[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 07:47

Goedemorgen.

Sluit me even aan bij de samenvatting van Biancacoo. Ben errug moe. Heb hele planning voor de morgen en nu moet ik waarschijnlijk ook nog op school komen kijken ivm sportdag. Oef, dat past allemaal niet.

Nou, zo eerst maar even aan juf vragen wat de bedoeling is.

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 07:55

@biancacoo; dids laten praten, soms wel, maar verder denk ik dat ie vooral heel erg vervelend zou zijn dan _O- haha :D
das wel %% dat je nog niet bij je geld kunt ja.. hopelijk gauw opgelost.
@vhu; rot he.. Brabantse dazen.. Hebben jullie daar in rotterdam-omgeving geen last van?
Ik wil proberen met dids vanmiddag rondje te doen met de kar, maar dids krijgt deken op, en ik trek zelf iets aan met lange mouwen en neem een sjaal mee :')

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 07:57

Sorry, geen ervaring met airbrushen, ben niet zo creatief haha. Maar als je het nou erg leuk vind, wil ik gerust mijn auto als schildersdoek inzetten hoor ;)
Poeltje houdt zo geen paardjes meer over..
Snuit liep lekker, en als je het de dazen vraagt smaakt VHU blijkbaar ook heel lekker :P
Uzma heeft ook goed zn best gedaan.

IT ja, het is wel heel veel power voor zo'n klein wagentje. Wilde vorige keer ook binnen 30m van mn wagen af, waarbij mn beide grooms die de paardjes vast hadden zoiets hadden van "uhh... waarom dan? het gaat toch goed?"
Maar gisteren zat die spanning er bij mij niet, ik ken beide paardjes, heb ze beiden zelf beleerd en heb ze gister gewoon voor mn karretje geknoopt en dat gaat voor mij het best, zo doe ik het het liefst.
moet alleen nog ff verzinnen hoe ik dat wiebelen van die kar ga opvangen, want dát vind ik wel heel eng. Ben met deze wagen al eens achterover gekiept, wil dat liever niet nog een keer, en al helemaal niet met twee paarden ervoor. Nu ligt er alleen nog wat teveel druk op de borsttuigen van mn jongens, dus de balans moet nog iets beter afgesteld worden.

Straks nog maar een keer proberen, maar nu eerst mn was uitzoeken en in een grote tas mikken. Wasmachine is op sterven na dood, en mn ma bood aan dat ik haar wasmachine dan wel mocht gebruiken.
Dan zo ff sporten, en dan door naar mn jongens, maar eens zien of ze vandaag weer zo braaf zijn.

Groetjes, lacuna

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:50

Lijkt me verveld rijden met alle prikbeesten. Hier hebben ze zelf nog geen vliegennetje op.

Ferro staat nu wel met zn regendeken over zn vliegendeken omdat ie zo snel hoest en dat kan ik niet hebben voor dit weekend.

2 span voor een sulky. ik vind een sulky helemaal niets (is persoonlijk hoor) maar idd wel een stuk makkelijker om te vervoeren. Poeltje is maar pony's aan het verkopen. Hopelijk gaan ze naar fijne baasjes. Zit ook steeds te speuren naar een leuke pony maar als ik wat zie is het te klein. Maar goed ben eigenlijk ook best tevreden met die 2 die er nu lopen. Zat te denken dat als ik goed mn best doe deze zomer ik van de winter Z vaardigheid met ferro en M dressuur met robijn kan gaan rijden. Is ook best leuk :D

Kerntransport kwam net hier langs over de spoorlijn. Stikt hier ook van de politie. Ga snel weer aan t werk.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:54

lacuna, kun je niet een soort hulpriem maken die van draagriem naar draagriem loopt met in het midden een lichtoog om de langboom heen, zodat je niet achterover meer kunt ? is misschien een idee.
ik heb dat een paar weken gedaan om wat zelfvertrouwen te krijgen, want idd het is wel even wennen zo'n tweespan sulky, maar uiteindelijk als alles goed in balans is gaat het zo goed, heb je die riem niet meer nodig.

hier gelukkig alleen nog maar mugjes, nog geen dazen, maar dat komt vast idd snel...helaas......
Maisie je bent al ver met je 2 paardjes..z vaardigheid en m dressuur. superknap hoor.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 09:09

Nou ze moeten allebei nog 5 punten maar ik heb nog 4 wedstrijden staan en ga er miss nog 1 of 2 meer opgeven dan hoop ik dat ik het ga redden maar kan ook tegenvallen natuurlijk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 10:04

Zo zeg ik ben echt slaperig, slecht geslapen, heb vanmiddag presentatie en workshop die ik moet geven voor bijna getraumatiseerde docenten ivm onderwijsinspectie, dus ben daar een beetje zenuwachtig over := maar ben eigenlijk zo duf dat ik amper zenuwachtig kan zijn, alleen slaperig :+

Hier in / om Rotterdam vrijwel geen dazen/bijterts. Toch een beetje door de weinige land/tuinbouw natuurlijk. Was dus ook helemaal vergeten hoe dat kan zijn. Anders had ik Rizanta zondag wel de mendeken om gedaan, dombo die ik er ben :o

Ik weet nu echt niet meer welke pony ik zou moeten verkopen. Neig nu weer meer naar Alwyn, omdat die volgens mij toch makkelijker 'plaatsbaar' is. Jonge pony, ook geschikt voor beginnende (kinder)menner, ook geschikt voor iemand die juist graag wedstrijdjes wil gaan doen (na wat trainen uiteraard). Maar dat maakt hem voor me/onszelf natuurlijk ook leuk. Snuit de oudere ervaren rot die je met de juiste aanpak heel goed kunt rijden, ook dressuurmatig, maar die dus wel iemand nodig heeft met ervaring en voor beginnende menners echt ongeschikt / voor kinderen ook niet zo handig. Maar dus wel een waar je ook makkelijk een (indoor) marathon of zoiets mee kunt doen. Daar is Alwyn (nog) niet rijp voor.
Pffff.

Nou ga m'n nette pakkie aandoen *D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 10:06

Goedemorgen menners !

Die dazen zijn echt vreselijk, ben gisteren zelf ook te grazen genomen door die prikkers/plakkers! :Y)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 10:24

VHU ben je niet de enige. Ik ben de hele nacht zowat op geweest. Daan heeft van 2230 tot 145 geslapen. En van 330 tot 430 en hij slaapt nu vanaf 8 uur.

Lastige keus vhu. Goed over nadenken.

EVEN IETS WAT ME OPVIEL IN DE MENSPORT. IK WEET NIET WIE VERDER ABONNEE IS, MAAR JE MOET AANGEVEN DAT JE HET JAARBOEK NIET WILT HEBBEN. ANDERS KRIJG JE HEM OPGESTUURD EN MOET JE 7,50 BETALEN

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 10:39

Dankje wel tallechie, ik ben nl ook abonnee.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 11:04

Goeiemorgen!

:(:) Voor iedereen die moe is en slecht geslapen heeft.

Biancacoo schreef:
Poeltje ook Babbel verkocht ! houd je nog een paardje over voor jezelf ??

Lacuna schreef:
Poeltje houdt zo geen paardjes meer over..

We hebben nu nog steeds 7 pony’s en 5 paarden, dus het is niet zo dat we nu moeten delen. :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:12

ha, ja tallechie, ik zag het, zei gisteren nog tegen mijn man, .........oeh die krijgen een boel klachten straks.
ik wil het jaarboek wel graag hebben dus dat is geen probleem reuze handig .....ik hoef niks te doen ! hahaha..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:23

Ik wil hem niet hebben, maar ik heb nu goed gelezen, maar normaal gesproken lees ik dat soort brieven nooit. En zo zullen er denk ik meer zijn

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 12:47

Tsja, dat is ook een manier om extra inkomsten te krijgen. Hier geen lidmaatschap van Mensport.
Zal het wel even doorgeven op stal, want ook die lezen die brieven niet zo goed. :))

Heb net een accountje aangemaakt op vakantieveilingen.nl. Heb een sauna arrangement gewonnen bij de Zwaluwhoeve. Lekker!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:49

tallechie schreef:
VHU ben je niet de enige. Ik ben de hele nacht zowat op geweest. Daan heeft van 2230 tot 145 geslapen. En van 330 tot 430 en hij slaapt nu vanaf 8 uur.

Lastige keus vhu. Goed over nadenken.

EVEN IETS WAT ME OPVIEL IN DE MENSPORT. IK WEET NIET WIE VERDER ABONNEE IS, MAAR JE MOET AANGEVEN DAT JE HET JAARBOEK NIET WILT HEBBEN. ANDERS KRIJG JE HEM OPGESTUURD EN MOET JE 7,50 BETALEN

waar staat dat ergens? helemaal niet gezien. Maar volgens mij mag dat helemaal niet

Heb gelijk maar even een mail gestuurd dat dit soort acties niet netjes zijn en volgens mij bij de wet verboden. Nog zo;n actie en ik zeg mijn abonnement gewoon weer op. Vind het blad toch al tegenvallen eigenlijk
Laatst bijgewerkt door tine10 op 07-06-11 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:53

bij de laatste mensport zat een brief, primeur mensport jaarboek 2011
op die brief is halverwege een stukje in dikgedrukte letters gezet en in dat stukje staat dus dat je niets hoeft te doen... en dan eind november het jaarboek ontvangt tegen gereduceerde prijs voor abonnee's van 7,50.
wil je het jaarboek niet ontvangen stuur bericht voor 1 september aan: mensport bv, postbus 154, 7240 AD lochem.

geen idee of het niet mag, ik denk het inderdaad niet...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:04

@ Biancacoo: zoals zoveel mensen lees ik die brieven eigenlijk nooit. Maar ik vind dit echt een idiote actie. Als ik zo'n boek wil, bestel ik hem zelf wel.

Hier gelukkig (klopt af) nog weinig last van dazen.

@ VHU: man is vanavond thuis. Zal eens ernstig gesprek met hem gaan hebben. Ik zie voordelen, hij nadelen.

@ Maisie: wat een hoop wedstrijden nog. Lekker. Zoveel zijn er hier helaas niet in de buurt. Zo best ook nog een paar willen doen. ;(

Vanmorgen met Rembrand in de wei gelest. Nou, ik heb dus echt te laag tempo gereden outdoor. Weet nu hoe hoog tempo moet liggen (nu dat nog zien te onthouden, vind het zelf namelijk wel erg hard gaan, dus ga snel weer langzamer), dus komende week nog maar flink trainen. Instructrice was helemaal enthousiast over hoe hij liep te showen.
Daarna Amerigo kort gemend, maar de meneer voor het beleren kwam vroeger dan gedacht, dus kon niet langer.

Thabor heeft zweng getrokken, ging super goed, ook paar keer expres strengen tussen benen enzo. Morgen autoband erachter.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:18

super tine! :) Is het geen idee een kmtellertje op je kar te maken? Dat je de snelheid kunt zien?
Ik ben er bij dids zo achter gekomen dat hij heel relaxed kan stappen en nog 4km/h of hij loopt heel relaxed te stappen en dan 2 km/h.. En dat verschil voel ik heel moeilijk :=

@vhu; succes! al zul je zowat wel klaar zijn ;)

Ik heb met dids rondje gemend :) Uurtje over het asfalt. Lekker veel gedraafd, didsje happy, hij liep helemaal netjes nageeflijk op 2 leidseltjes.. sommige stukjes lekker krom, maar tegen het einde had ik hem recht. Normaal is hij helemaal niet zo buiten en is het meer een jan boerenfluitjes rondje :D
Zijn door het dorp teruggekomen. Nog maar niet door de hoofdstraat, dat is wel heel druk, maar wel door de wijk :D
:+: ponie lief :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:29

tine dat heb ik ook in de brief aangegeven, dat het volgens mij wettelijk niet mag.
Super van Thabor, en fijn dat je weet dat het tempo omhoog moet

Super naaltje.

Ik heb net even 2 uurtjes op bed gelegen

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:17

bedankt voor de attentie van de mensport, zal meteen beter gaan lezen, ik hoef hem ook niet

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:10

:evaw: :O

@Tine je kunt in zo'n grote baan inderdaad veel meer laten zien van jouw knappe Rembrand, leuk! Amerigo ook weer aan de slag en Thabor in opleiding, supermannetje (nou ja, 'tje' <<) ) dat hij het zo goed doet! Succes met gesprek :+
@Naaltje dapper rondje van Diddle, hij zal wel heel blij zijn dat hij weer mag. Op straat heb je tenminste (minder) last van dazen :j
@Tallechie lekekr dat je nog bijgeslapen hebt ik ben echt superkapot hier. Maar kan er natuurlijk niet zomaar in want zoonlief is er ook nog. Denk dat ik straks wel weer bijkom als we hebben gegeten (vraag is alleen wat :Y) ).
@POeltje h e e r l i j k zo'n arrangement! Fijn dat de pony's een nieuwe baas hebben gevonden, vond het ook leuke pony's.
@PrinsjeH volgens mij moeten we maar een burka om of zoiets :)*

Jaarboek mensport? Geen idee :o? of ik die wil of niet.

Workshop ging erg goed, vond het super spannend (docenten zijn altijd zo kritisch) maar ze waren zelf ook zeer tevreden en de opdrachtgever ook pffff.

Rizanta is vandaag gelongeerd met de pessoa, ze liep weer lekker, dus heeft in ieder geval goed beweging gehad. Ik ga morgen zelf even rijden en dan donderdag weer dagje rust, vrijdag stukje rijden in Zelhem, omgeving verkennen dan is ze zaterdag topfit :D
hopen we dan maar ^)

Nou ga aan de kook of zoiets, zit nu allemaal van die cola flesjes op te eten, schiet ook niet op (van die snoepjes)

En...jullie duimen heeft als het goed is geholpen! Vanavond wordt wagen opgehaald, dus als het meezit...zou mooi zijn.

En ... oja ook nog ... mijn auto door de APK, was alleen grote beurt en nog twee lampjes die nieuw moesten kwijt, dus dat viel enorm mee. Blijkbaar waren die twee keer stilstaan van de winter voorlopig alles (klopt af op blank hout :+ ). Hij gaat nu dan ook voorlopig nog maar niet meer in de verkoop, Snolfje mag nog even blijven :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:35

aaaah snolfje blij :j :D
(gelukkig zeg! :) )

Super met rizanta, komt goed :)
Dids is inderdaad blij dat hij weer mag, en we interpreteren het maar zo dat hij er geen last van heeft anders kan hij zo lekker niet lopen? :=
Heb wel het idee dat hij opeens kracht mist vanachter.. maargoed, hij staat ook al meer dan een maand op rust, dus zijn billen moeten wat aangroeien.
Conditie niks mis mee in elk geval. Uurtje gemend, vrij weinig gestapt. En toen we terug op stal kwamen alleen onder het tuig licht vochtig, en na een half minuutje uitstappen geen versnelde ademhaling/grote neusgaten oid :) trots :D

Oh, en ik duim nog even door dat de kar écht weggaat ;)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:08

Jeej, trots op mn mannen.
Vandaag weer tweespan met de sulky, het blijft toch spannend, maar wel heel erg leuk om te doen.
De tip van biancacoo (ik stuur je nog ff pb terug) ga ik ook uitproberen, zit namelijk ook behoorlijk tussen mn oren dat ik gewoon bang ben om achterover te gaan, maar nu blijft de langboom te laag hangen en teveel druk op het borststuk zetten en das voor de jongens natuurlijk helemaal niet prettig.
heb ook een topicje gemaakt, want mn vaste groom was er toevallig ook, dus zij heeft ff foto's getrokken.
[AR-ITP] Sun en Storm in tweespan voor de sulky

Naaltje ook weer aan de men, pootje toch ff in de gaten blijven houden, miste hij geheel kracht in de achterhand, of enkelt op dat been?
Gelukkig VHU dat de apk meeviel. Ook hier duim ik nog ff dat de wagen wel opgehaald wordt.
Lastig, 1 pony verkopen, ik kan je er helaas niet mee helpen :(:) sterkte.
Niet zo'n nette actie van de mensport. Heb het blad al een tijdje niet meer, vond er niet zo heel veel aan eigenlijk.
Poeltje, oh dan heb je inderdaad paardjes genoeg!
En verder nog een hele knappe thabor!

En dan hoop ik dat ik niemand vergeten ben, anders sorry... Y;(

Groetjes, lacuna

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:18

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:24

Weet iemand nog een paard die voltige kan... hoeft niet ervaren te zijn, maar natuurlijk wel geschikt.
Instructeur is aanwezig