[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:31

Lanouska is in beesd, maisie is geloof ik ook op wedstrijd. En een aantal hebben zaterdag wedstrijd. Iedereen in ieder geval heel veel succes.

Zag dat het vierspan van veale tweede stonden met nog geen punt achterstand.

fijn dat de lampen goed zijn.

Tine succes

Vandaag hebben de pony,s vrij. Straks boodschappen doen, huishouden en vanmiddag kar weg brengen naar inval groom. En vanavond wassen

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:33

Succes allemaal!!

Wij gaan vandaag naar de keuring. Janouk weer laten wennen aan veel paarden om haar heen (150 inschrijvingen), zonder dat ze zich echt hoeft in te spannen.
Alleen maar stout kijken en mooi doen: dat gaat haar gemakkelijk af. :D
Ik heb besloten geen halster om te doen, maar toch een hoofdstel, met een bitje heb ik wat meer stuurmogelijkheden :D

Ollie succes op de kliniek met de tandjes

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:45

Succes vandaag...mijn pc wil niet opstarten....dus snel een zwaai vanaf telefoon..
Tot later, hou het koel vandaag.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:59

Janouk.en ollie succes

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:13

ik heb geen wedstrijd dit weekend (wel de komende 3 weekenden).
Heb wel strand zonsondergang fotoshoot morgen met Robijn en Robin.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:59

Janouk: succes. Maar gezien de beschrijving (stout kijken en mooi doen), denk ik dat het een zeer geslaagde dag gaat worden. :D

Ik heb morgen spring en dressuurwedstrijd en zondag (bij dezelfde wedstrijd) nog een keer dressuur. Ben benieuwd.

Vanmorgen dus gemend met R, ging goed. Net heeft zoonlief gesprongen. Met veel aanmoediging is het hem gelukt om alle hindernissen in 1 x te springen (dus zonder weigering). We hadden hem beloofd dat hij voor iedere goede hindernis 0,50ct zou krijgen. Je moet wat he, om hem te motiveren om gelijk goed aan rijden :D

Nu nog snel Thabor loswerken en dan weer slapen :z

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:48

@Janouk succes op de keuring!
@Tine Supergrappig dat je je zoontje 50ct geeft voor elke hindernis. _O- Ik zie het al helemaal voor me dat ie op het eind langsrijdt en zegt "nou mam dat is dan €2,50".
Het passen laat ik nog even zitten hoor ;) Moet daar nu echt niet aan denken. Ik was alleen lekker aan het googlen.
Leuk trouwens dat je stukje in de Paard&Sport stond. Misschien stuurt iemand van je vereniging de allerleukste stukjes door naar de redactie?

Vandaag is een beetje speciale dag voor mij. Sam staat nu precies een jaar bij ons op stal! *\o/* Daarnaast is het ook de dag dat ik mijn rijpaard heb moeten laten inslapen vorig jaar... maar laat ik vooral focussen op het positieve :) Had nooit gedacht dat ik het binnen een jaar al over M vaardigheid en minimarathons met Sam zou hebben.

Verder heb ik net definitief de knoop doorgehakt dat ik mijn ticket voor Lowlands ga verkopen (tegenvallende line-up/blokkenschema) en dat ik toch een poging ga wagen op het districtkampioenschap West. Heb gisteravond al het secretariaat gemaild of ik er nog tussen kan komen, aangezien de sluitingsdatum 1 augustus was (maar of dit vóór of op 1 augustus was, is een beetje grijs gebied). Dus ik hoop dat er nog een plekje vrij is. *fingers crossed*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:50

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:07

nog snel vanaf foon..
marjola, er is finmarkslopet..en femudlopet..en nog veel meer race's in scandinavie, waar ook veel nederlanders aan mee doen, een aantal wonen in zweden en via facebook is het erg leuk om contact te houden en alles te kunnen bijlezen, maar veel in zweeds en noors..dus vandaar de taal leren..nou ja..een beetje dan..want echt een taal leren doe je pas in het land zelf..en dat word hem niet.. -O-

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:34

Zo ik ben ook weer terug....men wat was het al warm in de auto! maar de DA was super tevreden en alles zag er rustig en mooi roze uit...wel even nog de onderste kiezen een klein beetj bijgevijld en verders kwam Brutus glansrijk door de keuring!

Nu even afkoelen in het huisje. Gelukkig ligt het weitje en de loopstal van Brutus en Hansje gedeeltelijk tussen de bomen.....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:09

Ollie: wat super dat Brutus goed gekeurd is *\o/* *\o/* *\o/*
Marjola: probleem bij zoon is, dat hij alle 1e keren een hindernis niet goed neemt. Te langzaam en zit te ver naar voren. Amerigo is een strenge leermeester en springt alleen maar als zoon alles goed doet. Een toppony dus eigenlijk ;) Omdat het steeds zo sneu is als hij stopt, had de instructrice dit woensdag bij de les geprobeerd (1 euro voor alle hindernissen), maar het lukte helaas toch niet. Maar vandaag (met flinke aanmoediging bij iedere sprong dat hij door moest rijden) is het gelukt. Dit is een enorme stimulans voor hem. En natuurlijk gaan we dit niet iedere keer zo doen, maar ik wilde hem laten zien dat hij het echt wel kan.
Normaal stuur ik allerlei stukjes naar de P en S, dus vandaar dat ik verbaasd was :+
En een speciale dag voor je.

Nu snel naar recreatieplas met zoon.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:22

Janouk heeft gedaan wat ze goed kan: stout kijken en mooi zijn. Resultaat mooiste haflinger/fjord van santpoort e.o.
4e in de kampioensring achter KWPN! New forest en shetlander van 139 deelnemers.
Ze heeft een beker, rozet, halster en 25 euro gewonnen *\o/*
Hoge punten voor exterieur.

Goed nieuws ollie!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:41

haha..supergoed gedaan die janouk !!
t'is ook een supermooi paard !! *\o/*

zow..wat is't warrum....gelukkig lekker koel hier in huis !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:56

Hi hier weer terug na bezoek aan ouders in Groningen en ook nog langs Blondie geweest, ze zag er super uit, zo leuk. Mensen zijn er nog steeds heel blij mee, pony was vorige week zelfs mee naar ponykamp geweest, hoe leuk is dat.
Had stiekem in mijn achterhoofd nog langs Tallechie of Tine te gaan maar had er geen puf meer voor dankzij die enorme hitte {:} Y;(
Ollie stond te gillen in de wei toen ze me weer zag, ze vond verzorgster denk ik wel aardig voor dagje maar was erg blij me weer te zien (vind ik dan ook wel weer grappig). Of het structureel wordt met verzorgster weet ik nog niet, dagen waarvoor ik verzorger zoek lopen niet gelijk met dagen waarop zij kan -O- en ik kan ook niets omzetten of zoiets (gaat me ook wel wat ver eerlijk gezegd) en ik wil zelf wel voor haar zorgen als ik zelf kan..... dus denk dat het toch structureel niets wordt.

Verder wel bijgelezen, Janouk kampioen mooi kijken :)) Biancocoo druk aan het oefenen met Zweedse taal B-) Tine lekker bezig met zoonlief <<) Tallechie heeft pony's lekker aan de loop en kan vaker trainen *\o/* overwegingen over wagens :list: en ideeen met mendag, hartstikke leuk! ben momenteel zelf nergens lid van maar zou dat wel heel graag willen, alleen is hier niets in de buurt :+

Nou we gaan pizza's bestellen, weet niets anders te verzinnen :Y)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:42

Weer thuis na dagje in het hete Norg. Het was erg vroeg vanmorgen. Om half vier ging de wekker! Ze vinden het leuk om bij tuigpaarden wol in de manen te doen en ja als je er vier hebt ben je daar al ruim een uur mee bezig. Om zes uur hier weg, mooi om zeven uur daar. Toen nog in de schaduw. Ikke moest om acht uur in de baan maar was een beetje hoesterig en loom. Werd nog knap vierde in zijn groep en weer een 1e premie. Daarna om negen uur mocht Iantha. Die had zich duidelijk verbeterd en deed goed haar best. Werd 3e in haar groep. Mocht net niet naar het NK maar zeer tevreden. Weer een 1e premie.
Toen nog helpen met andere paarden, rond half drie werd het echt te warm voor ze op de trailer en zijn we naar huis gegaan.

Nu moet ik mijn koffer nog pakken want vertrek morgen voor een week naar Epe maar geen puf voor, doe ik morgen wel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:49

Gefeliciteerd Baudyh, jullie hebben toch prachtige fokproducten _/-\o_

Oja, Ollie,vergeten te reageren op Brutus' tandartsbezoek, wat superfijn dat het goed was *\o/*

Pffff drijf hier zo'n beetje weg zeg {:}

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:04

Janouk super op de keuring! Gefeliciteerd
VHU naar Groningen geweest en bij blondie langs, leuk.
Tine met zoon op pad. Leuk dat jullie zoveel samen doen!
Ollie heeft zijn mond weer mooi klaar.
Tallechie morgen naar boijl. Dat is op het terrein van Veenstra daar kom ik heel vaak. Hij heeft ook db beleerd en daar lopen her en der wel wat nakomelingen van ons.

En voor de rest ben ik het weer vergeten. Hi hi

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:07

Dank je wel vhu. Ben ook super trots op de kiddoos dit jaar. Maar blij dat de keuringen over zijn. Krijg ik weer wat meer tijd voor db. Die is erbij ingeschoten de laatste tijd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:53

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:03

:wave:

Knoflook wis ik indd.

Verder enkel teken van leven.ik ben heel erg gaar en lees gedurende de dag bij. Maar geen zin om in de avond computer aan te zetten. Sorry dames!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:19

Aks beetje gaar :(:)

Sorry, kreeg nog allemaal leuke foto's van Blondie op ponykamp.
Bijgaand een hele leuke =:)
Afbeelding

't blijft toch een beetje je kind he :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:26

Vhu je bent altijd welkom hoor. Leuk dat.je blondie weer hebt gezien.
Leuke foto :D

tine super dat je zo P kan stimuleren omdat hij het wel kan. Knappe pony ook, die P dus echt leert rijden.

Baudy super hoor. Knappe kinders zo. En inderdaad daar moet ik morgen heen. Ben er ook al een paar keer geweest. Is vlak bij mijn ouders.

janouk knappe prestatie

Vanmiddag kar weggebracht en vanavond pony,s gewassen. Zal mij benieuwen wat we er van bakken

Hoorde vanmiddag dat het vierspan waar veale in loopt eerste is geworden met 2 wp... begint steeds beter te lopen. Binnenkort maar even weer een bezoekje brengen.

heb tussen door bij gelezen op telefoon... sorry voor degene die ik vergeet

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:54

Iedereen veel plezier en succes!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:20

baudy..gefeliciteerd met resultaten, supergaaf !
Vhu...blondie doet het supergaaf !! blijft een toppony hoor ! fijn dat ze zo helemaal op d'r gemak is !
ieder veel succes op de wedstrijden
ik kruip weer even onder steen...geen nieuws verder..tot laterrrrrrrrrrrrr !!! _/-\o_ :j

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:00

Hier een goede dag!! Vriendinnetje mag door naar Ermelo