[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:16

Ben aan de studie, maar moet op de laptop, alleen krijg dus telkens hoofdpijn als ik er te lang achter zit. Schiet dus niet op met de studie

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:22

@bianco, wat vervelend van je pinpas.
Ik heb trouwens les van half 8 tot kwart over 8 foutje haha

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:59

@Biancacoo; stalgenootje van mij had dat ook, geskimd. Zij heeft alles hartstikke netjes terug gehad :j

grmbl.. Ik heb weer wat op stal hoor :')
Kom op stal, knol in een andere wei :+ En alle draden van zijn wei zijn nog heel.. Dus of iemand heeft hem erbij gelaten, of hij is op zijn knietjes braaf onder de draad door gegaan? (erover is haast onmogelijk, is 1,70 hoog ofzo)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:03

ohh dat is ook lekker naaltje.
zou banketstaaf zijn als iemand hem bewust ergens anders bij gezet heeft.
jij had toch gezegd dat je hem apart wilde i.v.m. op dieet zijn?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:09

naja waar hij bij stond was zijn oude kudde. dus dat botert allemaal nog wel (meneer is nog altijd baasje :+ ) maar heb hem inderdaad nog altijd liever apart :)
net als vandaag krijgt hij vrij normaal eten ivm kou/nat maar anders krijgt hij lekker weinig :))
En dat hoeven andere paardjes niet als lot ;)

We zullen zien, 't kan ook zijn dat ie ontsnapt is hoor, kijk nergens meer van op bij hem :=
het hoost hier nu :+ en het gaat onwederen :=

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:22

De bank heeft idd toegezegd dat alles terug komt gelukkig. maar het is toch wel balen..

Bettepet, ik hoop vrijdag wel te kijken ! half 8 tot kwart over 8 is een mooie tijd.

heb een schaduwdoek opgehangen buiten. kan ik lekker uit de zon zitten ! superrrrr. :j

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:32

mijn pony's krijgen nu ook niet zoveel..
ook al is het koud/nat.
maar dids staat natuurlijk 24/7 buiten.

Al m'n paardenbeestjes zijn weer bekapt.
bij wobbe met ik alleen de straal van zijn rechter achtervoet nu 1x per week insmeren met tandpasta.

zo, ben aan het leren/oefenen voor m'n cursus sociale hygiene.
heb vanavond examen.
het is best pittig.
zit al 2x op 23 punten... en dat is net een 5...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:33

ja, dids staat nu buiten, heeft alleen schuil voor de wind
en heeft een eczeemdeken op
ik vermoed dat die nu wel nat is :') maar ik ga 'm niet afdoen.. kanonne wat onweert het hier := enge knetterklappen :=

dus hij mag kacheltje stoken :D Krijgt per dag een netje hooi :)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:06

Zo, ik lees over mede-examen-lotgenoten. Jullie ook allemaal veel succes met leren enzo!
Biancacoo, dat is balen zeg! Hoop dat je het snel terug krijgt!
Didsje ontsnapt, is hij niet bij de waterbak eronderdoor gegaan? Daar is het draadje het verst van de grond. Zou ook verklaren waarom hij ontsnapt is naar het kale weiland en niet aan de andere kant binnen zn eigen weitje.
Verder nog het een en ander over kampioenschappen, maar ook ik kan daar niet over meepraten :+
En over kindertjes die moeten leren doorzetten. :)

Hier vandaag ook maar eens doorgezet. :Y)
Deze keer op mn "eigen" wellicht minder verantwoorde manier mn twee jongens in het span gehad. Ze staan nu allebei op de zomerwei bij mn ouders thuis en daar heb ik een mooi veld (20x50) waar ik veilig op kan rijden. Mn moeder was thuis, dus haar ff ingelicht dat ik weer gevaarlijke acties uit ging halen, of ze een oogje in het zeil wilde houden mocht het toch helemaal verkeerd gaan.
Pony's uit de wei, sulky omgebouwd voor tweespan, tuigje op en toen kwam mn ma toch ff naar beneden. Jongens ingespannen, bij Sun ff een longe eraan geknoopt en mn moeder aan het andere eind van de longe laten lopen en voorwaarts met die handel.
En eigenlijk heerlijk gereden. Na 1 rondje sun maar losgeklikt en mn moeder naar binnen gestuurd, want met die benauwde hitte was ik ervan overtuigd dat hij toch geen rare fratsen zou uithalen, en omdat ik nu gewoon rustig, zeker en kalm op de wagen zat, lieten de jongens zich dus ook keurig netjes sturen.
Zelfs stukken gedraafd, voltes, gebroken lijnen en al een keertwending kunnen sturen... ben supertrots op mezelf! Zo was het helemaal niet eng! :D *\o/* Morgen weer!

groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:12

Lacuna schreef:
en omdat ik nu gewoon rustig, zeker en kalm op de wagen zat, lieten de jongens zich dus ook keurig netjes sturen.

;) hihi
kun je je mama bij dat oogje en dat zeil ook niet een camera geven? ;)
als dids ontsnapt is is dat waarschijnlijk inderdaad daar gebeurd en dan knutsel ik daar even iets. máár, de draad naar het oksel hoge gras lag gewoon plat.. dus daar kon ie gewoon in zonder te hoeven bukken :+
naja.. we shall see.. raar peerd :+

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:19

Ja, stom he? Had vandaag gewoon zo'n gevoel van "en nu gaan we de jongens in het tweespan zetten"
Niks geen stress of spanning of wat dan ook, gewoon mn eigen twee veilige paardjes op hun eigen veilige veldje. En dan gaat het ook goed, want als ik het niet eng vind kan ik mn jongens gewoon de leiding geven die ze nodig hebben, en rij ik er zó mee weg. :)
zal eens zien of mijn mama er morgen überhaupt is, en dan zal ik haar ff een camera in dr handen drukken ;)

Hmm... raar paard heb je. :P

Hier gaat het ook onweren nu... brr hou ik helemaal niet van.
Ik ga maar iets zoeken om mezelf bezig te houden...

Groetjes, lacuna

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:45

@ Lacuna: super gedaan meid!! En inderdaad volgende keer camera geven
@ Naaltje: mysterieuze actie in de wei. Hier krijgen ze niets extra's hoor als het kouder is. Ja, in de winter, maar nu niet. Voor ons is het misschien kouder (alhoewel het hier vandaag gewoon warm is), voor paarden is 15 graden een aangename temperatuur. Dus denk eigenlijk dat Dids het niet nodig heeft. :Y)
@ IT: succes vanavond
@ Tallechie: ik kijk ook nog even mijn resultaten aan of ik echt wel helemaal naar Gaasterland ga reizen hoor. Want moet wel kans maken, anders ga ik niet dat hele eind op pad.
@ Biancacoo: heel veel sterkte, wat een ellende!!

Zoon heeft weer gereden en ging heel erg goed. Hij vroeg zelf of ik halstertouw over hals van pony wilde leggen, zodat hij helemaal los reed. Sturen ging ook echt goed. Helaas niet gedraafd, maar goed, ook geen gepiep. (heb kadootje beloofd als hij de hele week niet piept :D )

Nou, zo Rembrand gaan vangen en naar les

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:55

Gaasterland is voor mij iets minder dan een uur, maar goed ik ga niet heen als er niks te halen valt. En groot gelijk hoor.

Lacuna super hoor.
IT succes
Naaltje aparte actie van Dids

Tine goed zo. Je koopt hem gewoon om :-) Als het zo werkt is iedereen weer blij.
Succes met de les.

Ik ben de hele middag aan de studie geweest. Eerst ehbo, daarna spw. Tussendoor was weggewerkt, daan eten gegeven en eten klaar gemaakt.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:59

lacuna, hoe bedoel je sulky omgebouwd naar 2 span?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:07

@tine,daar denk ik anders over. Het is zeiknat nu,en ik vind dat een paard met een natte niet waterdichte deken in een hoosbui in een open wei zonder gras best wat mag eten voor de kachel ;)
@it, lacuun heeft een 2spanboom voor aan de sulky

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:07

serieus ego-spammetje,

gezellige dagen 25 juni en 3 juli

schrijf gezellig in voor 1 of meerdere onderdelen tijdens
de benefiet-wedstrijd-dagen op 25 juni en 3 juli...of kom gewoon kijken bij de wedstrijden die te paard en voor de kar gereden worden,
loop gezellig door ons volle strodorp met leuke kraampjes van dierenvoer tot dieren tekenen. en aanschouw op 25juni de demo door ridders te paard en op 3 juli de mooie demo vrijheidsdressuur in de rijbak van het parelli-team !!!!

klik op de poster van beide dagen en ga naar de vergroting
daar vind je openingstijden, deelnamerskosten etc etc

tevens is er nog 1 kraampje beschikbaar in ons leuke stro-dorp,
en natuurlijk is alle hulp welkom, dus lijkt het je leuk om te helpen, reageer dan!!

mocht je toch nog vragen hebben, mail gerust naar trailteamvoorbrooke@live.nl

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:18

Oow leuk Bicci, jammer dat het zo ver weg is!

Lacuna, leuk dat je 2span gemend hebt en dat het goed ging :D

Naaltje, vervelend dat Diddle in een ander land stond!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:46

@IT:
Inderdaad, precies zoals naaltje zegt. Ik heb de sulky cavaletti, en daar kun je een tweespanboom bij kopen. Theoretisch gezien zou die er zó op moeten kunnen, maar we moesten nog wel ff het een en ander aanpassen maar nu kan ik dus met mn spannetje voor mn sulky rijden.
Had het al een keer eerder gedaan, vond het doodeng en ik ben niet zo heel erg gemakkelijk onder de indruk, maar vandaag voelde het gewoon goed en zijn we er gewoon voor gegaan. :)
Voordeel is natuurlijk, deze combinatie kan ik ook weer zelf meenemen, zonder tweede auto, aanhanger of wat dan ook :)

groetjes, lacuna

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:24

Ja hoor het is weer zo ver.... veale heeft een dik achterbeen.
Waarschijnlijk een trap tegen de box aangegeven.
Hij loopt niet kreupel, maar ook niet goed. Het is niet warm.
Heb het maar even afgespoeld met koud water

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:37

VanHuisUit schreef:
Wat leuk Jenkins wat ga je daar doen?
Kan je helaas niet helpen met je 'voorwaarts' probleem, bij ons is het eigenlijk altijd andersom, te voorwaarts / moet eigenlijk altijd wel inhouden / weinig aan te moedigen :+
Willen jullie even duimen? Heb leuk bod gekregen op mijn tweewieler maar dat is al een paar keer gebeurd en steeds komen mensen dan hun afspraak weer niet na _-:(

ik duim mee hoor ! +:)+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:59

Lacuna, vind je het niet creepy? zo'n 2 span met toch redelijke grote shetten voor zo'n superlicht wagentje?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:27

@ it als ze de pony's gaan dan gaan ze ook met een zware kar.
@ bianca sterkte.. leuk dat je vrijdag komt kijken wij zijn er ook.. ondanks dat we zaterdag op wedstrijd gaan

ik heb vanavond weer les gehad met uzma. gaat steeds beter. wij beginnen met laag diep en rond te rijden omd e rugspieren los te werken eerst vond ie dat heel moeilijk maar hij doet het steeds beter sinds enkele weken zijn we ook voorzichtig begonnen met wijken hierin wordt uzma nog wat heet en loperig maar ook dat kon ik vanavond al weer sneller laten afvloeien
en jaja ik mocht in de land rover rijden. vandaag is voor het eerst de merrie met veulen mee geweest naar les en omdat het veulen alleen thuis moest blijven heb ik met de land rover en trailer de merrie weer naar huis gebracht omdat ze anders wel erg lang gescheiden waren

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:31

Ik kom nog even op de valreep binnenvallen ben wel afgedraaid zeg.

HEt is momenteel topdrukte in mijn werk dus werk-slaap-'iets met paarden' - 'iets met gezin/huishouding' - werk - slaap :O
Maar is op zich prima want als ik het nu niet druk zou hebben zou ik echt een probleem hebben :+

Bulten bij Rizanta zijn echt van de dazen, dus toch wel. Was nog wel goed te zien maar schat in dat ze morgen wel gelongeerd kan worden. Had haar vandaag ook wel rond kunnen slingeren maar vind gewoon rondslingeren zonder dubbele lijnen oid zo nutteloos, dus ze heeft dagje rust gehad (zag haar wel flink heen en weer gaan in de wei dus ze is zelf wel bezig geweest :+ ).

Dus tijd voor de poowns. Alwyn dressuren, hij was af en toe opeens 'los' van het bit, moest ik hem er meer tegenaan rijden, had het op een gegeven moment door, gelukkig. En....mannetje is heel voorzichtig in waterbak geweest, stond heeeeeel pietsie water in, maar hij is er een paar keer doorgeweest :D Daarna nog klein rondje naar buiten, deed hij heel lekker. Wel weer op een bepaald punt zo ongeveer opgevreten door de steekbeesten >;) ze kwamen ook op mij zitten _-:( _-:( was zo druk met wegslaan dat we zo'n beetje in het aardbeienveld eindigden :=
Snuit gedressuurd, het lijkt alsof hij het echt gaat begrijpen wel heel erg leuk want hij kan echt mooi lopen als je hem erdoor hebt 8-) wilde daarna met hem ook nog even naar buiten maar het begon giga te onweren :\ dus maar naar binnen gegaan.

Welterusten allemaal :Z

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 23:55

Good evening!

@Tallechie: Fijn dat Daan het beter doet met zijn nieuwe fles en speen. Kijk het maar idd maar een week aan, hopen dat het aan de prikkels ligt. Dan weet je in ieder geval de oorzaak. Wat balen van Veale! Sterkte ermee.

@Biancacoo: Wat vervelend zeg! Hier ook geen ervaring mee. Heb je al aangifte gedaan?

@IvysToeter: Hoe ging je examen?

@Lacuna: Klinkt super. Komen er snel foto’s?

@Tine: Fijn dat je zoon lekker gereden heeft! Trotser kan een moeder niet zijn denk ik.

@VHU: Stoere poownie heb jij. Dat ‘ie zo door het kleine beetje water durfde. :D Hier geen onweer gezien gelukkig.

Mijn dagje was ook weer druk. Eerst mondeling Nederlands gehad en ‘s middags nog een luisterexamen Engels. Nederlands heb ik sowieso gehaald en Engels voor m’n gevoel ook. Was appeltje eitje. Verder even naar stal geweest en… ook Babbel is vanavond verkocht.

Daarna Kokkie nog maar even ingespannen en getraind. Liep wel goed, alleen loopt hij bij voltes met buitenstelling en over de schouder weg. Dus heb ik besloten er binnenkort zelf maar eens op te gaan zitten.
Twee jaar geleden wel vaker gedaan, maar ik vind mezelf iets te lang. Ben nu wel benieuwd hoe hij dat onder het zadel doet, dus even proberen. Is toch wat makkelijker corrigeren.

Dat was het nieuws wel. Slaaplekker allemaal!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 07:24

Fraude solutions die heeft alles geregeld tegen skimmen kun je geen aangifte doen, omdat niet duidelijk is wie erachter zit......de bank weet dat wel, en ook waar het gebeurd is maar doet daar geen uitspraken over....
als ik maar zsm weer bij mijn rekening kan, want zo zonder centjes is toch wel lastig.... :+
heb de tank van mijn auto leeg, duszzzz.........balen...moet wel naar mijn werk.
Voordeel van een dorpstankstation is dat ze je wel kennen en wel een keer je tank volgooien om volgende week te gaan betalen, maar ik vind dat niks en dus......... mijn gespaarde muntjes die gaan vandaag maar in de tank..

lanouska wat fijn dat uzma het steeds beter gaat doen.
super gevoel geeft dat..
vhu alwyn die uit het bit komt,... melody doet dat idd ook... moet toegeven, dat ze dan wel lekker loopt, maar ja........is natuurlijk niet de bedoeling, en dan moet ik idd wat voorwaarts rijden en vooral blijven rijden en niet mee gaan liften, maar vind dat nog wel eens lastig op te lossen hoor. :o
Tallechie balen van Vaele, duim voor je dat zijn been snel weer normaal is.
IT, examen ? goed gegaan ?
Poeltje ook Babbel verkocht ! houd je nog een paardje over voor jezelf ??
Lacuna, wat goed dat je tweespant met je sulky, dat deed ik met mijn hca sulky ook is mega gaaf om te doen he ??!!! ik vond het echt super !!!
Naaltje, didd's die ontsnapt is...of er bewust in geplaatst... kon didd's maar praten...
bicci, ziet er erg leuk uit, helaas niks voor mij en m'n paardje, we hadden voorheen een belgisch trekpaard, die had dat wel gekund, is echt leuk om te doen !

Ik zit eraan te denken om een cursus airbrushen te gaan doen, tekenen doe ik al jaaaren, en airbrushen lijkt me echt fantastisch !! dus.......ben er van alles over aan het uitzoeken.
zaterdag gaan we in almere eens kijken en info halen over airbrushen,... ben zoooooo benieuwd !
Iemand hier ervaring mee ? is misschien leuk om eens te horen van ervaren mensen .... :j