[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:55

Gefeliciteerd Baudy!

Edit: net even de beleerder gebeld (in de hoop dat we Sam weer zouden kunnen halen). Het gaat heel erg goed, alleen het stil blijven staan met opstappen gaat nog niet goed genoeg. Heel herkenbaar, toen we haar net hadden was opstappen ook een hele uitdaging. Maar hij vindt dat ze pas klaar is, als dat ook goed gaat, maar gaat ervan uit dat ze volgende week klaar is. Zoonlief moet dus helaas een extra weekje wachten. Het is niet anders.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:05

baudyh:gefeliciteerd met de aanwinst en ....toch geen natte broek omdat je van je wc bezoekje werd afgehouden? O:)

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:31

Haha HT nee gelukkig niet.

Beter inderdaad dat ze Sam nog even houden. Dat is toch heel belangrijk.

Veulen dartelt al lekker rond. Leuk diertje

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:05

Bij Ster was dat ook een probleem, Tine. Heb dat toch wel zelf opgepakt; ik had zelf meer geduld en dan konden we verder tenminste ook aan de gang.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:30

Wat heerlijk dat het met het veulen zo goed gaat *\o/*
Oja Ava wat ontzettend leuk dat het zo goed gaat met Lotje!
En tja, dat stilstaan en opstappen op de koets ... of dat met een week beter wordt of hoeveel dat beter wordt, ik weet het niet. Denk dat jullie ervaren genoeg zijn (en ik denk ook dat zoiets gewoon langer duurt dan een weekje), maar goed jullie keus natuurlijk :)
Mijn ervaring is dat als je het consequent oefent op vaste plek op vaste manier leren ze het snel. Kun je ook thuis makkelijk oppakken hoor.

Hier weer een huis bekeken ... plannen maken ... erg leuk om te doen. Daarna lekker wezen eten bij plaatselijk curry huis :9 en dan nog het mooie weer. Topdagje wat mij betreft :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:33

Precies, bij Ster duurde dat máánden; bij Moos enkele weken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:36

Hero deed het direct vanaf dag 1 perfect. Ollie was/is eigenlijk het braafste als ik met haar alleen bezig was, dus niemand ervoor of ernaast. Benthe stond eigenlijk altijd te trappelen :+ maar bleef uiteindelijk (toen ze snapte wat de bedoeling was) wel redelijk op haar plek. Kijk dat is verder dan ook geen probleem. Heb zoiets van elk paard is anders als het maar veilig is.

Maar goed, Tine, het gaat natuurlijk al super snel met Sam, knap paardje hoor :j

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:41

Bij db duurde dat ook wel een tijd. Maar er zit wel veel verschil tussen niet stilstaan en niet stilstaan.
Dus ik snap best dat leer mevr/meneer nog even meer wil oefenen.

Veulen genaamd Kiantha gaat super. Is volgens mij wel weer een portretje. Mept nu al naar achteren als mams aan der staart likt. Word weer goed opvoeden. Maar leuk beestje. Heel dapper.
Was ook gewoon helemaal alleen thuis vanmorgen nou ja met de klant dan. Normaal is gerrit er altijd bij. Maar het ging prima. Word er inmiddels ervaren in. Ha ha.
De volgende is vw zaterdag uitgerekend. Dus met goed geluk kan ik gewoon zondag op wedstrijd. En vrijdag naar equitana.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:44

Erg leuk Baudyh, zo'n pittig ding :+

Klopt helemaal je hebt niet stilstaan en niet stilstaan :j of wel stilstaan en ondertussen een soort bom, Snuitje kon daar wat van }:0 die vertrok soms als een soort kanonskogel, gek beest was het toch af en toe }:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:48

Db had in het begin een handje van wel stilstaan maar op het moment dat ik op de kar wilde stappen kaars recht omhoog. Ook niet fijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:20

Zo'n lekker ding die DB :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:53

Bij Amerigo heeft het ook heel lang geduurd voor hij stil bleef staan, zodat ik fatsoenlijk op de kar kon komen. We hebben hier afgesproken dat we haar woensdag ophalen, dan kan zoonlief nog even een paar dagen oefenen voor hij die zaterdag clubkampioenschap in gaat. Op zich vind ik 2 weken wel heel snel, nu kan ze nog paar dagen extra oefenen voor de kar. Geen idee hoe lang het gaat duren voor ze hier voor de kar kan namelijk.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:05

Goedemorgen.
Stilstaan..ach ja..idd 2 soorten van..maar als je thuis toch nog niet dagelijks kunt mennen....is het fijn als ze woensdag weer thuis komt, kan patrick mooi nog even rijden thuis.
Vhu, huis bekeken, leuk !! zoeken jullie ook iets dat je de paardje thuis kunt hebben of dat niet ?
Baudyh, knap veulen !! gefeliciteerd ! is de klant gebleven tot het veulen er was ?,...haha..

verder..tot later maar weer..
vrijdag zonsverduistering ?....maar word erg bewolkt..dus...zullen we weinig van kunnen zien denk ik..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:30

Goedemorgen.

Ben ook bang dat we weinig gaan zien van de zonsverduistering. Jammer.

Vanmorgen al naar de stembus geweest, zometeen de keuken soppen en dan vanmiddag misschien nog een stukje van de grote schoonmaak. Wilde eigenlijk vanmiddag een aangespannen buitenrit gaan maken, maar vrees dat ik manlief niet zover krijg om te groomen. -O-

We hebben geen passende wagen voor Samoerai. Nu hebben we zitten denken (afhankelijk van de kosten uiteraard) of het een idee zou zijn om onder Amerigo zijn wagen grotere wielen te laten zetten (zit nu 16 inch onder). Zou dat een goede oplossing zijn en zou hij voor Amerigo dan ook nog te trekken zijn? Grotere wielen zullen wel iets meer gewicht geven lijkt me, maar rolt wellicht wel weer makkelijker.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 10:15

@ Tine grote wielen rolt lichter. Maar ik zou is kijken wat de wagen van Rembrandt weegt en waar ze mee beleerd is.. wagen van Rembrandt is misschien wel te groot voor het mooie maar ik heb liever te groot als te klein...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:38

Bedankt voor de tip.
Wagen van Rembrand weegt rond de 250 kg. Zal hem wel eens laten wegen. Omdat Sam heel rank is, ben ik bang dat dat wel heel groot is, maar goed, we gaan het wel eens proberen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:00

Dan heb je er straks 3 die je voor de kar moet trainen.... :wow: tijd te kort straks....
geen idee mbt de wielen..maar een te kleine kar..is eng..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:57

@Baudyh: gefeliciteerd met het eerste veulentje <3 *\o/* *\o/* ; ik ben benieuwd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:39

Hier ook liever tikkie te groot dan te klein vwb wagens. Ollie liep voor wagen met 23 inch banden en dat leek voor het zicht prima, Ollie is 1.43. Sam is natuurlijk nog net iets kleiner. Ollie was toch altijd wat 'zwoegerig' voor de wagen, ik had toch het idee dat ze hem zwaar vond. Schat wagen in op 180-200 kg en die rolde erg licht. Hero bijv liep er zo mee weg maar die is gewoon sterker en toch groter.
Maar bij die van R zitten toch 28 inch banden? Da's wel heel hoog, dan ligt je lamoen haast op haar kont schat ik in?

Het wagentje van Snuitje had 18 inch banden en daar liepen de B/C pony's van mijn instructeur ook heel mooi voor, dus wat dat aangaat zou net een slag groter of bijv 21 inch wel heel mooi kunnen denk ik Tine. Voor de 23 inch van mijn instructeur zette hij ook net zo makkelijk een A pony en dat leek niet eens zo raar. Het zou natuurlijk zonde zijn als Sam verkeerd leert trekken (dat ze zich zo in het tuig werpen) door een te zware wagen of dat ze er geen plezier meer in heeft.

Gedoetje altijd met wagens en tuig :7

Vanochtend moest auto voor APK (heerlijk, alleen een lampje vervangen rest OK, dus erg fijn voor de portemonnee :) ) dus op de fiets naar de pony's. Had gehoopt op een mooie zonsverduistering maar heb alleen maar mist en nevel gezien }:0 pony's vinden het heerlijk dat ze weer zoveel op het land staan, je ziet het direct aan ze. Ze lijken gewoon vrolijker en Ber heeft dan zo'n rustige uitstraling.

Nee hoor we zoeken niets waar we de pony's aan huis kunnen hebben. Dat is hier in de regio vrijwel niet te krijgen (iets fatsoenlijks). We zoeken iets uit periode 1890-1920 en dan een 'heel' huis (we wonen nu in een bovenhuis uit 1916) en een huis wat nog vrij origineel is. Met tuin en voor of achter vrij uitzicht (of allebei maar dat is echt heel zeldzaam). Vrij betekent bij ons bijv aan een singel of park of met een grote tuin achter.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:31

haha..vhu..hierheen verhuizen !! :+ huizen genoeg te koop...dan kunnen ollie,ber en hero zo door je keukenraam naar binnen loeren..hihi....
zonsverduistering is pas vrijdag,..dus je bent op tijd met kijken.. :+ 8-)
Leuk zo'n zoektocht naar heel huis, ik hoop dat je wat vind !! spannend !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:09

VHU: is op tijd om zonsverduistering te zien _/-\o_ En vwb de wagens, inderdaad liever iets te groot dan iets te klein, echter heb ik die keuze niet. Het is iets te klein of veel te groot. Vandaar dus mijn idee om grotere wielen aan te schaffen, dan komt zweng en alles ook hoger te liggen. Maar goed, heb helaas nog steeds geen antwoord van cavalier gekregen, of dat kan en wat het kost. Maar als ik bijv 17/18 inch banden eronder zou doen, denk ik dat we er wel komen. En de wagen zal niet heel veel zwaarder ervan worden voor Amerigo. En grotere banden trekken dus lichter....

Nou ja, we gaan wel eens proberen hoe het allemaal past. Moet ook nog een tuig hebben, maar vooral veel centjes :$ En dat laatste schiet helaas niet erg op momenteel.

Bianca: zoonlief moet helpen met trainen hoor. Is nu ook al zo en dat blijft dan ook. Sam zal voorlopig nog niet heel vaak (als ze uberhaupt al kan) voor de wagen komen. Rembrand staat er 5-6 x per week voor, Amerigo 3-4x, afhankelijk van agenda van zoonlief, en Sam zal 1-2 keer worden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:11

Tine, kunnen je wielen dan nog onderdoor kunnen draaien?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:13

Heb je Maurits een email gestuurd? Je kan m beter bellen is mijn ervaring.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:13

Meen je dat is dat pas vrijdag hahaha wat ben ik toch een sukkel af en toe :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:20

VHU: toch blond hahahahaha (sorry, moest even ;-) )
Ips: zal ik later nog proberen te bellen.
Gem: ik denk dat dat wel kan, maar vandaar dus mijn vraag aan de verkoper, die weet vast wel wat wel en niet kan.