[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:48

hallo CP :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:52

Binq samen met Douwe
Afbeelding
Afbeelding

Deze dame is betuigd. Maar is onder het zadel al flink voorwaarts dus zal voor de kar ook wel zo zijn :P
Afbeelding

Afbeelding

En deze meneer wil ikeignelijk wel graag voor de kar hebben
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:52

gave dieren cp!! :9

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:53

Frensie schreef:
Dan lijkt het misschien zo op die foto's.

Misschien vertekend het op de foto met het tinkertje erbij. Maar die is ongeveer 1.30, als je dat weet dan valt het wel weer mee hoe groot binq is :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:53

idd naald, cp heb smakelijke koetjes daar :D :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:54

tine ook een gave kaart zeg!

ook voor jullie vast de beste wensen natuurlijk!

frensie visite gehad...

cp, welkom hier, gave paardjes!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:56

De laatste foto's zijn van onze hengst. Lijkt mij super stoer om de voor de wagen te hebben. Helemaal omdat mijn vriend eigenlijk graag wil mennen. En het is toch zijn paard. Maarja, ik durf het gewoon niet. En een mencursus doen ok. En hem ergens anders latne beleren. Maar als je thuis bent en je moet het met weinig ervaring zelf doen vind ik geen goede combi. Dan moet er gewoon iemand zijn met ervaring vind ik dan.

Maar, de hengst is wel echt super braa.f Nergens van odner de indruk. Zadelmak maken was ook zo makkelijk. Laatst voor het eerst naar buiten geweest. Nou, alsof hij niet anders deed (hij is 3.5 ook)

Maar, mijn andere mooie dame is misschien ook wel wat :+: Onder het zadel vind ze totaal niks aan. Misschien een wagentje dan iets. Maarja, voorlopig eerst maar eens Binqje :P

Liza
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:57

bicci schreef:

Ja matchen bij die van de buurman :P Haha. Had ook een vosbonte maar die is weg :P

Heb nu 2 volwassen merries, 1 hengst en 2 veulens (1 is mijn eigen veulen van dit jaar en die gaat in april weg).
En dan bonte shet Douwe. Binqy valt een beetje buiten de boot met zijn vos kleurtje _O- haha.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:59

cp112 schreef:
bicci schreef:

Ja matchen bij die van de buurman :P Haha. Had ook een vosbonte maar die is weg :P

Heb nu 2 volwassen merries, 1 hengst en 2 veulens (1 is mijn eigen veulen van dit jaar en die gaat in april weg).
En dan bonte shet Douwe. Binqy valt een beetje buiten de boot met zijn vos kleurtje _O- haha.

lekker hoor, dat bonte spul :))

*heeft ook soort van bont geval* :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:09

Stipjes is een soort bont :P haha

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:10

Lieve bokkers,

Bedankt voor jullie berichtjes... Ik lees ze trouw en kan het ook heel erg waarderen dat jullie zo met Ing en mij meeleven... helaas is het zo dat er een aantal paardenmensen zijn die hier graag meelezen en daardoor hun oordeel klaar hebben over hetgeen wat ons is overkomen. Dit doet heel erg zeer en voelt als een trap na... :o

Nu wil het feit dat ik het de afgelopen maanden toch wel 'aardig wat voor mijn kiezen heb gehad' en vooral het feit dat ik het nog steeds verschrikkelijk vind wat Ingrid is overkomen.... Ik wil daarom even niet teveel meer kwijt op dit openbare forum. Een aantal van jullie 'spreek' ik regelmatig via PB, dus mochten jullie iets willen weten mijn PB-box staat open en voor nu ga ik voor onbepaalde tijd in de meeleesmodus.... -O-

Ook wil ik jullie vragen of jullie zeker Ingrid willen blijven steunen met jullie lieve bemoedigende berichtjes :j

Voor iedereen fijne feestdagen toegewenst! en tot posts weer.... :wave:

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:15

CP; mijn paardje staat sinds de zomer voor de wagen. Ik heb haar laten beleren bij Onder de Kastanje en ga nog elke week terug voor menles. Ik men alleen daar onder begeleiding, want ik durf het nog niet zelf en ik heb geen wagentje. Misschien is zoiets ook mogelijk voor jou en je hengst? Zo kan je samen leren mennen en elkaar leren vertrouwen.

Ollie dikke :(:) Wel weer terugkomen hoor uit je meeleesmodus!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:29

Dat zou wel een oplossing zijn. Mits er hier in de buurt zoiets te vinden is :)

Kreeg deze via pb aangeboden. Vind het wel een leuk karretje zo om mee te beginnen. Als we het dan echt leuk vinden wil ik investeren in een mooier en degelijker wagentje. Maar wat vinden jullie hiervan (spoorbreedte wordt nog even nagemeten) Ik zou er dan zelf nog andere wielen onder zetten.

http://94.100.115.208/1348700001-134875 ... _X92y.jpeg

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:54

Jeetje zeg topic in hoogste versnelling }:0
@PrinsjeH en vriend blij met Mick :j
Ik was overigens niet een van die stalgenoten (mochten mensen dat denken :+ . Zie jullie nog zo met z'n drietjes over het veld gaan, zag er in mijn ogen toen heel fijn uit. Maar vanaf afstand kun je nooit zien hoe het voelt natuurlijk.
@Naaltje zal toch wel meevallen met Diddle?
@Ollie.... ;( sterkte meid :(:)
@CP112 leuke shetlander en zo komen er toch weer tinkers in dit topic :+ ze zien er supercool uit 8-)
Wagentje ben ik geen fan van, te instabiel. Ook al zou je alleen over de weg gaan, dan nog heb je de kans dat je in een kuil / over verkeersdrempel terecht komt of zoiets. Wil je niet omgaan.
Ik heb zelf bij mijn welshje van 1.15 een kleine Clever, erg fijn wagentje, kan shetlander van jouw maat ook prima trekken (zie profiel).
Kost een paar centen, maar dan heb je wel wat (goede wagen en tuig is basis voor veilig mennen).

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:13

Het karretje had ook maar een spoorbreedte van 90cm dus wordt hem sowieso niet :n

Ik wil tzt wel een mooie clever oid maar om nu te beginnen eigenlijk niet. Want weet niet of we het beide wel überhaupt leuk gaan vinden en dan vind ik het zonde van de investering. Dus eerst een leuk 2ehands karretje opscharrelen (niet meer dan 1000 euro, liefst wat minder :o)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:23

bc: welkom, leuk weer wat bont hier in het topic
ollie: las met stomme verbazing je stukje....erg flauw van mensen die hier meelezen en daar oordelen onder hebben???? terwijl wij nog niet eens gehoord hebben hoe het gebeurd is....ik hoop dat je snel weer terug komt uit je "mee-lees-modem"
Im: nog steeds sterkte met je gebroken ribben.....hoop dat je heel snel naar huis mag...
naaltje heeft haar rolmops op dieet gehad en.....nu bijna te slank (sun ook ineens,omdat er weinig gras staat ga ik sand-clear maar eens proberen)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:24

Mijn Clever was 2e hands 1150,- Euries. Goed zoeken, niet te snel reageren, beetje onderhandelen, vind je wellicht wel wat :j
Zelfde geldt voor tuig, aardig Ideal tuig kun je met goed zoeken ook vinden op marktplaats voor prettige prijzen.
Voor de prijs die jij noemt heb je soms ook wel goede zelfmaak/niet-merk maar wel stevige wagens hoor. Tallechie hier heeft ook een hele leuke wagen, die kostte geloof ik 750,- Euro.

@Bicci en Tine, prachtige kaarten, mooie wensen en natuurlijk zelfde wensen terug {:) :D
@HT die van mij zitten momenteel ook aan SandClear kuurtje, nooit verkeerd denk ik dan.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:28

Ik heb wel al een super mooi bruin tuig :+: Helemaal in love mee :+: Haha, alleen de kar dus nog :P

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:49

Even een teken van leven van mijn kant :-)
Ik heb helaas ondanks de vele drugs nog aardig wat pijn maar ja, ben ook best gehavend.
Er zijn ook longfoto's gemaakt en die waren goed. Geen idee na hoeveel dagen de kans op een klaplong weg is en ook longontsteking waren ze bang voor omdat ik door de pijn te hoog ademde. Gaat nu door fysio iets beter.
Ik kan nu bijna zelfstandig naar het toilet wat mogelijk is door het verstelbare bed, die ik thuis gelukkig ook heb.

Ik vermoed dat ik begin vd week naar huis mag en dat ik thuis verder mag herstellen. Gaat nog wel ff duren vermoed ik..

Over wat er gebeurd is; helemaal niets spannends, een ongelukkige samenloop van omstandigheden, wat iedereen had kunnen gebeuren. Brutus treft geen blaam en Olga al zeker niet, op geen enkele manier. Als er al iemand schuldig is ben ik het, al is er eigenlijk geen sprake van schuld.

Slaap lekker iedereen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:52

fijn wat van je te horen ingrid!
heel veel sterkte!

ik ga richting bedje... :z

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:56

Hoi dames. Ben asociaal lang niet geweest had een reden. Alles weer aardig op de rails aan te krijgen en lees nog wel altijd mee.
Ollie, veel sterkte! En je Groom ook!

Verder heb ik een vraagje:
Ik heb een wagen van meneer Bakker uit Polen deze heb ik al een hele tijd en staat stil in de schuur nieuw te wezen. Maar omdat ik hem nu ga gebruiken gezien ik een paardje van een bokker ga beleren (heeft 1x voor de wagen gestaan in enkelspan) ga ik m nu naast Buck doorrijden, moet mijn wagen wel soepel gaan lopen. Ik lees van veel mensen in het topic hiervoor dat de wagen bij hen licht loopt. Maar ik vind hem zo licht nog niet. We hebben de lagers alle 4 gevet en de draaikans ook. Ook heeft me vader alle lagers een halve draai losser gezet. Als je namelijk het wiel een slag gaf, rolde hij niet door maar stopte.

nu nog vind ik niet heel veel verandering, heeft iemand tips. ? :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:26

Geen idee Buckje :o? daar heb ik een wagenmaker voor die gelukkig op paar km van onze stal zit :7

Iedereen welterusten :z en IngridM in het bijzonder :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 07:54

Goedemorgen, ik ben weer thuis na een gezellig druk weekendje. OP mijn gemak maar eens bijlezen straks.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 08:16

jeetje Ingrid, hopelijk gaat het gauw wat minder worden met die pijn :(:)
@ollie; wat ontzettend irritant dat je meelezers hebt die hun conclusies zo trekken. Probeer je er niets van aan te trekken, en ik hoop echt dat je niet al te lang in de meeleesmodus moet. Veel te gezellig :*

morgen janouk

buckje heeft een wagen die niet lekker licht loopt.. zou niet weten wat je daarmee moet. De fabrikant/afleveraar even bellen om te vragen??

ik ga gauw verder spullen pakken, over een halfuur richting school, en ben tot 16:00 uur zoet daar... ^)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 08:26

Bicci en Tine bedankt voor de wensen, hier wens ik jullie hetzelfde.
Ollie :(:) we sturen positieve energie naar je toe, wat vreselijk dat andere mensen geen respect voor de situatie hebben, had iedereen kunnen overkomen !!
Ingrid.... :(:) ook voor jou positieve energie en duim voor je spoedig herstel, en snelle thuiskomst.
Janouk, welkom terug...heb je een leuk weekeinde gehad ??
welkom cp, gave paardjes.
naaltje, veel succes vandaag.
Buckje,...mijn wagentje liep ook zwaar, dat werd beter na de km-ers meer werden die de wagen gelopen had, toen ik hem na een jaar verkocht, toen kon je de wielen ronddraaien en bleven ze een poosje doordraaien...voor die tijd stopten ze al snel met draaien idd... maar de 2 shetters hadden er absoluut geen problemen mee. ik reed er niet zo veel mee, denk 2x per week een uur. maar idd vaak vet erin, en goed schoonhouden dat er geen zand in de wiellager komt

Zoontje kwam beneden, en zei; Mam er moeten lekkere hapjes in mijn buik !! dat is toch lief ! <3 dus het lijkt wat beter met hem,maar hij is nog niet helemaal fit.
vandaag is hij jarig, maar dan maar een andere keer trakteren.

verder dus maar aan de slag thuis, straks mijn werk bellen met de mededeling dat ik niet kan komen ivm ziekte van zoontje...daar zie ik altijd zooooo tegenop..
als ik iemand vergeten heb...sorry..