(NH) Is Voest iets voor mij???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

(NH) Is Voest iets voor mij???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-03 22:39

Mijn paard en ik zijn al langer op onze manier bezig met NH. We rijden western style, maar omdat ik vrijer wilde rijden zijn we in het NH gebeuren gerold.
Parelli is me te duur, al heb ik wel de video waar ik uit haal wat ik gebruiken kan.
Zou een cursus van Voest wat zijn? (Voor mij berijkbaarder en betaalbaarder als Parelli)
Een cursus grondwerk zie ik niet zitten. Hij loopt wel mee, met en zonder touw, en staat stil als ik stil sta en gaat back als ik achteruit ga. Ik denk dat het voor ons niet leuk is.
Rijden doen we ook veel zonder zadel en hoofdstel. En als ik westerndemo's geef doe ik alles wat ik met hoofdstel doe ook op een touwtje.
Is het voor mij wel leuk om naar een cursus te gaan als je de basis al wat hebt, maar als je een cursus overslaat toch wat te kort komt omdat je het niet op zijn manier doet maar op je eigen?

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!


callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 07:32

Waarom is parelli te duur, maar wil je wel naar een cursus van Voest?
Een basiscursus kost bij Voest als 240 euro terwijl je voor 200 euro het volledige pakket kan bestellen bij Parelli waarmee je zelf wekenlang vooruit kan!
Ga eens naar een demoavond van Voest en van Parelli en beslis dan wat je wil doen, het is zeker de moeite waard en je doet leuke ideeen op!
(www.emielvoest.nl en www.parelli.nl)

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 11:28

wat wil je extra leren dan? wat ik nu van je begrijp is dat je al een aardig end op weg bent. ik vind geen van alle 'nh' mensen zaligmakend. Ik denkd at als je veel clinics bijwoont van een boel verschillende mensen je veel meer opsteekt dan als je je maar tot een denkwijze beperkt. zo kom je erachter wat het best bij jou past en uit elke wijze kan je je eigen dingen meepakken, die jou t best liggen.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 11:43

Zo te horen kunnen jullie al redelijk wat op grondwerk gebied, ik denk dat methode van Voest te simpel voor jullie is. Misschien zit er wel naast hoor, maar ik heb een paar keer een domonstratie van Voest gezien en ik werd er niet echt warm of koud van.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 16:54

Ik denk ook dat je de methode van Emiel Voest al eigenlijk bijna helemaal onder de knie hebt. Je kunt natuurlijk eens kijken op de website www.emielvoest.nl of het boek Freestyle fase 1 (of 2) lezen en dan zelf kijken of het zin heeft om een cursus te volgen. Ik zelf denk dat je beter naar een andere NH instructeur kunt zoeken die wel nog uitdagingen voor jou biedt!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 23:25

Hhhmm, wat heb jij bij Voest te zoeken? Ik geloof niet dat je daar veel meer doet dan een berg geld weggooien. Als je dat dan toch over de balk wilt gooien dan geef ik je mijn gironummer wel. Als tegenprestatie wil ik je best een weekend wegwijs maken in het NH-wereldje, voor zover je dat tenminste nog nodig hebt.
Ik heb een betere tip voor je www.recreatieruiter.nl die ja, waar ik het altijd over heb. Het is een stuk goedkoper, veel gezelliger en je leert er uiteindelijk meer dan bij heel NH-end Nederland bij elkaar.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

annekoning
Berichten: 121
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:37

Als je een goede NH-trainer zoekt die niet al te duur is en door het hele land naar je toe komt moet je eens kijken op WWW.DREAMSTABLES.NL.
Zij zijn getraint door Monty Roberts.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 13:15

Volgens mij is voest niet zo heel bijzonder.
Ik heb me nooit in NH verdiept, maar iemand die naar een clinic van hem was geweest zei tegen me: het was niets bijzonders, zo gaan jullie ook met sharir om, alleen hij verteld er allerlei mooie verhaaltjes om heen.
Nu voel ik me absoluut geen voest hoor (al voelde ik me wel lichtelijk trots Haha!) , maar wat ik er van heb gehoord is het niet veel bijzonders.
Dat rijden met halster bijv. Moet je eens kijken hoe dun dat halster is, daar kan je flink wat druk mee zetten op de neus (pijnlijk).
Ik rij ook met halster, maar dan gewoon zo'n gewoon nylon halster, daar kan je ook al aardig wat druk mee zetten op de neus als je wilt.

callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 15:54

Zo te horen heb jij de basis al goed voor elkaar, maar dat is bij Parelli pas Level 1!
De pakketten zijn inderdaad kostbaar, maar net zo duur al een weekendje Voest. En samen met iemand kopen kan natuurlijk ook....

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:35

voest vind ik wel heel anders. hij werkt niet met de 7 games. hij is wel goed, maar ik vind het minder leuk.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 1 bezoeker