Ik wil heel graag me haf voor de kar beleren.
Maar mijn vermoede is dat hij het waarschijnlijk al ooit heeft gedaan. Hoe kan ik daar achter komen?
Vandaag van iemand een menhoofdstel geleend. En toen ik hem in had, Had hij hem echt zo in of hij al jaren zo stang in zijn mond heeft gehad.
Het enige was dat hij even moest wennen dat hij niks achter zich zag. Maar echt bang was hij niet. Toen ben ik even met 2 longeerlijnen en een longeersingel achter hem gaan lopen (heb ik al eens vaker gedaan alleen dan zonder menhoofdstel maar een gewone) en dat deed hij er goed! Het enigste was dat hij mijn aanwijzingen niet snapte (omdat ik er nog niet zo veel verstand van heb)
Binnenkort mag ik ook het tuig een keer lenen (dit tuig is van een haflinger van 1.40 en die van mij is zelf ook1.40)
Maar nu komt nog een vraag
Ik heb er nog geen ervaring mee met het menne (ben wel van plan om menbewijs te halen)
Maar stel stanley heeft het allemaal al gedaan dan is het gewoon een kwetsie van weer oppakken. Maar dan ben ik van plan om het op te laten pakken door iemand die wel ervaring heeft met mennen. Of moet ik hem als nog naar een beleerstal brengen?
Ik moet het allemaal zelf betalen. en dan vind ik niet erg maar dan moet ik wel weten waar ik an toen ben. Dus hoe kom ik erachter of me paard het ooit gedaan heeft?
Oja stanley is 10 jaar en nu 3 jaar in mijn bezit. Daarvoor nog een jaar manege pony geweest. En daarvoor was hij ong 6 jaar hengst.
Als ik aan het rijden ben en iemand rijdt met een z'n kar in de bak verblikt en verbloosd hij niet. Terwijl ik net een kleine maand op die stal staat. De vorige stallen reed er nooit iemand met een kar.