[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:42

Lekker rustig hier!!!

Zijn er nog wedstrijdgangers geweest vandaag en hoe is het gegaan?

Ik heb vanochtend een heerlijke training gereden! Ben vanuit stal naar de hei bij de KNHS gereden. In totaal 28,6 km. En natuuuuuurlijk oortjes foto's gemaakt!!!

Afbeelding
Het begin van de hei. Het kleine witje vlekje onder de boom is een koe! }:0

Afbeelding
De hei staat mooi in bloei!

Afbeelding
Hier begon het te regenen, gelukkig maar een klein buitje.

Afbeelding
Gwin d'r oren vallen er bijna af! Weer een }:0

Afbeelding
Gwin stond te trillen op haar benen maar ze is braaf langs deze Schotse Hoogland dame gelopen. De koe trok zich helemaal niks aan van ons.

Afbeelding
:evaw: }:0

Afbeelding
Nog meer spannende }:0 }:0 }:0

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:43

Heb me net afgemeld voor Gilze -O- ben echt nog lang niet lekker. Leek vanochtend redelijk, dacht als ik dan heel rustig doe kan ik mooi verkennen nog nachtje goed slapen en dan is het klaar maar heb nu gewoon flinke koorts, pijn in mijn rug, blaf alles bij elkaar en lig te klappertanden in mijn bedje %)

Vermoed typisch gevalletje bronchitis >;)

Ziet er heerlijk uit Frensie, echt een koeientocht :+

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:15

Balen VHU. Nu kan je wel lekker uitzieken.

Hier valt het gelukkig wel mee met de regen. Vanmorgen les gehad met robijn en net nog een
rondje gedaan met ferro. Ben nu aan het wachten tot remko naar huis komt want we moeten
gaan verkennen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:15

Ipsilonka: Yep heeft maurits weer mooi voor elkaar gekregen en.....hij heeft hem ook netjes zwart gespoten,wat een mega service :j
VHU :beterschap vast zomergriep!
wat is de hei mooi in bloei zeg......wauw! sun is al bang voor schapen,laat staan koeien ha ha

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:30

hier al thuis gekomen gisteren -O- ivm ziekige vriendlief, dan beter lekker in eigen bedje
Woensdag en donderdag geweldige dagen gehad, geweldige ritten gemaakt, richting Hoog Buurloo, was fantastisch, heel heuvelachtig, smalle paadjes en paardje in volle galop voor de kar. De paden waren zwaar, omdat het zo droog was, maar hij hield 't super vol... Helaas gisteren een hele grove fout gemaakt met van de trailer halen. Het laden was ineens al heel moeilijk, hij wilde niet naar huis denk ik ;-) Nee hoor, was beetje bezorgd om vriendlief en dan opgefokt omdat ik snel naar huis wilde, op tijd voor de doktersafspraak die ik had gemaakt (koude koorts, vertrouw ik nooit zo)... maar met opgefokte mensen wordt Mick ook erg opgefokt en dus stonden we mooi anderhalf uur te kl*ten... Uiteindelijk als een schaap erin, braaf ding. Maar bij uitladen vergat ik met mn stomme kop de sluitingen voor los te maken en dus hing dat beestje volledig in paniek op z'n kont op de klep en liep uit alle macht te rukken... been langs de klep opengehaald, een wond op z'n hoofd van het schuren van het halster en dikke paniek natuurlijk. Gelukkig kreeg ik hem toch een stapje nog naar voren en kon ik 'm losklikken en na een paar rondjes lopen hebben we hem even bij de trailer vastgezet om op z'n gemakje te kunnen grazen. Wondspray erbij gehaald. En daarna met engelengeduld weer geoefend met laden. Ging uiteraard niet in één keer, maar wat ben ik ongelooflijk trots op dat ventje en op zijn vertrouwen in ons, want met heel rustig proberen stond hij er toch weer zelfstandig in. Ik kon mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik zoiets heb laten gebeuren met 'm.

Zit nu flink in een dip hierdoor, het was echt heel eng en zielig om hem zo te zien en we dachten allebei even dat hij daar dood zou gaan op die klep door mijn schuld. Hij krijgt vandaag maar dagje vrij en morgen een klein rondje mennen, kijken of z'n been het goed doet, maar dat zag er vandaag wel zo uit, dus denk dat alles meevalt.

En gelukkig vriendlief weer stuk beter, nog niet topfit, maar ook niet meer eng)

al met al fjoe...

Heb nog wel wat foto's gemaakt donderdag van onze rit, zal zodra ik zin heb eens één en ander uploaden...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:52

Hallo allemaal..mooie foto hierboven zeg ...die hei ! schitterend !
prinsjeh..balen van het trailer laden en uitladen..maar haal idd noooit de stang achter je paard vandaan voordat hij/zij voor los is... gelukkig niets ernstigs ik hoop dat zijn been snel weer opknapt..

vhu...balen dat je je niet goed voelt...beterschap !!

wij zijn vandaag bij muiderslot geweest, zoontje vond het erg mooi !! :j en wij ook :j
nu de honden uitgelaten en het zonnetje schijnt inmiddels weer hier ! *\o/*

a.s dinsdag ga ik voor het eerst in 5 jaar ofzo naar de kapper....heb altijd lang haar gehad en altijd in een staart en vlecht erin...nu wil ik eens wat anders..wat meer van deze tijd..vind het doodeng, en eigenlijk wil ik het niet af laten knippen, want dat is lekker veilig :o ..ik heb een rond gezicht, iemand tip's ??

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:26

dag 1 op gilze was alvast gunstig voor wspa en brooke :)

@prinsje,.meid, als je zoveel tegelijk aan je hoofd hebt,
snap ik voor 100% dat je dit sort dingen overkomen.
dat doe je niet bewust, en paardlief zal vergevings gezind zijn...

fijn dat manlief zich al ietsje beter voelt...
als je wat afleiding zoekt morgen,
je bent meer dan welkom in de kraam in gilze :(:)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:04

@frensie, mooi gebied om te rijden
@vhu, dan beter niet doen. Beterschap meis
@maisie, verken ze
@prinsjeh, balen van ziekige vriendlief, beterschapjes voor hem. Minder van trailergebeuren. Snel weer uit je dip komen meis
@biancaoo, geen tips voor kapper benieuwd naar het verschil. Ps ook nooit dooie puntjes laten knippen in die vijf jaar?
@ngtje, hoeveel hebben we vandaag opgehaald

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:05

hier dus ook thuis van dagje gilze. :O Nu koetjes aan het melken, pica's aan het bekijken, heb al pagina op mijn site gemaakt, moet nog aanvullen

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:14

nog niet geteld, maar wat zo zag, iets van 80 of 90 euries al :D

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:16

supers ps morgen zadels meenemen of thuis laten ivm aankleding? Was behoorlijk aangekleed al :j

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:21

ik laat hem op stal, kan toch nergens kwijt in de auto ;)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:22

:') ik dacht aan floris zijn zadel en mijn hoofdstel, stiekem geen zin in gesjouw

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:23

morgen roontje hier voor gesjouw,
dan heb je alleen nog thuis gedeelte hihi

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:50

@Biancacoo: wat spannend van je haar! geen tips, vind 't zelf ook altijd lastig, nu zeker, mijn ooit zo dikke haarbos is meer dan gehalveerd door alle stress van laatste maanden...
@Bic: meis, jij nog :(:) voor de buurvrouw van je ouders en natuurlijk voor Sneeuwtje, wat verdrietig allemaal...
@BI: hoe voel jij je? snap dat sjouwen niet meer zo fijn is ;-)

verder nog beetje bijgelezen, maar vrees weinig onthouden, sorry daarvoor:
@Frensie: prachtige foto's en mooie rit gemaakt
@VHU: ah, balen dat je ziek bent zeg, beterschap :(:)
@SL: geen telefoniste op jullie kantoor? lijkt me ook lastig om gelijk al die namen te kunnen onthouden, maar met de tijd leer je de meeste namen waarschijnlijk wel kennen :j Verder wel leuk?

Net been nog even gekoeld en ingesprayed, hij loopt prima en reageert ook niet pijnlijk, dus dat zit wel goed. Als klap op de vuurpijl van vervelende afsluiting van gisteren ook nog mijn nieuwe Cal Rei dekje (ad ruim € 120,00 :x ) en mijn nieuwe vliegen-rij deken voor ohz weg, verdwenen, foetsie, gestolen of weet ik veel!!! Grr... da's weer ruim 200 euries naar de knoppen... wat een rothobby soms he _-:(

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:57

gaat goed hierootjes met de laatste loodjes
balen van je dure spulletjes zeg, gelukkig valt het mee met het been.
Hier fotootjes van vandaag niet zo heel veel aan het bekijken en zo uppen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:09

margreet, das balen zeg,
miss vakantie-adres bellen,
je weet nooit, eerlijke vinder iets afgegeven?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:24

Prinsjeh....dat is balen..maar misschien gewoon vergeten idd...bellen met vakantie adres, beter zeker weten hoor..ik duim voor je..
hier ook heeel dunne haarbos..en daardoor ook nooit mijn haar los, want zit gewoon voor geen meter..
ik ben er ook niet handig mee...
Wat fijn dat Mick goed loopt !!! :j

Bicci super dat jullie een goede dat bij gilze hadden voor wspa en brooke :j

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:30

thxx biancacoo, morgen gaan we er weer voor, al zijn de voorspellingen dan minder ivm het weer....tjah...

aan ons enthousiasme zal het niet gaan liggen hoor :D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:33

we hadden vakantieadres al gebeld idd... maar helaas :n
Nou was het daar afgelopen dagen ook best drukjes met lesklanten en 'aanwaaiers' en tsja... mss de auto niet goed op slot gehad ofzo, we weten het eigenlijk niet... balen, maar er zijn ergere dingen en ik had natuurlijk simpelweg wat oudere spulletjes mee kunnen nemen, gewoon stom, helemaal niet bij nagedacht... en dan nog geluk dat ze m'n zadel enzo hebben laten liggen of niet dan!?! ;-)

Bic wat ben je weer goed bezig voor de goede dierendoelen, kanjert +:)+

Biancacoo ben heel benieuwd wat je kapper dan zegt/adviseert, wie weet ook dé tip voor mijn dos-je

BI haha, niet heel veel foto's is waarschijnlijk nog keiveel of niet?

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:37

altijd zelfde probleem teveel fotootjes gemaakt :') op de helft van sorteren nu. Gelijk die gesorteerde klaar staan om te uppen zodra de andere helft erbij zit

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:54

PrinsjeH schreef:
Bic wat ben je weer goed bezig voor de goede dierendoelen, kanjert +:)+

biancailona ook :))

samen centjes binnenhalen :D

en als je morgen beetje afleiding zoekt, ben jij ook meer dan welkom hoor meis...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:02

oja natuurlijk, BI ook +:)+ +:)+ +:)+

'De Toppers' uit ons Topic... Topic-Toppers :))

ik beloof niks voor morgen, even kijken hoe het dagje eruit gaat zien, maar ik houd 't in gedachten meis! :*

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:05

das goed krullenbolleke :D

dikke hug voor jou meid...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:03

@Prinsje: tjee, wat een schrik en idd in sommige uitzonderlijke situaties zijn zo'n dingen nu eenmaal snel gebeurd :(:) :(:), gelukkig heeft Mick zijn vertrouwen weer terug, vallen de verwondingen mee en is vriendjelief ook weer een stuk beter!
Oeh, balen van je mooie spulletjes :(:) .

@VHU: jammer, hoor, maar eerst maar eens flink uitzieken :(:) :(:) :(:)

@Bicci: weer goed bezig voor het goede doel +:)+ . Wij waren vandaag ook op een soort van stalfeest en daar verkochten ze heel leuke sleutelaanhangers voor de Stichting Paard in Nood.

@Frensie: oeh, wat een heerlijke tocht weer <3 *\o/* .

Maisie nog lekker gereden, las ik, Biancao gaat naar de kapper, tja, dat ken ik, een keer in de zoveel tijd gaat hier de schaar erin, maar op de een of andere manier laat ik ze toch altijd weer "lang" groeien.

Hier een heel fijne dag geweest op de hoevefeesten van een menstal hier in de buurt.
Heb nog een ploeg met drie trekpaarden d'r voor bestuurd :D .