ja is best lastig. Zit ook veel verschil in bij verschillende merken. Ik heb voor m'n haf een tuig van clever maar een hoofdstel van ideal omdat de hoofdstellen van clever vrij grof zijn. Tuig is ponymaat , hoofdstel full.
Ik heb gewoon alles in Full marathontuig voor mijn haflinger. Ze is maar een kleine dame in de hoogte en lengte, breed is ze gemiddeld (niet extreem). Dus je houdt wel het een en ander over op bepaalde punten, maar op andere stukken past het dan goed.
Cob is vaak net aan, daarom verkies ik liever Full. Singel was trouwens wel veels te lang, dus heb toen de singel op de werkbank gezet en een paar gaten bijgeboord met de boormachine. Voor de rest kon ik het met een gaatjestang af.
janouk
Geplaatst: 08-03-09 16:08
Wij hebben een Ideal tuig voor onze haflinger. Maar wel hier en daar wat aangepast of gecombineerd met full onderdelen. Zoals een frontriem maat full (overigens ook voor rijhoofdstel). Het borsttuig (anatomisch) is ook cob maar met full riemen. Kortom op maat samengesteld. Pony is 1.46m. [AR-ITP] Eindelijk hoor ik bij Bokt: ik heb ook een setje
Wij hebben Bosrttuig cob en schoftje en broek maat full. Dus als je gewoon even de broek en schoftje omruild voor maat full, komt het wel goed!
Sjolvir
Geplaatst: 08-03-09 21:45
Van de week ideal tuig op mijn fjord gepast. Was combi van cob en full. Eigenlijk alles cob, borsttuig ook cob (vermoedelijk net te klein voor de mijne) en full aan het borsttuig. Hoofdstel full. Die door van Rijs passend gemaakt waren. (dus aangepast voor die andere fjord) Kon dit tuig lenen om te passen. Zou namelijk van de week tuig gaan kopen, maar wegens kreupel zijn van pony uitgesteld.