[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:08

Denk dat je dan het totale plaatje moet zien Naaltje, is zo moeilijk te zeggen. Je mag de ribben voelen maar hoeft ze niet te zien (achterste 2 ribben mag, ik hou er niet zo van maar als je ze echt in sporttraining hebt is het soms wel zo), maar als je dan voelt voel je er ook een laagje vet op, dan vind ik het persoonlijk net mooi.
Ze hebben die twee dagen niet veel gegeten (zou het trouwens stress zijn geweest van het weer?), dat hakt er ook wel in.
Vind ze zelf wel echt te dun als je voelt dat die nek dunner wordt, je voelt het dan ook dat het stug is, geen laagje er meer op, als je de ruggegraat gaat zien of voelen, of die heupen er zo uit gaan steken :n
Maar ruggegraat is ook kwestie van spieren/training...
Dus best moeilijk te beoordelen/zeggen zo 'in tekst' :o

Nou en nu moet ik nodig zelf aan de prak :Y)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:16

Nou ik ben er heel blij mee VHU, want ik vind dit raar :') ik weet niks van dunne paarden _O-
Dids zijn ribben zie je uiteraard niet.. Maar die zou je nog niet zien als ie graatjemager is. Ivm die vacht. ik vind dat je ze goed voelt, en vrees zelf dat je ze zou zien als hij dunner in de vacht zou zitten, maarja, is dat alleen angst van mij of is dat ook zo :=
Ruggengraat ligt er niet op ofzo, wel voel je hem nu, het is een beetje een dakjesvorm ipv een tonnetje :))
Nekje is nog gewoon netjes. En heupbotjes valt ook wel mee.

Die 2 dagen niet/weinig eten hebben er inderdaad wel in gehakt.. Stress door het weer weet ik niet.. Dids heeft zich daar nog nooit een barst van aangetrokken.. Maargoed, hij staat nou bij 2 eersteklas mekker-merries... Dat gaat om niets rondjes crossen door de wei etc.. Misschien dat dat hem heeft aangestoken?

Van de week werd het water gevuld, ik stond erbij te kijken. Dan rijdt de tractor de wei in (tussen de paarden) die 2 merries gingen zich compleet aanstellen en stom doen. Dids zette 2 pasjes opzij, zodat de trekker erlangs kon, en hij bleef verder gewoon door eten := dus of hij zich zo laat beinvloeden door die 2...
Ik vind het iets raars..

Over een maand worden in elk geval zijn tandjes gedaan :) Dus dan kan het daar in elk geval niet meer aan liggen, verder voer ik nu elke keer als ik kom maar wat brok en lijnzaad. Lijnzaad tegen evt zand, en brokjes voor wat extras. Als ik nou zie dat hij nog verder gaat terugvallen ga ik wel weer bietenpulp voeren..

Hier staat het eten ook op :)) Groententaart met tonijn. En frietjes erbij :))

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:19

hoihoi we zijn weer thuis, het was een superleuke dag, wij zijn als bestuur heel tevreden over de sfeer van het evenement, er was vandaag wel wat minder publiek dan gisteren, denk dat meer deelnemers de paarden tussendoor naar huis gingen brengen. Voor een pony is een trailer/wagen misschien wat beter te doen een paar uur lang :?

Mickey deed het heel goed met stalgenoot en vriendlief, hij had er gruwelijk veel in in haha was gaaf om te zien! Ze zijn bij de recreanten 7e van 9 geworden en ze hebben genoten alsof ze met een honderdduizendeuro hoofdprijs ervandoor gingen hihi. Stalgenoot deed zeer voorzichtig, hield 'm in een drafje, maar wat wil dat beestje lopen zeg... die sprong de wendingen in de strohindernissen in een pirouette... Wat zijn tuigers gaaaaf <3
Na afloop van de prijsuitreiking nog leuke praatjes met de regionale wedstrijdmenners gemaakt, we kregen zulke leuke reacties op dat paardje, werd er gewoon beetje trots van :o

Ik heb film gemaakt met de camera van stalgenoot, ik bleek namelijk mijn fototoestel kwijt te zijn... hoe is het mogelijk he... Misschien heeft iemand nog foto's gemaakt, de film staat nl op camera van stalgenoot...

En nog even een dikke knuff voor IM en Ol
en Biancacoo: gefeliciteerd met de kleine
VHU weer heerlijke buitenrit gemaakt
Maisie, de foto niet te bekijken maar vertel; liep het lekker???
en Naalt heeft ineens een te dunnen Didds... /3

askazita

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:53

heey iedereen,
ik heb hier lang niet meer gereageerd soms wel gelezen,
maar ik probeer nu weer een beetje bij te lezen en te reageren als het goed is ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:15

Tine, dat is een superprogramma, mits je precies in de voorbereiding alle dingetjes precies correct hebt aangevinkt....ik heb er heel wat mee geworsteld,...lastig maar wel handig programma.
Prinsjeh, fijn dat Mickey het zo goed gedaan heeft.
Naaltje...lastig dat de paardjes af blijven vallen, tja wat is te dun...dat is lastig zo op tekst...maar vind l l dun genoeg zeg maar.. :j
goed in de gaten houden dat de ruggegraat wel goed vol blijft, en er in ieder geval niet boven uit gaat steken....
zwaai even naar askazita...het is bijna niet bij te houden hier hoor..

Pup's en does en oude mickey nog even lekker uitgelaten..VHU heeft gelijk, het zijn bijna geen pup's meer, dakota is 5 maanden en 1 week, en Eagle 4 maanden en 3 weken.. :+ straks in de gaten gaan houden als dakota loops moet worden...lastiggg, want dan moeten ze een poosje uit elkaar...is wel sneu.. :o

Morgen zoon thuis houden, is wel jammer, hij wil zo graag trakteren op school, maar heeft inmiddels koorts 39,5, dus....aspirine erin en hij is al om 18,15 in bed in slaap gevallen onder zijn nieuwe smurfen dekbed....jaja..smurfenfan. :j _/-\o_
ik heb dus geen snoeppinquin's gemaakt voor morgen voor zoontje om te trakteren, dat word een dag later, hij baalt er vreselijk van.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:16

:wave:

klinkt heul erg gaaf prinsje, super! *\o/*

nog even wat sterkte wensen van deze kant ook weer voor IM en ollie... :(:)
moet steeds aan jullie denken en ben ook wel benieuwd wat er precies mis is gegaan, maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is... -O-

naaltje ineens een dunne poown! :oo
ik heb er helaas wel ervaring mee, en een dun paard niet dikker kunnen krijgen is bijzonder frustrerend kan ik je wel vertellen...
wat vhu aangeeft, ribben kunnen zien wordt onder 'te dun' geschaald, ribben niet zien maar wel voelen is nog goed...
Veearts vond Fifi te dun, omdat haar ribben te zien waren en ze ingevallen was bij de lendenen (hoekige achterhand, dunne hals met knikje voor de schoft)... -O-

winter en te dun vind ik zelf niet prettig, als het koud wordt hebben ze hun energie en vetjes hard nodig...

tine sterkte...
super dat Thabor zo braaf was zeg met scheren!
Fifi moet ook weer binnenkort, maar die vindt het niet zo grappig...

biancacoo, gefeliciteerd met de kleine!

vhu fijne buitenrit gemaakt!

maisie kapotte lampjes, dat is niet grappig... :+

tallechie slechte nacht en lege boom... Y;(

paard & leven, vriend en ik hebben er beide eentje gehad...
is eigenlijk ook nog eentje teveel... :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:22

:wave: hee askazita!

@prinsje: wij willen neptinkfotos!!! :D super dat ie 't zo goed deed!
@nouvel; sja zien doe je de ribben nu dus niet.. maar dat komt omdat hij zo'n wollige mammoetvacht heeft >;) Jij weet misschien wel sober-paard-geschikt-bijzet-voer? Van dat voer wat vooral molliger zou moeten maken? Subli seniores priores ofzo? Of is dat ook hoog in suiker en andere rommel die ik niet wil :=

Ik vind het ergens wel hilarisch :') Bijna een jaar geleden knapte dids bijna uit z'n voegen :') En nu vind ik 'm te dun :') Wanneer ga ik het dan gewoon goed doen? :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:24

Naaltje: mijn eigen richtlijn voor slanke paarden: ribben kunnen voelen, net niet zien. Er moet geen "putje" bovenop billen zitten, bespiering broek moet er mooi opliggen. Ik ben echt van het sportmodel zeg maar, ik vind het machtig om de spieren te zien liggen. Met een vacht is het natuurlijk wel lastiger. Zo lijkt onze Leonberger (hond) ook heel wat, maar als je door de vacht voelt merk je dat hij erg mager is (slechte eter). Dids is wel al een stuk afgevallen, maar dat hij 2 dagen minder/niet heeft gegeten, maakt hem echt niet mager hoor. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Te dik is vele malen gevaarlijker dan te mager. Veel mensen hebben hun paarden te dik, dus zou hem echt niet gaan bijvoeren. Zeker als je toch niet al te veel met hem werkt. Hij heeft dat dan niet nodig. Maar goed, dat is mijn mening. Kun je het uiteraard mee oneens zijn. Maar als ik laatst die foto's zag van hoe hij er vroeger uit zag, dan kun je zelf ook een beetje vergelijken. Ik vind dat hij er toen heel mooi slank uit zag.

Prinsje: mooi dat het zo goed ging. Ik zit trouwens wel met verbazing te lezen. Jullie durfden met Har toch eigenlijk maar heel weinig en als ik dan nu zie wat jullie allemaal doen :oo
Camera kwijt, oei.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:26

Bianca: ik ken het programma goed hoor, maar wat ik wil dat kan dus helaas niet.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:27

naaltje, je weet zeker dat hij geen wormen heeft?
want dan kun je voeren wat je wil... :+
Ik voer nu Subli senioren priores en de omega 369 mix van Subli, en daarnaast als krachtvoer Equine Sensitive van D&H.
Allemaal zijn ze suiker/zetmeel arm, worden ze er niet heter van maar wel voller...
En verder voer ik goed ruwvoer (compactgras, lucerne, hooi)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:27

is moeilijk he Naalt, om dat voerbeleid beetje uitgebalanceerd te krijgen als je er eenmaal mee gaat tobben...

Biancacoo wat zielig dat ie zo ziekjes is en natuurlijk baalt hij er stevig van, arme jochie :(:)

Nouvel gaat Fief door de 'scheerstraat' halen en dat is zo te horen een hele onderneming :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:28

hmm, ik zal hem van de week als ik toevallig overdag nog eens naar stal kan eens helemaal rondom op de foto zetten. En voor mijn eigen gemoedsrust ook zijn buikomvang etc eens gaan bijhouden in een kladblokje. Dan kan ik ipv te voelen gewoon hartstikke exact opmeten :j

ik beken hoor, ben kei bang dat ik, omdat hij moest afvallen van mij, er straks voor zorg dat hij iets tekort komt en ziek gaat worden ofzo :o

@nouvel; nee wormen heeft hij niet vermoed ik. Hij wordt netjes optijd ontwormd.
Ik moet ook bekennen dat hij verder ook heel weinig krijgt hoor :)) Hij krijgt hooi (van zo'n groot pak krijgen ze met 3 paarden ongeveer 1,5 tot 2 plakken per dag)
en verder krijgt hij nu de afgelopen paar dagen van mij cavalor strucomix sensitive, 3 handjes.
het is dus niet zo dat ik me rot voer :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:31

tine10 schreef:
Naaltje: mijn eigen richtlijn voor slanke paarden: ribben kunnen voelen, net niet zien. Er moet geen "putje" bovenop billen zitten, bespiering broek moet er mooi opliggen. Ik ben echt van het sportmodel zeg maar, ik vind het machtig om de spieren te zien liggen. Met een vacht is het natuurlijk wel lastiger. Zo lijkt onze Leonberger (hond) ook heel wat, maar als je door de vacht voelt merk je dat hij erg mager is (slechte eter). Dids is wel al een stuk afgevallen, maar dat hij 2 dagen minder/niet heeft gegeten, maakt hem echt niet mager hoor. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Te dik is vele malen gevaarlijker dan te mager. Veel mensen hebben hun paarden te dik, dus zou hem echt niet gaan bijvoeren. Zeker als je toch niet al te veel met hem werkt. Hij heeft dat dan niet nodig. Maar goed, dat is mijn mening. Kun je het uiteraard mee oneens zijn. Maar als ik laatst die foto's zag van hoe hij er vroeger uit zag, dan kun je zelf ook een beetje vergelijken. Ik vind dat hij er toen heel mooi slank uit zag.

Prinsje: mooi dat het zo goed ging. Ik zit trouwens wel met verbazing te lezen. Jullie durfden met Har toch eigenlijk maar heel weinig en als ik dan nu zie wat jullie allemaal doen :oo
Camera kwijt, oei.

Maar als je Har die paar keer te keer had zien gaan, had je het direct gesnapt denk ik... de stalgenoten vlogen uit angst de stal van hun paard in... Hij was een kleine pony, maar kon behoorlijk imposant tekeer gaan voor die kar... En over de balkjes van de bak springen met de kar erachter en op hol slaan tussen de kegeltjes en er dwars overheen denderen met een klapperende kar... tsja, daar hebben we wel beetje angst van gekregen. Dit beestje is heel anders, die geeft ons werkelijk vertrouwen en dan hebben wij dat ook in hem, is echt een wisselwerking. Vandaag maakte hij door stuurfout bijna de fout om door verkeerde poortje te gaan rijden, maar loopt vervolgens met kar en al keurig een tien passen terug om te kunnen wenden, hij is echt heel alert op de hulpen die hij krijgt, is heel ander verhaal...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:32

gewoon beetje meer gaan voeren en dan wat olierijk voer, dan zet 'ie vast wel weer wat aan...
slobber maken van subli SP met omega mix misschien?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:37

een zak seniores priores ga ik kopen als hij niet voor woensdag weer wat beter in proportie is :j als het dan niet meer nodig is krijgt hij dat gewoon als extraatje afentoe :)).
Ik snap jou helemaal hoor tine, qua vorm etc. Maar Dids staat dekenloos dag in dag uit in weer en wind op een vrij open vlakte buiten. Ik heb dan liever dat er ietsje extra op zit. Als hij nu nog eens 2 dagen niet eet dan krijg ik de dierenbescherming op m'n dak denk ik. Dat voelt niet goed :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:00

Lieve allemaal.

Ook dit jaar weer onze wens per post op bokt en mail,
doet ons zo ook erg veel,

We willen de uitgespaarde kosten schenken,
aan de mensen en dieren waar we veel aan denken,
mensen en dieren in nood, zonder brood op schoot.

Brooke Hospital for Animals doet er heel veel aan,
daarom zullen de uitgespaarde kaart- en postzegelkosten , daar weer heen gaan.

Veel liefs,

Ronald en Bianca

Afbeelding
fotocopyright, nouwsfotografie.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:08

leuek kaart bicci!
en voor jullie ook het beste gewenst natuurlijk!

naaltje, gewoon schep SP weken en scheutje olie erin gooien, dan groeit 'ie vast wel weer! :j

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:20

dankjewel nouvel :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:35

Nou, hier van mij dan ook een {:) groet

Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:42

Hoihoi :wave:

Mag ik hier mee komen kletsen?
Ik ben sinds een tijdje bezig met onze shet voor het karretje te zetten. Nouja, inmiddels is hij goed aan de lange lijnen, en een bandje slepen is ook geen probleem (vorig jaar voor de gein een sleetje achter geknoopt en daar liep hij zo mee weg :Y) dus ik wacht op sneeuw nu :+)

Ik heb helaas nog geen karretje voor binq :n Heb wel een oude 6 persoon recreatiewagen maar die is voor een paard :+ Nog nooit gebruikt hier omdat het paard waar die voor zou zijn verkocht is. Ik heb nog 3 tinkers staan (waarvan er 1 wel betuigd is) maar aangezien mijn menkunsten niet zo best zijn ga ik dat niet proberen.

Ben druk aan het speuren voor een leuk wagentje. Niet te zwaar, niet te groot, maar wel degelijk en stabiel. Dus als iemand wat weet houd ik mij aanbevolen :) Ik ga van de week eens bij hagedoorn Linde kijken.

Houd het voorlopig dus maar even bij de shet :+ Binqy is nu 3.5 :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:45

Wat een leuke kaarten van Bicci en Tine!

Biancacoo sneu voor je zoontje dat hij ziek is! En lastig dat je pups zo groot worden ;) Bubbles de labrador is al een tijdje loops en vanochtend moest ik in het bos de reuen van haar weg'slaan'. Maar even een paar dagen thuis houden.
PrinsjeH wat heerlijk dat het zo goed ging met Mick!!
VHU heeft heerlijk buiten gereden.
Naaltje heeft een Dids die eerst te dik was en nu te dun, hmm, lastig. Denk dat er wel hele goede tips gegeven zijn.

Hier vanmiddag visite gehad. Ik ben bijna jarig en vier mijn verjaardag niet. Maar mijn ouders, schoonmoeder en beste vriendinnetje zijn vandaag wel even langsgeweest voor koffie en een stukje taart. Meer doe ik er niet aan. Ga de avond van mijn verjaardag ook gewoon werken.
Vriendinnetje heeft ook meteen meegegeten, we aten boerenkool.

Nu lekker tv kijken. Op tijd naar bed. Morgenochtend eerst vroeg rijden, dan naar ziekenhuis voor fysio en 's middags kijken of er een kledingwinkel open is want moet echt wat nieuwe nette kleding hebben. Heb alleen een hekel aan shoppen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:46

Welkom cp112!
Ziet eruit als een grote shet!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:47

Hij is ongeveer 1 meter. Valt wel mee toch?
Heb er ook nog 1 van 1.5, die is nu al groter := Gaat geen span worden tzt ben ik bang :+

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:48

leuke kerstgroeten van Bic en Tine :j

een nieuwe deelnemer aan 'ons' topic, welkom!

en Frensie: haha, wij ook boerenkool gegeten (was de maaltijd voor organisatie vandaag en vriendlief mocht meeeten)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:48

Dan lijkt het misschien zo op die foto's.