[NH] Wie heeft een cursus freestyle gedaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ieris

Berichten: 1782
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 18:20

Ja dat boek ken ik !
Ik heb het zelf ook,is wel een goed boek!
Zoetermeer -Ruinen is volgens mij even ver als Nijmegen -Ruinen,mischien iets verder voor jou,kijk anders is op de routeplanner!
Veel succes met het maken van je keuze!

prompter

Berichten: 11170
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 23:02

ieris schreef:
En ben je er al uit wat je wilt gaan doen?
Ik moet zelf ook twee en half uur rijden met trailer om bij emiel voest te komen,maar je paardje kan daar lekker uitrusten als je wat eerder komt.
je kunt er ook een dag van te voren komen!


Nou, ik kon bij Emiel Voest dus geen dag van tevoren komen! Ik heb het gevraagd, ik wilde er uiteraard extra voor betalen, maar niks hoor, ik moest maar een ander adres zoeken voor de zondagavond! Vond ik niet zo paardvriendelijk, mijn paard in 1 week op 3 adressen, dus toen heb ik er maar helemaal vanaf gezien, ook al kreeg ik het inschrijfgeld niet meer terug . Het zegt natuurlijk niets over de methode van Voest, maar ik kreeg er geen positieve indruk van mee...

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 16:04

Tegenwoordig kun je echt wel een dag eerder komen hoor. Hoe dat vroeger was weet ik niet. Hij adverteerd er zelfs mee op zijn site en in zijn nieuwsbrief. Ook slaapgelegenheid voor jezelf is dan te regelen en je kunt ook een nacht extra blijven na afloop van de cursus zodat je niet savonds nog een eind hoeft te rijden maar de volgende ochtend lekker uigerust op pad kunt. Prima service !

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 18:10

Tinkie heb jij ook die cursus gedaan dan? Wat vond je ervan?

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 18:48

xxx4ya schreef:
Bij terra natura had ik ook al gekeken maar dat is meer gericht op t rijden toch? Ik wil liever veel grondwerk doen..

Nee, is helemaal niet gericht op rijden! Ze hebben 2 (basis) cursussen, een van alleen grondwerk (genaamd communiceren met paarden) en eentje met vooral rijden maar ook grondwerk (natuurlijk en bewust paard rijden), volgens mij kan die laatste niet met eigen paard, maar is dat met paarden van hen. Die eerste kan zowel met paarden van hem als met eigen paard. Ze hebben ook nog een cursus speciaal voor mensen met eigen paarden (van 2 naar 1) en dat is een beetje een combi van de twee andere cursussen, met nog is extra's.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:38

Bij ons op stal start er volgende week een cursus van Marike Coverdale (één van de schrijvers van Het paard als partner). Het is 3x 2 uur. De eigenaar van de stalling is al een paar keer naar haar geweest voor tips, uitleg etc. en ze was echt heel enthousiast!. Ik ben dus benieuwd Lachen

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 20:59

Er zit een steunpunt van Emiel voest in Rockanje, is dat niks voor je?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 12:13

Nooit geweten... Waar vind ik daar iets over dan Leetje? Das tenminste niet zo ver weg!

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 23:29

Baalbergen kan ik niet aanraden. Hij heeft een keer met mijn paard "gewerkt" en hij kon er niets mee. Uiteindelijk sloeg mijn paard hem met een voorbeen bijna zijn haar van zijn kop omdat hij het zat was. Mijn paard slaat anders nooit maar vertoont naar andere paarden wel eens wat hengstemaniertjes en zo ook naar Baalbergen. Ik vond hem een vlotte babbel hebben, maar heb er niets aan gehad. Bij een ander paard raakte hij bijna in paniek omdat het paard paniekte toen er een parasol in de bak kwam waar hij het paard wel even aan zou wennen.
Parelli vind ik een hele goede methode, maar niet te betalen. Ik heb de video en haal er de ingen uit die ik gebruiken kan.
Voest heb ik geen ervaring mee.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 12:02

PeppySan schreef:
Baalbergen kan ik niet aanraden. Hij heeft een keer met mijn paard "gewerkt" en hij kon er niets mee. Uiteindelijk sloeg mijn paard hem met een voorbeen bijna zijn haar van zijn kop omdat hij het zat was. Mijn paard slaat anders nooit maar vertoont naar andere paarden wel eens wat hengstemaniertjes en zo ook naar Baalbergen. Ik vond hem een vlotte babbel hebben, maar heb er niets aan gehad. Bij een ander paard raakte hij bijna in paniek omdat het paard paniekte toen er een parasol in de bak kwam waar hij het paard wel even aan zou wennen.
Parelli vind ik een hele goede methode, maar niet te betalen. Ik heb de video en haal er de ingen uit die ik gebruiken kan.
Voest heb ik geen ervaring mee.



Was dat bij de clinic van 11 januari? Daar ben ik ook geweest en ik vond daar ook niet heel goed. Maar ook wel hele goede stukken. En verder ben ik heel erg te spreken over zijn methode (al eerder gezegd), Rocco was juist altijd trapperig, bokkerig, bijterig, gewoon chaggie. Hij had goede momenten, maar zo'n 2x per week. Nu ik met Baalbergen's methode bezig ben, is hij altijd vrolijk en werkt mee, en trapt, bokt en bijt niet meer. Kortom, de ideal pony *LOL* ! Ik denk dus dat het ook uitmaakt met welk paard hij werk, maar ik denk dat hij na een week er veel mee werken, elk paard z'n vertrouwen heeft. Maarja, das mijn mening, en hier blijkt maar weer uit: meningen verschillen.

Romargo

Berichten: 193
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 22:39

Tamaar ik wil ook mee met Hans! *LOL* Lijkt me echt geweldig! Party!!
Maar waren jullie pony's of paarden niet heel erg druk? Omdat ze toch op een vreemde stal zijn en dat maar voor een paar dagen...die van mij is namelijk pas 2,5 jaar.. Verward

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:52

Ik heb vorig jaar de basiscursus gedaan bij Emiel Voest en dat is me goed bevallen. Het gaat allemaal lekker relaxed; je wordt nergens toe gedwongen, maar je mag van alles proberen. Ook hebben ze een hele verzameling boeken en video's van andere NH trainers(en zichzelf natuurlijk) die je kunt bekijken. Het is heel leuk om zo intensief met je paard bezig te zijn en mee te kijken naar de vorderingen van de hele groep. Je leert anders te kijken naar paarden, optomingen en de invloed van je eigen houding. Erg leerzaam en makkelijk te combineren met anderer "methodes".

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:01

Die ervaring heb ik dus ook Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:44

geen cursus, heb de banden van Parelli gekocht...Met behulp van boeken van anderen en mijn eigen ervaringen gewoon aan de gang gegaan. Werkt prima. Rij buiten met alleen een halstertje en in de bak tegenwoordig ook zonder halster (niet alle dagen hoor, naast dressuur en western). De cursussen vind ik te duur.

ikke

Berichten: 37604
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 23:52

Anya schreef:
geen cursus, heb de banden van Parelli gekocht...Met behulp van boeken van anderen en mijn eigen ervaringen gewoon aan de gang gegaan. Werkt prima. Rij buiten met alleen een halstertje en in de bak tegenwoordig ook zonder halster (niet alle dagen hoor, naast dressuur en western). De cursussen vind ik te duur.


Zelfs dat vindt ik te duur. Ik kijk ze op NVVR-weekenden, d'r zijn er altijd wel beschikbaar en aangezien de club z'n eigen tv-video heeft, valt er altijd wat te kijken. Verder ben ik van mening dat je binnen de NVVR in een veel kortere tijd veel meer kunt leren dan van willekeurig welke goeroe, als je tenminste een beetje actief bent binnen de club. Voor de medeleden: tot het paasweekend in kootwijkerbroek ik ben er weer bij.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 09:36

Ik heb van iemand een band van Emiel Voest geleend en als t me leuk lijkt ga ik een cursus bij hem doen Lachen

ikke

Berichten: 37604
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 23:13

xxx4ya schreef:
Ik heb van iemand een band van Emiel Voest geleend en als t me leuk lijkt ga ik een cursus bij hem doen Lachen


Hemelvaart in Loon op Zand, nee NIET bij manege van Loon, is nog niet volgeboekt. Onze prijzen zijn all-in en wij zijn veel gezelliger *LOL* daarbij leer je bij ons meer en mag je gewoon jezelf blijven. Wij hoeven je geen schuldgevoel aan te praten alvorens we je iets kunnen leren, wij leren je gewoon wat je wilt leren voor de opfrisser: www.recreatieruiter.nl tot Loon op Zand

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 10:50

ikke schreef:
Wij hoeven je geen schuldgevoel aan te praten alvorens we je iets kunnen leren, wij leren je gewoon wat je wilt leren

En dat doet Emiel Voest wel Verward

prompter

Berichten: 11170
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 10:55

Saar"]
[quote="ikke schreef:
Wij hoeven je geen schuldgevoel aan te praten alvorens we je iets kunnen leren, wij leren je gewoon wat je wilt leren

En dat doet Emiel Voest wel Verward
[/quote]

Ik snap deze opmerking van Ikke ook niet? Bovendien moet je daar maar van houden, van die groepsbijeenkomsten. Niks voor mij Haha! , ik heb nooit lid willen zijn van verenigingen e.d., laat mij maar lekker in mijn eentje met mijn paarden rommelen...

ikke

Berichten: 37604
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 13:09

Saar"]
[quote="ikke schreef:
Wij hoeven je geen schuldgevoel aan te praten alvorens we je iets kunnen leren, wij leren je gewoon wat je wilt leren

En dat doet Emiel Voest wel Verward
[/quote]

Nogal ja. Zo goed zelfs dat velen het niet eens door hebben.
En promptertje, als jij het liever alleen doet, vooral blijven doen hoor, vrijheid, blijheid.
ik ga niemand zeggen wat ie moet doen, ik geef alleen maar wat alternatieven voor, in mijn ogen, veel te dure goeroes. Overigens snap ik ook wel waarom ze zo duur zijn, maar ik vindt het gebodene in geen enkele verhouding staan tot de prijs.

prompter

Berichten: 11170
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 15:07

ikke"]
[quote="Saar"][quote="ikke schreef:
Wij hoeven je geen schuldgevoel aan te praten alvorens we je iets kunnen leren, wij leren je gewoon wat je wilt leren

En dat doet Emiel Voest wel Verward
[/quote]

Nogal ja. Zo goed zelfs dat velen het niet eens door hebben.
[/quote]

Zou je dat nader willen uitleggen? Ik heb helemaal geen ervaring met Voest, ben hier toch wel benieuwd naar Knipoog

Citaat:
En promptertje, als jij het liever alleen doet, vooral blijven doen hoor, vrijheid, blijheid.
ik ga niemand zeggen wat ie moet doen, ik geef alleen maar wat alternatieven voor, in mijn ogen, veel te dure goeroes.


Ik had ook niet het idee dat je me iets wilde opdringen. Moest alleen ineens aan motorrijders denken, die kom je in het weekend ook altijd in clubjes tegen, ook zelden alleen *LOL* . Ik heb een paard passend bij mijn karakter: ze moet niets van andere paarden en mensen hebben - ik ben iets minder extreem Haha! , maar ik kan het wel prima met haar vinden. Maar ik hoor van andere NVVR leden altijd (Frans Veldman, Karin Schouwenburg) dat jullie inderdaad erg leuke dingen doen.

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:19

Inderdaad ik ben ook wel benieuwd naar een nadere uitleg. Ik heb een cursus gevolgd bij Emiel Voest en ik heb daar niks negatiefs meegekregen.

Maar misschien ben ik al wel gehersenspoeld Knipoog

annekoning
Berichten: 121
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 10:32

Ik heb een hele goede tip voor je:

Kijk een op www.dreamstables.nl. Zij geven GRATIS CLINICS, trailer laad cursussen, communiceren met paarden, veulentraining enz. Ook komen zij door het hele land naar je toe. Ze hebben zelf les gehad van Monty Roberts en ze zijn erg goed in de omgang met paarden.

WWW.DREAMSTABLES.NL

paardjess
Berichten: 16
Geregistreerd: 09-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 15:53

kijk eens op www.depaardenmaat.com dat is in arnhem en piet nibbelink geeft daar de cursussen, ik heb er zelf ook 1 gevolgd en ik wil er graag nog is heen, ook geeft klaus F hemphfling via hem cursussen!! is erg de moeite waard moet ik zeggen!

ikke

Berichten: 37604
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 23:04

Ik wil mijn visie wel toelichten, maar vooraf even dit: Ik ken de diverse trainers die hier passeren allemaal. Wat mij opvalt is dat ze allemaal een bepaalde lijn volgen die mij niet aanstaat.
De uitleg:
Ze vertellen je graag en uitdrukkelijk wat je fout doet, zowel algemeen in clinics als individueel, als je ze op een beurs ontmoet. Vervolgens vertellen ze dat zij de oplossing voor al deze problemen hebben, en dat zij je dat wel willen leren, tegen betaling, natuurlijk.
Vervolgens hebben ze allemaal hun eigen gereedschap ontwikkeld, wat alleen bij hen te koop is. Wat mij ook altijd weer opvalt is dat bij een clinic iedereen in de pauze naar de kraampjes rent om die spullen aan te schaffen, alsof dan alle problemen over zijn c.q. het zonder die middelen niet kan.
Ik heb ze allemaal aan het werk gezien, ik heb TTeam gedaan, centered riding, met Wieke Huisman gewerkt, Nelleke Deen is geen onbekende, cursus met Piet Nibbelink, Eddy Modde aan het werk gezien en ja, allemaal hebben ze goede, leerzame en nuttige dingen. Maar om nou te zeggen dat ze echt iets nieuws brengen, nou nee.
Ernest van Loon heeft het allemaal al eens beschreven en hij citeerde ook al regelmatig oude grootmeesters. Bert Rutten deed het in de laatste Bit nog eens dunnetjes over, daar kan menigeen een puntje aan zuigen, maar eigenlijk vertelde ook hij niks nieuws, gelukkig maar.