[AR] Wagen inruilen of gewoon verkopen ? Wat is slimmer ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shayla

Wagen inruilen of gewoon verkopen ? Wat is slimmer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 21:23

Hallo allemaal !

Even een vraag omdat ik erg twijfel Knipoog

Ik ben van plan om mijn huidige menwagen te verkopen en op zoek te gaan naar een wat handzamer maatje marathonwagen.

Het punt waar ik enigzins over twijfel ... zou het wijzer zijn om mijn huidige wagen in te ruilen op een andere wagen of is het slimmer om de wagen gewoon via bijvoorbeeld MP te verkopen ?

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de inruilprijs t.o.v. de "gewone" verkoop prijs ?

Even ter verduidelijking , het gaat om deze wagen :

Afbeelding

Zal nu zo'n 4 jaar oud zijn , maar is misschien een keer of 25 mee gereden , dus verkeerd nog in nieuwstaat.
Tinker die er voor staat is rond de 1.55 m.
Wagen is op 4 wielen geremd en er zit ook nog een langboom bij Knipoog

EmptyWords

Re: Wagen inruilen of gewoon verkopen ? Wat is slimmer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:26

das een mooie wagen!
je zou wat rond kunnen kijken bij verschillende handelaars? gewoon wat navraag doen...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:43

Wij hadden een vergelijkbare wagen en hebben hem ingeruild, de mensen hier in de buurt boden minder dan de zaak waar hij gekocht was. Dus bel gewoon met de verkoper van een leuke wagen en vraag hoeveel je ervoor terug kunt krijgen. Ik heb ook heel eerlijk gevraagd wat hij zou adviseren om als vraagprijs te hanteren, daar kreeg ik een eerlijk antwoord op, waarbij die vraagprijs hoger lag dan de inruilprijs, maar hij gaf ook aan dat het natuurlijk de vraag is of je vraagprijs ook betaald wordt.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:45

Ja wat een mooie wagen, ik zou inderdaad eens bij verschillende leveranciers vragen wat hij opbrengt.
Is de vraag of je dan een nieuwe wagen wil kopen, dat scheelt ook wel met de inruilprijs.
In november is de beurs paard en koets, daar kan je met een foto van je wagen eens je licht op steken. Succes

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:46

Ik zou ook even op MP kijken wat er voor de wagens op dit moment gevraagd wordt, en wat er voor geboden wordt.
En inruilen of verkopen maakt weinig uit, het is maar waar je er meer voor krijgt toch???

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:29

Lekker inruilen, dan ben je er meteen vanaf. Je zit dan tenminste niet met 2 karren, of dat je deze wagen alsnog voor minder moet verkopen.
Het scheelt je een hoop gedoe met advertentie zetten, en alle telefoontjes etc. beantwoorden.
Je kunt wat onderhandelen over de prijs van je nieuwe wagen. Doordat je nu zelf ook wat te bieden hebt, heb je een soort van reden om te onderhandelen.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 16:17

Bedankt voor de reacties allemaal ! Haha!

Denk dat het inderdaad dan inruilen word , dan ben je ook niet gelijk een hele smak geld kwijt Knipoog ( Nou ja ... voor je gevoel dan Tong uitsteken )

Zal van de week eens nieuwe duidelijke foto's maken , kan ik die uitprinten en meenemen naar paard en koets.
Heb er nu al zin in Haha! Zal er vast wel wat vinden wat helemaal naar mijn zin is !

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:12

prachtige wagen hoor. Ik heb mijn merrie nog niet voor de wagen, ben dus wat terughoudend om wat aan te schaffen, maar anders wist ik het wel. Succes met het zoeken naar een andere wagen.