[AR] Karretje maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Karretje maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 16:27

kun je een karretje maken voor een shet?
aangezien de prijzen van de karretjes even hoog zijn als n beleerde pony

BlackDevils

Re: Karretje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:51

Ja, maar dan moet het wel een heeeel simpel karretje zijn Haha!
Als je tenminste bedoeld dat het karretje niet duurder mag zijn dan de pony.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:55

Goedkoop is duurkoop, dat is het enigste wat ik je mee kan geven. Goede onderdelen zijn zo duur dat je net zo goed een leuke tweedehands kan gaan zoeken. Een kar bouwen die veilig is en ook een beetje comfortabel is voor paard als menner is een vak apart. Het evenwicht moet goed zijn (bij een tweewieler), de draaicirkel moet goed zijn bij een vierwieler, het remsysteem moet betrouwbaar zijn, het lamoen voldoende sterk, de vering enz enz.
Naast de kar moet er ook nog een tuig worden aangeschaft. Die zijn over het algemeen ook net zo duur als de aanschafprijs van een pony.
Mensport is nu eenmaal duur.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 20:24

mijn opa heeft namelijk vroeger open paardenkoetsen gebouwd maar zit met het probleem :

als ik 50 euro uitgeef aan buizen kan ik het in een hand vasthouden zoo duur

maar 2e hands heb ik al iets gevonden misschien gaan we het zondag ophalen:

sulky (die geremd moet worden) met tuig en alles voor 200 euro echt goedkoop en investeren moet je toch wel dus....

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:25

Kijk het allemaal goed na voor je tot kopen overgaat! Het is misschien niet voor niets zo goedkoop...
En als je tuig of sulky snel kapot gaat omdat het bijv. niet goed is onderhouden moet je weer veel geld uitgeven. Het is dan beter het in één keer gewoon goed te doen. (Ik spreek uit ervaring Knipoog )
Er zijn wel wat topics met tips waar je zoal op moet letten. Even de zoekfunctie gebruiken.
Succes!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:43

Mijn vriend heeft een skelter omgebouwd tot koets voor pony's...dat ding is geweldig...Maar toch liever een pony-marathonwagentje hoor Bloos