[AR] Ervaringen met pony sulky's (niet de befaamde zwarte)??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

Ervaringen met pony sulky's (niet de befaamde zwarte)??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 15:40

Wij rijden voornamelijk recreatief met twee grote shetlanders en dan voornamelijk in tweespan. Nu willen we er toch ook weer een wagentje bij voor enkelspan en dan wel een sulky en graag zou ik weten of er mensen zijn die met 1 van de volgende sulky's ervaring hebben (wij willen bij beide sulky's gaan kijken)

De eerste is van HCA Klarenbeek (http://www.hcaklarenbeek.nl), eigenlijk heb ik hier al voldoende zeer positieve verhalen over gehoord en de mogelijkheden om deze sulky aan te laten passen naar je specifieke wensen zijn super!

Afbeelding

De tweede heb ik gevonden via http://www.trotplaza.com/ en wordt daar een trainingskar genoemd (en niet een sulky, ik moet bekennen dat ik weinig verstand heb van de drafsport maar als ik het vergelijk met de sulky's hebben deze in ieder geval al dikkere banden en meer "accessoires"?)

Afbeelding

qua prijs ontlopen ze elkaar niet heel veel, het lijken me zo van de foto beide leuke karren en van de HCA ken ik niets dan positieve verhalen. Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met de andere wagen of mij misschien al vanaf de foto's op verschillen kan wijzen (buiten het feit dat de onderste meer "aangekleed" is)?

Lacuna

Re: Ervaringen met pony sulky's (niet de befaamde zwarte)??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:05

die draf-sulky, is die wel geschikt voor inspan, of moet je daar kliktuig voor hebben? Volgens mij zie ik namelijk aan de boom zo'n geval waar je kliktuig aan moet, en ik zie op je foto ook geen zweng en zo'n rondje waar je broek aan vast moet.
Aan de andere kant, het geveerde zitje op die sulky lijkt me stukken fijner dan de (volgens mij) ongeveerde zit op de bovenste foto. (en fijner dan de ongeveerde zit van mijn draf-sulky, maar dat ter zijde)

Groetjes, Lacuna

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:43

Lacuna schreef:
... ongeveerde zit op de bovenste foto.

De HCA sulky heeft vering op de wielen, al is die op de foto niet goed te zien. Naar verluid valt het qua schokken heel goed mee.

Groeten, SuSEQ

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:28

oh sorry, dat wist ik niet.
Heb met geen van beide sulky's ervaring. Heb zelf wel een draf-sulky voor mijn shet, maar die is dus ongeveerd. Dat is na 10 km niet prettig meer hoor Knipoog

bedankt in elk geval.
Groetjes, Lacuna

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:43

Een aantal bokkers (oa vickelientje en xelienx) hebben een sulky van HCA. Die van HCA is ook verkrijgbaar met zo'n zeiltje.

Voor mij is het de eerste keer dat ik die andere sulky zie. Wat ik me afvraag, zijn de bomen verstelbaar?

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:46

nathalie, mijn positieve mening weet je Knipoog

de bovenste foto van de HCA sulky is volgens mij een beetje verouderd. er zit nu een geveerde zitting op, een zweephouder en het model van het voorrek is anders

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 19:37

dank jullie, neig door jullie tips toch nog weer meer naar HCA!

hahaha Elien...jij bent de voornaamste reden dat ik ook helemaal enthousiast ben over de sulky van HCA en natuurlijk weegt daar heel zwaar mee dat allerlei aanpassing heel gemakkelijk te realiseren zijn! De geveerde zitting klopt, daar had ik het met Andries ook over..dit is het voorbeeldplaatje van de website!

De tweede is, voor zover ik weet, in- en verkoop

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:22

toch even volgen, vanaf de foto spreekt de onderste mij namelijk meer aan, maar heb ook met beide totaal geen ervaring

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:02

Wat je ook even in je achterhoofd moet houden; Wat als de sulky kapot gaat? Ik weet niet of je zelf erg knutselig bent aangelegd, dat hem weer kan maken.
Maar anders kan je hem zo naar HCA brengen en zorgen zij er weer voor dat je er snel weer mee kunt rijden. Bestellen via internet zorgt ervoor dat je deze service niet hebt.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 13:54

Nou, we zijn bij HCA geweest en hebben daar de sulky helemaal "naakt" gezien (dus zonder de coating) en ik was erg onder de indruk van hoe degelijk het geheel in elkaar zat!

Moest alleen manlief overtuigen van het feit dat we echt nog een sulky nodig hadden (telkens weer beloof ik hem dat we nu namelijk ECHT alles in huis hebben voor de pony's en er niks meer te wensen is en die belofte werkt niet helemaal meer Haha!)...Voor mijn verjaardag (in maart..*zucht*) komt er dus een zwart/groene sulky van HCA bij!

Bedankt voor de tips!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:57

wat gaaf Nathalie!!! ik ben benieuwd

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 14:02

ik ook! Haha!

Het is ook wel goed, Edgar zit op een project waarbij hij pas laat thuis is dus 's avonds komt er de komende maanden niks van en in het weekend rijden de kinderen of gaan we met tweespan!

Maar verheug me er toch nu al op Tong uitsteken