Mijn tienjarige e-pony merrie zijn we bezig voor de wagen te zetten. Het gaat erg goed.
Ik heb er voor gekozen om de pony rustig, stap voor stap en onder begeleiding van een deskundige te beleren.
Ze is al vanaf haar 3 onder het zadel, en daar plukken we nu wel de vruchten van. Onder het zadel is ze erg heet, maar het lijkt een natuur talent in het tuig. rustig, niet bang en luistert goed. Vertrouwd de menner.
Ze is nu een aantal keren voor de sleep geweest, en dat ging erg goed. Geen verzet, niet weg schieten niets.
Omdat het nu toch serieuzer wordt, en we doorgaan met het beleren lijkt het mij verstandig een tuig aan te schaffen. Nu leen ik een tuig wat van die deskundige is. Het is wat aangepast, maar dan nog past het niet goed.Ik ben mij bewust van het budget, maar wil wel graag wat kwalitatief ook goed is, ( en het liefst niet te duur). Op den duur zou er ook nog een wagentje moeten komen. Ook zou tweede hands een optie zijn, maar dan zou ik graag willen weten welk merk ik naar uit moet kijken.
Nu is mijn vraag aan de deskundigen hier onder ons welk tuig zou ik aan moeten schaffen volgens jullie.
De merrie is vrij smal en meet 1.55.
alvast bedankt voor de reactie.