[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:26

Hey lanous,wat is je ' shetlander' gaaf.leuk dat je er ook weer gezellig bij komt. :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 06:50

_O- shetlander _O- briljant !!
Mooi beeld op de foto's Lanouska _/-\o_
Airbrushen...weinig..hij is eigenlijk versleten..moet n nieuwe..maar laat mn spaarvarken nu niet toe :n
Dus..teken en schilder wat ipv airbrush...ook leuk.

Pipskadilly

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:54

Hahahahaha wel een beetje een uit de kluiten gewassen shetje dan! :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:00

Tja, je hebt Shetten en Shetten _O- _O- _O-
Bianca, wat vervelend dat hij versleten is. Gelukkig kun je ook nog tekenen en schilderen.
Lanouska, gezellig dat je weer mee komt kletsen
Pipskadilly, onder het zadel ben ik in 2010 gestopt (mijn lichaam kon het niet meer aan, Rembrand is nogal groot, breed en gooit erg hoog op) en aangespannen in 2015 (we hadden zo'n beetje alles wel bereikt wat ik wilde en kon bereiken en marathons zaten er niet meer in omdat hij niet aangeeft ergens last van te hebben, dus om hem tegen zichzelf zichzelf te beschermen gestopt met wedstrijden). Hij kan het zeker nog, ze starten in de B, dus ik hoop dat hij zich niet al teveel gaat vervelen hihi.

Vandaag tegen verwachting in een fijne werkdag gehad. Vanavond komt zoonlief weer thuis van 3 dagen kamp, hij zal versleten zijn. En als hij terug is, moet ik Rembrand en Amerigo nog wegbrengen. Hun bijrijders gaan morgen een dauwtraprit maken. Morgenochtend haal ik ze dan weer op en dan gaan we op pad met Sam.

Pipskadilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:22

Tine, ik ben heel benieuwd hoe rembrandt het gaat doen! Maak je wel wat foto's voor ons? :)
Is je zoon jouw paardenmaatje? Mijn zusje is voor mij echt mn paardenmaatje, het is altijd leuker om samen met haar iets te doen met de paarden. En we kunnen zo heerlijk kletsen samen over wat de volgende training zou moeten zijn enzo. En ik voel me altijd meer op mijn gemak als zij erbij is (maar dat komt misschien ook door mijn onervarenheid).
Is fijn om zo iemand te hebben :)

Wanneer zijn jullie trouwens van plan om echt met Rocky te beginnen? In mijn herinnering waren onze paarden vrij snel goed handelbaar en kon je ze al lekker longeren en een beetje rijden. Maar dat waren merries, weet niet of daar verder nog verschil in zit. En misschien hebben we die van ons ook wel te weinig tijd gegeven hoor, dat weet ik niet ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:31

Zoonlief is inderdaad wel mijn paardenmaatje haha. Hij groomt bij mijn wedstrijden en ik bij hem. En we gaan samen op buitenrit.

Rocky moet eerst herstellen van de castratie. Dat is nu 1 week geleden. Theoretisch mag hij over een week beginnen met licht werk. Over 2 weken komt de zadelpasser, en dan duurt het wsl nog even voor er een goed zadel is. We gaan dan wel met longeren en rijden zonder zadel aan de slag, maar het echte werk moet wachten tot we een zadel hebben.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:52

Doe je je paard een pleziertje met een lekkere douche.
Krijg je zo'n bedankje terug :')
Nouja, ik wilde altijd al een bonte :P
Afbeelding

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:59

leuk he witte paarden.. ik wil graag een paard wat zich wit houd en geen varken :D
ik had vrijdag mooi staan poetsen en wassen. peerd spier wit.. kom zaterdag op stal. hele peerd onder de stront

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:50

O, dat geeft altijd zo'n stress op de wedstrijdochtend he. Maarja... we moeten het er maar mee doen denk ik :') . Ze maken het ruimschoots goed met al hun goede eigenschappen toch :+

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:02

Lanouska je hebt een uit de maat gegroeide shetlander deze zijn erg gewild.

Mooie foto's van de marathon.

En ja poetsen, vanochtend zei ik nog, borstelen hoeft niet ze zijn toch nat, nou Pep moest ik afkrabben hij was dubbel gepanneerd zo'n laag zand daar gooi ik geen tuig op. Een droog ritje gemaakt met het span en naderhand zijn deel van het tuig nog goed moeten schoonmaken aan de binnenkant wat een bagger pony kan hij zijn het is altijd de zanderigste van het stel. En dan heb ik nog vosjes.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:04

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:48

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:28

Superfaaf lanouska !!
Janouk.. blijft een geweldig blij gezicht die hoppende schapen :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:46

Wat ben ik ongelooflijk trots op Samoerai. Wat is het toch een ontzettend goede en veelzijdige pony. Vandaag meegedaan aan de menwedstrijd in Leek. Oke, de eerste dressuurproef ging niet zo fijn (veel meer galop dan werd gevraagd ;-) ) en daar terecht 168 punten voor, maar de 2e proef ging wel fijn en was goed voor 212! punten en een 1e prijs. En dan ook nog fantastisch commentaar op het protocol. (en de hoogste dressuurscore van de dag ;-) )

Na een uur rondstappen voor we aan de beurt waren bij de vaardigheid ook daar 2 heel fijne parcoursen kunnen sturen. Er stond een supermooi parcours wat ook nog eens prachtig was aangekleed. In het 1e parcours 1 bal omdat ik een stuurfoutje maakte (teveel binnenbocht) en 2e parcours en de barrage foutloos, wat een 1e plek opleverde.

Gewoon even met 6 winstpunten naar huis. De teller staat nu al op dressuur Z +7 en vaardigheid Z +3.
Een mooie zweetdeken en een rollade gewonnen.

Hahaha die schapen _/-\o_ en nog een knappe Sam

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:18

Tine gefeliciteerd met de resultaten en wat een super pony is Sam.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 07:28

Tine gefeliciteerd !

Pipskadilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 07:46

Tine, ja logisch natuurlijk dat Rocky nog moet herstellen, dat was ik even vergeten :)
En wat gaaf dat Sam het zo goed deed op de wedstrijd, gefeliciteerd met de mooie resultaten!

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 20:23

Ik meld me weer eens een keer. Was een poosje afwezig en jullie hebben veel gekletst.

Momenteel even rustig op men gebied. Pony staat hoogdrachtig te wachten tot het veulen zich aandient.

Verder rustig aan het kijken voor een pony erbij. Heb mijn twenter verkocht omdat ze helemaal niet ging passen in het span met de andere pony.
Nu start de zoektocht naar een speld in een hooiberg.

Ik zoek een Welsh sectie a ruin boven de 120 m met veel bot , genoeg lengte en veel front. Liefst betuigd 3-6 jaar. Dus als iemand iets weet toevallig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 20:33

Voor het eerst even gestapt op Rocky. Zonder zadel, dus voor de zekerheid maar wel even aan een lijntje, want af en toe is er een duet met Samoerai ;-). Patrick vond het uiteraard erg spannend, maar het ging heel erg goed.
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:10

Hihi, Rembrand rijdt gewoon 193,5 (2e prijs) en 208 (1e prijs) bij zijn rentree in de wedstrijdsport. Gekke oude pony toch.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:14

Gefeliciteerd Tine, super met Sam. Knap ook van Rembrandt. Jullie zijn lekker bezig met alle dieren.

Gezellig Spaikey.

Ondanks energiegebrek hou ik mezelf aan het werk. Al is het een uurtje per dag. Gewoon lekker bezig blijven. Sav staat nu op ijzers dus die gaat lekker aangespannen km's maken. Fijn.
Verder hier thuis ook weer wat klusjes gedaan.
De liggende groene delen hebben we in de afgelopen periode semi kaal gemaakt en in de grondverf gezet. Met name de onderste planken bladderde het verf vanaf.

Afbeelding

De deur wordt in het najaar vervangen. De ramen hier doen we nog niks mee. Dit deel van het huis willen we veranderen. Hier wonen we ook niet. De kozijnen zijn wel verrot, helaas ook van de serre. We hopen dat de kozijnen het tot de renovatie nog houden.

Het volgende stukje is hier, de onderste 3 planken van het rechter stuk. Gelukkig maar 3 planken. :D

Afbeelding

Hier worden in het najaar de kozijnen vervangen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 17:26

Wat een geweldig huis Belker.
Spaiky weer terug. Gezellig.

Zoonlief voor 2e keer op Rocky gereden, wederom zonder zadel, omdat we nog niets goeds passends hebben. Ik vind hem toch best heel stoer.
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 19:21

Belker wat ziet jullie huis er mooi uit !! Knap dat je toch zoveel doet !! Hoop dat je snel fitter bent :*
Tine leuk dat R goed zn best deed.
En braaf van Rocky.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:03

Hier vreselijke regen en onweer gehad. Blijkbaar kon riolering het niet aan, want de badkamer lag hier vol teruggespoelde zooi. Echt zoooooo smerig. Zit nu al 1,5 uur op telefoontje van de gemeente te wachten, maar denk niet dat ze nog terug bellen. We zijn zelf maar aan de slag gegaan, want de stank was niet te harden. En we wilden ook graag naar wc en douche kunnen gaan.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:21

Gatver tine :(:)

Belker wat ziet het huis er mooi uit <3