[AR] Voorbeelden van kegeltjes parcours

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

b485

Voorbeelden van kegeltjes parcours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 13:44

Helaba,

Heeft er iemand een paar voorbeeldjes van een kegeltjesparcours? Een soort van plannetje om het zo te zeggen. Liefst voor beginners. Ik heb namelijk weinig fantasie, en ik weet niet wat de moeilijkheidsgraad is voor beginners.

Binnenkort is mijn buitenbak klaar, en dan wil ik voor de afwissleing wel eens een simpel parcourtje opzetten.

Bedankt,

Babs

JoyCiej007

Re: Voorbeelden van kegeltjes parcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:47

Ik heb ze idd een tijdje geleden allemaal ingescand voor een andere bokker die ook opzoek was naar wat vaardigheidsplattegrondjes.

Volgens mij heb ik ze niet op de pc, maar op de externe harde schijf, en die heb ik niet hier. Kan wel even tussen mijn mailtjes kijken of dat mailtje er nog bij zit.

Maar anders moet ik even wachten tot vrijdag, dan kan ik ze je via de mail sturen, als je me eventjes je mailadres per pb stuurt :)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 15:59

Bedankt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:42

Er is geen verschil in beginners en gevorderden parcourse enige verschil is de afstand tussen de kegels
Op de wiki mensport staat dit haarfijn uitgelegd

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:51

Als je wilt oefenen voor vaardigheid, kun je beter niet hele parcoursjes gaan oefeen. Je kun beter een scherpe bocht maken, een slalom, allemaal aparte onderdelen. Tenminste, zo doe ik het. Maar dat betekend natuurlijk niet dat je geen parcourje mag rijden thuis! :P Maar ik ben zelf ook druk bezig met dingen verzinnen, en ik heb wel een parcoursje op papier. Ik zal er wel ff een foto van maken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:54

hafjelinger schreef:
Als je wilt oefenen voor vaardigheid, kun je beter niet hele parcoursjes gaan oefeen. Je kun beter een scherpe bocht maken, een slalom, allemaal aparte onderdelen. Tenminste, zo doe ik het. Maar dat betekend natuurlijk niet dat je geen parcourje mag rijden thuis! :P Maar ik ben zelf ook druk bezig met dingen verzinnen, en ik heb wel een parcoursje op papier. Ik zal er wel ff een foto van maken.

Iedereen doet het zo als het hem zelf goed lijkt, de een een heel parcours de ander niet, leven en laten leven zou ik zeggen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:43

Echwel schreef:
Er is geen verschil in beginners en gevorderden parcourse enige verschil is de afstand tussen de kegels
Op de wiki mensport staat dit haarfijn uitgelegd

Idd ik pakte voorheen ook wel eens een plattegrondje vaardigheid van 'gevorderde wedstrijden'. En helemaal zoals op papier krijg je het toch nooit, maar je krijgt wel beetje het idee.

@ Hafjelinger: Sommige mensen doen het idd anders. Net als bij de springsport is het naar mijn mening soms best verstandig eens een parcoursje te oefenen; alleen maar enkele hindernissen of in-uitjes en dubbelsprong komt een springruiter nl. ook niet altijd ten goede....

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 11:28

hier een tekeningetje van een simpel rondje, maar je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wil, zolang je maar zorgt dat de lijnen kloppen en dat je dus niet in de knoop komt
Afbeelding

lfobijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:20

Leuk! ik blijf ook even mee kijken naar wellicht nog meer leuke voorbeelden!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:00

Bedacht me net ook ineens, dat ik ze ook net zo goed hier kon uploaden, kan 'de rest' ook meegenieten. Zal ze even via inet uploaden en hier neer zetten.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 09:53

Bedankt allemaal.

Ik ben niet van plan om wedstrijden te beginnen te rijden, maar als welkome afwisseling, lijkt het mij leuk om eens een parcourtje uit te zetten.

Ik dacht dat er misschien in de moeilijkheid van de wendingen ook een verschil zou kunnen zitten. Bijvoorbeeld bij beginners vooral grote wendingen en lange rechte lijnen. Terwijl je misschien bij de gevorderden kortere wendingen en kegeltjes in de wendingen zou hebben.

De mogelijkheden zijn idd eindeloos, maar ik wou enkele ideetjes op doen om mee te kunnen starten.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:43

Als je het disciplinereglement download op http://www.knhs.nl vind je in de bijlage hoe je slalommen en zigzaggen neer moet zetten. Dat zijn ook altijd leuke lijntjes om te oefenen.

Ook kun je met 4 poorten een volte uitzetten, die je steeds kleiner kan maken. Ook kun je dan met 3 extra poorten er een 8 van maken.

Als je wat verder bent; 2 poorten direct naast elkaar zetten, zodat je na poort 1 180 graden moet draaien om poort 2 te nemen.