[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:48

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 05:51

_-:( wat een water, ongelooflijk :(:)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 07:03

Wat een water, jeetje. Hier was het de normale hoeveelheid en alles is weer groener.

Jeetje Tine, wat balen.
Hier loopt ook een hoog druk riool (of zo iets) en het lampje op de kast brandt nog wel eens.

Dank jullie. Het is veel werk en het kost me veel, maar ik heb zoveel eer van me werk dat ik het zelfs leuk vind. Wat nog goed in de verf zi doen we niet. Dit is echt tijd krijgen om verder te denken en te sparen om de buitenboel te vervangen door onderhoudsarm muren.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 08:16

belker wat een mooi huis...
lanouska,wat een water......hoop dat alles snel weer zakt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:30

Oeps beetje water. Hier gewoon mooi regen. Kunstmest gestrooid kwam dus mooi uit. Kan het gras weer groeien.

Balen Tine , geloof graag dat het stinkt.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:31

Jeetje Lanouska wat een water, je hebt nu een indoorwaterbak. Hoop dat de schade beperkt blijft.

Belker mooi huis maar wel veel onderhoud. Wij vervangen hier nu langzamerhand de houten topgevels door kunststof planken, ziet er net echt uit, en je hoeft niet meer te schilderen, je kan ze in diverse kleuren krijgen.

Tine fijne foto's van Rocky en zoonlief . Jasses het riool omhoog gekomen snap dat je niet langer op de gemeente wacht.

Dacht nog wel met de voorspelde regen aan diegene die in het noord oosten wonen.
Hier net voldoende voor de kunstmest en om een groenere wei te krijgen. En om een rustiger zondag te hebben zonder die lading dagjesmensen op het eiland. Het is net als in Amsterdam, te veel sinds we in de loonly planet staan vermeld, dit had niet moeten gebeuren.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:49

Net even gebeld met de gemeente. We zijn voorlopig nog niet aan de beurt. Er zijn ergere gevallen. Er zijn zelfs meerdere zinkputten ontstaan.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:51

Klopt Marga, daar sparen we ook voor. Maar dat deel hangt ook samen met een uitbouw die we dan willen doen. Dus dat wordt nog een aantal jaar goed sparen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:18

Tine...zit in de stank.. %) bahbah..
hier veeeel regen... maar geen overlast ervaren, de echt zware bui zagen we op 500 meter van ons huis passeren...heeel bizar.
vanmorgen gewandeld.. m'n nek ging niet goed met hardlopen..jammer..maar nu weer terug wandelen..en foto's maken.
lanouska...had al het water in 1x :oo ...hoop dat het snel wegzakt.
Vanhuisuit.. ik hoop dat je stiekem ook meeleest....gaat Fred nog steeds goed ?
Baudyh...beterschap !!
fijne avond allemaal.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:05

Ja soms heb je in ene van alles.
Over 2 weken moet ik geopereerd worden aan mijn arm en moet nog veel dingen regelen. Maar ja spiertje verrekt in mijn lies. Met opstaan doet het soms heel zeer en soms gaat het goed. En heb ook nog een ontstoken wortelpunt in mijn kaak. Al een week antibiotica voor geslikt. Maar nog niet over. Woensdag weer naar de tandarts,
Gaat lekker dus. Oh ja en wacht ook nog op een veulentje. Maar voor de rest gaat het wel hoor ;-)

Pipskadilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:16

Hè Baudyh, wat vervelend! Komt alles opeens allemaal tegelijk! Moet je lang revalideren na de operatie eigenlijk?

En wat voor veulentje verwachten jullie? En is die voor de verkoop of om te houden <3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:51

Baudyh... hoop dat je snel geen last hebt van jre lies..kan heel vervelend zijn idd... en dat tandarts snel je pijn kan verhelpen.. niet leuk.
En veulentje... 'tkomt als 't komt..spannend...

Hier..niks bijzonders..ff koffie tussen de klusjes door :9k

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:21

Pipskadilly schreef:
Hè Baudyh, wat vervelend! Komt alles opeens allemaal tegelijk! Moet je lang revalideren na de operatie eigenlijk?

En wat voor veulentje verwachten jullie? En is die voor de verkoop of om te houden <3

Hoi, meestal fokken wij en tuigpaarden en dressuur paarden. Maar onze dressuur merrie was niet drachtig vorig jaar ( nu voor 2019 wel)
Dus dit jaar 2 tuigpaard veulens als het goed is.
We hebben al een inmiddels 2 mnd oud hengstveulen. Novastar een Atleet uit een tendens merrie

En verwacht nog een Icellie uit een Sander merrie.

Hopelijk volgend jaar 2 dressuur en 2 tuigpaarden drachtig. Maar daar word aan gewerkt.

Wij verkopen ze meestal als veulen gelijk.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:11

He vervelend Baudyh hoop dat je snel van die ontsteking af bent, sterkte bij de tandarts morgen.
En algehele beterschap gewenst plus een knap veulen.

Pipskadilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:29

Wat leuk Baudyh, al die veulens :D hoeveel paarden hebben jullie dan? Want ik neem aan dat niet alle paarden elk jaar gedekt kunnen worden als ze 11-12 mnd drachtig zijn... Lijkt me ook niet goed voor de merries :=

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:34

Pipskadilly schreef:
Wat leuk Baudyh, al die veulens :D hoeveel paarden hebben jullie dan? Want ik neem aan dat niet alle paarden elk jaar gedekt kunnen worden als ze 11-12 mnd drachtig zijn... Lijkt me ook niet goed voor de merries :=

Een merrie draagt inderdaad 11 mnd en krijgen gewoon elk jaar een veulen.
Ze hoeven bij ons verder niks te doen dan dat.
Soms merk je wel dat ze een jaar niet drachtig worden maar het jaar daarna lukt het dan vaak gewoon weer. Wij hebben 4 fokmerries, 2 ruinen en mijn oude pony. Valt mee hoor.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:17

}:) -:(- :x -:(- -:(- -:(-

Sorry, moet het even kwijt -O-

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:01

tine10 schreef:
}:) -:(- :x -:(- -:(- -:(-

Sorry, moet het even kwijt -O-

Er mag ok tekst bij hoor, misschien lucht het op :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:06

Tine heeft..uhm.... bleghhh geloof ik.. :j
Sterkte daarmee.

Vandaag..huisje weer schoon.. foto wandeling gemaakt.. en nu..wachten met eten maken..vanavond gaan man en zoon samen meetrainen bij de hardloopclub, ben benieuwd hoe ze het gaan vinden :')

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:40

Ik had met de kwpners ook bijna elk jaar een veulen en reed een beetje mee.
Vanavond jane en julia weggebracht naar jane's fokker...hij gaat ze beleren en....staat een leuke hengst

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 06:12

Ik word oud. Ik weet het namelijk niet meer.
Vraag, wiens man kon houten vloeren leveren aan de detailhandel? We zijn op zoek naar een extra leverancier.
Baudyh?

Pipskadilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 07:51

Oh goh, dus het volgende veulentje kan er al in voordat het verse veulentje afgespeend is? :7
Dat werkt bij mensen toch wat anders _O-

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:48

Een paar dagen even niet meegelezen. Druk in de vakantie bezig met alle beestje en 2 wedstrijden. Boy vind vaardigheid zo vreselijk leuk, hij pakt dan goed aan en is ontzettend soepel en wendbaar.
Nu al weer bijna een week aan het werk. De tijd vliegt voorbij.

Hier was het afgelopen zondag ook drama met het weer. Wij hadden een complete waterbak, we wonen dan ook vlakbij de manege van lanouska.

Tine wat is er aan de hand??
Baudyh leuk al die veulentjes, een kennis van ons fokt ook met sportpaarden en het is toch altijd weer een leuk gezicht al die veulentjes in de wei.
Wij willen zelf met de San remo merrie van mijn man ook nog eens een veulentje fokken, maar dan wel met een erg goede hengst, aangezien ze zelf ook een goed papier heeft.

Verder besloten dat genieten van wat ik leuk vind met mijn menpony toch echt het belangrijkst is. Medemenners weten het altijd zo goed. := -:(- dat ik soms denk laat mij gewoon lekker genieten van mijn pony.
Hij is pas 8 en ik heb hem een jaar, mag nu M starten en rijdt niet super veel wedstrijden. Ben zelf niet van plan hem nog te verkopen, waarom zal ik dan haast maken om zsm ZZ dressuur met hem te worden? Ik weet het niet in ieder geval.
Ik wil lekker van hem genieten. Hij vind marathons ook super (misschien nog wel leuker dan dressuur) dus ik heb besloten lekker op mijn manier van hem te genieten. Af en toe een dressuur / vaardigheidswedstrijd en een oefenmarathon / marathon vind ik meer dan voldoende.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:04

janouk schreef:
Ik word oud. Ik weet het namelijk niet meer.
Vraag, wiens man kon houten vloeren leveren aan de detailhandel? We zijn op zoek naar een extra leverancier.
Baudyh?

Nee zoals je al weet ik was het niet.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:06

Pipskadilly schreef:
Oh goh, dus het volgende veulentje kan er al in voordat het verse veulentje afgespeend is? :7
Dat werkt bij mensen toch wat anders _O-

Sterker nog vaak worden merries in de veulen hengstigheid al geinsimineerd. ( als alles vlot ging bij de geboorte) dus rond dag 9 na geboorte.