[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:16

Hier rijden er veel met B-E vrachtwagens waar 2 pony's en een wagen in kunnen.
Hop caravan er achter en dan op wedstrijd.

Heb er ook al naar zitten kijken maar we houden het voorlopig maar bij bus+trailer.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:13

maisie hier in de buurt nog niet gezien. Dat zou de oplossing zijn inderdaad. Zal nog wel even rond kijken op internet.

Tine als je al nachten niet slaapt moet je wat. Voor de vakantie had hij al een aantal maanden niet bij ons geslapen. Om half zes weer naar bed gegaan. En er nu al weer uit.

Ik weet ook dat het waarschijnlijk door zijn vuil komt. Heeft andere medicijnen en poept al,weer een paar dagen niet.

Maar even een bak koffie in de hoop dat ik fit genoeg wordt om te gaan rijden

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:54

Sandrina...ik studeer de taal zweeds, om de grote sledehondenrace's te kunnen volgen aankomende winter..hobby...met gevolgen..haha..
verder moet ik nog bijlezen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:55

Biancacoo wat voor camera heb je?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:29

tallechie, op een paardenvrachtwagen is het volgens mij lastig om kwarttarief te krijgen...misschien als je er een soort slaap/campereenheid bij in hebt zitten..
maar ik vind een vrachtwagentje wel veel duurder in belasting e.d. als een bus met trailer..maar dan zit je idd met slapen.
ik hoop dat Daan weer snel in zijn gewone slaapritme is thuis..

we hebben nu een Panasonic camera niet zo'n grote hoor, wel met vaste lens.
maakt mooie foto's...zeker vergeleken met mijn telefooncameratje..haha. :=

de dazen zijn helemaal gek hier....bah !
nu maar even binnen...t'word te warm vandaag..bah !
de hondjes zijn gisteren bij de DA allemaal gewogen, en ontwormd...alles weer in orde. +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:05

Even kort, net weer tochtje gemaakt met zoonlief. Helaas niet zo lang als gepland, werden helemaal gek van de dazen. Dus kortere route genomen (zal straks nog even uitrekenen hoeveel km, denk 8 ofzo) en met 1 uur en 50 minuten weer bij parkeerplaats. Helaas stapt pony niet heel snel, dus gemiddelde snelheid ligt erg laag. En nog bij hunebed wat foto's gemaakt. Nu snel even slapen, dan straks nog naar recreatieplas ofzo.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:16

Biancaoo... leuk hoor zweeds leren. Lukt het een beetje? Vrienden van ons zijn geëmigreerd naar Zweden. Mijn ouders gaan er deze week ook naar toe.

Op de site van de belastingdienst staat dat wanneer je kan aantonen dat de vrachtwagen alleen voor paardenvervoer wordt gebruikt en niet bedrijfsmatig je dit kan aanvragen.

Bus is ook mogelijk, maar kar is 135 breed en kan in deze maat geen busjes vinden wat betaalbaar is. Dan zou het slaapprobleem opgelost zijn, want je haalt je wagen er uit, legt er een luchtbed in en je bent klaar.

Daan is vanochtend weer mee geweest naar stal (ben zo ontzettend blij met deze stal) en ligt nu te slapen. Ben benieuwd hoe het gaat vandaag.

Hier op stal weinig last van dazen, af en toe eentje, maar wordt niet lek gestoken of zo.

Vanochtend dus (alweer) gereden. Pony's weten niet wat hun overkomt. Alleen dinsdag hebben ze maar vrij gehad :-) en morgen, omdat ik morgen mijn kar en dergelijke al naar iemand toe breng. Momenteel gaat het super met de pony's. Snuit is zo rustig als wat, wereld van verschil. Zal binnenkort wel weer proberen filmpjes / foto's te maken.

Lekker hoor Tine dat je dit zo met zoonlief kan doen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:53

lijkt me ook wel handig zo'n vrachtwagentje en kar erachter :j een bus is wel erg groot en onhandig om gewoon mee te rijden,als er geen trailer achter hangt. vond mijn vader altijd een geschikte wagen voor me: kan al je paardenzooi erin.... :=
maar zo'n flying dokters auto O:) (pick-up) zie ik hier ook veel met menwagen achterop.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:14

HT: zo'n pick up lijkt me ook wel handig, maar daar kan je niet in slapen en in het dagelijks gebruik is hij wel erg lastig. (mijn bus is ook al niet handig, maar daar heb je in ieder geval nog een dichte laadruimte
Tallechie: wij willen tzt ook een vrachtwagentje, waar ze alledrie op passen, maar ik heb al begrepen dat het een hele zoektocht zal zijn. Fijn dat je stal zo bevalt en je ponys zo goed lopen. Dat vraagt inderdaad om een filmpje!!

Deze zagen we ook nog onderweg.
Afbeelding

Hunebed D11
Afbeelding

Edit: nog even nagemeten, we hebben ruim 11 km gereden, dus toch nog ruim 6km per uur

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:01

:wave: Ik zwaai even voorbij!

Tine weer heerlijk aan het rijden geweest met zoon, wat leuk dat dat zo goed gaat samen!
Biancacoo nieuwe camera! Leuk! Kom maar op met die foto's ;)
Tallechie op vrachtwagenjacht. Wij hebben een pick up met dichte bak. Je kan er niet in slapen, maar is verder een ideale auto. Passen ook nog 6 personen in. (Of 3 personen en een stel honden ;))

Sorry iedereen die ik vergeet, ben erg gaar. Sinds 12 uur aan het werk op de zaak en helaas hebben we geen airco. Het is erg warm hier, heb wel een ventilator naast me staan. En om nog even verder te klagen... veel last van mijn bekken/stuitje. Gelukkig nog maar half uurtje en dan is het klaar. Dan naar huis en chinees van gister opwarmen. Daarna nog even op controle bij de verloskundige en dan.... naar bed ofzo denk ik... Morgen ook nog veel werken en dan weer een weekje minder.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:13

Hier (Mainz) is zelfs de wind warm -O-

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:25

Hier ook hoor gem. Zat op mijn werk bij de airco maar nu ben ik thuis in de hitte.

Pick-up is ook wel handig maar dan staan je spullen niet droog dat is met een bus toch wel handig.
@ tallechie is er een reden dat je wagen zo breed is? Anders had een bus natuurlijk super
geweest.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:50

Frensie,..succes en sterkte met werken..niet fijn zo met die warmte zonder airco....
gelukkig nog ventilator dan !
Tine fijn buiten gereden samen met zoontje, genieten, leuke foto's.

Gem..hier ook warme lucht..kunnen jullie het een beetje uit houden ??
verder...niet echt nieuws..hoop dat jullie het allemaal vol kunnen houden met die hitte..
Smick..hoe gaat het met jou en de zwangerschap ??

hier een fototje met camera gemaakt van mijn werkje van vandaag.....schoot me te binnen is een veel gemaakt onderwerp..dus nagemaakt..
het is een combi van pen/airbrush/en potloodschets.
Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:16

Kar was 130 bij aankoop maar zijn andere banden onder gekomen. Daardoor dus nog wat breder. Geen andere specifieke reden

Pick-up hebben we naar gekeken. Maar heeft voor ons te weinig ruimte omdat we daan ook vaak mee hebben.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:21

Sorry valt even binnen:
Tallechie is een busje van Ford niks die zijn 139 dacht ik.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:26

Als jij er een te koop weet voor een redelijke prijs hoor ik het graag.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:45

Biancacoo schreef:
Sandrina...ik studeer de taal zweeds, om de grote sledehondenrace's te kunnen volgen aankomende winter..hobby...met gevolgen..haha..
verder moet ik nog bijlezen.

Ja ha pa den vis! Lycka till! Var är hundarrace?
Ik ken alleen de Iditarod, maar die is in Alaska. Heb je engels voor nodig.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:33

Janouk heeft een nieuwe hobby: Voodoo }:)
Paul wil een rondje rijden door het bos met de koets: daar is het koeler. Maar Janouk heeft geen zin. En dan helpt Voodoo
De auto had geen benzine (oeps mijn schuld :o ), dus Paul gaat tanken.
Opgelost, maar dan heeft de trailer een lekke band.

haha ik geloof dat Voodoo werkt Janouk. O:)
Laatst bijgewerkt door janouk op 01-08-13 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:36

Janouk.. geweldig!!!! en nog wel gaan rijden of zijn jullie nog wachtende??????

Hier weer slaapdrama... grr... wordt er een beetje gek van

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:37

Paul krijgt de band met geen mogelijkheid van de trailer af. Dat wordt morgenochtend even langs de kwikfit.

Volgens mij gaat hij Janouk voor straf aan de lange lijnen doen straks ~~}> benieuwd of zo de leidsels knappen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:39

Haha oeps... ben benieuwd wat ze zal gaan ondernemen.

Lastig als je de band er niet afkrijgt. Zo hebben wij vorig jaar met veale aan de snelweg gestaan. Gelukkig kregen wij de band er wel af.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:27

Goedenavond,

Ook hier in Epe een warm dagje vandaag, vandaar vanochtend met de jongens (zoon +vriendje) lekker wezen zwemmen in bosbad Putten. Aan het einde van de middag is vriendje weer opgehaald en zijn we lekker met hondje en de mountainbikes het bos in gegaan en hebben daar bij een eetgelegenheid lekker gegeten. Vandaag heeft Brutus een vrije dag gehad. Morgenochtend moeten we naar Hellendoorn voor zijn gebitscontrole en dan wordt het het loeiheet :+

@Tine, jullie kunnen inderdaad heerlijke ritjes dichtbij huis maken.. :j , alleen jammer van de dazen.
@Tallechie, wat fijn dat het zo goed gaat met de pony's alleen waardeloos dat Daan zo slecht slaapt -O-
@Janouk aan de Voodoo, als hij zijn Brutus poppetje maar thuis laat :7
@Frenssie , waardeloos dat je zo'n last van je stuitje hebt :(:)
@Biancacoo, mooie tekening ben je weer aan het maken!wat een creativiteit +:)+
@marjola, waardeloos zulke buurjongens _-:(

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:49

Gister en vandaag de gloednieuwe lichtmasten uitgeprobeerd. Even bekeken hoeveel licht er nu vanaf komt als het echt helemaal donker is. Het is echt een geweldige verbetering met wat we hadden! Eindelijk kunnen we de hele bak doorrijden. Helemaal blij. Kunnen we eindelijk een beetje fatsoenlijk doortrainen winterdag (vorig jaar kon ik 'm alleen maar in het weekend inspannen).

Sam heeft vandaag en morgen rust. Eerst maar even dat warme weer overleven en we hadden gister pittig getraind. Ondertussen ben ik bezig om matchende outfits te zoeken voor de indoormarathons deze winter. Vind het toch altijd wel leuk als je jezelf als menteam presenteert :) Maar ik krijg het wel een beetje benauwd door het staren naar al die winterjassen met dit weer... :+

@Tine leuke foto's weer! :)
@Tallechie vervelend dat Daan slecht slaapt en dit weer helpt natuurlijk ook niet mee.
@Janouk nou dat gaat lekker. Hopelijk binnenkort weer wat meer geluk :)
@Biancacoo supermooie tekening! Vooral dat oog heel knap gedaan, die popt er mooi uit door de kleurcombi.
@Ollie succes bij de tandarts, zeker met dit warme weer.

Veel succes ook aan de wedstrijdmenners van dit weekend! (er moesten toch een aantal nog op pad. Of ben ik nu in de war? :o )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:14

Goedemorgen

Marjola: pffff, winterjassen passen nu.
Ollie: ben benieuwd wat arts ziet. Hopelijk is alles netjes gebleven
Tallechie: die hitte helpt er inderdaad niet bij.
Janouk: blijft nieuwe dingen proberen. Vermoeiend

Hier er maar weer vroeg uit. Zometeen beginnen met Rembrand, dan even naar huisarts voor B12 injectie en dan de andere 2 nog trainen. Mogen ze daarna lekker puffen op de wei.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:26

Zie net in de paard en sport een stukje over de leden van onze vereniging (bij Rondje Regio). Is mijn tekst, die ik voor onze nieuwsbrief had gemaakt en een foto gemaakt door zoonlief (van een jonge schimmelpony). Grappig. Wij hebben dat niet doorgestuurd naar redactie, dus vraag me af hoe ze eraan komen.