Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Echwel schreef:Denk dat een cursus goed voor je zou zijn als je de verkeersregels niet kent, daarbij is mennen niet iets wat je zomaar even doet het is gevaarljker ook op de weg dan ohz.
Je hebt nl met veel meer elementen te maken dan alleen je paard en jij...
Mijn advies neem een cursus en zorg dat je een goed doorgereden menpaard ervoor zet, vraag ook hulp als je een wagen uitkiest want er is een hoop rotzooi op de markt
hafjelinger schreef:Hoi,
Regels op de weg kun je vast zelf wel bedenken: aanspanning hoort op de weg, hand uitsteken, en er rekeing mee houden dat andere weggebruikers geen verstand van paarden hebben
hafjelinger schreef:Hoi,
Ik ben zelf ook 13 jaar en je kunt gewoon zonder iets de weg op. Zelf heb ik wel mijn koetsiersbewijs gehaald. Wat je daar allemaal leert is eigelijk meer het tuig, de wagen, ziektes en het Achenbach systeem. Nu ben ik niet anders dan vóór ik dat papiertje had. Regels op de weg kun je vast zelf wel bedenken: aanspanning hoort op de weg, hand uitsteken, en er rekeing mee houden dat andere weggebruikers geen verstand van paarden hebben en dus ook niet vaak bedenken dat hij op hol kan slaan. En je gaat natuurlijk ook nóóit alleen de weg op, dus je hebt altijd je groom die je kan helpen.
In ieder geval succes met mennen!
Maar ik zie al dat je dat al van plan was te doen, goed idee!