[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:27

VHu...dat is idd balen..hoop dat ze je spulletje netjes geordend verhuizen en heeeel veeel beterschap voor je...nou goed uitzieken voordat je weer aan het werk gaat he !?
super dat instructeur zo goed gereden heeft, en Rattan is ook zo gaaf ! *\o/*

_Dingetje_

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:28

:(:) VHU snel weer opknappen en goed aan jezelf denken hoor, en goed uitzieken idd

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:36

VHU beterschap!
Biancacoo fijn dat het goed gaat met pootje, ondanks dat Eagle zelf de hechtingen er voortijdig uit had gehaald. Heel gaaf zo'n cursus met andere mushers en een stukje in een tijdschrift!
Dingetje geslaagd weekend achter de rug!
PrinsjeH ik heb gestemd!
BI laatste loodjes zijn het zwaarst... kan er niet over meepraten :D
Ava :wave:

Gwin heeft vandaag nog vrij vanwege de zware training van zaterdag. Net stalletje gedaan en wei uitgemest. Boodschapjes al binnen, straks met de honden het bos in. Vanmiddag naar de kapper. En vanavond weer dienst.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:00

@ dingetje Ja paraplu en slagroomtaart. En ik had zo'n schoonmaak ding (daar had ik er al 2 van dus deze gedoneerd aan mn moeder) en mn zusje had een zak voer.

VHU balen dat je nog ziek bent !!

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:02

Wow 3 henry spraymops, ja dan kan je er wel eentje weggeven :D
Hoop dat ik er ook is een keertje eentje win, zijn volgens mij super handig :+
Maar geduld en vooral blijven oefenen op het gaspedaal, dan komt het vanzelf wel goed denk ik :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:29

Kan het even niet bijbenen hier met megaduf hoofd. Las in ieder geval dat wond van hond netjes begint te helen; lekkere slagroomtaart, zieke VHU, geslaagde oefenmarathon, BI in de laatste loodjes (ik moest 2 weken voor tijd opgenomen worden ivm te hoge bloeddruk en vocht vasthouden, dus heb die laatste dagen heel anders meegemaakt.), paardjes die vrij krijgen, en volgens mij heb ik dan alles gehad. Anders sorry.

Moet zo zoon weer ophalen voor de lunchpauze. Dan gaan we samen even de menkar van Rembrand proberen weer schoon te maken. Alles zit onder de blub. Bus ook, want we hebben op terrein vastgezeten. Daarna breng ik hem dan weer naar middagprogramma van de spelweek en duik ik even bedje in. Hou de oogjes niet meer open. :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:48

Even spammen:

hindernis 2, langs en door tenten
Afbeelding

hindernis 5, hebben we veel tijd verloren, want zaten vast bij een te krap gestuurde bocht.
Afbeelding

hindernis 6, wat vind ik dit toch leuk!!!! Waterbak het allerleukst! Helaas is mijn zweep op deze hindernis gesneuveld. Zwiepert is eraf.
Afbeelding

Met dank aan onze fotograaf, onze zoon van 6.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:50

Mooie foto's heeft zoonlief gemaakt, Tine :j , echt knap!
Fijn dat het zo goed gaat in de marathon *\o/* en Rembrand is ook echt een topper :j !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:56

Geweldige fotograaf Tine en ik vind het helemaal *\o/* voor jullie dat jullie dit zo leuk vinden om te doen! En nu dus een winstpunt bij elkaar gereden, knap hoor. Moest wel lachen om je zweep :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:01

Is echt heel raar rijden, zonder de slag aan je zweep. Rembrand kwam in de waterbak wat dicht op zo'n betonnen bak. Dan leg ik dus normaal even zweep tegen schouder aan en het is klaar. Er gebeurde echter niets. Ik kijken, denk: waar is mijn slag. Soms zit hij om de zweep heen gedraaid, dus ik draaien, maar neits. Keek ik later nog eens goed, hele slag weg. Maar dan merk je pas hoe vaak je even een zweep aanlegt om bij te sturen, of gewoon als voorwaarts drijfmiddel natuurlijk ~~}>

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:11

Mooie foto's Tine, ziet er echt goed uit ! :j

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:17

Goede fotograaf, Tine, met actiefoto's.
:j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:18

Wat me opvalt is dat er vrijwel geen publiek is of 'drukte'? Is het bij jullie altijd zo rustig? De wedstrijden die ik hier meemaak (lees Brabant) staat er altijd overal publiek, feesttent etc heel gedoetje dus :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:32

:wave:
sterkte voor wie het hier nodig heeft... :(:)

gave foto's tine, stoer!

vandaag veearts weer op bezoek gehad, voet en kogel uitverdoofd, 't is echt de kogel...
morgen naar de kliniek voor foto's en scans...
toch weer spannend... -O-

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:46

och Nouvel, heel veel beterschap voor Fief en ik duim morgen dat de uitslag meevalt -O- :(:) Houdt moed!!!
Tine leuke foto's, doet je zoontje goed!

VHU grappig Peter stond in de Stem (BN de Stem, de krant) met z'n 2e plek... Marco kwam 't net vertellen, feliciteer 'm maar van harte van ons!!! En al beetje beter in de loop van de middag???

Vriendlief ook voor bloedonderzoek geweest vanmorgen, was toch nog allemaal niet goed... eigenlijk best even spannend.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:56

Nouvel..spannend met Fief...succes ik duim hard voor haar.
En prinsjeh..sterkte met je vriend..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:01

thanx!

prinsje, jullie ook veel sterkte!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:09

Prinsje en Nouvel: heel veel sterkte
VHU: ik heb nog niet zoveel ervaring, was pas 3e marathon, maar heb nog niet veel publiek gezien. Gister wel later in de middag bij klasse 3 en 4. Dat is natuurlijk ook mooi om naar te kijken. Ik heb net even onze filmpjes terug gezien en dat is natuurlijk nog wel behoorlijk saai. Kan allemaal nog veel sneller. Dus denk dat dat voor publiek dus ook saai is om naar te kijken.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:09

@ellis veel succes morgen in de kliniek. Ik hoop dat de uitslag meevalt. Duim duim duim

Hier ben ik onrustig. Mijn kind heb ik vanmorgen weggebracht naar Haarlem voor zijn introductieweek op de Hogeschool InHolland. :o Weer zo'n grote stap voor deze Mamma. Mijn zoon heeft er onwijs veel zin in.
Van onrust net maar mijn huis onder handen genomen. Alle vloeren, honden- en poezenmanden te lijf gegaan met de stoomcleaner. Knappe bacterie als die deze stoomaanval overleefd heeft.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:07

@Ellis bah wat maak jij toch allemaal een narigheid mee de laatste 1.5 jaar met Fief, arme jij en arm paard. Ga enorm voor je duimen :(:)
@PrinsjeH zal ze overbrengen en je vriend bloed niet goed? Bah ... hoop dat het meevalt... ik moet morgenochtend ook bloed prikken ben een maand geleden gebeten door een teek... zat toen geen ring omheen maar huisarts wil toch prikken ivm wellicht Lyme... getverderrie moet er toch echt niet aan denken -O-
@Janouk hahaha zo herkenbaar :+
@Tine hier heb je maar weinig 'echte' SGMW dus voor punten, wel behoorlijk wat ze noemen marathon, dat is dan vaak vaardigheid, wegtraject en hindernissen. Doen massa's menners van hoog tot laag aan mee, van pony t/m kasteel zeg maar. Alles gewoon door elkaar. Vaak kun je welk kiezen of je wedstrijdmenner bent of recreant. Maar bij de wedstrijdmenners is het dus van B/1 t/m klasse IV. Hartstikke gezellig.

Wat een vreselijk naar bericht dit ....
[VN] Ongeluk paard en wagen: vrouwen gewond, paard dood vrees dat het een bekende is .... |(

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:20

Nouvel hopen dat het meevalt met Fifi morgen!!!
VHU een teek geeft maar in 50% van de gevallen een rode ring! Tip van Francisca voor iedereen; ben je gebeten door een teek --> ga naar de huisarts voor antibiotica!
Janouk je mag je schoonmaakwoede hier ook wel kwijt hoor!!
Tine wat een leuke foto's gemaakt door je zoon!!
PrinsjeH sterkte/succes met gezondheid vriendlief! Hopen dat het meevalt?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:31

@ janouk wel goed voor je huis dat je zoon weg is !!!
Tine leuke actie foto's !!
VHU oei lyme is niet te hopen toch maar even laten prikken dan.
PrinsjeH beterschap met je vriend !!!
Nouvel ik duim mee voor fifi !!!

VHU gisteren was het ook niet zo druk met publiek ligt natuurlijk ook wel aan het weer. En in de morgen zie je nog niet zo veel mensen.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:31

VHU wat een schrik dat ongeluk zeg :oo Arme dames, de schrik van het ongeluk en dan je paard inslapen ;(
en dan ook nog mss een bekende van jou :(:)

Wij horen pas donderdag uitslag dus nog even wachten

Ik heb wel eens gehoord dat behandeling Lyme hier in NL knap te wensen overlaat vergeleken bij bv Duitsland (zo is een bekende vanuit een rolstoel tijdens/na behandeling in NL via behandelingen in DL weer topfit en supersportief geworden)... hopen maar dat meevalt, wel goed om te onderzoeken lijkt me!

EDIT:
@Janouk: en... kom je de tijd een beetje door? :(:) Zoonlief is waarschijnlijk aan het genieten :j

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:33

Hellup, misschien kunnen jullie mij helpen...

Ik ben vanavond gebeld of ik mee wilde rijden in de cursus beginners mennen... Nu wil ik dat natuurlijk wel... Maar er zijn toch wat twijfels...

Tis op vrijdagavond. Moeilijk ok een groom mee te krijgen, en die heb ik echt nodig voor het oversteken bij ons het landgoed af, de openbare weg op.

We gaan het winterseizoen in, dat houdt in, sneeuw en kou.. Dan is er grote kans dat ik minder lessen mee kan rijden...

De lessen worden welgeteld 200 meter verderop van mijn stal gegeven...

Wat zouden jullie doen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:56

Ik men nooit 's avonds als het donker is / wordt over de weg, vind dat zelf doodeng, is het anders een idee te paard heen te gaan? Je wagen er alvast heen te brengen, daar inspannen enz.? Op zich is het wel een goede ervaring natuurlijk.
En sneeuw en kou kun je je goed tegen kleden, even bikkelen :P denk niet als het echt sneeuwt of enorm vriest dat de lessen door gaan hoor :+
@Frensie met een tekenbeet twee jaar terug toen direct naar HA gegaan en die wilde geen preventieve AB geven... dus nu ook niet heengegaan na deze beet... maar ik vind het wel eng nu eigenlijk .... @PrinsjeH zal het in gedachten houden... bloedonderzoek is trouwens ook niet uitsluitend mbt diagnose Lyme