[AR] Ervaring touwstreng omzetten naar leren streng?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Ervaring touwstreng omzetten naar leren streng?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 08:35

Hallo allemaal

Voor mijn pony heb ik een heel fijn tuigje met touwstrengen.
Nu zou ik deze graag willen laten omzetten naar leren strengen.

Heeft iemand daar ervaring mee? Waar kan ik dit het beste laten doen? Kán het uberhaupt?

De rest van het tuig vind ik heel mooi, en de kleur van dit tuig ben ik verder nooit meer tegengekomen (het is ook al heel oud, maar wel in heel goede staat) dus liever zou ik geen nieuw tuig kopen.

Groetjes, Lacuna

GuusHinnik

Re: Ervaring touwstreng omzetten naar leren streng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:05

Ik volg dit even omdat ik ook liever leren strengen heb dan de touwstrengen die ik nu heb

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:09

Kan helaas niet, want aan voor leren strengen heb je gespen nodig en die zitten niet aan een borsttuig voor touwstrengen.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:16

Het kan wel, dat gespen aan het borsttuigg persé nodig zijn klopt niet. Je hebt ook borsttuigen met doorlopende strengen, met aan de uiteinden gewoon gaatjes zodat je ze bij het lamoen op maat kan maken. Aan het lamoen kun je (met bijv. snelsluitingen) losse gespen hangen.

Mijn zus heeft onlangs ook touwstrengen vervangen door leren strengen. Ze heeft de touwstrengen er af gehaald, en leren strengen aan het borsttuig genaaid. Dit moet natuurlijk wel goed gebeuren, zodat het niet los raakt. Een tuigmaker kan dit wel voor je realiseren.

Nog mooier (en sterker) is als de twee strengen uit 1 stuk zijn, en over het borstblad zijn genaaid.

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:42

Ik heb destijds bij het beleren ook een tuig met touwstrengen gekocht. Een jaar later jia e-bay duitsland toen een nieuw leren tuig gekocht en beide tuigen gecombineerd omdat de broek en het schoftstuk beter passen die aangehouden. Die leren borsttuigen zijn op ebay te krijgen voor onder de 100 euro trouwens.