[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnneloesFJarig

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:43

Jammer Chantal. Wat was er loos in de vaardigheid??

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:01

lienepien610 schreef:
Napie schreef:
Pony's zijn geschoren (buik, borst en hals) en daarna ritje van 20 km gemaakt.

Hier hebben we mijn monster ook vandaag geschoren, ook buik borst en hals. Was ook echt nodig, voordat die door al die haren heen is duurt t wel ff..
Gelukkig was ze niet zo'n monster als we dachten, ze stond heel suffig voor zich uit te staren. Bij de hals deed ze zelfs dr ogen dicht!
Okee, okee, hebben haar wel een spuitje gegeven, volgende keer toch iets minder of helemaal niet geven. Zelfs geen praam!

Die van mij vinden het heerlijk. Staan mooi stil te wachten en wat te knikkenbollen (zonder spuit)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:22

Hello iedereen, heb even tijdelijk internet thuis :D :D

Leuke foto's allemaal en 2 nieuwelingen.

Gisteren heb ik heerlijk in de bak gereden en heb ik wat met pionnen geoeffend, mijn moeder kwam kijken en heb ik zover gekregen om helemaal alleen op de kar te gaan zitten en te gaan sturen,, resultaat : ze wilt vaker :D

Vandaag een heerlijk rondje gemaakt van 2 uur, wat was dat toch weer heerlijk. Want vannochtend had ik mijn laatste les en ik was zo nerveus dat ik helemaal dicht sloeg. Morgen mijn examen, zo nog even wat overhoren en leren. HELP (Dat wordt vannacht niet goed slapen)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:33

laura: voor je concourswagen:

Evelli schreef:
Voor de dressuur/vaardigheid:
http://www.knhs.nl/objects/00017471.pdf
per 1-4-2010
Citaat:
Artikel 411 - Rijtuigen
1. Rijtuigen zijn als volgt uitgerust:
RUBRIEK - AANTAL WIELEN - UITRUSTING
Twee- en vierspan -4 wielen- rem: Remmen
Tandems - 2 of 4 wielenaangepast aan tandem - rem: Broek indien rem afwezig
Enkelspan - 2 of 4 wielen - rem: Broek indien rem afwezig
2. RIJTUIGEN
a. Het is toegestaan verschillende rijtuigen te gebruiken. Tijdens een proef mag niet van rijtuig worden gewisseld. Beschadigde of defect geraakte onderdelen mogen worden vervangen, mits dit niet meer dan 60 seconden in beslag neemt.
b. Bij het rijtuig moet voor alle klassen (uitgezonderd een tweewielig rijtuig voor de rubriek enkelspan en tandem) het voorstel “onderdoor” kunnen draaien.
c. Indien het rijtuig is voorzien van een rem is het gebruik daarvan vrij. Misbruik van de rem moet altijd in de beoordeling tot uitdrukking worden gebracht.
d. Het gebruik van wielhoepels is niet toegestaan.
e. Als spoorbreedte wordt minimaal 125 cm geadviseerd. Vanaf 2013 is deze minimale spoorbreedte verplicht. De spoorbreedte wordt op de grond, bij de achterwielen
gemeten.
f. Het gewicht van het rijtuig met bemanning moet in verhouding zijn met het paard/pony. Dit ter beoordeling aan de jury.

Dat is nou weer jammer, misschien dat daar wel iets op te verzinnen is om de onderkant wat te verbouwen.
Opzich wil ik wedstrijden gaan rijden met mijn sulky omdat ik die makkelijker mee kan nemen. Vind het wel jammer dat de concourskarretjes dus een beetje worden uitgesloten, ben er namelijk erg weg van!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:35

Heeft je sulky wel een spoorbreedte van 1.25? Die wordt vanaf 2013 ook verplicht ;)

De concourswagens worden helemaal niet een beetje uitgesloten, er zijn er zat die wél onderdoor kunnen draaien.
Jij hebt er toevallig eentje gekocht die dat niet kan, kan het knhs niets aan doen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:36

Ik weet eigelijk niet of hij wel of niet onderdoor kan draaien?.. ga nu wel even op de foto kijken :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:37

heb de foto er even bij gezocht en hij kan niet onderdoor draaien

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:52

ja ik zag ut al, jammer..
Ik denk dat ik hem weg ga doen, al zijn me ouders er het niet mee eens (ik ook nog niet zo).. maar zoals vandaag moest ik de sulky er weer bij proppen en het lukte me gewoon niet, ben een half uur bezig geweest en heb nu iets aan me pols.. en dan hoor ik net dit van jou, dat maakt het natuurlijk nog minder..

Al is die kar zo geveerd, mooi met 4 wielen en voor 2 span.. vind het wel heel erg zonde
Ga er nog eventjes overna denken

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:09

Zoo en we zitten op de 400 pagina's :D Heb jij op zondag examen Rivaldo?? Gaat helemaal goedkomen!!

Morgen oefenwedstrijd in Ysselstein. Heb dr zin in!! Wel om 7 uur op stal zijn...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:15

jee jullie gaan snel! :D

rivaldo succes morgen!
jammer van je wagen...

Ik heb vandaag in Middenbeemster gereden, wat een koude wind daar zeg, brr, was versteend na het losrijden!
wel weer 2 puntjes gescoord, 1e proef was niet super, 2e ging een stuk beter!

had evenveel punten als de reservekampioen, maar door dat er geen ex aequo mag zijn was ik natuurlijk degene die 3e was... :+

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:30

Gefeli Nouvel!!! Netjes!!

AnneloesFJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:45

Laura: mooi verbouwen die kar van je!! Hebben wij afgelopen december ook met ons wagentje gedaan, die kon ook niet onderdoor draaien. Nu wel dus mogen we er gewoon mee starten. Dus zoek iemand die handig is en kan lassen, dan is het een middagje werk.

Nouvel: gefeliciteerd!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:49

gefeliciteerd :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:50

Toch netjes Nouvel. Ben benieuwd hhoe ik het er af ga brengen morgen.

Ik heb nu mn 2e concourswagen, beide kunnen wel onderdoor draaien, dat was altijd al verplicht(en wel zo veilig, wil niet met anders rijden). Is dus niets nieuws in het regelement.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:50

heb jij misschien een foto waarop ik kan zien hoe hij eerst was en hoe hij nu is?.. ken namelijk wel iemand die kan lassen en me pa is ook handig.
Weet alleen niet hoe breed hij is. Hij past in de 2paardstrailer en dacht dat die dan smaller is dan 1,25 de wagen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:54

bedankt!

dennis jij morgen ook veel succes!

AnneloesFJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:16

Onze wagen is 124 breed (naja, breder bandje dan issie 125, en past dus precies in mijn 1 3/4 trailer van 135cm.
Zal een foto zoeken, heb er geen waarop staat hoe hij nu is (iig niet duidelijk) maar kan die wel maken.

AnneloesFJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:23

Gevonden:
Toen (goed kijken, loopt bijna gelijk met de hekjes):
Afbeelding

Nu:
Afbeelding

Er is dus een zwanehals tussen gelast. Degene die het heeft gedaan wilde eerst een buis buigen, maar dit lukte niet ivm stevigheid. Nu is het in elkaar gelast met koppelstukken, maar zit superstevig. Als je het nog gedetaileerder wil weten zal ik navragen hoe hij het precies gedaan heeft :P

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:30

Napie schreef:
Die van mij vinden het heerlijk. Staan mooi stil te wachten en wat te knikkenbollen (zonder spuit)

Het was bij mijn pony voor het eerst, en normaal kan ze wel eens flink tegenstribbelen, dus hebben we voor onze eigen veiligheid haar iets gesedeerd.
Vandaag maar eens uitproberen hoe ze nu loopt :)) Ff rondje rijden!

Owww Royaltjuh wat heb jij een kwijlpony zeg! Wat een superbeessie!!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:18

ha menskes! ik meld me ook maar weer eens

gister zijn de pony's voor het eerst weer in het land geweest, lekker jas uit en op het gras, met erheen brengen, waren ze al flink druk haha. eenmaal in het weiland gekomen, gingen ze meteen lief eten en met wat flinke sprintjes en stuitermomenten tussendoor was het weer een genot om de pony's weer lekker op het gras te hebben!

daarna nog met de eigenaresse avan mijn bijrijdpaard meegeweest op wedstrijd in bodegraven, een erg vruchtbare avond met een 1e en 2e plaats en dikke winst!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:32

Anneloes: hij bakte het bit vast. Bij poortje 1,2,3 dus al gelijk 3 ballen (en de pilonnen) en bij poortje 13 nog een keer.
Met inrijden deed hij het ook al.

Wedstrijdgangers succes!

Ik heb veale ook een dunnere deken op gedaan. Geloof 100 grams. Hij is al flink aan het uitharen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:32

Ik heb trouwens ook een foto ontvangen, die wilde ik plaatsen maar de resolutie is te klein. Lukt me dus niet om hem hier te plaatsen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:39

royalthe: bij mij is mijn lamoen ook zo veranderd,alleen hebben ze van 2 lamoenen 1 gemaakt.
de vangers onder de concourswagen,heb je die verwijderd?
zoals ik nu in het regelement lees, mag ik daar geen dressuur meer mee starten???

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:37

Vanmorgen Ciska aangemoedigd in Middenbeemster. Brrrrrrr wat was het daar koud zeg!

Fotos komen later...... En cis mag zelf vertellen hoe ze gereden heeft :D geloof namelijk niet dat de prijs uitreiking al is geweest :+ weet geen punten oid :+

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:30

Osi was vandaag goed stijf. Heeft zich gisteren heel druk gemaakt, en vandaag stijf. Dus vandaag wat gewandeld (weer druk. Die heeft de tijd van haar leven haha) en daarna liep ze weer normaal. Nu moet ik nog hard sparen, wil me karretje haha.
Dus als jullie nog een tweedehandsje weten.. :D