[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:33

Haha! Nog beste kwaliteit voor een telefoon :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:35

Yup, vond ik eigenlijk ook wel :) HTC Desire heb ik :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:55

Leuke honden hierboven, wij hebben daar de sport versie van :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:56

de sport versie? is dat met bredere wielen en een spoiler? :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:57

Die van ons is net een worst op pootjes :D en hij duikt al onder als je het woord sport noemt :+
VHU en jullie hebben husky s toch? Wij hebben een alaskan malamute. De dikke en luie model :+
Hoewel, mijn vriend is op groenland of ijsland met wel een slee malamutes op pad geweest, die waren niet lui :+

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:29

Prachtige honden komen er voorbij! en een mooi filmpje ook; poeltje wat wil je pony graag voor je werken zeg, heerlijk rijden lijkt me dat. Ik heb vroeger ook zo'n pony gehad, kon lezen en schrijven met hem tijdens de indoors. Zo zonde dat ik hem niet meer heb.

Wij hebben een boxer. ook een heerlijk dier, doe er zelfs behendigheid mee en dat doet hij super goed.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:31

sumic schreef:
en een mooi filmpje ook; poeltje wat wil je pony graag voor je werken zeg, heerlijk rijden lijkt me dat. Ik heb vroeger ook zo'n pony gehad, kon lezen en schrijven met hem tijdens de indoors. Zo zonde dat ik hem niet meer heb.

Kokkie wil wel werken en doet ook goed zijn best, maar omdat hij geen druk wil op de leidsels is dat nog best moeilijk sturen.
Hij reageert heel heavy! Hopelijk is het beter nu hij naar de tandarts is geweest. :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 13:35

De pony wil inderdaad graag. Zo rijd ik met veale ook de marathons, maar omdat hij zo groot is kom ik dan nog wel eens verkeerd voor een poortje uit.

Blijf het zonde vinden dat hier in het noorden zo weinig indoors zijn. Lijkt me zo leuk om daar aan mee te doen.

Iemand nog een tip tegen de verveling??

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:37

Heb je bij hem wel eens een bitje met een tongboog gebruikt?
Keet reageerde namelijk ook zo heftig op druk op de leidsels en sinds ik mijn myler met tongboog heb gaat het al stukken beter. Sommige paardjes kunnen de druk op de tond niet hebben en zetten het helemaal vast.
Hoe is hij met het in en uitdoen van het bit? En wat gebeurd er als je met je vingers/hand vlak achter zijn oren in de nek krijpt/druk geeft?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:38

tallechie schreef:
De pony wil inderdaad graag. Zo rijd ik met veale ook de marathons, maar omdat hij zo groot is kom ik dan nog wel eens verkeerd voor een poortje uit.

Blijf het zonde vinden dat hier in het noorden zo weinig indoors zijn. Lijkt me zo leuk om daar aan mee te doen.

Farmville, myfreefarm, farmerama, kapi hospital, kapibados

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:49

Evelli schreef:
Heb je bij hem wel eens een bitje met een tongboog gebruikt?
Keet reageerde namelijk ook zo heftig op druk op de leidsels en sinds ik mijn myler met tongboog heb gaat het al stukken beter. Sommige paardjes kunnen de druk op de tond niet hebben en zetten het helemaal vast.
Hoe is hij met het in en uitdoen van het bit? En wat gebeurd er als je met je vingers/hand vlak achter zijn oren in de nek krijpt/druk geeft?

Nee, nog nooit gebruikt. In het begin van het seizoen was hij gewoon heel goed te mennen hoor! Sinds hij last kreeg van zijn tanden, reageert hij zo fel. Dus hij moet even accepteren dat het nu over is en hij geen pijn meer heeft. Even zien hoe het gaat volgende week. Mocht hij nog zo reageren hang ik er even een ander bitje in. Verder geen problemen met bit uitdoen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:50

tallechie schreef:

In het noorden zijn aardig wat indoors hoor, maar dan moet je wel naar Friesland toe.
Volgende week heb je in Joure indoor. Nog dames die volgende week wedstrijd willen rijden?
Emmeloord zoekt nog meer mensen! Opgeven kan nog twee dagen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:59

Wij hebben husky's ja, haha :+ alhoewel ze ook heerlijk voor de open haard kunnen slapen hoor. dan zetten ze de sport modus ff uit haha!

dit was vorig jaar;
Afbeelding

Afbeelding

training:
Afbeelding

Afbeelding

Bojar;
Afbeelding

Wolf;
Afbeelding

Rimkey
Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:59

Jammer dat je niet met een tweewieler mag indoormarathonnen :D anders had ik wel gewild :) maar ja, regelementen he

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:00

Echt super stoer zo zeg! Die wolf heeft ook een wat bredere kop of niet?
Malamutes zijn over het algemeen genomen toch een stuk breder zo te zoen :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:01

Jeetje vet Jelle! Waar is die training? en hoeveel huskys heb je? Hou je die gewoon binnenshuis?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 14:01

Poeltje klopt maar dat is meer dan een uur rijden en dat wil mijn vader niet. En niet in het noorden waar ik dicht bij woon
Emmeloord lukt niet heb ik al wedstrijd

ben bezig met my free farm maar snap er niks van
Laatst bijgewerkt door tallechie op 08-12-10 14:03, in het totaal 2 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:02

@Poeltje, Kokkie is een soort Snuit2, of Snuit een Kokkie2 wat een ding zeg 8-) Ik vind het erg knap van je dat je onthoudt waar je heen moet, dat zou bij mij het grootste probleem zijn vrees ik :o Als ik Snuit goed op twee leidsels men blijft hij ook rustig met zijn hoofd als ik te veel op een leidsel ga gaat hij heel heftig reageren.

Snuit in zijn jonge jaren
Afbeelding

Twee straalkacheltjes neergezet, het is nu uit te houden. Straks komt de oppas, maar gezegd dat ze warme kleren mee moet nemen.

Mischa is een husky en die lach hebben ze allemaal, jullie Malamute dus ook. Vind die ook supergaaf hoor (beetje groot :+ ).
Mies is vooral erg gelukkig als ze de hele dag buiten kan zijn bij de stal en bij mij. Ik neem haar altijd zoveel mogelijk overal mee naar toe, ze loopt dan wat rond te scharrelen en gaat vervolgens op een strategische plek liggen (=rustig en overzichtelijk). Ze houdt niet van hard rennen, 't is dus een beetje slome hus }:0 ze houdt wel van heel lang wandelen :D

Nou vanmiddag judo van zoonlief, naar de pony's eten / drinken geven / stal doen / dan aan het werk, we hebben open avond. Is altijd wel gezellig :9k
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 08-12-10 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:04

Ons hondjelief ligt het liefste te dweilen in huis :+ elke 5 minuten op een ander plekje :+
De voordeur is momenteel zijn lievelingsplekje, daar is het het koudste :D
Hij is al 11,5 en vind lang wandelen ook wel leuk, maar zijn lijf kan het niet meer hebben. Mijn vriend nam hem voorheen altijd uuuuuuuuuren mee de duinen in (offroad) maar nu is 2 uur al te lang helaas.... hij vind het wel geweldig :D
Mee naar de paarden kan hij niet, hij kan sowieso niet met andere dieren, naar honden is hij wel socialer, vooral als ze kleiner zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:08

Mies is 8. Jammer dat hij niet meekan naar 't peerdenspul. Ik merk altijd dat ze het daar heerlijk vindt. Mies ligt ook bij voorkeur in de gang, voor het kattenluik, lekker in de kou :brr: ;)
Mies is onze katten hier gelukkig gewend maar kippen vreet ze echt op :Y) andere honden lopen altijd met een boog om haar heen en heel soms vindt ze er een aardig, is het ook echt een sloerie :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:13

Nou, dan ook maar wat foto's van onze viervoeters. Heb ineens weer problemen om ze hier geplaatst te krijgen. Ene keer lukt het wel, andere keer niet. Dus maar even zo.

lekker op het strand
http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 1291810005

speelgoed van zoontje of van de honden?
http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 1291810021

wokkelhond
http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 1291810064

2 vriendjes
http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 1291810183

Mowgli, de Leo, is ook het liefst buiten. Binnen vindt hij het veel te warm. 's Nachts zijn ze buiten, overdag mogen ze binnen als ze willen.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 08-12-10 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:13

Hondjelief heeft zijn ballen nog, een echt reu dus :D machomacho men!
Kippen, schapen, paarden/ponys, katten en alle andere loslopende beestjes, hij vreet ze op als ie de kans krijgt. Dus houden we hem uit de buurt. Gelukkig is het echt de hond van mijn vriend en komt ie niet zo vaak op stal oid :+ krijg het mormel niet de auto in :D
Zal eerdaags eens een grappig filmpje van hem uploaden :+ af en toe is het een clown eerste klas.
Kom ik laatst de kamer in, zit mijn vriend op de bank met pepernoten, en wie zit er keurig netjes naast op de bank? Hondjelief :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:35

Mijn vriendje :D

Afbeelding

Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 14:38

Op weg naar de start

Afbeelding

wachten voor we de hindernis in mogen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wat was ik blij en de hele familie compleet
Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 14:39

Ik heb nu een andere marathon wagen dus hoop dat het sowieso volgend jaar makkelijker gaat. Veale loopt ook al veel beter. Hier had ik veale ook nog niet zo lang.

Nu hopen dat hij het water nu wel normaal in wil en niet gaat springen

Heb nu deze kar

Afbeelding

Dit was de eerste keer voor de kar toen ik hem had.
Afbeelding