[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:38

oeeh hoe groot is die hengst sonjim? :P

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:41

Ongeveer 86cm dus zoals Wieneke. en een gangwerk, om te kwijlen een hackney maar dan een shet.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:45

oeeh leuk leuk!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:39

Gisteren men les gehad ging echt super. Als hij zaterdag zo loopt ben ik blij.

vanavond naar stal geweest om te rijden. Vriendin heeft gereden. Zat een jong paard bij in die nog maar 20 x een ruiter op de rug heeft gehad en dan zit ik al verstijfd op. Dus even voor het zekere gekozen.

Hij liep echt super, begint weer meer te swingen en oorjtes weer naar voren.

De rest van de week ook nog rijden, vrijdag nog even een half uurtje los werken en dan zaterdag sinds tijden weer wedstrijd.

Ik las over een geslaagde operatie. Gelukkig maar.
Ik las dat Martine ziek is. Beterschap!
Ik las over een gratis bonte shet. Gratis is altijd mooi, mits geen gebreken en je verder de onkosten kan betalen.
Ben benieuwd naar een foto.

Zal zelf volgende week ook de camera weer een keer meenemen

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:55

wat fijn dat veale zo super ging! Verstandig om dan inderdaad maar even het zekere voor het onzekere te nemen!

Vandaag heb ik trouwens weer heerlijk met mijn bijrijdpaard gereden, was nu de 9e keer dat ik erop zat, en ik merk dat ik al steeds beter ga aanvoelen hoe ik haar moet bewerken, het is namelijk een knap lastig paard, die niet zomaar alles voor je doet, helemaal niet erg, want daar leer ik juist van! Zondag gaat de eigenaresse me filmen en een proefje voorlezen, ik ben benieuwd!
Slaap lekker iedereen!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:57

Klinkt leuk een bonte shet :D

Marianne: ja vandaag was de bak super :D.. heb eerst met rivaldo gewoon rondjes gereden en ook heel hard in galop :P.. daarna alles rustig opgepakt en figuren gaan rijden. Dit deed hij heel braaf.

Ook mijn sulky makkelijker in de trailer gekregen bij mijn concourswagen, als het zo doorgaat, mag die blijven :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 08:13

Jouke, wat fijn van je kat !! Verwen hem/haar maar goed !!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:56

Tallechie: fijn dat het weer beter gaat en inderdaad goed dat je even iemand anders hebt laten rijden.

Ik wilde vanmorgen in de bak gaan mennen, maar alles is weer bevroren. Kan wel de traktor starten en de bak gaan slepen, maar het is zo koud..... ben niet echt gemotiveerd (zwak he). Nu hoop ik vanmiddag even te gaan mennen. Als het hier tenminste nog boven nul gaat komen. Vanavond met Rembrand naar viertal training.

Vrijdag gaan we op vakantie, dus dan krijgen ze sowieso 10 dagen rust. Dat helpt me nu dus niet echt om nog gemotiveerd te zijn voor de laatste 2 dagen. Ze hebben gisteren ook al vrij gehad omdat ik te ziek was. Dus ze zijn eigenlijk al een beetje begonnen met hun vakantie :P

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:10

@Sonjim: oeh, ik ben benieuwd; klinkt iig goed!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:26

goeiemorgen mensen, ik heb net al lekker autorijles gehad, nu naar de pony's want de hoefsmid komt om moby te bekappen :)
lekker in het zonnetje er naartoe fietsen :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:14

Citaat:
wel lekker dat jij in een woonwijk kan oefenen aan de lange lijnen, ik moet straks de oude leede op met mijn 4 jarige...
kijk daar had ik nou nooit aan gedacht, de Oude Leede is echt niet fijn >;) Die woonwijk is inderdaad redelijk ideaal, want er komen geen vrachtwagens, het is redelijk ruim opgezet en overdag / tijdens schooltijden is het ook vrijwel uitgestorven. Als ik dan wat meer spanning erin wil brengen blijf ik wat langer op de grotere weg / de weg om de woonwijk, daar komen wel vrachtwagens maar die weg is echt heerlijk breed dus genoeg uitwijkmogelijkheden (ook nog breed fietspad ernaast, waar je makkelijk op kunt in geval van nood). Besef nu dat het best wel een goed inrijterrrein is voor een menpony. Het lijkt me wel heerlijk om een keer op zo'n lekker breed menpad door het bos te gaan maar misschien van de zomer .... over zomer gesproken het was net errrrug koud bij de pony's, heb gevoerd, gemest en ben weer weggegaan :o

Ga vanmiddag bij een erg leuk marathonwagentje kijken hier in de buurt... zal wat foto's nemen kunnen jullie het vanavond bekijken.

Wat fijn dat de kattenoperatie goed is gegaan en dat Wieneke er weer redelijk fris bij loopt!

@Tine: lekker zeg een vakantie in het vooruitzicht. Kan nu nog natuurlijk tussendoor want jullie zoontje is nog niet leerplichtig. Geniet er maar van!
@Tallechie: fijn een goed bericht!
@Sonjim: zijn in ieder geval kosten van castratie plus dat ze na die tijd niet direct 'hengst-af-zijn' zeg maar... maar wie weet een leuk spanmaatje voor Wieneke? Wil geen spelbreker zijn maar ik ben niet zo gek op gratis pony's hoor, kies ze liever zelf uit. Denk ook altijd maar dat aanschaffen makkelijker is dan weer wegdoen. Ben dus altijd een enorme twijfelkont :o
@Rivaldo: super dat het goed past!
En dan ben ik vast nog mensen vergeten...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:29

jij zit zeker bij die redelijk nieuwe woonwijk aan de pijnackerkant?

tsja, oude leede is niet ideal nee, maar 's avonds is het meestal lekker rustig gelukkig :) en we kunnen lekker de ackersdijk of het homobos in :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:10

Vanhuisuit, ik heb er al meerdere aangeboden gekregen en ben er tot nog toe maar een keer op in gegaan, want ondanks het gratis verhaal, is een pony nooit gratis en moet er wel een klik zijn.
Met Chico had ik de klik en ik val op onverschrokken pony's die niet angstig of gemeen zijn. Nou gisteren liet hij dat al zien door gewoon overal langs en naar toe te lopen. Rammelen met sleutels leverde een geinteresseerde blik op en verder niks, een keer roepen en hij staat naast je. Dus qua karakter echt mijn ding. Ik heb ook nog een wederhelft en die is normaal afhoudender dan mij. Echter vanmorgen zei hij haal je hem vandaag dan op, ehm oke.
Dus vanmorgen ben ik Chico gaan halen. Dubbele lijnen aan het halster en lopen maar. Ik heb 3 kwartier over straat gelopen en het coole koppie zit er dus echt in. Hij bleek nog nooit op straat te zijn geweest en na 20 meter liep hij gewoon mee en na 1 km liep hij voor me alsof hij nooit anders gedaan heeft. Nu staat hij met mijn ruin op de wei en die hebben flink gespeeld maar maken geen ruzie dus het lijkt een goede zet te zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:14

Sandra: hup nieuwepony erbij, gelijk beleerd :P
Kan hij mooi met Billy spelen :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:22

@Sonjim: klinkt als goede actie !
@Marianne: inderdaad ik zit bij zo'n nieuwere woonwijk.

En zie hier, uit de hoge hoed:
Afbeelding
Onze nieuwe wagen... *\o/* :#
Gesponsord door manlief (geen paardenfan, wel sponsor :+: erg he)
Voor- en achter geremd, bokkussen, enkel/tweespan en belangrijk voor de grooms: ook mogelijkheid voor zitten achter.
Zitten alleen paar roestplekjes op, maar het is niet verroest, gewoon wat aanslag. Met schuurpapiertje erlangs bleek het zo weg te poetsen te zijn. Dus we moeten even met de hammerite aan de slag. Bekleding e.d. is prima, even sopje en netjes.
't Is een Dutch, eentje die dus wel onderdoor kan draaien (kom ik weer met m'n onderdoor gezeur :o ).
En...hij is 1.26 m breed :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:27

ik vind m erg leuk !! Ben zelf niet zo'n fan van een voorrem (mijn vriend is daardoor op zn kant gegaan) maar verder leuk wagentje.

Enne kan ik jou man lenen als sponsor ????

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:35

Vrees dat mijn sponsor nu al voor dit jaar door zijn jaarbudget heen is hoor :D
Met die remmen moeten we maar uit gaan proberen hoe het werkt, geen idee eigenlijk. Ik zocht er een met achterrem, tja op deze zit voor- en achterrem, dus in ieder geval genoeg te remmen :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:36

Wat een leuke wagen zeg, daar ga je vast veel plezier mee beleven!!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:37

sonjim schreef:
Vandaag verder een maf telefoontje of ik gratis een bonte shet erbij wil hebben, en een gaaf dier (ben stiekum gaan kijken). wel een hengst van 3 jaar dus ben thuis is overleg. Ik weet het ik ben gek.

Uh-uh, mag niet. Bonte shetten moeten consequent aan mij worden gedoneert :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:49

@VHU wat een leuke wagen! ziet er echt ontzettend leuk uit!

een voorrem ben ik ook niet wegvan, heb et al meerdere malen fout zien gaan....

jij mag inderdaad van geluk spreken met zo'n sponsor, maar ik mag ook niet klagen, bij mij wordt namelijk álles gesponsord :o

vandaag heb ik weer mijn bijrijdpaard gereden, pff die moet nodig weer eens gelongeerd worden, echt erg fris, ik heb de galop maar over geslagen, ik merk wel echt dat ik haar beter aan ga voelen. toen ik vandaag aan kwam lopen en haar naam zei, hinnikte ze ahhhhhhhhhh

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:01

Leuke wagen, lijkt me ook niet zwaar. Voorrem heb ik ook gehad, gebruikte hem nauwelijks omdat hij dan zo eng ging duiken, met het gevolg dat hij een paar keer is vast gelopen. Ik heb hem er nu helemaal af.

De pony's gelongeerd, Hero was net een hertje. Huppel de huppel, snuif, spring. Hij kon ook niet meer galopperen, de hele tijd overkruist. Gisteren begonnen met meer krachtvoer en olie, dan krijg je dat denk ik.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:22

VHU, dat is een mooie aanwinst zeg, veel plezier ermee!

interessant om hier over 't remmen te lezen...
ik had op mijn vorige wagen alleen een achterrem en die werkte perfect, ik heb 'm dan ook nog wel eens nodig, omdat mijn merrie lastig stil staat bij kruisingen en er zonder rem nog wel eens gevaarlijke situaties kunnen ontstaan...
door haar goed in de strengen te houden met bijremmen en veel oefenen ging het steeds beter de laatste tijd...
maar nu hebben we de nieuwe wagen met voor- en achterremmen, en voor werkt prima en achter werkt wel maar minder...
omdat ik altijd geleerd heb met achter te remmen deed ik dat dus ook steeds netjes, maar door die rem trekt ze dus gewoon heen als ze gespannen is en zich ineens naar voren gooit...
de dealer van de wagen reageerde daarop dat ik dan met voor moet remmen, dat je toch meestal voor gebruikt...
dat heb ik geprobeerd, maar als mijn groom eraf is om het verkeer in de gaten te houden en ze zet opeens flink aan en ik rem dus voor, heb ik echt het gevoel dat de wagen voorover komt als het zo snel gaat... :+
we hebben dus aangegeven dat de achterremmen echt nog beter in orde moeten zijn, omdat het voor onze veiligheid in het verkeer heel belangrijk is...
of moet ik dan toch met voor blijven remmen en is dat zonder gevaar?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:08

Die remmen bij jouw dealer :x spreek me er niet over :x

Heb alleen achter rem op mijn marathon wagen, gebruik hem ook regelmatig op de dijkjes e.d.
Op de sulky geen rem :n

Maisie: je stond ook in de Mensport over de indoor Renesse :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:13

Het wagentje weegt officieel rond de 130/140 kg. Moet voor Alwyn goed te doen zijn, voor Sim ook (gewoon op de weg hoor) maar dat moet ik nog zien hoor. Heb wel het idee dat het qua verhouding niet heel raar zal staan maar goed, we zullen wel zien.
Zal maandag op de les eens vragen hoe het zit met het remgedoe. Wat je officieel wel en niet zou moeten doen.
Lijkt me dat als je met alles tegelijk remt alles ook stilstaat en je niet over de kop gaat?
En als je alleen met voor remt dat je dan inderdaad kans kunt hebben dat de boel 'doorslaat'. Maar aan de andere kant zou je zeggen als je iemand achterop hebt staan dat dat dan niet uit zou moeten maken. Maar @Nouvel, jij ment natuurlijk met een paard, dat is weer meer gewicht dan het type wat ik heb.
Eigenlijk kan ik me niet goed voorstellen dat je alleen met voor remt. Dacht meer dat die voorremmen er bij kunt nemen bij totale paniek en alles dan maar op de rem? Want dan sta je wel met 4 wielen stil ipv met 2 :o?

Wat grappig van Hero, gek beest :+

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:44

op onze marathonwagen zit alleen achter een rem, zal ook nooit een voorrem op onze wagens komen :n

op de tweewielers zit geen rem.

@ napie... haha mijn merrie doet ook altijd zo gek als ze uitgelaten is.