Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
, "oh ja hoor, u kunt makkelijk op 1m. passeren. Ik ben goed verzekerd, dus als mijn paard op uw motorkap springt, dan vindt u dat vast niet erg... mijn verzekering betaalt wel!"
.
Humor hier

door zo'n snelheidsduivel.
Sjonniej schreef:Net als dat vrachtwagens ook altijd denken dat ze meer recht hebben op de weg dan gewone auto's.

Sjonniej schreef:Wat me ook opvalt in de reactie van Janouk en wat ik mis bij Joyce is dat je gewoon rekening moet houden met dit gedrag van automobilisten. Als je nu weeet dat ze je geen voorrang willen geven bij een oversteek, ga daar dan ook niet vanuit. je zal jezelf gewoon een beetje moeten inpassen in het verkeer en dat bestaat uit geven en nemen. Ik zal nóóit een kruispunt oversteken zonder eerst te stoppen, óók al heb ik voorrang. Neem gewoon dat soort risico's niet als je weet dat er geen rekening met je wordt gehouden.
En blijf vooral nuchter, het heeft absoluut geen zin om je druk te maken of kwaad te worden, de mensen zijn zich van geen kwaad bewust.
Natuurlijk hebben vrachtwagens meer ruimte nodig, maar dat wil niet zeggen dat ík altijd met mijn fietsje in de berm moet gaan staan, omdat zij zonodig door moeten crossen met min. 60 km/h. (Als er in het uur minstens 50 vrachtwagens langs je huis razen, krijg je wel een redelijk beeld van een vrachtwagen)
Sosha schreef:Oww wat woon ik hier in een keurige buurt dan![]()
Ik rij veel buiten en het valt me juist op dat mensen zoveel rekening houden met een ruiter te paard. Vrachtwagens minderen netjes vaart, maken zoveel mogelijk ruimte. Ook de boeren en loonwerkers hier zijn blijkbaar zeer paard minded, eigenlijk alleen maar vriendelijk en geduldig. Zetten soms zelfs de boel helemaal stil en de motor uit, terwijl mijn pony daar niet eens echt bang voor is.
Ook de normale personen auto's en motoren (dijken zijn erg populair bij motorrijders) zijn meestal heel netjes, een enkele uitzondering daargelaten, maar ja, idioten heb je helaas overal wel eens, maar dat is hier echt uitzondering.
Mensen die geen respect opbrengen voor een paard krijgen snel andere gedachten als ik midden op de weg blijf wandelen met een stuiterend paard aan de hand...JoyCiej007 schreef:Ik vraag hem vriendelijk om de pony vooral níet te aaien als ik langskom. Ook hier zie je gewoon dat mensen dat niet snappen; voor hem was het echt logisch dat als er toevallig een paard met kleppen langs komt, hij die best even kon aaien terwijl die langs kwam...![]()

janouk schreef:Nee, mensen houden hier zeker geen rekening met paarden/aanspanningen, maar ze discrimineren niet: ze houden ook geen rekening met fietsers, tractoren en vrachtwagens.
dat scheelt in elk geval weer.
) blijf ik midden op de weg rijden tot dat ik merk dat ze afremmen, dan maak ik pas ruimte
Dus om 2 uur kost iedere seconde net zoveel als om 10 uur of om 5 uur.