[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:33

Wieneke en Candy vandaag:
Afbeelding
Billy:
Afbeelding

Ydroj die dragend zou moeten zijn en uitgerekend op 9 mei, gokken mag:
Afbeelding

en Chico:
Afbeelding
Afbeelding
en een sukkel drafje
Afbeelding

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:44

wat een lekkere ukkies sonjim!

kan et zijn dat die hengst op marktplaats gestaan heeft?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:45

Goeie vraag, ik heb hem via via aangeboden gekregen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 08:26

Wat een leuke foto's allemaal.

Ik heb gisteren ook foto's gemaakt. Als ik tijd heb zet ik ze er op. Maar zal maandag of zo worden. Vanavond namelijk veale wassen en vlechten en de kar schoonmaken.

Morgen om 615 richting stal. Moet rond 920 starten, is een uur rijden dus lekker lang dagje, in de vaardigheid ben ik als een van de laatsten.

Gisteren bij Veale geweest. Vriendin heeft hem eerst even weer gereden, hij was een beetje frisjes. Daarna heb ik nog een stukje gedraaft en veel stap oefeningen gedaan.

Ik zal me nu klaar maken om naar het werk te gaan. Hopelijk is het rustig en kan ik misschien iets eerder naar huis, maar ben bang van niet. Vorige week al 12 uur over gewerkt en heb deze week ook al weer 8 over uren staan. En volgende week zaterdag moet ik ook werken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 08:29

Trouwens even een vraagje. Mijn nieuwe groom start in rij tenue. dus rijlaarzen, witte broek, witte blouse, zwarte colbert en plastron. Nu zitten we te twijfelen als we haar een cap op doen of het zelfde hoedje als mij. Wat denken jullie?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:12

Ik heb even in mijn foto-archief gesnuffeld. Ik ben regelmatig getuige als WK-ganger Manon van Kasteren een nieuwe wedstrijdhoed koopt (ha, da's meestal 100 hoeden passen en maar keuren met z'n allen).

Groom Amy draagt hier dus gewoon een keurig zwart hoedje, deze foto is van de CAI Beekbergen, die gold als selectie voor het WK van 2009.

Afbeelding

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:08

Als ze in rij tenue gaat idd cap of dressuurhoedje.

Ik ben er ook al uit op mijn vrije dag. Net de veearts gebeld of de pony's vandaag geent kunnen worden. Ze moeten voor 18 maart. Hij gaat me terugbellen en dan spring ik in mijn auto en race ik naar stal.

Vanmiddag nog een rondje met een fjordje mennen. Is van marieke en zij doet de instructeurscursus en ik ben haar gastrijder maar dan wel met haar pony.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:19

ik heb ook een rijtenue aan als ik achterop moet bij dressuur.
dat is een druk vrij dagje, en dan kan je niet eens lekker de pony's trainen als ze geent worden:(

wel leuk dat je in ieder geval met een ander kan rijden vanmiddag!

zo laatste dagje school en nog ff lekker met de pony's spelen vanmiddag! en een heel druk weekend voor de boeg!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:24

Mijn knappe stinkerd :D
Citaat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:26

Erg leuke kleurencombinatie in 1 geheel evelli!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:32

Gaaf he :D Bruinbont is ze, maar goed dat is duidelijk te zien :+ maar ze heeft geweldige aftekeningen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:31

Maar dan is cap mooier denk ik, omdat ze een witte rijbroek en laarzen aanheeft.

Mijn hoedje is zwart met een rode band, daar heb ik er 2 van en ze zou beiden dus op kunnen

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:41

Ik zie alleen geen witte rijbroek op de foto.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:56

Op die foto is geen rijtenue hoor. Geen witte rijbroek maar een gewone zwarte, geen plastron, geen witte maar bruine handschoenen.

Tallechie: volgens mij hoort een cap bij een rijtenue. Als ze jouw hoedje op zou doen, zou ze nette kleren aan moeten doen die daarbij (en bij jouw kleren) passen.

Succes.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:14

Klopt, Amy heeft geen rijtenue aan op die foto. Het ging er mij eigenlijk om dat menner en groom ook op hoog niveau dus duidelijk niet hetzelfde hoofddeksel dragen.

Ik zou ook voor de cap gaan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:17

Er komt trouwens een standaard manier van groeten (muv voor de klasse 4)

http://www.knhs.nl/objects/00017471.pdf
Citaat:
4. GROETEN
Bij het halthouden voor de jury neemt de deelnemer de leidsels in de linkerhand. De zweep heeft de deelnemer in de rechterhand. De groet brengt de deelnemer met de zweep door deze rechtop, met de handpalm naar het gezicht toe, ter hoogte van
de kin, voor het lichaam te houden.
Indien er meerdere juryleden in functie zijn, dient alleen de voorzitter van de jury (bij C gezeten) gegroet te worden.

Dit gaat in per 1 april 2010 :)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:20

Had het gehoord ja. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat iedereen dit ook daadwerkelijk zo gaat doen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:24

jouke_h schreef:
Had het gehoord ja. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat iedereen dit ook daadwerkelijk zo gaat doen

Als de jury het allemaal goed beoordeeld en bij een ander soort groet een 0 voor niet getoond/t geeft, denk dat de rijders er dan snel van genezen om het anders te doen :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:28

Het was goed dat m'n instructrice het zei van de week ;). Moet het regelement nog doorlezen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:29

Als ik als groom achterop zit doe ik dat in mijn wedstrijdkleding met mijn dressuurhoedje meestal, dat vind ik denk het netst staan...
Cap kan natuurlijk ook en past er ook goed bij!

Mijn vriend heeft geen wedstrijdoutfit aan maar een net pak en draagt dan een platte pet erbij als hij als groom bij mij achterop zit...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:30

Citaat:
Artikel 407 - Kleding
KLEDING
Voor deelnemers en grooms is correcte kleding is verplicht zowel tijdens het losrijden als tijdens de wedstrijd. Deze regel is ook van toepassing op de voorlezer van de deelnemer.
Een deelnemers en grooms dienen als volgt gekleed te zijn:
– Heren: kostuum of combinatie - bijpassende (bol)hoed of veiligheidshelm, schootskleed
en handschoenen.
– Dames: kostuum, combinatie of rok - hoed of veiligheidshelm, schootskleed en handschoenen.
Voor zowel deelnemers als grooms is eveneens het verenigingstenue toegestaan.
Bij vaardigheidswedstrijden is voor zowel de deelnemer als de groom een veiligheidshelm
(EN 1384) tijdens de proef verplicht.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:32

Evelli schreef:
Er komt trouwens een standaard manier van groeten (muv voor de klasse 4)

Citaat:
4. GROETEN
Bij het halthouden voor de jury neemt de deelnemer de leidsels in de linkerhand. De zweep heeft de deelnemer in de rechterhand. De groet brengt de deelnemer met de zweep door deze rechtop, met de handpalm naar het gezicht toe, ter hoogte van
de kin, voor het lichaam te houden.
Indien er meerdere juryleden in functie zijn, dient alleen de voorzitter van de jury (bij C gezeten) gegroet te worden.

Dit gaat in per 1 april 2010 :)

Vind het zo raar dat er niet nog een knikje met het hoofd erin zit.. Zou dat erg zijn als je dat (per ongeluk/ onbewust) toch doet?

(Edit) Als wij bij het vierspan achterop zitten, zijn wij ook in ruitertenue en met cap, alleen omdat we geen dressuurhoedje hebben.
Bij mijn aanspanning hebben we beide dressuurkleding, géén ruitertenue. Ook allebei dezelfde hoed. Weet alleen nog niet of het praktisch is dat mijn groom (moeder) ook een rok aanheeft, maar dat merken we vanzelf. Het staat in ieder geval nergens beschreven dat het niet mag.
Binnenkort gaan we foto's maken van het geheel in dressuurkleding op de wagen. Ben zeer benieuwd.
Laatst bijgewerkt door lienepien610 op 12-03-10 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:32

Dat weet ik niet, dat is aan de jury :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:43

Ja dat groeten moet ik nog even oefenen dan.

Pony's zijn geent. Kunnen er weer een jaartje tegen. Net lekker een tosti gegeten en nu ga ik zo mijn stallen even doen en een beetje longeren. Ze hebben bij mij nog nooit last gehad van een enting.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:47

ja dat groeten moet ik ook eens goed bekijken... 8-)

ik ben even aan het opwarmen en dan ga ik met de hond nog even terug naar stal wandelen om uit te mesten...

vanmorgen excursie gehad met de kids van mijn klas op het terrein van de vereniging, was echt een succes!
ze mochten met paard en wagen mee, op een pony zitten (beide van de zorgboerderij) en ik heb even gereden met Fifi en ze mochten haar aaien, even vasthouden en een stuk wortel of appel geven...
kids vonden het reuzespannend, maar je zag ze genieten, echt heel gaaf!