreatieritjes gaan gebruiken en dus niet voor wedstrijden. Wel wil ik er zo confortabel mogelijk op kunnen zitten in de bossen.

Wat moet ik dan kiezen? Een wagen met volrubber/ hardrubberwielen of wielen met luchtbanden?
Wat zijn qua rij-eigenschappen de verschillen tussen deze soorten wielen?

Ah....en nog een vraagje. wat moet ongeveer de lamoenlengte zijn voor een E-pony van 1.52??

Bedankt voor jullie reacties!

Groet Michelle

SuSEQ

Re: nog wat vragen over Marathon/recreatiewagens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 02:00

Luchtbanden, zeker en vast. Je kunt wel lekrijden, maar daarvoor heb je zo'n banden-stop-spuitbusje mee op de koets. Volle wielen rijden gewoon veel minder comfortabel op de hedendaagse asfaltwegen...

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 05:50

Luchtbanden!! Dat is echt het comfortabelste.
De lengte van het lamoen weet ik niet, dat zou je gewoon zelf even moeten passen. Succes!

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 08:56

Om een rudimentaire schatting van die lengte te krijgen, kun je de paslengte van je paard eens opmeten en die voor de helft bij de lengte van schoft tot kont tellen. Als je die lengte hebt, is het zeker goed. Korter kan, aangezien het paardenbeen ook nog voor een stuk onder de wagen kan weggezet worden. Maar sowieso zijn de meeste wagens tegenwoordig met een verstelbaar lamoen.