[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:39

Lijkt me trouwens wel een plaatje voor de wagen hoor, jullie Sam, zo'n mooi chique bruin ding.

Ik hoop dat ik er vrijdag wat van meekrijg, moet dan werken, wel pas vanaf 10.00 uur, dus wie weet gelukje.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:00

Vhu, tussen 9:30 een 11:48 uur....is als het goed is de zonsverduistering...maar ziet er naar uit dat het te bewolkt word...
Zoon heeft net zo'n papieren beschermingsbrilletje gekregen om te kijken naar de zonsverduistering toen hij bij de brillenzaak zijn bril moest halen met nieuwe glazen erin..helemaal blij !!
nu die wolken wegblazen met z'n allen !!

Komt vast goed Tine met het trainen van de paardjes, nog op buitenrit geweest ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:03

Nee, niet op buitenrit gegaan. Manlief was niet te overtuigen (hij vindt er niets aan namelijk). Nu hebben ze maar even een vrije dag. Mijn lijf doet het toch eigenlijk ook nog steeds niet, dus is maar beter zo.

Moet nog dingen doen voor de vh kampioenschappen komend weekend, het blijkt dat degene die het clubkampioenschap zou organiseren nog niets heeft gedaan, dus daar ook druk mee bezig en 4 april hebben we onze 3e wedstrijd van onze competitie en daar ook druk mee bezig. Oftewel, ik hoef me niet te vervelen..... O ja, dan ben ik ook nog bezig met de voorbereidingen voor verjaardagsfeest van zoonlief. Hij wil heel graag naar een survivalpark hier in de buurt, maar ja, dat kan even niet, dus we gaan het gewoon thuis vieren. Heb al allerlei spelletjes bedacht (aardappelrace door heel parcours heen, kruiwagenrace met kinderen in krui), nu maar hopen dat we mooi weer krijgen.

Ondertussen ook stukje bij beetje bezig met de grote schoonmaak (al een paar weken bezig en nog wel een paar weken te gaan ;-)). Heb de 3 slaapkamers en de gang nu klaar, bijna halverwege. Alhoewel keuken en bijkeuken wel heel veel werk zullen zijn. Nou ja, iedere dag een klein stukje, we komen er vanzelf.

Zoonlief is nu naar verjaardagsfeestje, dus ik ga nog even lui op de bank hangen ;-)

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:16

Strakke actie VHU, paar dagen te vroeg. Ha ha. Ik ga er niks van zien. Ben op equitana vrijdag.

Ik ben niet zo van de kar verbouwen( ja dat zeg ik met een verbouwde kar). Vaak kunnen grotere wielen niet onder een wagen. Bij mij kan het in elk geval niet. Zou er liever voor kiezen een tweedehandse te vinden.

Druk dagje vandaag. Het veulen doet het super. Stoere meid weer. Veel kijkers al gehad vandaag.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:49

goedemorgen..

Veel plezier morgen bij Equitana voor diegene die gaan..wel jaloers hoor..altijd geweldig daar !!

Fijne dag allemaal....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:02

Goedemorgen.

Ik vind iets grotere wielen eronder zetten nu niet gelijk een kar verbouwen! En geld en ruimte voor een 3 kar is er niet echt.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:32

Een 3e kar is idd nogal veel.

Ik heb 21 inch voor en 19 inch achter. Robijn is 1,18 en Robin 1,32 die passen er allebei goed voor. Gewicht is rond de 170 kg dus nog goed te doen.

ik zou denk ik de kar van amerigo inruilen voor 1 een slagje groter.

Hier is het nu mega bewolkt en koud buiten. :brr: :brr: ga zo maar eens bij de pony's
kijken heb ze net buiten gezet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:27

Heb mail van Maurits gehad. Grotere wielen is geen optie, moeten ze nl heel veel groter wil je echt verschil zien. Maar hij had wel een andere oplossing. Is even afwachten wat voor prijskaartje daaraan hangt, en anders toch kijken voor een iets grotere wagen, waar Amerigo toch ook nog voor past. Zal lastig worden vrees ik.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:33

Ja dat met die wielen dat had ik ook al. Hopen dat er een oplossing komt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:29

Zou mooi zijn als het zonder al te veel gedoe en :$ opgelost kan worden Tine :j

Vanmiddag ritje met Ollie gedaan in het zonnetje, heerlijk weer. Helaas was het vreselijk druk langs het ruiterpad, blijkbaar was het een soort opruimpad geworden waar alles verzameld werd wat uit het bos werd gehaald. Echt om de kilometer ofzoiets bergen takken, of grond of plastic zakken met zooi >;) en mannen met zagen, versnippermachines ... duszzz. Gelukkig gedroeg Ollie zich normaal en had ik Ber niet meegenomen. Laatste stukje wel lekker door kunnen rijden dan loopt ze toch zo heerlijk.

't Is wel raar eigenlijk met dat trainen. Eerst zag ik er best tegenop regelmatig 40 of zelfs 50 te gaan trainen. Maar nu moet ik zelfs oppassen dat ik niet te veel doe, want daar zijn we nog niet aan toe. Dus met wedstrijd van 31 km moet ik opletten dat ik niet ook nog boven de 15/20 km in de week zelf train en weer op 50+ kom in een week. Dat kan wel af en toe, maar niet te vaak en al helemaal niet kort op die andere wedstrijd.

Vind het wel ongelovelijk hoor hoe die pony's opknappen met lekker lang op de wei. Ber ziet er direct stuk beter uit, veel losser, voller en meer ontspannen. Ollie en Hero helemaal vrolijk en zo alert, kijken ze zo helder uit hun ogen. En dat terwijl ze buitenboxen hebben en toch ook al veel eruit kwamen etc.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:52

VHU lekker gereden.
En dat is dus ook de reden dat ze hier 24/7 buiten lopen. Ze knappen er zo van op. Heerlijk om te zien en het is voor mijzelf nog makkelijker ook. Wei uitmesten vind ik minder zwaar dan stal uitmesten namelijk.

Mijn ouders zijn aangekomen, die blijven een paar dagen voor de verjaardag van zoonlief. Lekker spelletjes spelen en bij kletsen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:27

Gezellig Tine :j
Vind de wei niet echt makkelijker, maar wel als het droog weer is zoals nu :) . Met regen en kou (vooral wind) vind ik het op de wei best zwaar ... krijg die kruiwagen dan amper door de klei geduwd :7

Ik moest nog les voorbereiden voor morgen, was eigenlijk soort van kwijt van de week wat ik allemaal moest doen, beetje druk en chaotisch... toen bedacht ik me dat ik net zoiets jaren terug ook had gegeven, oude ppt erbij gezocht beetje opgepoetst, echt heel erg eigenlijk maar goed mag wel een keer doe dat anders nooit :o :+ :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:59

Klopt, als het nat is, is de wei wel zwaar, dan krijg je die krui haast niet door de blub. Even vergeten.... manlief mest de laatste tijd braaf uit :o

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 02:10

Ff snel het is nu 01.00 uur en de wekker gaat om half 7 voor equitana. Vanavond heerlijk gelest bij Paulien alberts. Later meer Bij thuiskomt gevoerd, hondjes gedaan en hop naar bed. Gerrit zou waken. Hij heeft morgen vrij omdat ik wegga. Wat denk je sprint hij langs me heen. Veulen.
Jawel veulen nummer 2 is er. Weer Kiantha. Een mooie vos merrie met bles en 4 benen met veel wit. Leuk ding. Het is het eerste levende veulen van Diantha dus nog onwennig. Maar de moederliefde komt opzetten. Nog op de nageboorte wachten. Veulen drinkt. Heel blij mee.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:08

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:49

*\o/* Y)(^) gefeliciteerd met de geboorte van het veulen.
Y)(^) *\o/* jeeeejjj image 25 jaar. Gefeliciteerd ! Super !!

Bewolkt hier..jammer voor de kids..die zien weinig van de zonsverduistering vandaag...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:11

Hier ook geen zonsverduistering. Maar goed ook, kon nergens zo'n brilletje kopen.

Image en Diantha gefeliciteerd!!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:09

Effies spammen:
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:46

Super gefeliciteerd met Image, en het veulentje *\o/* erg leuk allebei.
Ik vind die oortjes van Amerigo altijd zo schattig <3 lekker zeg zonder dekens. Heb hier Hero wel zonder deken maar de twee dames staan nog onder 0-grams en Ollie onder 50 grs. Vind het nog maar fris. Ben bij Ollie erg voorzichtig met de spieren, zo vlak voor wedstrijd helemaal.

Vandaag hele dag training gegeven, ging erg lekker. Kreeg nog cadeautje, was laatste keer deze groep. Altijd zo fijn als het zo afgesloten word. Doet me erg goed :)
En gisteren zowaar toch weer opdracht voor paar dagen training binnen in april en mei... da's ook heel fijn want had in mei nog niets staan :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:01

Amerigo heeft maar kort zonder deken gestaan, was te koud.

Fijn dat training weer goed is gedaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:14

Toch ook wel bij jullie nog te koud dus ... jammer maar het zal de komende weken toch wel warmer worden hoop ik. Heb ze het liefst ook zsm zonder deken hoor, wel zo prettig.

pffff moet nu nog koken, wordt heel simpel pasta carbonara :Y)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:06

Goedemorgen

Hier weer een drukke dag. Zometeen even paarden trainen, daarna verjaardag van zoonlief (is maandag jarig) vieren voor enkele familieleden, dan vanavond nog proberen om 200 ballonnen op te blazen, tuig en kar schoon, pony schoon en in de vlechten voor de kampioenschappen morgen.

Krijg ik toch rare, heel vervelende mail binnen van iemand die aan onze wedstrijd wil meedoen. Ben gewoon een beetje van slag. Zo onvriendelijk allemaal. Ken de hele mevrouw niet eens en wordt van allerlei dingen beschuldigt. Niet leuk -O- Ik probeer altijd het iedereen zoveel mogelijk naar de zin te maken, met indelen hou ik met alle wensen rekening en dan krijg je dit |(

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 10:47

hoi hoi, lees nog steeds mee, zal vanavond weer eens poging tot terug lezen doen. Mijn zoontje begint al actiever te worden met mijn haffie. Zelfs poging tot springen, alleen Ilona denkt daar duidelijk anders over.
Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 11:07

_/-\o_ geweldigd foto, bianca. Zalig.

net janouk voor de 2e keer gewassen. Ze heeft zo signeersessie met knuffelsessie met fans haha wat zal ze verwend worden

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 11:08

dank je, zal straks overzichtje maken. Heerlijk vertroelen voor janouk. Fandag :j