[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:52

tallechie schreef:
Vhu daar kies ik zelf voor maar om nu van 1000 tot 15 te moeten wachten. Die van 10 uur is voor de competitie en dat start door elkaar dus zou daar in theorie later mee kunnen starten. Vind het sneu dat de pony,s zo lang op de trailer moeten staan.

Zou gewoon even een mailtje aan de organisatie doen. Niet geschoten is altijd mis. :j

:wave: Hallo trouwens. Zal even bijlezen!
Zag gave foto's van Janouk en d'r hondjes, van Maisie en van Lanouska tijdens de paardendagen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:00

Ik hoef maar één keer om te spannen gelukkig. Eerst dressuur vaardigheid met alwyn, daarna met snuit en dan pas dubbel span .

Het is niet anders, ga ook niet voor 1 proef alles doen.

Gaaf tine. Super dat het zo kan.
En lekker met de paarden op vakantie één aantal, veel plezier
Baud

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:01

Ruzie met telefoon....

baudy wat jammer dat ze zich niet heeft laten zien. Definitie niet definitief.... Dat is raar

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:12

@ tine _O- /3 ~~}> _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:59

Nou ja, ik had bij de Lemerij een offerte aangevraagd (oa met rode kleur). Krijg ik net mail, de wagen is al besteld, in donkerbruin. Maar ik heb nog niet eens de offerte getekend, wie weet koop ik de wagen wel ergens anders. Wil nl wel diverse offertes met elkaar vergelijken. Heel bizar! Hij kan toch niet zonder onze handtekening een wagen laten maken??!!!!

Baudy: wat jammer dat veulen te moe was. Wel begrijpelijk na al die vreemde indrukken.
Tallechie: heel druk programma. Wat raar dat de prijsuitreiking zoooo laat is. Lijkt me heel slecht voor jonge paarden (voor alle trouwens, maar goed is competitie jonge paarden) om zo lang op trailer te moeten staan, zeker bij de verwachte weersomstandigheden.
Marjola: super samenvatting
Ollie: heeft luxeprobleem met typletters. Ik heb nog mobiel van voor het stenen tijdperk, kan er niet mee op internet.
VHU: goed bericht over Mies!

Net ondanks dat ik erg moe ben, toch Thabor in gespannen en een half uur in de bak gereden. Helemaal alleen, nou ja, zoonlief was erbij voor het geval dat... Weer niet bang geweest en dressuurmatig ook best aardig. Ben best trots op ons.
Nu nog zonder angst in de binnenbak/met andere paarden, dan kunnen we een startpas gaan aanvragen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:15

Wat raar tine.... En nu?
Super van thabor

kan ze helaas ook niet naar huis brengen. Is één uur rijden. er zullen afwachten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:25

Manlief mag het even oplossen, ik geloof dat ik zou ontploffen als ik ga bellen. Is niet handig.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:28

Tine: dat is dan niet jouw wagen die besteld is. Geen handtekening; heb je niets mee te maken.Laat ie je dat niet wijsmaken.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:31

:wave:

ik zag sandrina hier binnenkomen met mooie voorstel-fotos

tine mooie buitenritfotos
gem aan het varen en de volgende vaartocht al gepland
janouk prachtige fotos
VHU heerlijke vakantie gehad en gelukkig een aan-de-beterende-hand-Mies
Ollie ook lekker op vakantie

Ik ben zo vreselijk gaar van 't werken.. 't valt stiekem best zwaar (rug..)
Gisteren rondje gemend met Dids met mijn TREC groom. Ging goed, maar Dids werd in zijn donder gebeten en sprong een keer heel eng :)) En dan doet een sulky toch wel heel eng mee :P

Goed, ik ga nog wat dingen opzoeken/opruimen en versturen. En dan is het weer bedtijd!..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:38

Sandrina schreef:
Tine: dat is dan niet jouw wagen die besteld is. Geen handtekening; heb je niets mee te maken.Laat ie je dat niet wijsmaken.

Manlief heeft gebeld en het komt goed, maar vertrouwen is nu wel een beetje weg. Er zijn 2 bestellingen/offertes door elkaar heen gehaald, met het excuus dat het erg druk is. Maar dan nog... Ik vind het erg raar. En onze offerte klopt dus eigenlijk niet, want er staan dingen in waar ik niet om heb gevraagd.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:45

tine10 schreef:
Sandrina schreef:

Manlief heeft gebeld en het komt goed, maar vertrouwen is nu wel een beetje weg. Er zijn 2 bestellingen/offertes door elkaar heen gehaald, met het excuus dat het erg druk is. Maar dan nog... Ik vind het erg raar. En onze offerte klopt dus eigenlijk niet, want er staan dingen in waar ik niet om heb gevraagd.

Precies!!! Laat je niet een wagen in de maag splitsen dat niet naar JOUW wensen is. En 2 offertes met elkaar verwisselen? Twee? Vanwege drukte???? Moet ie nog leren lezen? Kom nou! Je kunt je werk toch goed doen?
Nu al vertrouwen weg? Kan goed nadat ie gaat bestellen zonder jullie handtekening. Houd het goed in de gaten hè?

Je kunt nu 2 dingen doen: Of je poot stijf houden en zeggen dat hij een wagen bestelt zoals jij dat wilt.
Of je gaat bij een andere leverancier bestellen/kijken. Want je hebt immers totaal geen verplichtingen aan hem.
Laatst bijgewerkt door Sandrina op 30-07-13 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:47

Ik wacht nog op offertes van 3 bedrijven, dan gaan we alles naast elkaar leggen en dan bij 2 bedrijven langs, maar denk dat deze gaat afvallen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:48

tine10 schreef:
Ik wacht nog op offertes van 3 bedrijven, dan gaan we alles naast elkaar leggen en dan bij 2 bedrijven langs, maar denk dat deze gaat afvallen.

Verstandig.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:59

@tine10 wat een leuke foto's! Wat een luxe trouwens dat je in de buurt lekker buiten kan rijden.
Wel vreemd inderdaad van je wagen. Ik zou dan ook ontploffen hoor ;) Gelukkig heeft je man het inmiddels gefixt (want die ene die besteld is toch voor die andere klant?). Al kun je nu evengoed niets met de offerte die je hebt liggen :\

@Akshay mooi dat het goed ging met Dids. Het lijkt mij ook een raar idee als ze opeens gaan hupelen voor een sulky.

@baudyh jammer dat het veulen er geen zin in had, maar alles valt vast wel op zijn plek. Mooi nieuws trouwens dat Nenny weer drachtig is! Dat is inderdaad altijd spannend bij een oudere dame. Willen jullie er nog eentje laten dekken (met de 4 van de 5) of is het afwachten of de laatste heeft gepakt? Veel succes alvast bij de CK. Mazzel dat je al zo vroeg staat ingepland.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:15

Marjola: in de buurt is nog wel een half uur met de trailer. Oke, is prima te doen. Maar toen ik nog in Ede woonde, moest ik de weg over, een pad uit en ik was in het bos. En daar kon je dan eindeloos rijden zonder een auto te zien. Ben gewoon gruwelijk verwend. :D Maar kan hier ook enorm van genieten hoor.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:29

Even welkom voor alle nieuwkomers!

Verder zag ik prachtige foto's van HRB en de labjes, weer een mooi rit voor Tine en zoon, nieuwe wagens, vaart die zich loont, drachtig, wachttijden etc.
Hier eigenlijk niet echt wat te melden.
Vanavond wel weer eens dubbele longe met Romeo gedaan en dat ging eigenlijk prima, ondanks de sterke wind en regen.
Morgen komen ze wss kijken, passen en meten voor nieuw combinatietuig.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:41

@ tine wat dom!!! zou ook even woest worden. Enne lemmerij verkoopt dezelfde wagen die ik
heb maar dan voor meer geld dus ik zou zeker nog even verder kijken.

Super dat je alleen durft in te spannen en te rijden met Thabor!!

@ VHU had nog niet gereageerd op mies. Fijn dat de medicijnen aanslaan en hopelijk
mag ze nog een poosje blijven bij jullie !!!

Janouk gave foto's zeg echt super leuk zo met zn alle.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:36

Wat raar tine,dat je een offerte aanvraagt en meteen ook besteld...tja als je zo te werk gaat...heb je het inderdaad heeeeel druk :D
Ik kwam een wagen tegen die mij wel aanstond....en de goede spoorbreedte,ik kon met mijn voeten bij de grond en makkelijk op en af stappen....vanavond maar eens wezen kijken met kennis die er technische goed verstand van heeft....en wat ik heel belangrijk vind...de wagen is niet heeeel zwaar ongeveer 180/190 kg
Even nachtje slapen.....
En ja er word een wagen gebouwd voor me,maar ik wil nu rijden met tara en met andere wagens vind instructie onverandwoord omdat ze niet zo'n goedzak als sun is....dus wagen zonder rem is voor tara ongeschikt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:39

Nou ja zeg Tine dat is toch te gek voor woorden, volkomen belachelijk. Nu moet ik zeggen dat wij offerte hadden aangevraagd voor een campertje te huren en dat we ook opeens de factuur al thuisgezonden kregen (en dan hebben we het dus wel over 1500,- Euries!) zonder dat we uberhaupt akkoord waren gegaan dus volgens mij proberen bepaalde zaken gewoon dingen door te drukken _-:( bij ons werkt dat altijd nogal averechts :+

Wat heerlijk zeg zo met je zoon op rit, echt super!

Baudyh het veulen buiten de veiling verkopen kan toch ook? 1e premie blijft 1e premie. Maar kan me voorstellen dat jullie ervan balen, kost je ook zoveel tijd, zag die standfoto op facebook maar wat een plaatje van een veulen is Irola zeg.

Avaluna van wat voor merk ga je je combituig kopen?

Tallechie is het nog gelukt met wat later de 1e start? Maakt al veel uit als je maar uurtje later zou kunnen (al was het alleen al dat je dan wat later op kunt staan). Moet zeggen toen ik vroeger wedstrijden deed deed ik niet anders hoor, maar dan paarden onder het zadel. Vaak twee (soms zelfs 3) mee, dressuren, springen, nog een keer vier- of achttal of een cross en dan ook nog parade rijden. Maar goed toen was ik nog blond en jong hahaha.

Ollie zo grappig vanmiddag. Ze stond op de wei en ik wilde haar ophalen. Loop naar haar toe. Ze kijkt me aan rent op me af, maar gaat opeens andere kant op, rent ze stuk of 5 x heel hard de wei rond (is enorme wei) steeds dichtere rondjes naar me toe en staat dan vlakbij stil. Ik denk laat ik maar stukje weglopen misschien komt ze dan wel achter me aan, want dacht als ik naar haar toeloop rent ze vast weg... En jawel hoor, kwam ze naar me toe rennen, zo van hallo, ik moest het even kwijt, nu ga ik met je mee. Zo schattig <3

**edit**

@HT wat een gedoetje met je wagen HT, is hij nog niet af trouwens? Wat zit er lange levertijd op die dingen. Wij spelen met de gedachte een op maat tweewieler te laten maken bij Van der Mee, incl zo'n constructie voor achterop de trailer. En dan een chique zodat ik er ook eventueel nog een dressuurwedstrijdje mee kan gaan rijden. Wil toch graag tweewieler omdat ik die helemaal zelf in/uit trailer kan doen etc. Lekker licht.

Sorry beetje lange post geworden Y;(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:57

VHU: mooie samenvatting en wat een lolbroek die Ollie. Geweldig wat een beest.

Van der Mee hebben we ook benaderd. Wat een vent. Hij belde nav onze mail, maar hij liet ons aldoor niet uitpraten en vond dat we toch echt eerst langs moeten komen. We gaan echt nog wel langs voor we iets definitief bestellen, maar we gaan echt niet 8 bedrijven door het hele land (meeste zitten toch een aardig eindje weg) bezoeken, om er bij sommige na 5 minuten al achter te komen dat het niets gaat worden. Waarom is het toch voor sommige bedrijven zo spannend om de prijzen op een papiertje te geven? Cavalier geeft ze zo. Waarom toch zo spannend doen...

Kan weer eens niet slapen. Bah....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 00:29

Bij vd Mee en misschien ook bij veel van die echte wagenmakers kunnen ze gewoon alles maken wat je wilt of vraagt, dan heb je zulke wisselende mogelijkheden, denk dat ze het moeilijk vinden dan prijs te geven. Maar ja, ze kunnen ook gewoon wat voorbeelden mailen natuurlijk met prijzen, overal langsgaan kost je veel te veel tijd, benzine en energie. Vd Mee marathonwagens vind ik trouwens wel tikje te degelijk eigenlijk maar dat is ook smaak en wat voor paard je ervoor hebt natuurlijk. Ze gaan wel nooit meer af. Maar zijn ook erg aan de prijs :$ Vind hun tweewielers en dressuurwagens wel helemaal geweldig.

Nou ik moet hier toch echt naar bed :O

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 07:46

Mogguh :evaw:

lees nog altijd mee maar is hier druk en helaas niet helemaal goed, paard is nu wel niet meer mank maar nog wat stijf, boz gister bij labo om te zien of er bv te kort aan bepaalde mineralen zijn maar vermoed het niet en osteo is besteld. pony nog steeds niet -O- het idee van mennen weer op te pakken is dus weer heel ver achterin de vriezer beland...pees net boven kogel is het probleem |(

Baudy super knap van je fokproducten vind ze ook echt heel mooi uit zien

tine heel tof de foto s met je zoon buitenrijden heerlijk, amerigo is ook echt net een jonge versie van mijn blueke haha, menwagens geen verstand van maar ik zou ook niet meer kopen bij iemand die al de wagen besteld :x

aks net als mij lekker druk maar toch af en toe nog tijd voor paardje te doen super, doe wel een beetje kal met je rug he ;)

tallachie heel leuk dat je weer updates post is zo leuk om je vooruit gang te zien met die pony s

Vhu fijn dat mies weer beetje beter is, altijdmoeilijk oude honden. ollies actie moet ik erg om lachen dat is precies iets wat mijn paard idd ook graag doet, heerlijk liefst met nog wat bokken en steigeren en gek doen bij en dan daarna altijd lief bij mij O:)

ik moet weer aan het werk ~~}> en zal helaas dus voorlopig niet meer meepraten want mentechnisch zal er voorlopig niets komen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 08:16

Goedemorgen.

Cyclo: je kunt gewoon meekletsen hoor, ook al men je niet. Dat maakt natuurlijk helemaal niet uit.
VHU: geen idee aan wat voor prijzen ik bij Vd Mee moet denken, want hij wil ze niet geven. Natuurlijk begrijpen we dat alle wisselende mogelijkheden andere prijzen geven. Maar we hebben een lijst gestuurd met wat we (voorlopig) willen en als we dan langs gaan om de details te bespreken, komen die extra dingen wel, maar we willen eerst een globaal idee hebben. Maar goed, dan gaan we wel naar een ander. Is zijn probleem, niet het onze.

Ik ga zo lekker mennen met Rembrand, even de dingen uit de les proberen in de praktijk te brengen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 09:05

Ga maar uit van rond de 5.000,- en dan ben ik denk ik nog voorzichtig.

@cyclo dat is naar allemaal :(:)

Hier beetje :O was kort nachtje gisteravond heerlijk gegeten bij vrienden maar dan kan ik niet meer slapen maar goed.

Iemand van stal zoekt verzorgpony (dat doen er meer heb al ik weet niet hoeveel mensen gehsad die Ol willen doen, maar deze persoon lijkt mij eigenlijk heel geschikt) dus vanmiddag wat serieuzer kennismaken met Ol. Persoon zelf maak ik al poos mee bij stal haar vorige verzorgpaardje is paar maanden terug overleden en ze was er altijd erg trouw en serieus mee en rijdt erg netjes. Alleen was dat een heel flegmatiek dier en Ollie is best pittig. Met mijn nieuwe baan zou het erg prettig zijn als ik twee dagen per week niet naar stal moet perse dus.... En met straks weer het spul op stal of op paddock is het ook wel erg fijn als ze er op mijn drukke dagen wel goed uitkomt. Maar mijn ervaringen met verzorgers/bijrijdsters zijn waardeloos dus we zullen het zien....

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:00

Tine, heb je ook contact met Rien Treur in Geesbrug? Die importeert Excellent wagens. Vrienden van mij hebben er vorig jaar 2 aangeschaft en zijn erg tevreden. Ik ben nog steeds blij met met Dekkers wagen :D Wat een verschil met mijn oude clever, pony die daar nu voor loopt... Loopt niet goed, van de week zag ik m in de les met stootteugel, daar hou ik niet van.
Pfff, nu weer gauw door te werk. Morgen nog en dan vrijdag in Beesd schrijven bij de dressuur. in de avond mee naar Drenthe en zaterdag naar de talentencompetitie in boijl.