[AR] klein genoeg voor mijn minishet en groot genoeg voor mij.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tummy

klein genoeg voor mijn minishet en groot genoeg voor mij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 18:51

hoii.

ik ben al een tijdje op zoek naar een 4 wielig wagentje voor mijn mini shet. hij is 83 cm en ik ben 1.85, dus de wagentjes zijn alltijd te groot voor tumtum of te klein voor mij Bloos . weet iemand of er mini wagentjes zijn voor grote mensen met een niet al te hoog prijskaartje? alvast bedankt.

groetjes

Susanne

Re: klein genoeg voor mijn minishet en groot genoeg voor mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:08

Ik was gister bij Gerrit Jan van Boven voor een marathonwagen voor mijn Shetlanders. Hij had ook niet iets staan wat aan mijn eisen voldeed. Toen gaf hij me aan paar foto's en een bouwtekening van een mini marathon wagen die ze gemaakt hadden voor een pony van 85 cm een een vrouw van 1.80 dacht ik. En die wagen woog zo'n 80 kg. Hij vertelde me dat je je eigen maten en wensen kon doorgeven, dus als je lange benen had kon alles aangepast worden en toch licht genoeg voor een mini.
Nu laat ik dit niet doen en heb al een andere wagen op het oog, maar wellicht een optie voor jou. Voor mij is het zoeken minder moeilijk, ik ben 1.65 en mijn pony 93 cm dus meestal gaat dat prima qua beenlengte en de kar + gewicht.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:46

Ik denk dat een grotere pony goedkoper is dan een klein karretje Haha!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:15

Heb je niet een handige vent in de buurt? Lachen
Misschien kan die er zelf eentje voor je maken?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:35

Ik denk niet dat je een wagentje gaat vinden wat
1. netjes achter je pony past
2. waar jij lekker op zit.
Je zal dus moeten kiezen wat je wilt; een wagen naar verhouding van je pony óf van jezelf.

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:17

wagentjes kunnen wel degelijk naar wens gemaakt worden, wij laten er momenteel ook 1 bouwen voor de shetten.

tummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 14:34

BlackDevils schreef:
Ik denk dat een grotere pony goedkoper is dan een klein karretje Haha!

ik heb een grotere pony maar die is nog maar een jaar oud Clown

Jelleee schreef:
Ik was gister bij Gerrit Jan van Boven voor een marathonwagen voor mijn Shetlanders. Hij had ook niet iets staan wat aan mijn eisen voldeed. Toen gaf hij me aan paar foto's en een bouwtekening van een mini marathon wagen die ze gemaakt hadden voor een pony van 85 cm een een vrouw van 1.80 dacht ik. En die wagen woog zo'n 80 kg. Hij vertelde me dat je je eigen maten en wensen kon doorgeven, dus als je lange benen had kon alles aangepast worden en toch licht genoeg voor een mini.
Nu laat ik dit niet doen en heb al een andere wagen op het oog, maar wellicht een optie voor jou. Voor mij is het zoeken minder moeilijk, ik ben 1.65 en mijn pony 93 cm dus meestal gaat dat prima qua beenlengte en de kar + gewicht.

dan zal ik nog even doorsparen Bloos wat kost zoiets nou eigenlijk dan?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:08

newton schreef:
wagentjes kunnen wel degelijk naar wens gemaakt worden, wij laten er momenteel ook 1 bouwen voor de shetten.

Dat zeg ik ook niet.

Maar sommige dingen zijn wat onmogelijk;
Als de wagen naar verhouding van haar pony gemaakt zal worden, zal hij te klein zijn voor haar.
Als de wagen naar verhouding van haar gemaakt zal worden, zal hij te groot zijn voor de pony.

Ze zal dus moeten kiezen voor welke verhouding ze wil; kiest ze voor een plaatje wat in balans is of kiest ze voor eigen comfort.
(heel andere optie is een grotere pony of een kleine menner)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:34

tummy schreef:
Jelleee schreef:

dan zal ik nog even doorsparen Bloos wat kost zoiets nou eigenlijk dan?

Wat het kost? Geen idee. Dat hangt helemaal af van je wensen, hoe 'uitgebreid' je hem wilt hebben. Ik denk dat je dan het beste even contact kan opnemen met gerrit jan van boven voor een prijs.

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:48

Ik ga dit even volgen. Ik ben zelf 1.86 en mn shetjes zullen rond de 80cm worden. Als je wat hebt gevonden hoor ik graag wie wat een waar! Ik zat toevallig vandaag nog bij Voskamp hall te kijken. Daar stond er van de zomer een te koop voor 1.500,- euro. http://www.voskamphall.nl/ (Recreatiewagen klein)
Succes

woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:36

Ik ben ook benieuwd. Mijn mannetje is 86 cms, en ik ca.1,80.
Heb nu een sulky wat echt niet zit, en ben op zoek naar een 4 wielig licht wagentje....

tummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 23:06

hoii

ik heb net gerrit jan van boven gemaild en ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn.

woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:11

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:15

Volgens mij is er al tweeeneenhalve maand niets meer te volgen.
Maar ja, voor een vijfduizend wil ik niet meer in het ziekenhuis liggen, laat staan een paar honderd. Het leven is me toch wel wat waard ;)

woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:19

huh ?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:34

Met name beginnende menners wil nog wel eens wat gebeuren met een paard. Als je iets raakt met deze wagen is ie gegarandeerd minstens krom.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:21

Citaat:
Ik ga dit even volgen. Ik ben zelf 1.86 en mn shetjes zullen rond de 80cm worden. Als je wat hebt gevonden hoor ik graag wie wat een waar! Ik zat toevallig vandaag nog bij Voskamp hall te kijken. Daar stond er van de zomer een te koop voor 1.500,- euro. http://www.voskamphall.nl/ (Recreatiewagen klein)
Succes

Wij hebben bij Voskamp-Hall een marathonwagen compleet naar onze wens laten bouwen. Reken toch zeker op €2000,- minimaal.
Kant en klaar zonder veranderingen ben je misschien best voor die €1500,- klaar, maar compleet met aanpassingen verwacht ik dat niet. :=

Een grotere pony is waarschijnlijk écht goedkoper :+

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:16

ja een grotere pony is goedkoper

woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:18

Pff, je ruilt toch ook je ouders niet in omdat ze niet meer in de auto passen ofzo ?

Gigondas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:22

Ik heb via een advertentie op marktplaats een wagentje laten bouwen voor mijn 2 mini shetten van ong 85 cm.
Het wagentje is voor enkel en dubbel span,geremd, in de kleur die ik wilde en was met bezorgen nog geen 1000,- euro kwijt.
Het wagentje weegt 100 kilo en ook geschikt voor lange mensen ben zelf 1,80.

Voor meer info kan men me pb-en

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:44

woezel schreef:
Pff, je ruilt toch ook je ouders niet in omdat ze niet meer in de auto passen ofzo ?

Je houd toch geen pony aan (die je honderden euro's in de maand kost), die niet aan je eisen voldoet?
Als je wilt springen en je hebt een paard wat met geen mogelijkheid over een hindernis te krijgen is, dan koop je toch een ander paard en blijf je elkaar toch niet dwars zitten??

(Ik weet niet zeker of bovenstaande van toepassing is op TS)

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:10

Sjonniej schreef:
woezel schreef:

Je houd toch geen pony aan (die je honderden euro's in de maand kost), die niet aan je eisen voldoet?
Als je wilt springen en je hebt een paard wat met geen mogelijkheid over een hindernis te krijgen is, dan koop je toch een ander paard en blijf je elkaar toch niet dwars zitten??

(Ik weet niet zeker of bovenstaande van toepassing is op TS)

Ze kan toch eerst uitzoeken of het mogelijk is om een wagen te vinden die bij beide goed past.
Vind het een beetje extreem om meteen de pony de deur uit te doen!
Zo zou het bij mij iig zeker niet werken

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:17

Ik weet zeker dat er zulke kleine wagentjes zijn. Merk ofzo weet ik helaas niet, maar vroeger reed ik bij iemand die ook een mini shet had staan. Daar heeft de eigenaar toen een splinternieuw wagentje voor gekocht. 4 wielig en geremd.
Eigelijk was het de afmeting voor 2 kinderen voorop, en dan konden er 2 kinderen achterin, maar 1 volwassene voorop kon ook en de bankjes achter waren ook breed genoeg dat er evt een volwassene op kon zitten.

Oke, het was niet de kwaliteit waar mensen het hier in het topic over hebben, als je namelijk voorop zat en te ver voorover ging hangen terwijl er niemand achter in zat ging ie kantelen.. Maar ze zijn er dus wel! Dat was iig ook echt een minimini shet en die pastte er prima voor.

tummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 19:15

een andere pony heb ik al maar die is nog niet oud genoeg. en aangezien ik ook met mijn mini heel fijn te rijden is wil ik geen ander pony.
ik heb gerrit jan van boven gemaild en hij had inderdaad eerder een zelfde wagentje gemaakt.
dat was een recreatie/marathon wagen en daar zou ik dan rond de 1800 voor kwijt zijn.
de traverse is me vaker aangeboden maar die vind ik er niet veilig uitzien.
ik moet er nog even goed overnadenken of ik voor die van gerrit jan van boven ga want ik zit nog op school en dan is dat toch veel geld.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:32

Ik heb persoonlijk ook goede ervaringen met de concours wagen van Hans van der Mee, deze maakt de wagentjes ook op maat, ik heb de mijne 6 jaar geleden gekocht voor mijn shet en hij is nog als nieuw. Alleen denk ik niet dat een nieuwe in het budget valt, maar soms heeft hij ook gebruikte staan, maar dan moet je geluk hebben dat hij jou en de pony past.