Buck en Poeltje: ook weer even langs komen waaien
Hier nog geen ervaring met fokken, maar ik hoop dat dat wel gaat komen, want dat betekent dat Thabor straks goedgekeurd wordt.
Met sommige dieren wordt inderdaad onnodig gefokt. Heb dat hier vlakbij met Shetties gezien. Beesten mankeerden van alles (heel rare lange en kromme ruggen, benen met heel vreemde standen) en toch ieder jaar veulen erbij. Dan wordt de markt overspoeld en je krijgt allerlei beesten met gebreken. De markt ligt nu sowieso redelijk op zijn gat. En verdienen aan het fokken doe je ook niet. Manlief heeft vroeger een fokkerij gehad voor eventingpaarden, maar als je doorrekent wat een 3-jarige echt kost, dat krijg je nooit terug. Daarom worden ook steeds jongere dieren in de verkoop gedaan. Heb je als fokker minder risico en mensen denken zelf allemaal wel even een jong dier op te kunnen voeden.En hoeveel mensen hoor je niet: ik wil een merrie, als ze dan niet meer gebruikt kan worden door blessure, ga ik ermee fokken.... Paardenoverschot of niet.
Ik heb een supersnelle revalidatie gehad. Alleen de psychologe is nog niet klaar en moet nog 1x naar de maatschappelijk werkster.
grmpf 

.