[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:30

Goedemorgen

tine, hihi je moet dus speedboodschappen doen?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:40

speedboodschappen
kan mijn pa goed... := die doet weekboodschappen voor gezin in 20 minuten _O- lijstje tevoren, op volgorde van de winkel, en vroammm :')

@tallechie :(:)

over langzame pony.. heb er ook zoeen, onder 't zadel is 't vaak slenterdeslof, en voor de kar is ie vlotjes :)

CT scan was zo gebeurd :) vind het wel raar en beetje eng.. vrouwtjes zaten in 't hokkie meteen te wijzen en gingen bellen.. maarja, doen ze misschien ook wel bij iedereen := bah krijg je in elk geval spookbeeld van :=

Heb de medicijnen tegen migraineaanval opgehaald, maar vind dat toch geen succes geloof ik... tegen de misselijkheid zetpil gekregen, maar dan mag 'k 3 dagen minstens niet autorijden.. sja.. geloof dat ik dan liever 1 dag kots dan dat ik 3 dagen thuis moet blijven..
:') of ben ik nou zo raar :+
(en de anti hoofdpijn heeft als bijwerking ''hoofdpijn'' :') )

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:42

meld zich ook weer eens,ik heb een hele hoop bij te lezen en een hele hoop te vertellen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:46

Naaltje schreef:
speedboodschappen
kan mijn pa goed... := die doet weekboodschappen voor gezin in 20 minuten _O- lijstje tevoren, op volgorde van de winkel, en vroammm :')

Zo doe ik dat inderdaad ook. Ook ongeveer 20 minuten, dan heb ik nog 25 minuten over voor inladen in auto, en heen en terug naar zwembad rijden.

Handig van die medicijnen die zelfde bijwerking als klacht geven. Heb ik er hier ook een paar van staan. En 3 dagen niet autorijden, man dan ben je wel heel erg afhankelijk van anderen (of openbaar vervoer, maar dat is hier nauwelijks, dus ben je toch weer van anderen afhankelijk)

Vertel Marrianne

Nou, ik duik even mijn bed in.

Tot later :wave:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 13:50

Yeah ik heb afleiding. Mijn ouders zijn hier. Mijn moeder doet gelijk de was en het huishouden :-)
Had een tandem voor hun op internet gezet en werd net gebeld door een man van 84 die wilde hem komen ophalen. Dus pap en mam gebeld dat ze moesten komen om dat ding te monteren, belt die man net dat het toch te slecht weer is. HIj moet vanuit zaandam komen. Nu komt hij waarschijnlijk morgen. Dus morgen ook weer afleiding :-)

Verder net door de leidinggevende gebeld, ik mag de hele week thuis blijven. Ook wordt mijn opdracht verlengd en krijg ik er een opdracht bij, dus waarschijnlijk heel januari ook nog werk

Ben benieuwd marianne

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:21

fijn tallechie :) kun je goed voor jullie 2 zorgen door te rusten :)
@tine; OV is hier wel, kan zelf met OV naar stal (doe ik er wel veel langer over dan die 10 min als ik zelf met de auto ga) maar dan kan ik bijvoorbeeld niet naar stage..
en dan.. bedoel als ik fikse migraine heb heb ik misschien 2 dagen last
maar door die zooi zou ik minstens 3 dagen thuis moeten blijven (kon oplopen tot een week ofzo? :') )

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:26

VHU, super dat roos nu bij jou komt, ik ken haar uit een huiskamertopic gaafpaard en ik moet zeggen dat als mijn keuze niet was een rijpaard of de uks dat ik ook getwijfeld zou hebben over haar door alle verhalen die ik gehoord heb. Mooi, braaf werkwillig en toch luisteren lekkere combi toch.

Tallechie lekker rustig aandoen, en gelukkig dat het werk zo begripvol reageert.

Naaltje spannend om nuop de uitslag te wachten en medicatie waar je drie dagen niet van mag autorijden is heftig.

Ivestoeter mooie foto's en een mooie fjord.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:02

VHU gefeliciteerd met je nieuwe, onwijs knappe aanwinst :D leuk hoor weer een rijpaardje voor jezelf!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:03

Wie gaat eigenlijk het volgende topic openen? En moet k dan nog naar iemand foto's of een verhaaltje sturen? Nja, ik zit weer niet op te letten sorry :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:12

gelukkig maar tum is ook zo sloom zan dehand en rit juist niet erg leuk is dat altijd maar tum wordt nu echt meer'mijn' pony hij is nu heel knuffelig

ik reageer later moet nu weer werken

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:17

Chicko en wien zijn gewoon niet sloom en Billy steeds minder, maar dat hoort bij de puberteit geloof ik. Candy is wel een slome, maar in het werk weet ik het uiteraard niet.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:18

hihi :P ben ik nog puber dan? Ben ook sloom vandaag :))
werkse laura :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:19

Ja naaltje jij ook,hihi. Ik ga weer op de bank, mijn hoofd wil niet meer computeren.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:45

VHU: koop je het zadel ook gelijk mee? Lijkt me namelijk een fantastisch zadel :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 16:36

Poeltje ging het nieuwe topic openen en iedereen mag een verhaaltje met foto opsturen

Ben net even naar stal geweest met mijn vader. Veale stond lekker buiten, had wel het idee dat hij wat wilde doen, maar hij zal toch tot van het weekend moeten wachten. Stalgenoot die hem anders rijdt is nu ook ziek, dus die kan ook niets doen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:49

Ik lag me net toch helemaal rot.. Heb ik een kerstmuts op zegt een meisje.. tikt ze haar vader aan en zegt,, kijk papa een kabouter :')

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:50

:') _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:05

@Rivaldo, nou ja zeg het moet niet gekker worden _O-
@Sonjim, goed om te horen over Rizanta/Roos (weet nog niet hoe ik haar ga noemen, vind Rizanta (=haar stamboeknaam) wel goed bij haar passen, het is een flinke massale merrie. Het is hoe dan ook een ontzettend lief dier, zelden zo'n lieve vriendelijke merrie gezien. Niet omdat ik haar nu heb gekocht maar het was echt opvallend. Echte knuffelkont. Dus als we niet meer kunnen rijden word ik gewoon een zorgboerderij met een knuffelpaard :+
@Evelli, het zadel is inderdaad een heerlijk zadel (voor degenen die niet weten welk zadel het is, het is een WOW zadel, zo'n luchtgevuld zadel). Maar ik heb een prima Euroriding, die ook op Nebraska lag. Die heb ik bij haar gepast en die ligt ook op dit paard goed (logisch, ze is zo ongeveer hetzelfde formaat <3 ). Enne... ik heb eerlijk gezegd ook niet zoveel centjes dat ik ook nog zo'n zadel kan kopen ;)
@Marianne, vertel, vertel, hoe is het eigenlijk met Voice trouwens?
@Naaltje, da's ook hopeloos zulke medicijnen. Toen ik zo in de kreukels lag heb ik ook zulke heftige pijnstillers gehad dat ik het gevoel had continue te zweven, heel naar. Ik werd er ook heel beroerd van. Kon dus niets meer. Kon al niets meer, maar met die medicijnen zelfs niet meer denken :o?
@Tine kent ook de kunst van het combineren... nu lijkt het me bij jou ook nog veel meer werk in je huis. Maar jij ment ook echt meer dan ik nu doe hoor. Denk dat ik incl Rizanta straks ongeveer op jouw schema kom :D Ken je ook die van het strategisch je kind ergens laten spelen? Dan nodig je als jij tijd hebt alle kinderen / vriendjes / neefjes/nichtjes uit...en als je dan een keer krap zit kun je veel makkelijker jouw kind ergens uitbesteden :o Zo doen wij het een beetje in onze vriendenkring, werkt erg goed :+

Zo heb ik nu iedereen gehad :+

Oja, openbaar vervoer is hier prima. Je kunt echt overal komen met tram/metro/bus. Zelfs precies voor de pony's is een bushalte :D Het is bij de pony's trouwens nog steeds hopeloos bevroren / spekglad -O-

Zo nu ga ik zoonlief weer ophalen van de muziekschool :evaw:

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:09

Ik wil later voor Lotje ook een WOW, moet inderdaad nog wel eventjes sparen :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:04

@VHU: vrienden/familie wonen door hele land, dichtst bij is nog steeds dik half uur met de auto. Ik probeer het nu zo met vriendjes van school steeds een beetje te plannen. Als het mij uitkomt hier spelen, als ik bijv een keer les heb ergens laten spelen. Maar ja, dat is ook maar 2 middagen in de week dat dat kan. Maandag en donderdag gaat hij hele dag naar school. Daarna is hij toch best moe, dus gaat hij eigenlijk niet spelen. Dinsdag heeft hij zwemles en woensdag muziekles. Dus spelen is doorgaans woensdagmiddag na zwemles en vrijdagmiddag. Rijden met de paarden probeer ik dus zoveel mogelijk te plannen tijdens schooltijd.

Heb je Rizanta ook laten keuren?

Wij hadden een heerlijke euroriding en een ainsley zadel, maar beide pasten niet op Rembrand. Die heeft nu een Tweespanzadel aangemeten (is voor Friezen, maar hij heeft wel soortgelijke bouw) en dat is ook een heel fijn zadel. Ainsley heb ik verkocht, Euroriding hangt hier netjes te hangen. Je weet maar nooit.

Hee kabouter, nog een gesprek gehad op stal? Hoop dat het weer beter gaat. Je was toch heel blij met je verhuizing (of vergis ik me nu met iemand anders)

Nou, ik ga even tv kijken, zoontje naar bed, paarden binnen, bak uitmesten en bak slepen. De bak is nu trouwens echt fantastisch. (daardoor loopt Amerigo waarschijnlijk zo goed ;) )

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:16

VHU, gefeliciteerd!!

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:16

VHU van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Ik lig geveld met griep/verkoudheid/keelonsteking flink beroerd dus en ook manlief doet gezellig met me mee. Heb de pony's al 2 dagen niet gezien, gelukkig een lieve schoonvader die de verzorging heeft overgenomen.
Ook hier nu niet zo actief, hoop er over een paar daagjes weer fit bij te zijn.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:25

Gaan jullie hard kan het niet altijd bij houden :o

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:30

VHU wat een leuk paard,onwijs veel plezier ermee
vandaag was sunrise niet zo lekker,ondanks het hooi,niet zo"n trek (en dat voor veelvraat sun)
ging ze liggen in de wei,meteen maar ff aan de longe genomen (was ook al 2 weken niet meer gedaan) en.....over!
( normaal heeft ze dit altijd in de zomer van het gras,denk nu van de nieuwe baal voordroog)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:33

Beterschap Sumic!
_Patrick_ houdt het niet meer bij :+

Als straks Rizanta er is zal ik ook wel minder tijd op dit forum zitten denk ik :=

@Tine, nee niet laten keuren. Heb zelf geen bijster goede ervaringen met laten keuren (als koper en als verkoper) peerd ziet er kerngezond en gelukkig uit, prijs was niet enorm en ik ga niet echt de sport in plus dat ze compleet verzekerd is (die neem ik over). Dus ik zie / verwacht op korte termijn geen problemen.