[AR] Ervaringen sulky HSHP en zwaar persoon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Ervaringen sulky HSHP en zwaar persoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 17:47

Hallo,
Ik ben een aardig zwaar persoon en wil over 1 1/2 tot 2 jaar mn shet laten beleren. Ik ben nu zo af en toe al naar sulky's aan het kijken. Maar nu was ik net met de zoekfunctie bezig voor HorseShop HorsePower en las een reactie dat (de bokker in kwestie) er niet zo over te spreken was.
Tuurlijk is een goed rijtuig alles, maar ik kan simpelweg geen duizend euro uitgeven aan een marathonwagen. Ik moet voor mn koetsiersbewijs, shet moet beleerd worden, al met al wordt het al een aardig dure aangelegenheid.

Wie kan mij dus vertellen wat verstandig is voor een zwaar persoon en het liefst dan een sulky. Ondergrond waar ik waarschijnlijk het meest op ga rijden is bos/zand.

Ik heb ooit op marktplaats hele mooie en betaalbare sulky's gezien. Beetje ouderwets met optioneel een mandje achterop, vrij hoge rug, klassieke uitstraling, maar die kan ik nergens meer vinden. Bedenk me nou ineens dat ik helemaal niet wet of dat er een shet voor past.

nathalie2302

Re: Ervaringen sulky HSHP en zwaar persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:40

Wij hebben de nieuwste sulky van HSHP gehad en ik reed daar samen met onze 2 kinderen op....dus totaal gewicht van ( 75 (voor mezelf) + 23 + 13) 111 kilo en dat ging eigenlijk prima door het bos ook om te crossen.

Persoonlijk kreeg ik wel last van mijn rug op langere ritjes (ben zelf zo'n 1m76) maar de kids hadden nergens last van. Echte "klappen" zijn niet aan te raden. Ik reed eens door het bos een nieuw pad waar ik onvoorzien door een diepe kuil reed (zo diep dat ik voor me de pony letterlijk ineens veel lager zag en voor ik kon denken "da's best diep" maakte ik een beste sprong op het bankje wat resulteerde in pijnlijke billen en een deuk in het bankje!)

Hoe dan ook, voor het geld hebben wij er enorm veel plezier van gehad, heel stevig zou ik ze niet noemen maar qua prijs/kwaliteit scoren ze hoe je mag verwachten. Omdat wij dubbelspan zijn gaan rijden, zijn we overgegaan naar een 4 wieler (plus nu kan het hele gezin mee) maar ik wil er wel weer een 2 wieler bij maar dit keer dan een goed geveerde sulky van HCA Klarenbeek , ik wil dan een 1-zitter maar weet dat zij ook met bankje hebben al zijn die denk ik ook niet goedkoop.

Dit is een vriendin met de kinderen en niet ikzelf maar het geeft een idee

Afbeelding

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:42

Ik ben dus in het bezit van een HCA sulky. Ik ben zelf niet belachelijk zwaar maar ik vind de sulky wel zo degelijk dat als je er een volwassen persoon erop zet hij niet gelijk doormidden gaat. Verder vind ik m degelijker dan de sulky van HSHP en zit ie gewoon veel lekkerder. Hij kost 550 euro en dan kan je hem laten poedercoaten in de kleuren die je zelf wilt.

Afbeelding

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:45

en voor de oplettende kijker....sap zit ook op de sulky daarboven Tong uitsteken

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:46

Ja die had ik gezien Knipoog Wist al dat ik misbruikt werd op jouw foto's

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 18:46

Nathalie, is dat de Cavalettie?
Sappos heb je daar een website van?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:46

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:47

oef...dat is de kleinere van HSHP...voor pony's tot 1m10 geloof ik? De grotere is veel steviger van uitvoering maar zal te groot zijn voor een shet!

http://www.hcaklarenbeek.nl

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 18:58

Ik heb ze al even een mailtje gestuurd over de sulky. Ziet er inderdaad comfortabel uit.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:02

Alleen mijn stoeltje staat nu anders afgesteld. Daar kantelt ie nog teveel naar achter nu staat de achterkant hoger en zit ik een stuk netter.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:13

hier nog een HCA-sulky fan. die sulky's zitten echt heerlijk en zijn niet kapot te krijgen. ik rijd er nu al een jaar of 5 à 6 zeer intensief (van boscrossen tot dressuur-vaardigheid wedstrijden) mee en heb er geen negatief woord over te zeggen.

de prijs-kwaliteit verhouding is echt top.

Afbeelding

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 07:21

Weet iemand wat zo'n HCA sulky ong gaat kosten in een cobmaat? (Fjord) Hij lijkt me ideaal voor op het strand en ook 10x makkelijker mee te nemen dan mijn marathon wagen.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:11

Zou ik je niet durven vertellen dan moet je eventjes een mailtje sturen naar HCA. Ze kunnen het iig vast wel maken. Heb toen ik daar was ook grotere sulky's gezien.

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:42

Ik zou ook voor HCA gaan hoor, degelijke kwaliteit en ze maken het zelf, dus alles is aan te passen. Ik ben de trainingswagen van hen aan het namaken, heb daar wat onderdelen gekocht en kreeg er een complete uitleg bij voor het bouwen van de wagen!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 11:14

Ik heb nu een sulky van HSPS en met wat aanpassingen is dat een voor die prijs een goed wagentje hoor.
Maar zou ik nu opnieuw kiezen en zou het mijn enige wagen zijn (heb er nu ook een vierwieler bij) dan zou ik absoluut voor de van HCA gaan. Die zit gewoon steviger in elkaar en is beter geveerd en in evenwicht te zetten en niet een zoveel duurder.