[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:40

hulloooo allemaal.. :wave:

je bent welkom om lekker mee te kletsen hoor tolbergfan....af en toe alleen een oproepje naar filmpje te kijken is alleen wat minder passend denk ik..

Baudyh, dat lijkt me onwijs vervelend dat DB problemen heeft met zijn staart en aanraken e.d.....
mijn melody had dat ook toen we haar net hadden gekocht...die heb ik toen veel voorzichtig staart uitgeplozen..en veel aan en om staart bezig geweest....na lange periode werd ze daar kalmer van...en is het redelijk goed gekomen..maar kostte veel tijd..en veel geduld...

Ips, dat klinkt goed, ik hoop dat je goed aan je invalpaardje went, en dat het goed klikt..leuk dat het gisteren al zo fijn liep..de galop dat komt vast wel !!

vandaag gezellig op bezoek geweest bij huskymensen....was even leuk !!
tot later ! :evaw:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:35

Dacht altijd dat het iets 'des merries' was dat met de staart. Hero, Snuitje, Alwyn en Simba boeide het totaal niet die staartriem maar Ollie en vooral Bente vonden het nooit een succes }:0 Rizanta was altijd braaf met het tuig. Bij de stalhouderij waren het ook de merries die zaten te knijpen, de ruinen nooit, op een na, die sloeg ook >;) maar dat is met geduld helemaal goedgekomen.
Maar gaat vast goedkomen Baudyh :

Pony's vandaag hele dag op de wei. Laat het mooie weer maar komen ben er wel klaar mee met die stal.

Ava hoe is het met je dochter?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:20

Goedenavond, hier weer thuis na een lange dag.

Ava: hoe is het inderdaad met je dochter? Vallen de klachten toch mee of nu helemaal vol blauwe plekken?
Bianca: op visite geweest
Baudy: jammer maar verstandig. Amerigo knijpt ook altijd als ik staartriem vast maak. Die hangt dan ook heel los, heb je vast al eens gezien. Broek hangt ook losjes.
Ips: mooi compliment!

Trots op zoonlief. Hij ment nooit, heeft hij gewoon de tijd niet voor, maar weet toch steeds weer heel netjes rond te sturen. Mooie 2e prijs in de Noordercup gewonnen met een knots van een beker. Kan hij morgen mooi mee naar school nemen ;-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:36

@tine: super; gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Lief van jullie :o ; nog flink blauw en vertrouwen heeft een flinke knauw gekregen. Vandaag heeft ze wel voor de tweede keer iig ff op Liesje gereden.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:06

en sun.....als zomereczemer vind alles heeeerlijk bij haar staart..... :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:33

Goeienavond!

Ava: zolang C zich bont en blauw voelt, zal ze met argusogen naar Romeo kijken..... kan ze op les?

Tine's zoon weer een beker rijker, het zal stilletjes aan wel vol zijn daar bij jullie! En gefeli met je behaalde doelen

Biancacoo gezellig aan het hussen met hussenmensen :P .

Baudy, staartriem kost tijd. Misschien eens een heel dun staartriempje proberen?

Ips heeft een examenpaard in handen dat niets weegt :D

Janouk met soortgenoot op stap. En oefenen voor de bruiloft!

Maisie gaat Robijn verkopen!

Vandaag een zeer geslaagde dag gehad. Stalgenootje en ik kregen marathontraining bij Stal Klaesenhof in Straelen (waar Ster staat). 'sMorgens met Frans de vier hindernissen zo goed mogelijk leren rijden. De Anda bleek al gauw tot véél meer in staat dan hij tot nu toe heeft laten zien. Met Frans op de bokstoel in galop voltes om een haspel in een hindernis en na een beuk van een scherp genomen bocht was ik voor het eerst erg blij met mijn bodyprotector #) .
Ook de waterbak geoefend. M kreeg de Anda niet het water in; hij sprong steeds gevaarlijk opzij. Frans, die inmiddels dikke maatjes met de Anda was: "Mag ik even?? :):) ". Ik voelde de bui al hangen dat ik moest blijven groomen :oo , maar met de zweep goed links de "vluchtweg" afsluitend kreeg hij de Anda in één keer in galop door het water - het land op - van links het water in - het land op - en van achteren nogmaals het water in en de hindernis uit. Ik een zeiknatte modderbroek, maar wat ongelooflijk gaaf! En M. daarna ook zonder twijfel daarna het water in, dus een mooi succes geboekt *\o/* .
'sMiddags een onderling wedstrijdje met de andere deelnemers van de training. Iedereen met een eigen opdracht. Bij de één was dat goed leren sturen in een drafje, de ander gelijkmatigheid, bij ons kort leren draaien in galop en bij mijn "oude" pony was het gewoon zo hard mogelijk om tijdswinst te boeken. Wij kwamen helaas vast te zitten met kort draaien omdat de Anda het publiek interessanter vond en zich op een kritiek punt slecht liet sturen. Maar goed... veel geleerd!

Afbeelding

Als een opgeviste fiets uit de Amsterdamse grachten :D

Afbeelding

"Raad de kleur"

Afbeelding

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 00:05

Ziet eruit als een super training Gem

Ik rij db al met een platte staartriem. Zeg maar een stuk leer 2 x dubbelgeslagen. Ik mag de staartriem er wel onder doen maar met beleid.

Hier nog mensen die naar equitana gaan. Ik ga vrijdag. Zin in.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 07:31

_/-\o_ kijk zo moet je wagen eruit zien na een training 8-)

@ava ik hoop dat je dochter snel weer een beetje vertrouwen terugvindt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:41

Oh, wat gaaf, Gem: klinkt heerlijk :j <3 *\%/* *\%/*

Ik hoop het ook, blij dat we ook Liesje hebben, alhoewel pony er helemaal niks aan kan doen en braaf is, maar zal wel ff duren met opbouwen.
Was gisteren met mijn eigen paard in de bak (extra) en dat vindt ze dan extra eng, omdat je dus idd niet weet of die wel braaf zijn, gezien hoe het gebeurd is. Dus zelfs haar eigen moeder met paard is nog ff, brrrr. Ook dat pony niet goed stil bleef staan met opstappen; eenmaal d'r op heeft ze netjes gereden, dus nog een lange weg, maar niet hopeloos :') .
Wil haar deze week wel ff thuis op Romeo hebben; eerst flink longeren en dan heel rustig alleen thuis in de rijbak. Wil er ook niet al te veel tijd overheen laten gaan :o .

Hier een millimetertje beweging in mijn tenen; lijkt het; kan nou ook niet meer ophouden met oefenen _O- _O- .

Dus veel positiefs; meest positief is Charlotje <3 <3 ; pfff is echt mijn <3 <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:43

Ava is verliefd, heeft wiebeltenen en moet dochter komende tijd even flink steunen. Denk inderdaad dat je niet te lang moet wachten, dan wordt de drempel alleen maar groter.
Gem heeft supertraining gehad en heeft nu flink werk aan vieze wagen. Zoonlief heeft eigen bekerkast inderdaad.

Ik moest hem vandaag maar met de auto naar school brengen, hij was veel te bang dat zijn beker zou beschadigen hahaha.

Nou, ik ga zo weer naar de osteopaat, hopelijk doet het nu niet zoveel pijn en nog veel belangrijker, hopelijk krijg ik nu na paar dagen ook herstel.

Fijne dag verder

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:35

In het dressuur en vaardigheid topic word gezegd dat er per 1 mei nieuwe proeven komen. Weet iemand hier daar iets van?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:10

26 maart heeft district west ledenvergadering ,daar zal het wel vermeld worden :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:13

Hmm, ons district op 23 maart..... misschien toch maar eens heen gaan dan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:23

Bij District Noord is hierover niets bekend. Erg vreemd allemaal weer. Zul je zien dat ze dat ook weer op het laatste moment kenbaar gaan maken. De nieuwe reglementen kost onze vereniging al deelnemers ivm het broekproef zijn (en dat snap ik hoor, veel te korte tijd), zal je zien dat we in mei weer allemaal afmeldingen hebben, omdat mensen de nieuwe proeven nog niet hebben kunnen oefenen.
Grrrrrrrrrr

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:52

Ja ik vind het ook een beetje raar allemaal. Nou ja we zien wel!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:04

Heb contact gehad met KNHS, zal eerder richting oktober zijn dat de nieuwe proeven gaan komen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:57

Hier erg druk dagje gehad dus ik zwaai even :wave:

Durf de pony's 's avonds gewoon niet buiten te laten staan merk ik aan mezelf... want het zou nu best wel kunnen met dat mooie weer de komende dagen. Ben als de dood dat er een of andere gek is die ze wat aandoet -O- voel me er niet gerust over...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:40

VHU, als het niet goed voelt, moet je het ook niet doen. Dan slaap je er ook niet goed van.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:29

Komt misschien nog wel, overdag is er voldoende toezicht (maar goed het schijnt ook dan mis te kunnen gaan, vind het zo erg!) komt ook regelmatig politie langs, maar ja, 's avonds ....
Hoe was het met Ster, je hebt haar nog gezien?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:39

Ster gaat geweldig! Is afgelopen winter weer een stuk sterker geworden en veel onder het zadel getraind. Ze ziet er super uit en was afgelopen zondag ons op alle hindernissen de baas :D !

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:23

Lekker s'nachts binnen toch.
Gisteren werkelijk heerlijk gereden in de les. Kan dat altijd zo goed merken als hij bij de tandarts is geweest.
We hebben nog even pionnen geoefend. Ook de " wave" , die is leuk.
Was alleen in de les. Dat is fijn. Ook galop gaat al steeds beter. Blij met paard.

Minder blij met het feit dat ik vroeg op moest, moet zo naar de tandarts. Ggrrrr.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:12

goedemorgen.

Gem geweldige dag gehad met de marathon zo te lezen ! fijn dat Ster zo'n fijne baas heeft !
Tine..hoe ging de osteo ?
Baudyh..tandarts..ik ook.... ^) bij mij vandaag een kroon geplaatst :$ ....dat was een simpele handeling..zeker vergeleken bij voorgaande dingen..hoop nu echt een poosje klaar te zijn :roll: ....ben er 7x achter elkaar geweest....door slechte tandarts voorheen....bah..
ik hoop dat jij meer geluk hebt..en dat het ook meeviel vanmorgen !
Vhu, ik kan me je gevoel goed begrijpen....lastig om ze buiten te laten als je ze niet bij huis hebt staan.
en nieuwe dressuurproeven..ben benieuwd..maar ben daar volledig uit..haha..

verder...lekker gewandeld met Aiya, die geniet daar zichtbaar van, en heb hier vanuit huis een leuk rondje gevonden door de landerijen, zo'n 40 minuten onderweg, mooi begin! +:)+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:15

Kom ik terug van de tandarts. Moest mega naar de wc. Zit ik net lekker. Een auto. Ggrrrr. Ik naar buiten. Klant ( welzijn gesloten tot 13 uur en het was 10.45 uur) toch hem maar geholpen. Die man ment ook en vraagt waar ik nu mee men. Dus loop met hem de stal op naar db. Schuin tegenover db staat Viantha. Nou ja ze stond dus niet. Dus ik loop naar de stal. En jawel inzie 2 veulen voetjes. Stom toevallig was ik er dus bij.

Een mooi bruin merrie veulen. Smalle onderbroken bles en 3 beentje wit. Mooi dier volgens mij. Lange benen. Lijkt goed. Blij mee.
Ook dat ik er was.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:28

Wat gaaf Baudy *\o/* ! Gefeliciteerd met je veulen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:32

Y)(^) super geweldig een mooi merrieveulen :)F zo dat is nr 1 :D *-:)

**zie je zo licht brommend naar buiten lopen naar die klant hahaha**