[AR] info over mennen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

info over mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 17:44

ik ben van plan om van de zomer mijn haflinger voor de kar te beleren. Zelf heb ik helemaal geen men ervaring en wil daarom graag informatie over zoeken. Helaas doet mijn google.nl het bij mij heel raar als ik mensport intypt of mennen kom ik op hele andere site's zoals. mennen.find.com. kortom ik kom niet op de juiste site's hoe ik het kan veranderen weet ik niet. Daarom vraag ik hier er goede links over mennen is.

voordat ik heel bokt over me heen krijgt. Ik beleer hem niet alleen, met behulp van iemand die al vele mensen heeft geholpen met het beleren voor de kar.

Zelf denk ik dat mijn haflinger ook wel enig ervaring ooit heeft gedaan. Hij heeft 1x alleen een hele tuig om gehad en meneer had het om of het de normaalste zaak van de wereld was. Ook toen iemand aan de leidsels ging hangen begreep meneer al snel wat de bedoeling van is.

laura2span

Re: info over mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:56

Kijk eens in de sticky's en de topics op dit forum. Er staat hier een berg aan informatie. Succes!
Ik tem even want volgens mij is dit niet helemaal de bedoeling...

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:48

Inderdaad eerst even de FAQ doorlezen..

Citaat:
Ook toen iemand aan de leidsels ging hangen begreep meneer al snel wat de bedoeling van is.

Mag toch hopen dat je de strengen bedoelt? Anders is het wel sneu voor je pony..

GRAPJE! :D

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:51

Allereerst, hartstikke leuk dat je gaat mennen... ik heb vorig jaar de overstap gemaakt van rijden OHZ naar mennen en beleef er veel plezier aan.

Je geeft zelf al aan dat je paard bekend is met voor de wagen lopen.
Misschien kan je zelf wat oefenen met dubbele lijnen (lange Lijnen) en stemcommando's!

heel veel succes, ben benieuwd!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 20:55

CarinaR schreef:
Allereerst, hartstikke leuk dat je gaat mennen... ik heb vorig jaar de overstap gemaakt van rijden OHZ naar mennen en beleef er veel plezier aan.

Je geeft zelf al aan dat je paard bekend is met voor de wagen lopen.
Misschien kan je zelf wat oefenen met dubbele lijnen (lange Lijnen) en stemcommando's!

heel veel succes, ben benieuwd!

helemaal zeker ben ik niet of hij bekend is. Mijn vermoeden is van wel hoe hij erop reageert. Want toen ik net op deze stal stond en iemand in de bak reed met de menwagen vond meneer het helemala niet erg terwijl hij dat niet eens gewend is.

op stemcaommando's reageert hij al super. Ook met dubbele lijnen achter hem lopen reageert hij ook goed op.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:06

Bovenaan AR staan een aantal links waar je voldoende info kunt vinden.
Een hoop Wiki artikelen waar je veel aan hebt, de FAQ en veel lezen hier op AR zullen een hoop van je vragen beantwoorden. Helaas is het op AR niet de bedoeling een topic te openen om te vragen om links, daarom hier een slotje.