[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:02

Zeg je gewoon dat je hem hebt weggefl*kkerd :P
Wij zijn al bijna 50 en nog steeds niet toe aan dat soort magazines :roll:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:10

VanHuisUit schreef:
Zeg je gewoon dat je hem hebt weggefl*kkerd :P
Wij zijn al bijna 50 en nog steeds niet toe aan dat soort magazines :roll:

:') :))
Ik voelde me ook nog lang niet volwassen genoeg voor zulke kost :P

pfft, zit gedragscodes door te spitten.. taai spul! }:0

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:25

Terug van wedstrijd.

Overdag 2e tijd met ferro en 7e met Robijn. Gingen er 5 door naar de finale.

Helaas ging ferro zn mond open dus hij had een beetje bloed. Daardoor de 2e manch niet meer voluit gereden
en ook nog een bal op de laatste poort. 4e van de 5e. Zonder bal was ik 3e geweest en als ik voluit
was gegaan miss zelfs wel 2e maar goed je kan niet alles hebben. Iemand nog tips hoe ik ervoor kan zorgen
dat ferro zn mondhoeken wat sterker worden?

Hij liep wel als een zonnetje de 2e manch hoefde bijna niet te sturen en de ereronde vind ie ook nog steeds
gaaf :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:44

Heb je al bitringen langs het bit?
Verder zou ik het niet weten.
Supergoed dat je in de finale zat!

Huis is hier redelijk aan kant. Morgenochtend eerst nog flinke wandeling maken met de honden en daarna nog dweilen. En daar moet de visite het maar mee doen :D
Was van plan om een taart te gaan vullen en bekleden, maar te weinig inspiratie en puf, dus het is een simpele monchou taart geworden. (Ook erg lekker :j)

IM hoe gaat het met je? Weet je al hoe lang ze je willen houden?
En Ollie, hoe gaat het met jou?
Wat is er eigenlijk precies gebeurd?

edit: typo

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 23:18

over boekjes gesproken....krijg ik ineens 2x paard&leven.....bij de afzenders gekeken..1x KNHS en 1x FNHS
wat een onzin om hem nu 2x te krijgen...
bij mondhoeken kapot zou ik ook denken aan bitringen je hebt van die met een kruis erin, schuift er makkelijker door je bit heen

Dennis

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 23:25

Ik had er ook 2, verpakking was er al af, dus geen idee waar ze vandaan kwamen. Heb m'n ruiterbewijs, koetsiersbewijs en een startkaart, daar zou het misschien mis kunnen gaan.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 23:28

Ik had er ook 2, maar heb al wel vaker dit boekje dubbel gehad. Denk van de knhs en fnrs watn het ruiterpaspoort

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 23:31

Bij ons ook 2. Eén voor mij en één voor manlief.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 00:27

goede avond

ik ben net weer terug van de kerstshow. was super geslaagd en we gingen best hard met het 4 span maar we zijn op de wielen blijven staan.

race nummer was ook geslaagd

@ prinsjeh leuk dat de wedstrijd goed gaat. ik zal duimen morgen voor mick mack

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 00:31

Leuk Lanouska!
Hier maar een exemplaar gehad :+ weet ook niet of mijn manlief er iets aan zou hebben gehad hahaha.

@Tallechie bedankt voor de tip aan de persoon die graag eens mee wilde op wagen etc ze komt woensdag even langs. Wie weet weer af en toe groom/hulp erbij, altijd welkom :j

Nou welterusten...heb spierpijn van de les, erg he (geen pijn in gewrichten, maar echt spierpijn van het aandrijven :+ )

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 10:11

Goedemorgen allemaal!

Lanouska leuk dat de show geslaagd was!

VHU spierpijn van het aandrijven. Dat heb ik echt nooit, die van mij hoef je niet aan te drijven, hoef je alleen maar je kuit erbij te houden. Moet er wel op letten dat ik mijn benen niet ga afsteken want die neiging heb je wel als een paard zo gevoelig is voor je been.

Hoop dat IM de nacht goed doorgekomen is en dat Ollie het ook allemaal een beetje kan verwerken.

Ik ben aan het zoeken naar een leuk patroon om een babyquilt te maken voor mijn broer en zijn vrouw. Ze verwachten in april een kleintje. Heb nu een leuk patroon gevonden en al 1 leuk stofje erbij. Die koop ik via internet en dan ga ik hier in de winkels bijpassende stof erbij zoeken. Er zijn weinig winkels hier in de buurt die quiltstoffen verkopen, dus doe een hoop via internet, maar dan is het lastig om goed te kunnen zien of de kleuren wel bij elkaar passen.

Ga nu lekker met de honden wandelen.

Fijne dag allemaal!!

lianne74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 10:14

*leest mee*
oei Ingrid...wat een akelig ongeluk! Ik ben direct overtuigd van het dragen van een helm op de wagen......sterker nog ik ga dinsdag samen met mijn groom ( is mijn man :) ) voor hem ook een helm aanschaffen!

onderschat je hersenschudding niet hoor; door die ribben zalt je hoofdpijn misschien minder op? ideetje als je je verveelt; boek op cd......daar heb ik tijdens het herstel vijn mijn hersenschudding ( ik had een hooibaal op mijn hoofd gehad van ongeveer 3 m hoogte %) ) heel veel aan gehad; ik heb er 5 gehoord in 2 weken tijd......Dat maakt dat de tijd sneller gaat en je komt niet in de verleiding veel te lezen of tv te kijken met gebruik van je ogen.

VHU; al zin in de geplande rit?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 10:40

Goedemorgen,
Was even weggebleven, was zooooo druk

Sluit me aan bij de samenvattingen :o

Hier ook 2x paard en leven gehad. Wat een verspilling. Zal morgen wel even bellen ofzo.

Ik ben stiekum ook wel een beetje benieuwd wat er precies is gebeurd met Ingrid, Ollie en Brutus, maar waarschijnlijk is het te pijnlijk (nog?) om erover te schrijven. Ik hoop wel dat het inmiddels wat beter gaat en dat het ziekenhuis nu blijft opletten.

Gisteren hadden zoon en man onderlinge wedstrijd. Zoon heeft (weer :oo ) eerste prijs gewonnen en manlief deed het ook heel goed. Daarna hadden we nog vergadering met het bestuur dus was een heel lange dag. Paarden bleven keurig op de trailer staan gelukkig. Voor Thabor mooie oefening, is trailer misschien niet meer zo eng en hij had nu gezelschap van Amerigo.

Nou, ik ga hier eens wat met paarden doen en dan straks ook nog Thabor scheren.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 10:53

hier ook 2x paard en leven gehad. Waarom geen idee. Heb m wel al vaker gehad.

Ga zo eerst cavia hokken schoonmaken en dan vanmiddag maar wat met de pony's doen. Ga eens
kijken hoe het met ferro zn mond is en miss een rondje tandem buiten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:14

VanHuisUit schreef:
Leuk Lanouska!
Hier maar een exemplaar gehad :+ weet ook niet of mijn manlief er iets aan zou hebben gehad hahaha.

@Tallechie bedankt voor de tip aan de persoon die graag eens mee wilde op wagen etc ze komt woensdag even langs. Wie weet weer af en toe groom/hulp erbij, altijd welkom :j

Nou welterusten...heb spierpijn van de les, erg he (geen pijn in gewrichten, maar echt spierpijn van het aandrijven :+ )

hee komt ze bij jou ook?
bij mij komt ze vrijdag? :)) bokker crazyshar?

goedemorgen!!
het weer valt hier mee :oo ik dacht dat het vies regenweer zou worden.. Zo dus maar naar stal. Eventjes longeren en daarna de bak slepen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:13

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:26

Je link doet het bij mij niet maisie.. ik krijg een wit scherm.. of ligt dat aan mijn ouderwetse computer.. :+

Ik was ook al nieuwsgierig.. maar dacht dat ik het misschien gewoon al gemist had ofzo. Arme Ollie ingrid en bruutje.. denk wel steeds aan jullie. -O-

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:30

Hier ook een wit scherm Maisie.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:36

naaltje ik had jullie beide namen doorgegeven :-)

Hier weer een slechte nacht helaas. Verder heb ik een kerstboom zonder ballen staan, want kan mijn haakjes nergens vinden. In de loop van de dag nog even naar stal, alle twee maar even longeren, want ben niet fit.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:54

ja foto doet het niet helaas.

Ik moest mn kerstboom weer leeghalen want de lampjes waren opeens kapot. Nu dus nieuwe lampjes
er in.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:40

maisie, is een appelbit ofzo iets niet iets ? of een nathe bit ??? wel duur, maar super voor zeer gevoelige monden...
Kerstboom staat hier ook met hulp van zoontje..
vanmorgen verjaardag gevierd, zoonlief heeft een grooooot kado gehad :o een klein quadje...hij is er helemaal gelukkig mee, maar nu is die arme helemaal ingestort, en natuurlijk weer koorts.. |o
gisterenavond had hij warm eten op....zitten we nog aan tafel...wil ik een toetje pakken ziet hij ineens wit en.. :r zo over de tafel heen.... _O- mam...ik voel niets meer hoor.... :r nog een keer...whoooaa mijn (lege) bord er snel onder :)* , die was niet groot genoeg... ^)
gelukkig kon hij er zelf enorm om lachen..bijzonder toch, ik zou me echt %) voelen.....
maar goed opa's en oma's zijn langs geweest, de rest zal moeten wachten tot hij weer beter is...nu eerst maar uitrusten..
Ben met de puppen even in het bos geweest, maar.....ze worden tezamen te sterk, dus ga in het vervolg maar met 1 tegelijk naar het bos denk ik..neem ik 1 pup en mijn schapendoesje mee, die trekt niet.. +:)+

Lanouska, wat super dat jullie show goed verlopen is.
Naaltje ook een nieuwe groom die komt kijken, en onvrijwillige boekjes.. }:)
vhu succes met de spierpijn....hahaha....dat verwacht je toch niet.
Thabor scheren....ben benieuwd hoe hij onder zijn vacht vandaan komt..
Frensie zoekt quiltstoffen, lijkt me lastig om echt leuke stoffen samen te vinden wat ook echt goed bij elkaar staat.
Prinsjeh. ik ben erg benieuwd hoe Mick het vandaag doet op de wedstrijd.
Ferro zere mond, en Robijn die gaat als een speeerrrrrr !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:03

@Naaltje, ja dat is ze :j grappig.
Ik zit goed in de grooms hoor (mag je nooit te hard zeggen natuurlijk) dus als je haar harder nodig hebt dan ik regelen we dat natuurlijk :P
@Biancocoo gefeliciteerd met jullie kleine man, en wat stoer zeg een quad 8-) arm mannetje zo beroerd.... :(:) jouw pups zijn geen pups meer...pas maar op ze komen zo in de puberteit, hopeloos met husky's (en met elke hond maar een hus spant wel de kroon).... :+
@Tine wat goed van jouw mannen!
@Frensie lekker aan het quilten, het gaat goed met je polsen he, dat is fijn. Bente snapt het systeem van been eraan nog niet helemaal maar ik wil het haar wel goed leren. Mijn linkerbeen kan ik nu al wel gewoon tegenaanhouden, dat lukt me ook goed, maar mijn rechterbeen in combinatie met een bekken/heup dat niet lekkker is, is gewoon slap met te weinig spierspanning. Ik kan niet continue mijn been er goed tegenaan houden, maar ik wil dat dus wel. Dat bedoelde ik dus met drijven, dat ik mijn been mooi recht naar beneden en aangesloten houd en haar dus ertegen aan kan drijven/duwen. Da's nog een hele klus }:0 kost nogal wat kracht. Maar we rommelen lekker verder :D Was gisteren erg blij dat ik er tegenaan mocht drukken in alle gangen, dat gaat steeds beter, is wel zo fijn :7
@PrinsjeH ik hoorde goede berichten :j
@Maisie super van je poowns, mondhoeken misschien insmeren met uierzalf/purolzalf (niet de creme maar die vette zalf) en inderdaad bitringen?

Hier fijne buitenrit gehad met mijn stalcollega Lianne. Zijn weer twee uur onderweg geweest. Ze deden het weer prima! Weer stukje nieuwe route gedaan dus de mogelijkheden zijn weer wat uitgebreid. Ben vandaag wel even heel boos geworden op Bente want ze wilde weer schrapen met haar voorbenen {:)-:( heb haar gewoon een dreun gegeven soms kun je ze wel := :x
Maar voor de rest was ze vandaag echt weer een engeltje :D

Nu moet ik eigenlijk colleges gaan voorbereiden, maar heb daar zo geen zin in :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:08

Ik sluit me even aan bij samenvatting van VHU.

Ben hier helemaal in wanhoop. Heb problemen met het concoursprogramma. GRRRRRRR

Thabor is helemaal geschoren, bleef super braaf staan en is nu lichtgrijs van kleur. Heel ander paard ineens. Zal morgen kijken of ik foto kan maken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:10

Wat dan tine?
super thabor

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:55

hihi, bente kreeg op d'r donder maar was verder keilief :D

tine heeft een grijs paard!! Fotos zien!! :D

Vandaag lekker op m'n gemakje op stal geweest :) Dids eerst even voor de sleep gezet. Alle 3 de banden erachter inmiddels, gaat gewoon goed :) Bak gedaan, is wel vervelend, krijg 'm niet helemaal egaal nu, hij is te nat daarvoor.. maargoed, alle beetjes helpen :)
Daarna even VD gedaan, heb hem geleerd in spagaat te gaan :)) zo grappig hoe hij dat deed :+:
verder wilde ik hem compliment laten doen maar lag hij opeens op 2 knietjes.. vind het dan moeilijk of ik daar een beloning voor moet geven of niet.. Bedoel, hij mag leren knielen van mij, maar het was niet wat ik vroeg...

Daarna lekker gevoerd, nog een berg brandnetels in de wei gemikt (in de vorige wei stonden die gewoon, dus konden ze die eten als ze daaraan behoefte hadden. Nu staat dat niet in de wei, dus pluk ik af en toe wat, als ze het niet moeten wordt het toch gewoon vertrapt :) )

En een vraagje aan jullie!
wanneer is een paard té slank en wordt het dus mager ipv in nette conditie

Dids is nu namelijk zeer zeker niet dik meer. En ik zag vandaag dat, vanaf de achterkant gezien, zijn billen niet meer zo ( ) lopen, maar meer zo | |
en ik weet niet zo heel goed of ik daar nou blij mee moet zijn...
Heb maar wat extra hooi gevoerd. Het feit dat er nog afgenomen wordt in gewicht is niet goed natuurlijk :)