[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:07

Wow Avaluna, hoe stoer ! Drie van die groterds voor de wagen... dat is een hoop brute PK's die je hebt bestuurd! Leuk dat je zo'n fijne dag hebt gehad, jouw hoofd weer helemaal op orde na alle drukte??? Ik neem het mezelf wel zeer kwalijk en zal dit soort activiteiten voorlopig gewoon beter niet doen, daar komen nog ongelukken van nu mijn hoofd zo'n chaos is vrees ik -O-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:10

@Prinsje: nou er was niks te zitten, ik moest gewoon mee lopen :D . Zo'n dingetjes kennen we allemaal wel :(:) , sla mezelf ook regelmatig voor m'n hoofd bij sommige dingen. Hier nu wat rustiger, paardjes hebben hier ook vrij, alweer, helaas, maar is niks als het druk is met vanalles en nog wat. Wel lekker met dochterlief aan het prutsen met d'r pony dat is echt alleen maar leuk :j .
Ik zal eens kijken, heel toevallig was er een bekende en die stuurde me ploegfoto's door, zojuist.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:25

@Ava: o, ik dacht dat je ze 'bestuurd' had vanaf de bok :o Verkeerd begrepen ;-) Was het ploegwedstrijd? Leuk, dat organiseert 'onze' vereniging ook elk jaar. Ik zeg 'onze', omdat ik vanaf vrijdag a.s. niet langer meer bestuurslid zal zijn, ik heb moeten besluiten door de drukte om de bestuursfunctie neer te leggen en gelukkig was er alle begrip. Overmorgen komt de voorzitter mijn financiën-portefeuille overnemen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:32

De menstal hier organiseert altijd erg veel, zoals een koetsendefilé etc.
Nu dus het jaarlijkse weekend met allemaal dingen m.b.t. landelijk leven.
Rassenshow, hoe ze vroeger het graan/stro oogstten, oude zadelmaker, imker, kippen en broedmachine waar de kuikens uit kwamen, met de huifkar naar een oud "bakhoes" waar lekker vlaai gesmikkeld kon worden, verschillende standjes, hoefsmid, etc. etc.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:37

dat klinkt erg leuk zeg, een aanrader voor bezoekers zo te horen :j

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:56

:wave:

een :(:) :(:) voor een paar mensen!!

heerlijke fotos gezien!!!!

vhu beterschap :(:)

hier een heerlijke (hopelijk :+ ) verjaardagstaart voor morgen gemaakt :D :9
Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:32

te zonde om je tanden in te zetten :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 05:23

Het was weer een topdag. En we hebben het erg getroffen met het weer.

Zo de eerste winstpunt in de Z vaardigheid is binnen. Wij waren gisteren in Ermelo op de Haflingerdag. Altijd gezellig zo'n dag met 100 of meer Maflingers.

In haar 1e Z vaardigheid mennen liep ze top: 1 balletje eraf op de 19.

Janouk liep haar 4e ZZ dressuurproef. Helaas dook ze in de ring achter het bit en liet zich niet meer oprichten :( 196 punten. Jammer want bij het inrijden liep ze fijn.

Bestgaand mennen werd ze als zesde opgesteld. Dit blijft voor mij een duistere rubriek. Ze zien het liefst paarden op topsnelheid volledig uitelkaar, schuin door de bocht gaand. Zo loopt Janouk niet. :o

In haar eerste spiegelparcours had ze het helemaal naar haar zin. Ze ging van bij de start van stilstand naar uitgestrekte galop in één sprong. _/-\o_ Ze was echt fanatiek. Kwartfinale winst, halve finale winst. Helaas in de finale rit had ze een pion om en werd geklopt op snelheid. Maar 2e was super prestatie! Wij dachten nog even gewonnen te hebben, maar later bleek de pion op 3 toch echt om gedrift te zijn. :D Ze ging echt gruwelijk hard voor haar doen. Wij zaten te genieten op de wagen.

En de parade vinden wij altijd een machtig gezicht: zoveel Haflingers. Ik had beloofd om in mijn Oostenrijkse Dirndl jurk in de parade te verschijnen en belofte maakt schuld: dus achterop de koets in Dirndl, al hoort dat meer bij onze authentieke koets dan op de marathonkoets.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 05:27

@crazymel Happy Birthday!!!
@bicci weer goed bezig voor de goede doelen! _/-\o_ _/-\o_
@prinsjeh wat balen van je spullen :( ik hoop dat ze nog op een of andere manier tevoorschijn komen / teruggebracht worden.

Hier zenuwachtig. Mijn zoon heeft vanaf maandag een introductieweek in Haarlem op het HBO. Weer zo'n onwijze stap voor de Mamma :o geen kind meer op de middelbare school, maar nu op de Hoge school. Hij wordt zo groot. Vandaag zijn tas in pakken en dan moet Mamma hem loslaten. Dat valt niet mee :o

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 07:09

Crazymell gefeliciteerd !!!

Janouk super gedaan toch jammer van de dressuur.

Hier regent het nu best wel. Pony's staan op de wei met regendeken ik ga ze er zo eens uit vissen
en dan op naar de Kroo. Moet om 9:12 voor het eerst starten.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 07:16

hier ook al weer vroegjes op, net als maisie,

2de dag in gilze voor WSPA en Brooke Hospitals.
hopelijk hebben we de weergoden mee vandaag.

nu nog even heel vlug een dikke proficiat voor crazy!!!
geniet van je dag meid!!!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 07:40

Bicci en BI super ingezet voor Brooke en WSPA en gaan vandaag weer!

PrinsjeH balen van die spulletjes en schrikken met uitladen!

Biancacoo heb je al bedacht wat je met je haar wilt doen?

Avaluna met paardengeweld bezig geweest.

Janouk de haflingerdag is zo leuk! Ik ben er ook geweest aantal jaren geleden met haflingertje dat ik toen reed. Ook meegedaan aan de parade, was super gaaf. Succes met zoon loslaten!

Ik moet zo werken. Vandaag alleen overdag dienst.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 07:49

melissa proficiat met je verjaardag. *\o/*
Doe vanaaf poging terug te lezen, dadelijk eerst weer dagje gilze :wave:

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 08:55

Over het hoofd gezien! Crazymel gefeliciteerd!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 09:27

@Crazymel gefeliciteerd :# *\%/* wat een prachtige taart zeg (typisch iets wat mij nooit zal lukken :o )
@PrinsjeH :(:) gelukkig vallen gevolgen mee jammer zo'n afsluiting na twee dagen zo heerlijk mennen ... en echt zwaar K van je spullen zeg -O-
Moet zeggen dat ik, net als Avaluna dus, als ik het te druk heb in mijn hoofd dus ook gewoon niets doe met peerd/poowns. Dan vraag ik stalhoudster om te longeren of instructeur om te mennen en kan ik gewoon paar dagen (2, 3) niets doen, scheelt vaak al heel wat gedoe in 't hoofd. Zo kan ik nog boos op mezelf worden dat ik Bente de dag voor de endurance Etten-Leur op de trailer wilde zetten, dat dus niet zo lekker ging en ze op een gegeven moment viel op de laadklep met haar knieen... ook zo'n stom moment :(

**kom zo terug want zoonlief komt net binnen die heeft in tenten gelogeerd bij de hockeyclub moet even verhalen aanhoren**

Zoonlief staat ondertussen onder de douche. Moesten o.a. halverwege de nacht uit de tent want boel was in elkaar gewaaid en toen mochten ze verder slapen in de kleedkamers van heren 1 (=luxe & warm :+ ). Ze hebben overdag natuurlijk gehockeyd maar ook gesurvivald en 's avonds disco :# ik kreeg een plastic zak overhandigd met voornamelijk modderachtige kleding en schoenen :=

Janouk in jurk op de marathonwagen en super gereden dus, lijkt me ontzettend leuk al die haflingers bij elkaar!
Bicci en Biancailona goed bezig in gilze +:)+

Als ik nog wat heb gemist Y;(
Hier nog steeds %) heb toch niet vaak dat het bij mij zo lang duurt dat ik me zo beroerd voel... -O-

Iedereen heel veeel succes & plezier op wedstrijd en bij alle bezigheden :D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:26

@Crazymel: *\o/* Hiep hoi, gefeliciteerd!
@HT: wel zonde, maar je moet natuurlijk wel proeven ;-)
@Janouk: weer een topdag gehad, proficiat met WP! En al een heel groot kind die een sprong naar volwassenheid gaat maken als student :(:)
@Maisie: Heel veel succes bij De Kroo!
@Bic: Hopelijk wordt het wat droger en is alles al gevallen, ik duim!
@Frensie: Werkse! En was idd flink schrikken :j
@BI: veel plezier in Gilze!
@VHU: ik heb afgelopen tijd ook heel veel dagen gemist met paard, ben nu al ruim 5 weken thuis en heb als opdracht meegekregen meer met paard te gaan doen en te genieten, maar het is duidelijk dat dat in mijn eentje nog geen succes zou zijn -O- Gelukkig doet vriendlief het merendeel aan zorg en training nu, maar is zoeken naar balans tussen wel/niet… Ben je weer beter ???

Ik heb toch maar een topicje gemaakt van de korte vakantie op de Veluwe:
Topicje: Bos en Hei, de Veluwe Deel 2

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:34

:wave:

dankjulliewel :D

ik ga zo met moeders ( :wow: ) rondje met wish mennen!! ( ze gaat voor het eerst mee op de kar )

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:34

Janouk..haha..foto's van jou als dirndle op de marathonwagen !!! maar petje af dat je dat doet hoor !!
en zoon die naar hoge school gaat....die van mij is pas 5..en da's al moeilijk genoeg soms.... ;(
crazymel, van harte gefeliciteerd, je taart ziet er heeeerlijk uit.
frensie, nog geen idee wat te doen met mijn haar..misschien doodleuk enkel de puntjes eraf..hahaha..omdat ik het niet meer durf te laten knippen...ik denk dat de bij de kapsalon misschien een goed advies kunnen geven.
vhu, zoonlief lekker warm binnen geslapen..die buien waren idd ook wel hard en veel wind..
bicci en biancailona succes in gilze !!
avaluna, super he, die koudbloeden ! :j
Prinsjeh. supersamenvatting...balans vinden tussen dingen is ook moeilijk...rust bewaren, en dan red je het vast, ook wel in je eentje ! :j

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:45

Mogge,

@Crazymel, van harte gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*
@Bici en Bi , veel succes met het inzamelen van geld voor Brooke Hospital +:)+
@Maisie en de overige wedstrijdgangers heel veel succes +:)+
@VHU, beterschap :(:)
@PrinsjeH, jammer dat jullie eerder naar huis moesten en van het incidentje met Mick. Verwijt jezelf niet teveel, die 'domme' acties maken we allemaal een x mee en zeker als je er niet goed bij bent met je hoofd :7 :(:) en knap waardeloos dat mensen niet van andermans spullen af kunnne blijven -:(-
@Janouk, super een heerlijke dag gehad gisteren +:)+ gefeliciteerd met jullie wp in het Z *\%/* en loslaten is als ouder zijnde zooo moeilijk en heb er ook last van :o
@Avaluna, heerlijke dag gehad en is met heel wat PK's in de weer geweest :D
@HT, is helemaal blij met haar lamoen en kan nu lekker 'veilig' mennen +:)+
@Frensie, werkse...

Verders weinig te melden, gisteren nog even paard gereden. Ik heb contact gezocht met de KNHS in welke klasse ik moet/mag starten en dat is gelijk L2 en mag versneld promoveren naar het Z... Ik geloof dat we nog even blijven oefenen :=
Straks Brutus weer even inspannen en kijken hoe hij loopt na zijn tandartsbezoek. Hij heeft lekker een paar daagjes op de wei gestaan zodat het eea kon herstellen.

Eveneens hebben wij een lang weekend Veluwe geboekt en gaan lekker met de rijpaarden en Brutus naar Garderen tijdens het Hippiade-weekend *\o/* . Uitaard gaan we genieten van de heide en tussendoor even naar het KNHS-centrum om Hippiade te rijden:j

Als laatste wil ik aangeven dat ik bang ben dat mijn eigen oprechte mening niet is gewaardeerd en dat ik daarom besloten heb me maar even wijselijk terug te trekken onder dezelfde steen waar meerderen van ons al dan niet tijdelijk zitten zodat ik ook niemand voor het hoofd kan stoten :x (wat ook niet mijn bedoeling en opzet was)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:51

Ollie!!!! :oo Neeeee toch... natuurlijk wordt je mening wel gewaardeerd, hier wel in elk geval :j
Ik hoop dat je met regelmaat toch even uit stenen schuilplaats komt hoor!!! En anders gaan we over op de pb correspondentie toch :D En geniet maar lekker van Bruutje straks en het projectje 'kasteel' :D

Biancacoo nog dagje nadenken over kapsel :D Rust bewaren is goed advies, dankje, doe mijn best :j

EDIT:
wanneer is hippiadeweekend Ollie??? Wie weet kunnen we meeten, manlief wil nog de verloren dagen van afgelopen keer inhalen namelijk :))

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:18

PrinsjeH schreef:
Ollie!!!! :oo Neeeee toch... natuurlijk wordt je mening wel gewaardeerd, hier wel in elk geval :j
Ik hoop dat je met regelmaat toch even uit stenen schuilplaats komt hoor!!! En anders gaan we over op de pb correspondentie toch :D En geniet maar lekker van Bruutje straks en het projectje 'kasteel' :D

Biancacoo nog dagje nadenken over kapsel :D Rust bewaren is goed advies, dankje, doe mijn best :j

EDIT:
wanneer is hippiadeweekend Ollie??? Wie weet kunnen we meeten, manlief wil nog de verloren dagen van afgelopen keer inhalen namelijk :))

15 september is er mennen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:21

Oei, ik heb weer wat gemist, geloof ik, of niet, natuurlijk, ik heb nooit zo'n problemen met meningen, vooral niet als ze gevraagd worden ;) en als ik me verkeerd begrepen voel, dan meld ik dat wel :o .

@Crazymel: gefeliciteerd en ik kom graag proeven :j *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

@Janouk: leuke haflingerdag, maar goed dat je er niet bij was dan, als dat het plaatje is :(:) en pffff lijkt me ook heel erg lastig, ineens zijn ze zo groot... :(:)

@Prinsje: ik denk idd dat het heerlijk is om lekker relaxed wat met je paardjes te doen, hoor :j , maar ik ben zelf nogal fanatiek ingesteld en heb dan moeite om lekker een ritje te maken ipv serieus iets te trainen.

@VHU: nog lekker rustig aan jij :(:) . Oeh, hier was het vannacht echt heel erg slecht, flinke storm en veel regen. :(:)

Dochter wilt zo nog gaan kijken of er nog kuikens uit het ei zijn op de hoevefeesten en ze heeft de rassenshow gemist..., maar het regent hier flink, helaas. Erg jammer, want hier nog "Zeepkistenrace" en "Badkuiprace".

Vanmiddag naar het zwembad, denk ik, heb erg slecht geslapen, dus dan daar maar op een ligstoeltje bij tanken :=

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 11:22

goedemorgen

ik zal me ook weer even melden.. jullie gaan af en toe zo snel. is gewoon niet bij te houden.
voor diegene die het gebruiken kunnen: :) :( :D |( :(:) *\o/* -O- _-:( *\%/* :O -:(- ~~}> +:)+

ik ben de hele week om 6 uur begonnen met werken dat betekendt wel dat de wekker om 10 over 5 gaat -O-
dus redelijk gesloopt aan het eind van de week.

woendag wel meer menles gehad.. eerst hebben we met het 4 span dressuur getraind voor maasdijk dat liep helemaal niet verkeerd *\o/* .
daarna heb ik zelf met dempsey (3 jarige arabo) in de les gereden. paardje loopt niet zo heel vaak voor de kar maar heeft het toch mooi 3 kwartier volgehouden en er zat af en toe ook best leuk stelling en buiging in. ik was helemaal tevreden dus.

woensdag heb ik weer les met dempsey omdat harry en de amazone's met 5 paarden op concour zijn.
en gaan we dinsdag en vrijdag/zaterdag weer met het 4 span trainen want harry wil er alles aan doen om leuke punten te rijden in maasdijk. de week na maasdijk is de hippiade dus 15 september, door dit dressuurmatig trainen zijn we dus ook mooi voorbereid voor de hippiade. de eerst sgmw wedstrijd na maasdijk gaan we gelijk klasse 3 starten.

ik denk/vind dat iedereen zijn mening mag uiten en sommige mensen kunnen het daar niet mee eens zijn maar daar moet je mekaar niet op afvallen/afrekenen.

en daardoor zou iemand ook niet moeten besluiten het topic te verlaten

EDIT ik heb ook vast wat gemist

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:30

@ crazymel: gelukkige verjaardag!

@ PrinsjeH: ik was deze week eigenlijk de telefoniste :D Ik had ook nog allerlei andere taken, maar het was erg belangrijk dat ik elk telefoontje beantwoordde en correct doorverbond naar de juiste persoon. Morgen moet ik op een ander bureau gaan werken, afgelopen week was een vervanging van de vaste secretaresse die een weekje vrij had.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:31

Zit hier zwaar geschokt achter mijn laptopje, lees net dat Karrimh van Donna Oudshoorn ten val is gekomen tijdens de WK endurance en ter plekke moest worden afgemaakt
http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... rance.html

Heb vroeger nog wel eens stukjes met haar opgereden en dus ook met Karrimh. Wat vind ik dit ongelovelijk en wat een afschuwelijk einde aan een prachtig duo, wat een drama |(
RIP dappere Karrimh