[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bettepet

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:47

@tallechie. Ik weet wel waar ze voltige geven. Mijn moeder, zusje en nog iemand geven op woensdag en op vrijdagavond voltige in Tolbert.
Goeie en brave voltige paarden zijn echter heel schaars

Ik ben vandaag een dagje naar moviepark germany geweest. Met mijn vriend en zijn broertjes en 1 van hun vriendinnen, met z'n 6en. Het was super leuk, en niet druk je kon overal zo doorlopen.
Maar ben nu wel lichtelijk gesloopt.
We waren namelijk met 2 auto's en had dus ook de eer om te rijden

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:49

Ik heb een meisje op stal die nu voltige les geeft met haar fries, maar zij wil er mee stoppen.
Nu zoeken ze dus nog een paard. De les kan worden overgenomen.
Stalgenoot geeft les aan Nienoord

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:56

@ Tallechie: ik stuur je een pb
@ Lacuna: stoer hoor!!
@ Naaltje: fijn dat Dids zo goed wil lopen. Ben je er nog achter gekomen hoe hij in andere wei terecht is gekomen?
@ VHU: jij hebt een pb gehad

Kan zijn dat ik voorlopig weinig hier kan komen. Mijn computer wordt steeds bloedjeheet en stopt er dan maar helemaal mee. En dat gebeurt steeds vaker. Morgen komt er een computermannetje hier thuis, maar kan dus zijn dat ik computerloos word. (hoe ik dat moet overleven ....)

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:56

ja, dat is idd bij mijn moeder op de club, maar heb jij je paard dan in oldekerk op stal staan?
een paard is idd snel het probleem.
Ze geven idd les aan Nienoord (ik gaf daar eerst ook les, maar ben naar 6 jaar ong gestopt omdat ik het te druk vond worden en er nu niet meer bij in de buurt woon)
maar er wordt op woensdag 3 uur les gegeven met 3 paarden, de haflinger van mijn moeder, een haflinger van 3 meisjes die voltige doen en dus idd haar fries, maar zei gaat stoppen, en dus zijn ze idd een ander paard nodig
op vrijdag geven ze 2 uur les, 1 uur met de haflinger van mijn moeder en 1 uur met de fries van mijn zusje.
En tja dan ontstaat er idd een paardenprobleem omdat zij er mee stopt. Dus als iemand in het noorden nog een voltige paard weet?? dan graag??

(Zou veale niet geschikt zijn?? Is een mooi groot paard, en ze worden er erg braaf van en krijgen meer respect voor mensen. Haha nee grapje hoor)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:02

Ik stuur je een pb

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:26

ik ga weer bijlezen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:28

voltige.. nee niet op dids.. Die heeft geen rug, is met voltigepaard wel fijn :))

@tine; nope, nog niet bekend.. Ik vermoed nu dat hij is uitgebroken.. Of iemand heeft hem bij de rest gelaten om een of andere reden, maar die iemand is nog niet gevonden ;) Het blijft een aantal dagen spannend of ie in zijn eigen weitje staat :)) Ben al aan het verzinnen hoe ik eventuele openingen kan dichtbouwen met stroomlint :)

@lacuun; stoer, ik ga topicje kijken!
Dids miste kracht in zijn geheel had ik het idee :) Gewoon ''niet doen want is moeilijk'' hij liep (qua geluid, zag hem natuurlijk niet) geheel regelmatig, niet gestruikeld/onregelmatige passen ertussen.. voor zover ik door heb/had dan :)

@it; lijkt me niet goed := maar verder geen verstand van :=

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:36

@YT: kan je helaas niet helpen.

@Naaltje: lekker gemend! Als hij nou ook eens gewoon in z'n weitje bleef staan.

@Tallechie: dat is idd lastig een goed voltigepaard vinden.

@Tine: hopelijk valt het mee met de pc.

Morgen is dochterlief jarig.
Zo meteen nog even d'r nieuwe kleren in pakken.

Heb vandaag mijn Marstall voer binnen gekregen; ik ben benieuwd.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:52

:wave:

net bij paardje geweest, was zomaar gezellig 'druk' op stal (wij en nog 2 anderen :+ ), dus samen koffie gedronken... Dit weekend menles voor vriendlief ging nog niet lukken, hij moet eerst meer vertrouwen krijgen voor de kar, dus we moeten binnenkort even één en ander afspreken over hoe we training kunnen opbouwen / aanpakken...
My little pony had vandaag besloten bouwvakker te worden, kreeg een berichtje van stalhoudster dat m'n pooownie op zoek is naar werk... als graafmachine... hij had een kuil van een halve meter diep gegraven met z'n hoefje, stond er met een been in en z'n hele snuit onder de modder, hahaha, wat een grapjas he :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 23:03

hehe, de boel aan 't verbouwen die har van je :D

Ik ga m'n bedje eens in.. Ik geloof dat ik morgen om 5u uit bed moet..
mijn papa wordt 50 :D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 23:04

@Naaltje: hey, da's reden voor een feestje lijkt me! :+ Alvast welterusten (en de felicitaties krijg je morgen wel hihi)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 23:06

Haha die Harry :Y) met schepje aan de gang.

Voor de liefhebbers even spam van mij
[AR-ITP] Wedstrijdverslagje dressuren
man van mijn groom had zulke prachtige foto's gemaakt, maar had nog geen tijd gehad alles te ordenen, en nu toch nog maar een topic gemaakt.

Nou mensen het is niet te geloven maar mijn wagen is opgehaald *\o/* nu net, kun je nagaan hoe laat >;)

@PrinsjeH zou hem gewoon paar keer door laten rijden door Peter, krijgt paardje vertrouwen van, komt hij weer goed aan de hulpen en dan langzamerhand kun je de leidsels wel stukken gaan overnemen. Kijk of je erbij kunt zijn als Peter met hem aan de slag gaat. In het begin ga je dan alleen even mennen met uitstappen en zo langzamerhand neem de boel dan over. Zo heb ik het ook gedaan bij Rizanta (die was vroeger ook beleerd voor de wagen, net zoiets als Harry denk ik, ook recreatief). Ik had dan al wel gemend met mijn pony's en koetsiersbewijs plus lessen e.d. gehad, weet niet hoeveel / weinig ervaring jullie hebben met mennen? Als je nog helemaal geen ervaring had zou ik gewoon inschatten dat je de komende tijd 1x per week gaat lessen of zoiets. Het leuke is dat jullie met z'n tweeen het willen gaan doen, jij en je man, da's wel gezellig!

Zo nu moet ik eigenlijk nog een onderzoeksvoorstel lezen en een literatuuronderzoek ... maar vrees dat ik dan echt in slaap val :O

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 23:14

@VHU: wat super dat de wagen echt verkocht is! Is zo vervelend elke keer van die waardeloze afspraken met mensen die ze niet nakomen, pfff, ik heb al niet de moed om iets te koop aan te bieden vanwege al die toestanden |o

Ik dacht inderdaad ook aan jouw opzetje, in eerste instantie paar keer echt goed door Peter laten rijden, die kan met zijn know-how Harley misschien beetje door die schrik heen krijgen. Marco ment wel elke week met een braaf paard (nu ruim een jaar al), maar dit bleek al gelijk op heel andere wijze te gaan dan de bedoeling is (met leidsels een soort slagje op de billen van het paard geven om voorwaarts te laten gaan bijvoorbeeld...), maar goed hij is vertrouwd met zo ver achter je paard zitten.... denk dat dat voor mij heel gek zal voelen... Als 't van de week een keer rustig is, wil ik dit even afstemmen met Peter, hij moet er natuurlijk ook maar net tijd en gelegenheid voor hebben he :D

Ik zag vanavond dat de bulten wel stukken minder zijn he? Er hingen vanavond weer hele zwermen muggen bij de paddocks zag ik, dat is echt een nare bijkomstigheid van moeder natuur _-:(

Onderzoeksvoorstel en literatuuronderzoek??? Het is kwart over elf... morgen weer een dag !!! :x

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 23:24

Citaat:
hij moet er natuurlijk ook maar net tijd en gelegenheid voor hebben he

Nou die maakt hij wel hoor, dat is hun brood ;)

Verkopen is ook niet mijn hobby maar jij mijn wagenpark breidde zich nogal uit haha. Maar met marktplaats / ook hier op bokt heb je zo vaak dat mensen toch niet op komen dagen of hun afspraken niet nakomen, niet normaal gewoon. Ik ben er al mee gestopt netjes dingen vast te houden voor mensen, bij mij is het echt degene die komt daar doe ik zaken mee en alle anderen vertel ik wel van alles maar ik ga maar nergens vanuit. Valt het ook niet tegen.

Maar ben blij dat deze weg is natuurlijk, was super fijne tweewieler maar vond achter paard een 4-wielige wagen wel fijner. Bij de pony's is dat precies andersom trouwens, vind ik mijn tweewieler fijner dan mijn 4-wielige wagen.

Ik neem mijn leesvoer wel mee naar bed :list:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 05:13

?goede?morgen.
Nou ik kan mn lol op vandaag. Heb verrot veel hoofdpijn. Zo maar wat eten en een mik pijnstillers erachteraan..
En dan als abraham weekmarkt van etten-leur op..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:02

Mogge,

Niet helemaal bijgelezen het is hier nogal druk de afgelopen dagen.

@Naaltje, :(:) beterschap
@Lacuna, echt gaaf allebei je 2 pony's in het tweespan
@Rhine, wat een mooie combinatie heb je zo. Echt een gaven menwagen
@VHU, ga vanavond even je topic bekijken, maar fijn dat je wagen verkocht is.

Ik moet nu snel gaan werken, maar deze wilde ik jullie niet onthouden ;)

Ollie en Bruutje in de waterbak ;)
Afbeelding

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:04

Goeiemorgen

Naaltje, hoop dat je hoofdpijn manageable blijft vandaag :(:)
Veel plezier op je pa's verjaardag!
Bettepet, vandaag een dagje bijkomen na movie world
VHU, gefeliciteerd met de verkoop!
Prinsjeh's paard wordt straks ook door peter gereden, ben heel benieuwd of jij er dan net zo tevreden over bent als VHU :) Geeft hij ook menlessen aan mensen die niet op zijn terrein staan?
Haha, jouw pony wilde gewoon naar China. Wij hadden ook een tijd de tweejarige fries die graag shetlander wilde zijn; die groef ook kuilen en ging er dan met beide voorbenen in staan, was ze kleiner :P
Avaluna, gefeliciteerd met je dochter! *\o/*
Voltigepaard... mijn shetten zijn heel braaf... :P Kun je wel lekker makkelijk op komen natuurlijk.
Tine heeft mot met de computer, vervelend.
en IT heeft ook mot, maar dan met het fornuis en de oven.

Nou, ik ga vandaag de wasmachine bij mn ouders nog maar eens gebruiken. Vanmiddag en vanavond lesgeven en in de tussentijd nog leren en 2 friezen werken, drukdrukdruk dus fijne dag allemaal en zwaai! :wave:

groetjes, lacuna

EDIT, zie m nu pas: Wat een gave waterbakfoto!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:28

Vhu super dat je wagen is opgehaald.

Leuke foto ollie

Naaltje succes met je hoofdpijn en gefeliciteerd met je vader

avaluna gefeliciteerd met je dochter

Lacuna veel plezier vandaag en succes

Ik heb eindelijk weer een goede nacht gehad. Ik doe de voedingen nu op vaste tijden en bied hem per keer evenveel aan. Hij heeft van 22 tot 3 geslapen. En toen van 4 tot 8. Hij ligt nu te brabbelen in de box.
Hopelijk werkt dit wel, anders wordt ik gek.
ik heb wel het idee dat hij liever niet alleen slaapt. Ik heb hem voorheen altijd beneden in de kinderwagen gehad en nu overdag boven en dat geeft dus ook dezelfde problemen als s nachts. Hij zal er dus door heen moeten

O ja gisteren nog bij veale geweest. Been was nu wel warm, maar wel al minder dik. Vandaag nog 2 keer afspoelen en ik kijk morgen hoe hij loopt

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:36

ook goodmorning to ya all 8-)

Naalte, van harte gefeliciteerd met papa !

VHU, en... nog uitgelezen of in slaap gevallen :O

Ollie, gave foto!!!

Lacuna, hihi, ik vroeg ook al aan 'm of hij naar China wilde... :+
Jazeker geeft hij ook les aan mensen 'van buiten' (maar die nemen dan geloof ik wel hun eigen paarden mee... weet niet zeker, ben nog niet heel goed op de hoogte met de gang van zaken)

Tallechie dus lekker geslapen, super, geniet van een 'fitte' dag ;)

Werkse allemaal vandaag en anders; veel plezier!!! Ik ben al op mijn werk :x

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:49

Ollie *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* super foto !!
een nieuwe marathonrijder is geboren !!! hahaha vond je het niet onwijs leuk om te doen ?

Tallechie hahaha echte regelmaat in Daan's leven, doet hem goed zo te lezen, en ja....dat doet jou dan ook weer goed, kind tevreden mam's tevreden haha.

Naaltje proficiat met je pap's !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:06

Even snelle egopost, sorry.

Vanmorgen met Rembrand gemend, ging heel fijn. Nu dit nog op een wedstrijd doen. :D Daarna kwam de man weer voor Thabor. Hij deed het zo goed. Heeft metalen zweng er weer achter gehad, eerst in de wei, daarna de weg op. Hij reageerde heel even op het enorme kabaal, daarna liep hij keurig.

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:30

Wow super foto's van Ollie & haar kanjer en de dappere beleerder van Thabor met nog dapperder Thabor. Vind het erg knap van die man dat hij zo met zo'n paard de weg op durft :=

Citaat:
Geeft hij ook menlessen aan mensen die niet op zijn terrein staan?

Ja hoor er komen regelmatig mensen lessen. Ook 2-4-span rijders en tandemmers erg leuk om te zien allemaal.

Tallechie druk met Daan, 't is soms net als bij paarden een hele zoektocht wat wel of niet werkt, sterkte daarmee!

Hier gevoel alsof er een trein over me heen is gereden %) maar even rustig aan vandaag. Natuurlijk nog wel die verslagen gelezen en net besproken maar dat is het dan ook voor vandaag ga niets meer lezen of ingewikkeld doen, hoofd heeft rust nodig :\
Ga lekker uitwaaien, naar paard/poowns toe beetje relaxen :7

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:23

VHU: dat gevoel heb ik nu ook...alsof er trein over me heen is gereden....
net met mijn broer naar het ziekenhuis geweest voor wat uitslagen....helaas lymfeklierkanker(zo alsof ik een klap in mijn gezicht kreeg)
volgende week woensdag meer uitslagen,eerst dit maar eens verwerken |(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:26

Happytime: Zo, dat is heftig. Heel veel sterkte!!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:36

@Happytime, wat een verschrikkelijk nieuws :oo . Heel veel sterkte toegewenst voor je broer, jezelf en de rest van de familie :(:)
@Tine, wat super dat Thabor het zo goed doet +:)+
@VHU even time-out voor zover dat mogelijk is ;)
@Biancoo, het was onwijs leuk om te doen maar ook wel spannend. Ik was absoluut niet zenuwachtig maar had wel een dosis 'gezonde spanning' bij me om het goed te willen doen :o
@Tallechie, fijn dat je vannacht goed :z hebt, dat doet een mens goed...
@Prinsjeh, werkse ik ben net klaar :7
@Lacuna, je hebt het weer druk, druk, druk vandaag... pas je een beetje goed op jezelf ? :):)

Ik werk nu voor het eerst deze week 2 hele en 3 halve dagen en ik geloof dat ik best aan die halve dagen kan wennen :=