[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 22:50

Dat hoeven wij bij dribbel ook maar te zeggen inderdaad. Dan plast hij ook. Ideaal als je niet weet als hij geplast heeft en je met de auto weggaat

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:54

Hadden jullie paardjes ook last van de harde gladde ondergrond trouwens? Buck loopt een netje kreupelig nu in de gesleepte buitenbak/paddock. Ze kunnen niet op het land is een ijsbaan dus vanmiddag de ruïnen uit de bak gehaald en de kleintjes erin gedaan maar terwijl de ondergrond vlak is liep die toch vreemd. Heb ze na een half uurtje maar weer binnen gedaan hij vind het echt niet leuk buiten nu!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:56

dids liep gister wat rond te draven en te stieren door de wei :)
moet bekennen vandaag niet geweest te zijn, maar zal wel loslopen :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 22:56

Veale staat gewoon buiten. loopt wel heel voorzichtig, maar paddock is aardig vlak en is niet echt glad. In een andere paddock lag wel wat ijs en dat paard wat daar in stond liep inderdaad ook niet helemaal goed na wat ik heb kunnen zien

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:16

Mijn mannen lopen overdags op een verharde paddock en gaan met normaal weer een aantal uur het bos in.
Nu met de vorst/sneeuw gladheid is dat wat minder.
Probeer ze wel even elke dag even los te gooien, moet zeggen dat ze toch voorzichtig zijn.
Ze doen ffies gek en daarna gaan ze rustig rondstruinen

Sissy doet op commando een plasje en poepie, is wel makkelijk dat ze dat doet

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:17

Hèhè kunnen we het de paarden ook niet leren buiten te plassen? Scheelt een hoop bodembedekking met die ZWIJNEN van mij!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 23:19

Buckje graag :-) Veale heeft de bijnaam zwijn gekregen en voor de wedstrijd gooi ik er 2 keer zo veel stro in als normaal en nog komt hij er vies uit. Op wedstrijd moet ik altijd de voeten nog wassen, gelukkig maar 2 witte voeten / benen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 23:22

Weet iemand trouwens waar ik leidsel kan kopen waar ze wat goedkoper zijn dan bij divoza.
Gaat om de bruine leidsels met in het begin leer en daarna antislip.
Bij divoza zijn ze 51 euro. Kreeg namelijk te horen dat ik met pony leidsels men, omdat ik weinig ruimte over heb

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:27

Ideal ?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:32

Hihi ik dacht ook al aan kurken en dan 1 keer per dag naar de mesthoop lopen zodat ze leeg lopen :P.. maar idee nog niet uitgeprobeerd

Buckje hoe gaat het nu eigelijk met je hondje?

Ik ga nu maar slapen ben bekaf. slaap lekker :wave:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 23:35

Buckje daar zie ik alleen complete tuigen staan. wil ik wel graag maar omdat ik mijn auto in de prak heb gereden heb ikd aar even geen geld voor

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:44

Ik koop tuigspul bij http://www.tuigonderdelen.nl werkt prima. Vind het wel heerlijke leidsels hoor die antislip... ff checken.... gewoon ook 51 Euries dus.

Dit is onze hond....
Afbeelding
hier in vrolijke bedelstand <3

Zit geen pies/poep knop op :+

@Tallechie wel leuk idee hoor een pony erbij (ook later voor de baby ;) ...)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:53

Heb daar ook mijn menschort vandaan, vandaag binnen gekregen en zo mooi bordeaux helemaal blij.. helaas voor een uk als ik meters te groot maar daar verzinnen we wel wat op..

Nu ga ik echt :P

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 00:08

tine: de uitrijdeken is al in tweeen,nu nog een bies erom heen en dan de klittenband voor aan het schoffie.
(rol klittenband bij de action,lachen om die prijs :D )
een patser(tje) op de kattenbak,wel makkelijk bij noodweer,poept ie er ook op?
die C-pony heb ik ook zien staan op MP,leuk ding.
had zelf gereageerd op welsh cob die blind aan 1 oog is,nu thuis horen of de kinderen een lege oogkas niet eng vinden ;)
de oudste groeit straks van sunrise af

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 08:07

VHU, leuke hond :j

evelli, op zoek naar een WOW zadel? wat voor zadel is dat?
ga jij zelf lotje inrijden?

Ik lees over een hond die op de kattenbak gaat? en eentje door het kattenluik?

en ik ben er nog steeds niet achter naar wie ik ook alweer een menfoto en verhaaltje moet sturen...
wie was het ook alweer???

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 08:35

hihi, hond door kattenluik. Zou ik hier wel heeeeeel groot luik moeten maken, met mijn Leonberger en kruising Boxer/Rottweiler. Past pony dan ook gelijk door. :D Honden lopen hier hele dag los op erf, maar zou wel fijn zijn als ze alles op een plek zouden deponeren. Nu moet ik hele tuin doorzoeken of er nog ergens stront ligt.

Hier staan paarden momenteel in de bak, maar daar is de bodem los van (in ieder geval bovenste laag). De wei gaan ze nog even niet in, grote schaatsvlakte.

VHU: ik ben vast een enorme zeur. Ik vind het complex er mooi uit zien hoor, goede faciliteiten, maar boxen van 3 x 3 ruim noemen, vind ik niet juist. Is minimale voor groot paard en maar 2x per dag voeren vind ik persoonlijk ook weinig. Hier krijgen ze 3 keer per dag en daarnaast onbeperkt hooi, ipv 2x per dag. Bovendien zullen ze daar de hele dag (of groot deel) denk ik op stal staan, want een wei van 30 x 60 en 2 kleine paddocks kan niet zoveel in. Maar goed, ik begrijp dat het nu voor jou een ideale situatie is. Sorry, ik wil je pret niet bederven hoor, ik ben gewoon erg kritisch geworden over huisvesting van paarden. :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 08:51

verhaaltje moest naar poeltje, ik moet ook nogsteeds fiksen :P

@VHU; die hond :+: gaat die ook mee als je naar ''breda en omgeving'' gaat? O:)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 09:08

Wat voor verhaaltje moet er naar poeltje dan? pfff ik ben daar nooit zo goed in hoor.

Gaaf paard, VHU!
Handig die honden op de kattenbak en door het luik. Mijn katten gaan ook op de kattenbak :+
planning ben ik nog niet zo handig in. Meestal kom ik er aan het eind van de dag achter dat ik weer het huishouden niet heb gedaan :o Ik ben een zeer gastvrij persoon, iedereen is altijd welkom voor een kop koffie met wat lekkers, maar wees verstandig en kom niet onverwacht ;)

Naaltje: krijg jij dan ook last van hoofdpijn van die migrainemedicijnen? Als de bijwerkings-hoofdpijn niet te lang aanhoudt (niet langer dan een week ofzo) dan kies ik zonder twijfel voor de 'gewone hoofdpijn' boven die van de migraine hoor. :)

Oewww... zo superschattig! Zoë's nieuwe zadeltje is binnen!
Zij heeft nu een drytex kids, de roze. Compleet met het roze dekje, het bitloze hoofdstelletje en de teugels met roze stoppertjes <3
http://www.mzm-geestig.nl/shop/images/walnkids.jpg
dit hoofdstelletje...
http://images.kapaza.com/photos/21600000/21601722.jpg
en dit dekje...
http://5546.static.securearea.eu/Global/Files/ProductPhotos/Large/1253932.jpg
en dit zadeltje :D
En dat dan op een zwarte poownie...
Zal van de week ff een fototje maken van zoë met haar nieuwe spulletjes. (en dan ook ff schattige vlechtjes maken... hoe zoet wil je het hebben ;))

Groetjes, Lacuna

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 09:22

VHU dat dacht ik ook, en ik wil toch wel verder in de marathons en daar is veale toch wat te groot voor, daar heb je nadeel van. Omdat ik er nu niet mee bezig kan dacht ik dat ik maar een jongere te kopen, ook om een band mee op te bouwen. Heb met veale toch een andere band dan wat ik met de eerste heb.
Echter heb ik een vriendlief die niet mee wil werken. Een stalgenoot heeft namelijk nog wat staan bij haar ouders en die kan daar ook nog wel 2 of 3 jaar staan tegen weinig geld en ik kan gewoon de spullen van veale gebruiken dus kost ook weinig extra geld in aanschaf.

Ik weet niet wat die hond van mij heeft, maar die zit naast mij en begint gewoon tegen mij te blaffen :-)

Leuke foto's gezien.

Ik zal even op tuigonderdelen kijken.
Misschien dat ik voor mijn verjaardag een nieuw tuig vraag, maar dit tuig is nog maar 2 jaar oud.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 09:36

@Tine, ben het helemaal met je eens. Maar goed...men/rijtechnisch gezien is dit uitstekend. Ik noem een paddock van 15x25 niet klein hoor ;) Het weiland doet er niet toe want daar gaat ze toch niet op. Maar die stallen....het is hier zo lastig! Ik vind vast wel wat maar dat is niet van de ene op de andere dag geregeld. Maar .... wordt de komende tijd aan gewerkt ;) Heb nu gekozen voor de combinatie dat ze weer beleerd kan worden en ik weer op gang kan komen met rijden. Andere keuze zou zijn Koos de Ronde in Zwartewaal of IJsbrand Chardon, heeft ook stallen van 3x3 :+ dus schiet ook niet op. Ben allang blij dat het geen containerstal is van 2.5 x 3, zie je hier ook volop.
Maar ben dus op zoek...wie iets weet Rotterdam e.o., liefst richting Zoetermeer, mijn pb box staat open.

Zo het is hier stervenskoud, cv ketel heeft het nu definitief begeven (is net 2 jaar oud :( ) cv monteur kan pas morgen komen :( :(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:00

VanHuisUit schreef:
Ik koop tuigspul bij http://www.tuigonderdelen.nl werkt prima. Vind het wel heerlijke leidsels hoor die antislip... ff checken.... gewoon ook 51 Euries dus.

Dit is onze hond....
Afbeelding
hier in vrolijke bedelstand <3

Zit geen pies/poep knop op :+

@Tallechie wel leuk idee hoor een pony erbij (ook later voor de baby ;) ...)

Heej die blik ken ik :+ :D
Hij is alleen iets minder fotogeniek :D
Afbeelding
Afbeelding

Weet nog niet wie Lotje in gaat rijden, misschien mijn stalhoudster wel :) we zien het volgend jaar wel ofzo :) ze mag nog eventjes groeien :) en uitpuberen. Volgende zomer is ze 4 en dan is het vroeg zat voor een tinker :)

Was gister even bij mijn meisjes op stal. Lagen allebei languit in het stro :+: heb een goede keuze gemaakt :)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:11

Tadam! Filmpje van Benningbroek! Met dank aan Evelli. :D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:16

VHU: Mooie plek. Leuk ook dat er vaste hindernissen staan. Wat een geweldige hond ook.

L_R, Sonjim hebben wat gekocht voor de paardjes.

Verder nog wat gelezen over honden op de kattebak, hihi.

Evelli ook al een mooie hond. :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:27

@lacuun; dat hoofdstelletje! wat gaaf!!! :9
rest ook, maar hoofdstelletje viel even dubbel op :D
ik pb je verder :j

@vhu; weet wel 'n leuke stal in ulvenhout :P ;) nee, kan je dus niet helpen met zoeken, sorry :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:28

Ik heb dat filmpje trouwens vanuit de kantine gemaakt :+ telefoon lag op het raamkozijn :+