[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:44

ik heb het ook bij mijn meninstructeur nagevraagd, want ik twijfelde ook ernstig over dat alleen voor remmen, die gaf dus het volgende aan:
"ik rem meestal achter.
zeker met luchtbanden.
soms bij een hele zware ingreep voor en achter tegelijk.
bijna nooit voor alleen.
zeker niet de voorrem gebruiken tijdens wendingen.
immers je blokkeert de voorwielen dus voor het paard moeilijker af te draaien."

dat lijkt me een duidelijk en aannemelijk verhaal, daar wilde ik me dus maar aan houden...
maar dan moeten dus wel mijn achterremmen goed zijn... :+

ervaring met deze remproblemen evelli? 8-)

sonjim

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:52

Jellee, ik zal aan je denken als ik hem ooit zat ben.

Ik heb op beiden wagens een rem, marathon alleen achter, nooit nagedacht over voorrem, alleen maar ingewikkeld 2 pedalen, dan raak ik de weg kwijt.

De heren staan lekker samen op de wei, spelen en stoeien en staan tussendoor ook lekker te grazen. En wieneke liep vanavond weer iets beter, dus gaat een beetje op en af.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:11

Wat je zegt, moet je achterrem wel goed zijn :+
Fijn dat het goed gaat met de mannen, hopenlijk gaat Wieneke morgen ook weer wat beter.

Ik kijk het wel even aan met die remmen. Denk dat je je zelf wel goed kunt leren dat bijv links voor is en rechts achter, ik bedoel met een auto trap je ook niet zomaar op de koppeling ipv het gas ;) Als ik die voorrem lastig vind heel ik gewoon de kabel eraf, doet hij het ook niet meer. Zo'n rem moet in ieder geval niet blokkeren, en zeker niet de voorrem, dat is wel duidelijk }>

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:44

Op onze marathonwagen zit een voor- en een achterrem. Ik heb al een paar keer bijna een halve meter met de wielen van de grond gestaan doordat ik de verkeerde rem gebruikte. Ik háát die voorrem. Inmiddels is me geleerd dat ik gewoon op allebei gelijk moet trappen en kan ik niet anders, Hans heeft er een verbinding tussen gemaakt ;-)

Om dezelfde reden zit op onze marathon-recreatiewagen (die later gebouwd is) alleen een achterrem. Ha, omdat ik dus niet kan remmen!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 00:26

De oude wagen heeft een voor en achterrem. Ponies lopen hier nog met gemak doorheen :S Maar je merkt wel dat als je op de voorrem trapt en je hebt niemand achterop dat je wel aardig gelanceerd wordt. De nieuwe wagen heeft alleen een achterrem en die doet het erg goed. De sporen stonden in de bak vanavond!! Daar zit verder nog een molenrem op. Ideaal voor het achterwaarts gaan. Verder hebben we die nog niet uit kunnen testen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 08:08

ja ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom je ook een voorrem moet hebben, als achter het best is en het beste werkt...
ik ga er in ieder geval achteraan dat mijn achterrem zo snel mogelijk in orde is voor we echt brokken maken...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:05

Goeiemorgen iedereen!

Ik zou inderdaad ook even niet kunnen bedenken waar een voorrem goed voor is, behalve misschien als je hem tegelijk met de achterrem gebruikt...
Vandaag heb ik een paardloos dagje moet jammer genoeg een lange dag naar school:(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:42

Net lekkere buitenrit gemaakt met Rembrand. Ging nu als vanouds weer helemaal goed, niet gek gedaan bij hoopjes bagger enzo. Mooie afsluiting voor de vakantie. Ze krijgen nu 10 dagen vrij en dan pakken we het werk weer lekker op.

Ik zal wel heel erg achterlopen hier na een week weg. Pfff dat wordt flink bijlezen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:11

VHU: Wat een mooie wagen zeg, ben ook erg blij met mijn dutch 2 wieler :D

Over die voorrem, lijkt me inderdaad waar, nooit overna gedacht. Op mijn concourswagen heb ik geen rem, daar wil ik alleen nog mee mennen als ik met groom alleen ga, ipv met nog een aanspanning of onder het zadel. Want dan heeft die van mij meer pit en vind ik het fijner om de rem toch als red middel te kunnen gebruiken.

Gisteren was ik zo moe, had nog wel een dagje vrij, maar niet lekker geslapen. Er kwam een klein jongetje langs die voor zijn verjaardag een rijlesje op rivaldo kreeg er leuk :D.. Daarna met wat meiden onze pony's laten losspringen. Ze hadden er zin in.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:13

Ik ben jaloers tine!! Als ik zo naar buiten zit te kijken zou ik ook graag even een rondje naar buiten willen...zit er alleen niet in helaas...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:15

tine: lekker zo'n buitenrit, we zouden ook vandaag gaan, weet niet of ik er de puff voor heb.

Kreeg net foto''s van het jongetje en rivaldo, zal ze vanmiddag (als ik thuis internet heb) erop zetten.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:24

nieuwe lesklant erbij rivaldo?? ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:25

Zo af en toe zal hij langskomen, hij is nog maar 5. Maar hij was heel enthousiast.

Ik krijg wel een nieuw lesklantje, via de eigenaar op stal.
(vond ik wel apart omdat ze er eerst altijd op tegen waren hihi)
Maar ik doe het met plezier en rivaldo volgens mij ook wel :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:19

@ tine wat fijn dat je weer een lekkere buitenrit hebt kunnen maken!

@L_Rivaldo, wat leuk dat je een nieuw lesklantje erbij hebt

bah ik zit op school moet nu nog 2 uur wachten voor een college en ben pas om half 6 uit :(

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:31

balen marrianne, best lange dagen zo te horen op school?

Ik hoop dat ik vandaag toch nog even een rondje buiten kan gaan mennen, ik heb het vandaag heel erg nodig. Zet het hier maar niet even op bokt ivm meelezers.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:34

ja nouja, niet echt lange dagen, ik heb gewoon een hoop tussenuren :( heel vervelend maarja niets aan te doen. ben nu maar een beetje huiswerk aan het maken, moet toch wat...

kwam trouwens foto's tegen van afgelopen zondag. ik ga straks wel even een topic bouwen :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:35

Leuk :D.. ga zo dan wel effies kijken.
Tussen uren bah, maar je hebt wel de tijd om hw te maken en zo thuis amper wat te hoeven doen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:49

Hier een paar foto's van het jongetje die ik heel blij heb mogen maken met paardrijden. Hij was helemaal in de wolken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:08

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:19

Ahh wat een leuke foto's!!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:21

Zo mijn zwangere collega eventjes op het station afgeslingerd :) het lopen naar het station werd haar echt te zwaar. Dus net in de pauze er even afgezet en weer terug naar het werk :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:21

wel allemaal kijken he :o

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:57

Nou ik heb me shettie :D
Ze is 11, heb haar nu 3 weken, en ben haar met hulp aan het beleren. Het is een felle dondersteen, accepteerd geen bit. Wordt dus bitloos beleert, geeft totaal geen problemen. Ik ga voorlopig de weg nog niet op. Tandarts is geweest, heeft een bit geadviseert (dunne bustrens) ivm een klein bekkie, maar nog blijft miss osiana bokken en stijgeren, en bitloos loopt ze braaf haar rondje. Een gekke merrie dus.
Ik ben nu bezig met dressuurmatig trainen aan de lange teugel, en onder begeleiding bezig met bandje trekken. Met het tuig en het bandje heeft ze geen probleem, super werkwillig en wendbaar. Ik hoop dat ik nog lang van haar mag genieten!

Afbeelding

Eerste keer longe.

Afbeelding

In haar stalletje.

Ik neem binnenkort een fotograaf mee, dan kan die fotos maken van haar aan het werk.
Wat vinden jullie van haar :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:53

Ziet er uit als een leuke pony, gefeliciteerd!
Enne...van een bitje gaan ze niet bokken of steigeren hoor. Je hebt de tanden laten controleren dus zou gewoon even doorzetten. Alwyn vindt het bit ook niet altijd een succes maar het gaat steeds beter. Is toch ook een kwestie van wennen. Dus niet direct 30 minuten maar eerst eens 5 minuten, dan 7, dan 10 etc. En dat spreiden over paar weken, is ze er zo aan gewend. Mennen zonder bitje is denk ik niet zo handig, hoe lief ze er ook uitziet ;)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:26

wat een leuke pony! ik denk inderdaad dat als de da heeft gezegd dat er met het gebit niks mis is, dat je gewoon rustig op moet bouwen met het bitje erin :j het is wel een sgattige pony!