[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 09:16

Goedemorgen.

Ben druk in onderhandeling voor een karretje. Niet zo'n mooie maar voor nu kunnen we dan in ieder geval oefenen :j

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 09:18

Ollie en IM: allebei gepost, en uiteraard alle begrip Ollie, ik weet precies hoe dat voelt :j Voor jullie allebei dikke knuff en hopen dat het herstel van IM voorspoedig verloopt!!! :(:)

En verder alles bijgelezen maar voor m'n werk even geen tijd om te reageren, ga dus even met samenvatting van Biancacoo mee!!!

Fijne dag allemaal!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 09:23

Goedemorgen allemaal

Biancacoo doet je werk moeilijk als je niet kan komen omdat je zoontje ziek is? En moet je dan een vrije dag opnemen? (Wat voor werk doe je eigenlijk?)

Buckje welkom! Hier geen wagenverstand.

Janouk terug van een leuk weekend!

Ingrid wat vervelend dat je nog zoveel pijn hebt. Wel super dat je thuis ook een verstelbaar bed hebt, hopelijk mag je snel naar huis.

HT hoe gaat het nu met je broer? Hij is weer thuis toch?

CP schitterende hengst. Ik heb er weleens aan zitten denken om mijn merrie te laten dekken door een tinker (en het veulen dan wel zelf te houden). Maar iedereen verklaart me voor gek ;) En er zijn al meer dan genoeg paarden op deze wereld, dus ik ga het niet doen. Als ik ooit een paardje erbij wil, dan zoek ik wel wat leuks.

Had gisteren bedacht dat ik vanochtend al lekker vroeg ging rijden, maar dat gaat hem toch niet worden ;)
Ga zo maar beetje schoonmaken, dan naar reva en vanmiddag een keertje rijden. Morgen zou ik privéles hebben en daarvoor moet ik met de trailer op pad, maar ze verwachten vannacht en morgenochtend weer storm, dus maar vast afgezegd.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:21

Ollie1 schreef:
Lieve bokkers,

Bedankt voor jullie berichtjes... Ik lees ze trouw en kan het ook heel erg waarderen dat jullie zo met Ing en mij meeleven... helaas is het zo dat er een aantal paardenmensen zijn die hier graag meelezen en daardoor hun oordeel klaar hebben over hetgeen wat ons is overkomen. Dit doet heel erg zeer en voelt als een trap na... :o

Nu wil het feit dat ik het de afgelopen maanden toch wel 'aardig wat voor mijn kiezen heb gehad' en vooral het feit dat ik het nog steeds verschrikkelijk vind wat Ingrid is overkomen.... Ik wil daarom even niet teveel meer kwijt op dit openbare forum. Een aantal van jullie 'spreek' ik regelmatig via PB, dus mochten jullie iets willen weten mijn PB-box staat open en voor nu ga ik voor onbepaalde tijd in de meeleesmodus.... -O-

Ook wil ik jullie vragen of jullie zeker Ingrid willen blijven steunen met jullie lieve bemoedigende berichtjes :j

Voor iedereen fijne feestdagen toegewenst! en tot posts weer.... :wave:

:(:) sterkte meid,
je hebt groot gelijk, bokt blijft nu eenmaal bokt...
vaak heel behulpzaam en troostend, maar soms ook heel gemeen en hard...
als je je verhaal nog eens kwijt wilt, mijn pb staat open hoor...
:(:)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:25

IngridM schreef:
Even een teken van leven van mijn kant :-)
Ik heb helaas ondanks de vele drugs nog aardig wat pijn maar ja, ben ook best gehavend.
Er zijn ook longfoto's gemaakt en die waren goed. Geen idee na hoeveel dagen de kans op een klaplong weg is en ook longontsteking waren ze bang voor omdat ik door de pijn te hoog ademde. Gaat nu door fysio iets beter.
Ik kan nu bijna zelfstandig naar het toilet wat mogelijk is door het verstelbare bed, die ik thuis gelukkig ook heb.

Ik vermoed dat ik begin vd week naar huis mag en dat ik thuis verder mag herstellen. Gaat nog wel ff duren vermoed ik..

Over wat er gebeurd is; helemaal niets spannends, een ongelukkige samenloop van omstandigheden, wat iedereen had kunnen gebeuren. Brutus treft geen blaam en Olga al zeker niet, op geen enkele manier. Als er al iemand schuldig is ben ik het, al is er eigenlijk geen sprake van schuld.

Slaap lekker iedereen!

soms lopen dingen gewoon zoals ze lopen meid,....sterkte en heel veel beterschap!!
:(:)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:35

Bicci is weer aan het quoten ~~}>

;)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:38

jah :o voor deze 2 meiden nu wel ffkes,
is makkelijker bijlezen voor hun had ik bedacht :)

hoop dat het helpt.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:40

Frensie schreef:
HT hoe gaat het nu met je broer? Hij is weer thuis toch?

CP schitterende hengst. Ik heb er weleens aan zitten denken om mijn merrie te laten dekken door een tinker (en het veulen dan wel zelf te houden). Maar iedereen verklaart me voor gek ;) En er zijn al meer dan genoeg paarden op deze wereld, dus ik ga het niet doen. Als ik ooit een paardje erbij wil, dan zoek ik wel wat leuks.

Zo gek is het niet hoor :) Kan zeker voor als je voor jezelf fokt, erg leuk uitpakken.
Het wordt vaak gedaan om een wat steviger paard te krijgen zonder teveel maat te verliezen.

Mijn hengst is momenteel ook al 1.57 dus ook geen kleintje. Als je dat kruist met een warmbloedje wordt het gewoon wat steviger, wat meer behang en met een beetje geluk ook bont :P

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:48

hihi CP promoot de fokkerij :D Werkelijk prachtige hengst heb je, was ik vergeten in mijn verhaaltje vanmorgen :P Is hier ook zo'n wirwar aan verhaallijnen soms, sorry hoor!!!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:55

Fokkerij waar goed over nagedacht wordt wel. Zou je zomaar zo'n kruising willen gewoon omdat het leuk is eens een veulentje bij je merrie te fokken zoek je maar een andere hengst. Daar werk ik niet aan mee :n

Het dekgeld van onze hengst dit jaar gaat ook flink omhoog. Dit puur om de 'broodfokkers' die voor een prikkie op de eerste rang willen zitten een beetje uit de weg willen gaan. Serieuze fokkers, die echt goed nadenken over een hengstenkeuze hebben het geld er ook wel voor over.

Vorig jaar stond hij voor 200 euro ter dekking. Dit was het eerste jaar dus hadden we expres laag gedaan. Maar dan krijg je dus gewoon mensen die komen omdat hij de goedkoopste is. Tja daar wil ik vnaaf. Dus aankomend jaar wordt het 400 euro (hij is inmiddels ook rontgologisch goedgekeurd en op sperma goedgekeurd. Daarnaast ook nog een stamboek erbij dus dan mag je ook wel wat meer vragen).

Denk dat een gemiddelde tinkerhengst rond de 300-375 zit. Wij zitten daar dus iets boven ook om een beetje exclusieviteit (schrijf ik vast niet goed :Y)) te behouden :j

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:02

cp112 schreef:
...Wij zitten daar dus iets boven ook om een beetje exclusieviteit (schrijf ik vast niet goed :Y)) te behouden :j

hihi, een 'e' tje teveel... exclusiviteit...

Maar ik begrijp je standpunt en geef je groot gelijk. Rijk zul je er voorlopig niet van worden, maar het gaat erom dat er verantwoord paarden op de wereld gezet worden (mijn mening dan he)...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:11

Precies. Je kan de fokkerij wel helemaal stil leggen maar daar bereik je ook weinig mee.

Verantwoord fokken. Ik heb dit jaar 1 merrie drachtig. De andere is leeg. Aankomend jaar gaan ze waarschijnlijk beide weer. Als het niet echt aantrekt dan zien we volgend jaar wel, misschien dan weer maar 1 of helemaal niet.
Ik heb het geluk dat ik de ruimte heb om mijn veulens aan te houden mochten ze niet verkocht worden. En dan livjen de merries gewoon een jaartje leeg. Dat is geen probleem.
Zonde is gewoon mensen die voor de leuk een veulentje fokken en er dan als de veulens 6 maand zijn hem zitten te knijpen omdat ze het niet kwijtraken.

Dan staan er dus tinkerveulentjes voor 500 euro oid op marktplaats :n Mijn merrieveulen (stamboek veulen met papier, prachtig ding) stond voor een normale prijs te koop (1750) krijg ik via mp een bod van 400 euro. Had ik teruggemailt of ze dat serieus meende :? En dat ze daar nooit voor weg ging. Kreeg ik terug:"Ja maar er staat ook een andere vvoor die prijs erop". Nouja dan koop je die toch 8)7

De mensen die de veulens voor zulke prijzen wegdoen zijn degenen die de markt doen instorten. Want ja, als je gewoon opzoek bent naar een leuk tinkertje en je niet zo kijkt naar papier en kwaliteit. Waarom zou je er dan 1 kopen die 3 keer zo duur is als een ander?

Ontzettend zonde. Gelukkig is mijn merrietje wel verkocht en gewoon voor mijn prijs aan een serieuze tinkerfokkerij in Duitsland. Die zien wel de kwaliteit en willen daar ook voor betalen.

Zo heb ik zelf ook een 1e premie stamboek veulen aangekocht en daar gewoon een nette prijs voor betaald. Dat heb ik er dan ook voor over.

Maarja, er blijven altijd mensen die voor de leuk fokken, omdat er ook altijd mensen zijn die voor een duppie op de eerste rang willen zitten dus ja.... Als fokker moet je gewoon contacten opbouwen en zorgen dat je goede kwaliteit paarden fokt. Er zijn ook zat mensen die dat gelukkig wel inzien.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:11

Wat een lang verhaal :Y) hahaha

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:17

je hebt anders precies gelijk hoor...
de markt is overspoelt met bv haflingers,
leuke dieren hor, daar neit van, maar idd...omdat het zo leuk is een veulentje te fokken zelf...
jaja..
nergens opletten en hoppa...zomer exceem...raar he..
en dit geld voor heel veel rassen niet enkel voor tinkers, haflingers of shetties...
fokken zonder de toekomst in beeld te hebben is meestal fokken voor de slacht.
en daar vang je ook al 3x nks meer.

zonde van de dieren...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:23

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:45

Stom is dat he die belachelijke biedingen via MP! Ik vertrouw die hele lage biedingen nooit ivm handelaren..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:48

Leuk karretje cp!
Veel menplezier ermee!

Mijn idee was idd om een wat steviger paardje te krijgen voor later en hopelijk iets rustiger oiv de tinkergenen ;) Maar zijn gewoon dromen :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:50

moest pb zijn...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:56

foutje :P

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:58

Buckje schreef:
Stom is dat he die belachelijke biedingen via MP! Ik vertrouw die hele lage biedingen nooit ivm handelaren..

Klopt, het is of dat of mensen die gewoon niks uit willen geven maar wel een leuk paard willen. Tja....
En door maar wat in het rond te blijven fokken speel je dat alleen maar in de hand.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:30

Ben het met jullie eens hoor, voor een goed paard betaal je gewoon een goede prijs :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:36

Frensie schreef:
Goedemorgen allemaal

Biancacoo doet je werk moeilijk als je niet kan komen omdat je zoontje ziek is? En moet je dan een vrije dag opnemen? (Wat voor werk doe je eigenlijk?)

.

nee werk doet nooit moeilijk, en ik houd dan de uren af als snipperuren opname, ik doe de salarisadministratie en boekhouding bij een dak en gevelsystemen bedrijf.
maar vind dat soort telefoontjes gewoon lastig, morgen kan zoonlief lekker ochtend naar oma en opa, dus kan ik wel weer werken, zoontje is aardig opgeknapt al.
en ben eindelijk begonnen aan zijn beloofde witte kast met airbrushe's van Cars, bliksem mcqueen is al af, en ik ben er erg tevreden over !!

Verder heel verhaal over fokkerij en overspoeling...jaja...overal ook bij vb shetlanders...
ik zal daarom zelf nooit fokken met mijn merrie's, er is aanbod te over van te leuke paardjes !

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:43

Even snel een berichtje van mijn kant. Ik wil IM en Ollie veel sterkte en beterschap wensen :(:)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:40

biancacoo:gefeliciteerd met je zoontje *\o/*
buckje weer back :j maar karrenpech,ja buckje...rust roest.....dus blijven rijden met de karren he... :=
poeltje zag ik ook weer voorbij komen:hoe gaat het?
cp prijsverhoging met dekgeld,nou ik ben klaar met de hele fokkerij (kwpn) 2 superfokmerries,maar ga mijn veulens niet meer weggeven(wel jammer,ze doen het super goed in de sport :j ) heb er nu nog 1 staan die weg mag,dus: als er iemand een 2,5 jarige voice-hengst zoekt(uit nomana-sportstam) +:)+
vanmorgen ging sun liggen na het voer, mien-vreetzak wilde geen hooi....ff wandelen en op het gras-longeerrondje gezet.....ahum gelegt....ze ging liggen....heb haar maar laten liggen en zag haar na een kwartiertje grazen......nu weer in de wei gezet alles weer oke

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:20

leuk karretje cp :))