[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:08

@tine
mocht je uiteindelijk kiezen voor een Cavalier: dan moet je echt bij Happytime en mij langs komen voor een kopje koffie. Wij wonen allebei vlakbij Cavalier. :9k
Voor jou een .... eind rijden, maar voor ons 10 minuten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:39

Janouk: mocht dat zo zijn, dan komen we langs hoor. Wil die Janouk wel eens in het echie zien haha
Ips: hebben Treur ook aangeschreven. Nog geen reactie ontvangen.
VHU: dat bedrag is redelijk normaal vrees ik....

Net werkelijk heerlijk gemend met Rembrand <3 Vanmiddag komt de fysio nog voor hem. Niets aan de hand, maar gewoon als extra om hem zo goed mogelijk te krijgen voor de kampsch.
Zometeen springles. Zin in!!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:41

tine: zeker doen....ik haal wel wat bij de koffie.... :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:02

Dat is inderdaad zo voor een nieuwe Tine, heb je gelijk in (bedacht ik me net toen je dat schreef). Ik moet zeggen dat ik toch wel vind dat of je nu 4000,- of 8000,- betaalt, daar toch wel een heel verschil in zit qua prijs en ik vraag me af of je dat terugziet in kwaliteit / gebruiksgemak en duurzaamheid. Maar dat zul je je zelf ook afvragen denk ik.
De Excellent wagens hoor je meer goede verhalen over dus wellicht is dat ook nog een optie. Op marktplaats staat een prachtig showmodel voor pony's werkelijke kwijlkleur en zo mooi :~
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... iDMQjlu_A0

Rijden Lanoeska en Poeltje ook niet met een Excellent?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:16

Ik heb zelf een dressuurwagen bij van der Mee laten maken, heb toen meen ik wel een prijsindicatie gekregen, maar goed is natuurlijk ook vrij standaard.
Ik denk dat hij het moeilijk vind om een prijs te maken, omdat hij wellicht de ervaring heeft dat dit mensen afschrikt, omdat het wel wat duurder is dan de "geïmporteerde" wagens, zeg maar. Hij maakt natuurlijk alles nog zelf, volgens mij de enige/één van de weinigen.
Heb verder van marathon geen verstand, wij hebben een Leon, waar we echt heel erg tevreden over zijn, maar rijden geen marathons, hahaha, dus als ik er 1 zou laten maken, zou hij er wss iets anders uit zien dan dat hij nou doet, maar zou daar ook alle vertrouwen in hebben. Hier in Aken hebben we Rombach, die maken weliswaar ook niet meer zelf, maar heel aardige, competente en meedenkende mensen :j . Helaas erg ver voor Tine.

Even een knuffel voor Cyclo, Aks en Biancao :(:)

@vhu: zou fijn zijn als het klikt, klinkt iig goed.
Hoe gaat het met Mies?

*zo erg; ben net pas wakker...., dieren verzorg ik wel gewoon even om 6 uur, voordat jullie de db bellen :+ *

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:18

Mijn wagen is ook een leon wagen. Bevalt prima.

Knuffel voor iedereen die het nodig heeft.

Hier een geweldige les gereden met beide pony's. Heerlijk hoor

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:24

VanHuisUit schreef:
Rijden Lanoeska en Poeltje ook niet met een Excellent?

:j :j Wij rijden met een Excellent.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:55

Bij Harry ook alleen excellent op het erf..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:14

Wat heerlijk zo lekker slapen Avaluna :Z

Mbt verzorgster, persoon in kwestie is aardig en leuk mens maar Ollie is best wel eenkennig. Anderen die haar bijv willen poetsen of vasthouden daar moet ze eigenlijk in eerste instantie niets van hebben. Ze is ook zo'n pony die standaard de andere kant opkijkt als een vreemde haar wil aaien, of wegdraait in de box als ze halster om willen doen, of bijv druk gaat doen als ze vaststaat en beetje zwaaien met die achterbenen :roll: Of gaat drammen / schrapen, zet ze nek erop of proberen te hangen.
Doet ze dus niet als ik alles alleen doe....bij mij is ze erg lief :* soms probeert ze het wel maar dan stel ik haar gerust en heeft ze zoiets van oja, hoeft niet.
En bij kinderen, dan is ze heel vriendelijk O:) .
Kan me niet voorstellen dat ze alleen mij aardig vindt :+ dus hoop dat verzorgster er wat tijd in wil steken.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:42

@ ips wij zijn vanaf donderdag tot vrijdag in beesd te vinden.. moeten vrijdag dressuur rijden dus misschien zie je ons wel voorbij komen.. mijn moeder is zaterdag ook in boijl voor de competitie

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:52

tja die wagens.....ik heb net die recreatiewagen opgehaald en wat denk je....bericht of ik ff wil terug bellen door wagenbouwer(ik had gevraagd of hij een leenwagentje voor me had voor tara) en die had hij....maar was een goede koop wat ik vandaag gedaan had en....eigen hij gaat nu kijken hoe het met mijn eigen wagen in aanbouw is....daar wil hij bij zijn omdat het een ontwerp van ons beide is,en als ze fout bouwen moet alles weer opnieuw....wel grappig dat dezelfde wagen door iemand anders ook besteld is maar dan formaat paard :j

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:10

Lanouska, ik ga met Geke mee zaterdag. Ze hoeft pas in de avond. Lekker relaxed dagje dus.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:24

VHU: wijkmans worden niet meer gemaakt, is ons verteld. Ollie klinkt als Amerigo in het gedrag.

Excellent hebben we nog geen reactie van, maar goed, we wachten nog wel even. Hebben geen haast. Er staat voor dit jaar nog 1 marathon op de kalender, dus die kan nog wel met de oude kar.

Leon is van Hagedoorn. Die behandelde ons nogal..... hoe kan ik dat netjes omschrijven.... niet.... Daar gaan we niet heen.
Bovendien ken ik een menner die nu al meerdere keren met zijn wagen is omgeslagen, terwijl er niet eens heel hard of gek werd gedaan.

We hebben meneer Vander Mee ook gezegd dat we echt wel het verschil snappen tussen een wagen gemaakt in Polen of hier. Tja, als hij er dan nog steeds voor kiest om geen prijsopgave te doen.

Net heerlijke springles gehad, gemarteld bij fysio en zo Rembrand uit de wei zien te krijgen, mag hij nog door fysio behandeld. Dan nog snel boodschappen halen en huishouden. Pfffffffffff

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:26

Klopt, Leo Wijkmans heeft nu een bedrijf in stallenbouw op concoursen http://www.stable-rent.nl/ . Doet niet meer aan wagens bouwen. Ik heb mijn wagentje (overigens geen "Wijkmans" :+ ) bij hem vandaan.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:46

Dames, willen jullie met me meedenken. Wij hebben ieder jaar op de vereniging een onderlinge menwedstrijd. Ieder jaar eigenlijk dezelfde deelnemers en lang niet alle menners. Ook is er outdoor al een soort onderlinge geweest. Nu had ik het idee om het dit jaar anders te doen (mits ik de rest van de commissie mee krijg in mijn idee natuurlijk).

Hieronder een opzetje. Wat zouden jullie hier van vinden? Het idee is dat iedereen een eerste en tweede keuze kan maken in het programma. Als er veel belangstelling is, rijd iedereen 1 x. Bij meer ruimte in het programma mag degene die het wil 2 x rijden. In onze vereniging zijn een aantal wedstrijdmenners, maar ook heel wat die gewoon lekker rijden. Vandaar deze opzet, misschien komen zo de mensen die nog niet aan wedstrijden toe zijn wel naar de clubdag.

In de ochtend: Hoe bereid ik me voor op de overstap naar de volgende klasse dressuur?(waar let de jury op, welke oefeningen kan mijn paard al, waar moet ik nog aan werken)

10.00-10.45 Beginnen met wedstrijdrijden
10.45-11.30 Overstap B naar L
11.30-12.15 Overstap L naar M
12.15-13.00 Overstap M naar Z of hoger

13.00-13.30 pauze/ombouw

In de middag: Hoe rijd ik een indoor marathon (of vaardigheid)

13.30-14.15 Hoe loop ik parcours?? (gezamenlijk)
14.30-15.15 Hoe kom ik kalm en technisch door het parcours
15.15-16.00 Ik kan netjes sturen, maar hoe kom ik sneller rond.
16.00-16.45

18.00-...... Gezamenlijk buffet

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:01

Leon komt dus eigenlijk uit Duitsland, is van Hans Meier, die bouwde vroeger dus zelf, die heeft ook altijd interessants te koop, trouwens.
H en L is een dealer in NL.

Dochter is helemaal blij, die heeft eindelijke eens met haar pony in een bepaalde les mee kunnen rijden, omdat ze vakantie heeft van pianoles.
Ging ook erg goed en heel fijne manier van lesgeven :j *\o/* .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:33

kennis van me heeft wagen gekocht bij kraay..offerte van exact zelfde wagen maar dan bij lemerij scheelde 1500,= op wagen, dus bij kraay besteld...echt exact zelfde wagen..bizar...dus even zoeken loont echt Tine !!
Haha...Tine, ik wist toen je geschreven had..leer eerst maar eens mennen dat je bij hagedoorn geweest was...die gasten maken opmerkingen..wil je niet weten..(sorry fan's van hagendoorn)....wat ik daar meegemaakt heb..hahaha..brillant !! ik zou daar noooooit een wagen kopen :Y)

verder...druk en vakantie houden hier, dus ik houd jullie niet echt meer bij...lees wel bij..maar that's it hoor..sorry.

ik heb eindelijk een superfijne camera !! kan ik eindelijk foto's maken die wel scherp zijn !! nou ja..in mijn ogen dan, het kan natuurlijk nog altijd beter...maar dat staat mijn man's portomonee niet toe !! haha.. _/-\o_

superblij mee ! vandaag lekker hondjes en zoon uitgebreid op de foto gezet !! heerlijk genoten in de zon !
verder wel bijgelezen..maar ga nog lekker 2 weken langer rustig aan doen en vakantie vieren....dus..zwaai maar weer : hej då !!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:52

Ik heb mijn wagen bij hagendoorn weg en ben zeer te spreken... zal dan wel van persoon afhangen welke je tegen komt denk ik. Zelfs de schade van onze val partij hebben ze gemaakt. Ben er mee terug geweest omdat een aantal dingen niet naar het zin waren en hebben alles kosteloos gemaakt / aangepast.

Ik heb juist problemen met andere leveranciers gehad.

Weet iemand van jullie hoeveel je betaalt voor een vrachtwagentje (b rijbewijs) aan wegenbelasting???
Hoor verschillende verhalen / bedragen... anders morgen maar even bellen met bel dienst.

Vandaag dus bij vrachtwagen geweest. Passen de twee pony's in en zit trekhaak aan. Dubbele cabine. Op zich goed genoeg...

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:25

tine10 schreef:
Marjola: in de buurt is nog wel een half uur met de trailer. Oke, is prima te doen. Maar toen ik nog in Ede woonde, moest ik de weg over, een pad uit en ik was in het bos. En daar kon je dan eindeloos rijden zonder een auto te zien. Ben gewoon gruwelijk verwend. :D Maar kan hier ook enorm van genieten hoor.

Ja, als je letterlijk om de hoek bent gewend, dan is een half uur toch alweer een tripje ;) Mooi dat je ervan kan genieten. :) Ik ben een tikkie jaloers hoor O:) Dat is dan weer een nadeel van in de Noord-Hollandse polders wonen...

@Ips snap ik het goed dat de onderlinge wedstrijd een soort clinic dag wordt waar je aan kunt deelnemen?

Een paar ideetjes/aanvullingen (soms dat het net iets lekker bekt of wat meer laagdrempelig lijkt):
1. Bij de eerste om 10h zou je "hobby" of "hobbyklasse" in de naam kunnen verwerken. "Van hobbyklasse naar wedstrijdmenner" oid (okay dit is niet mijn beste Nederlands, maar misschien kan je verder brainstormen ;))
2. Ik weet niet hoeveel menners er bij de Zaan in welke klasse precies zitten, maar anders kan je de hobby groep dubbel doen (en daardoor groter maken) en de andere klassen meer combineren. Bijvoorbeeld B/L en M/Z/ZZ. Misschien handig om daar even een schatting van te maken vooraf.
3. Vaardigheid klinkt denk ik wat meer laagdrempelig dan marathon. Dan gaan de hobbymenners vast ook wel een poging wagen. (want hebben jullie ook veel marathonhindernissen beschikbaar? Ook een brug bijvoorbeeld? Dat kan je dan lekker vermijden, scheelt ook weer opbouwwerk.)
4. Bij die laatste om 16h zou je dan wel op een marathonhindernis kunnen focussen (bijvoorbeeld door met tonnen te werken).
5. Er is trouwens wel wat overlap tussen 14.30 en 15.15. Want bij technisch rijden vind ik ook wel vragen als "op welk stuk versnel je?" passen.
6. Bedoel je trouwens met parcours lopen gezamenlijk dat dit stuk helemaal te voet is? Anders zou die twee die ik daarnet noemde als 2 groepen kunnen gebruiken om de theorie in praktijk te brengen van het parcours lopen.

Hopelijk heb je hier iets aan! Wel leuk in ieder geval dat je het eens anders gaat aanpakken. Vernieuwing is af en toe ook fijn. :)

@tallechie zijn daar niet rekenschema's voor? Bij de ANWB kan je ook altijd kentekennummers invullen om te zien of iemand de juiste prijs vraagt voor zijn auto. Ik weet niet zeker of daar ook wegenbelasting bij wordt vermeld. Dat hangt natuurlijk ook van leeftijd van je wagen + brandstof e.d. af. En weet nu ook ff niet wat wij zelf kwijt zijn aan ons vrachtwagentje.

Wij hebben vandaag thuis nieuwe lichtmasten neergezet. Nu hebben we (hoop ik) een stuk meer licht en kunnen we tenminste serieus 's avonds trainen in de winter i.p.v. alleen maar een beetje licht op de longeercirkel met wat bouwlampjes. De lampen die er nu op zitten zijn maatje schoenendoos!

Ik dacht slim te zijn om voor het eten te gaan rijden. Gisteravond begon het te plenzen en heeft Sam een dagje vrij gehad. Nu beweerde buienradar dat er weer een lading water aan zat te komen en dat het dan nog net droog moest zijn... Heb ik dus daarstraks bijna de hele training in een flinke bak motregen gereden en is het nu droog. Grrr |o Enig voordeel is dat ik geen last had van irritant buurjoch die met zijn vriendjes op scooters nog geen 50m naast onze bak heen en weer racen in het bouwland (ondertussen ook keihard bleren, omvallen, motor laten stikken, extra veel gas geven enzo). Dit zijn gasten van 19 jaar en ouder... kan mij er enorm aan irriteren (echt grow up). Het erge is nog dat je eigenlijk niets van kan zeggen omdat ze op privé terrein zitten en ze anders de hele zomer door etteren. Heb vorig jaar ook al de grap gehad dat een ander buurjoch letterlijk in een stuk bouwland langs onze bak (zit nog een haag tussen) met een crossmotor reed, terwijl hij een crossbaan achter zijn huis heeft verderop. Stond ik daar met Sam aan de dubbele longeerlijnen totaal in de war omdat er zoveel herrie was, maar hij het niet kon zien door de haag. En die gast totaal niet reageren op mijn moeder en zus die liepen te zwaaien om zijn aandacht te krijgen zodat hij zou stoppen. Ik kon hem toen wel wurgen. _-:( (die gast dus ;))

Okay dat was mijn frustratie rondje van de dag. Ik ben weer helemaal zen nu ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:27

marjola, klopt, maar voor de veewagen kan ik het dus niet vinden en hoor verschillende bedragen. Heb wel gezien dat wanneer je kan aantonen dat er paarden in worden vervoerd en je het niet bedrijfsmatig gebruikt je kwartaaltarief kan aanvragen... maar zal morgen wel even bellen voor de zekerheid.

zulke buurjongens hebben wij ook, maar dan niet met motoren, maar met auto's (crossauto's) en dat in een woonwijk... uiteindelijk zullen ze de deur wel uit gaan hoop ik :-)

Ik heb tot nu toe telkens geluk, net spullen opgeruimd als het gaat regenen

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:58

Ik heb net even geïnformeerd hier thuis en wij betalen 50 euro per maand (het is een mercedes onderstel uit 1989 volgens mij, dus de onderkant is al wat ouder maar de bak was 3 jaar geleden vernieuwd dus ziet er verder top uit :) ). Ken die regeling verder niet, dus bellen is wel slim.

Verder blij met degene die je op het oog hebt? Omdat je met "op zich goed genoeg..." eindigde. Op pad gaan met een paard zou ook kunnen bijvoorbeeld?

Ow dat is ook irritant. Ik ben bang alleen dat ik eerder het huis uit ben dan zij, helaas.

Sam schudde onderweg zijn hoofd nog een keer van "moet dit nu echt". Haha. Hij liet gelukkig wel weer goed los uiteindelijk.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 02:47

Voor mijn vrachtwagen 22 jaar oud en diesel betaal ik €650,- per jaar. Mitsubishi Canter. Kwartaaltarief? vergeet het maar; ik moet gewoon 4 kwartalen betalen en niet in termijnen.
Biancacoo: waar woon je als je met Hej da afsluit? ( ik kan het nulletje op de a niet vinden.) Sverige?
Wie vroeg ook weer mee te denken? Ik heb wel interesse voor het middagprogramma; ik ben geen wedstrijdmenner, maar meer recreatief. Vind vaardigheid erg leuk.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 03:59

Sandrina maar heb jij het wel aangevraagd dan? Ik hoor dus verschillende verhalen, van 142 per kwartaal, van 42 euro per maand en dus van dat kwartaaltarief.

Marjola die we nu gezien hebben is voldoende voor wat we nu willen hebben. Groter kan hij niet omdat je dan al weer met C-rijbewijs er op moet.

Ips ziet er al heel goed uit... zoiets heb ik ook proberen te organiseren, maar kreeg helaas de rest niet mee. Hopelijk lukt het bij jou/jullie wel

Hier al de hele nacht op... Daan lag na de vakantie steeds weer bij ons in bed en dat willen we niet meer (bij ziekte is het wat anders) dus besloten hem streng aan te pakken. Helaas is hij nu klaar wakker, dus ben maar naar beneden gegaan. Kan vriendlief in ieder geval nog slapen. Had een drukke planning voor vandaag, maar ben bang dat het niet gaat lukken allemaal

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 06:58

Goedemorgen

Tallechie: lastig kind bij je in bed. Hebben wij nooit gedaan gelukkig, dan zou ik helemaal niet meer slapen.
Sandrina: Bianca doet een cursus zweeds en oefent met ons :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:49

tine10 schreef:
Goedemorgen

Tallechie: lastig kind bij je in bed. Hebben wij nooit gedaan gelukkig, dan zou ik helemaal niet meer slapen.
Sandrina: Bianca doet een cursus zweeds en oefent met ons :D

Aha en waarom dan? Om te emigreren of vakantie?