Groetjes
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Sjonniej schreef:Oefenen, zodat je met 1 hand de voorpluk plat kunt houden en met de andere hand het hoofdstel over zijn oren kunt doen.
. Met een enorme voorpluk heb je weinig kans
. Mijn IJslander heeft ook een grote voorpluk en dat is soms knap lastig. Met een vlecht erin gaat het vaak goed
. Pas alleen op dat je een heel licht(gewicht) elastiekje neemt. Een te zwaar elastiek is vervelend, want dat gaat op zijn voorhoofd bonken. Een gewoon invlechtelastiekje doet het vaak wel
Divine schreef:Misschien niet echt officieel, maar je kan de pluk ook in tweeen delen, en langs de riempjes OVER het frondeel leggen. Heeft ie er ook geen last van.
Of inderdaad, een vlechtje er in...

). Dan blijft het netjes in het midden en gaat niet tussen oog en oogkleppen zitten. 
) heb ik erg weinig ruimte over om het hoofdstel omhoog te tillen over de voorpluk heen. Dat is dan toch echt proppen.
. Maar bij mij niet
. Yinari schreef:Maar bij mij is het zo dat mijn hoofdstel behoorlijk strak moet zitten om niet over de oortjes te floepen. Ook met het bit (en nee, dat hangt niet te hoog) heb ik erg weinig ruimte over om het hoofdstel omhoog te tillen over de voorpluk heen. Dat is dan toch echt proppen.
Het scheelt hoeveel ruimte je over heb ja, anders kan het inderdaad wel. Maar bij mij niet
. Maar ja, dat kost wel wat meer tijd.....

.
Bij Tink maak ik er altijd een vlecht in.

). 
Sjonniej schreef:Of gewoon de voorpluk uitdunnen of een pony met weinig voorpluk kopen
......
Ik ben juist trots op zijn voorpluk dus degene die daar aankomt