De laatste keer mocht ik zelf een heel stuk op de bok (daarvoor was enkel uitstappen), en het begint steeds meer te kriebelen. Het lijkt me erg leuk om zelf ook echt te leren en te gaan doen. Sinds een maand of drie heb ik hier ook een oudere shetlander staan, als gezelschap voor mijn jonge merrie. Hij is nog lekker fit en als we gaan wandelen is ie ook lekker actief, de oortjes erop en hij vindt het duidelijk leuk. Buiten nog wat poetsen wordt er eigenlijk niet veel mee gedaan... Ik ken eigenlijk niets van zijn verleden, mssn is ie ooit al ingespannen geweest, kan ook zijn van niet, maar dat weet ik dus niet. Ik heb hem al wel een keer tussen de langen lijnen mee genomen om te wandelen en dat ging goed. Hij is ook niet heel snel onder de indruk van iets.
Mijn vraag is, kan ik deze pony nog inspannen?
Ik ga dit uiteraard niet op eigen houtje doen en ben sowieso van plan les te gaan nemen. Ik ben niet van plan heel intensief te gaan trainen ofzo, maar een gezellig ritje door de polders op z'n tijd lijkt me wel fijn. Mijn vraag is of ik met een pony van die leeftijd nog kan beginnen, niet wetend of ie ooit al voor de kar heeft gestaan...
.

.